home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 431 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  The SAF Challenge - FM 16
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: The SAF Challenge - FM 16  (Læst 78250 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
The SAF Challenge - FM 16
« : 07 Nov 2015, 17:31 »

Challengen går i al sin simpelthed ud på at kopiere Sir Alex Fergusons fantastiske manager karriere.

Fase 1 - 100 dage i East Stirlingshire

SAF startede med at være manager i East Stirlingshire i den dårligste skotske række. Han stod i spidsen for holdet i 17 kampe. Jeg har valgt at man blot skal holde 100 dage ud i klubben. Det er tilladt at blive i klubben til og med den første kamp efter man har rundet 100 dage. Herefter skal man opsige sin stilling i klubben.

Fase 2 - Bliv ansat i en klub i næstbedste række og ryk op med klubben (ikke Rangers).

Efter tiden i East Stirlingshire blev SAF ansat i St. Mirren, som han førte op i den bedste skotske række. Man skal derfor nu ansættes i en klub i den Skotske Championship og fører klubben til oprykning. Da Rangers lever en tilværelse i 1. sæson i championship bliver der lagt en begrænsning på at man ikke må vælge dem. Når oprykning er en realitet er det tilladt at fortsætte til fase 3.

Fase 3 - Vind 3 mesterskaber og Europa League/Champions League med en klub fra bedste række (ikke Rangers og Celtic)

Efter oprykning med St. Mirren raget SAF sig uklar med bestyrelsen i klubben og blev fyret. Aberdeen valgte at tage chancen og ansætte ham. Han førte klubben til 3 mesterskaber, 5 cup titler og en enkelt sejr i UEFA cuppen.
I denne fase fokuserer vi kun på mesterskaber og europa. Man skal derfor ansættes i en klub i den skotske PL og vinde ligaen 3 gange samt vinde Europa League. Her er begrænsningen at man ikke må blive ansat i Celtic eller Rangers. Det er tilladt at blive i den klub man er rykket op med. Beslutningen skal dog tages inden den nye sæson starter.

Fase 4 - Skift til en PL klub vind 13 mesterskaber, 9 cup titler og 2 Champions League titler. Der skal være en treble sæson i blandt.

Efter den store succes i Aberdeen røg SAF til PL og Manchester United, der lå til nedrykning, og vandt hele 13 mesterskaber, 9 cup titler og 2 gange CHL. Herunder var der en en Treble sæson i blandt. Dette skal nu kopieres incl. treble sæson (mesterskab + FA/liga cup + CHL). Man skal ansættes i en PL klub der ligger til nedrykning.

Bonus - Kvalifikation til VM med Britisk nation (ikke England).

SAF var landstræner i ca. et år for det skotske landshold hvor de kvalificerede sig til VM.
Man skal derfor ansættes i en britisk nation som ikke er England og kvalificere holdet til VM. Man vælger selv i hvilken fase dette fuldføres.

Spilopsæting m.v.

For at det skal være lige for alle bedes følgende vælges når man opretter en manager:

Nationalitet: Skotsk
Erfaring: Tidligere Prof. (nationalt)
Licens: ingen

Hvis man skulle miste jobbet undervejs, startes den igangværende fase forfra. Det vil sige man atter skal på klub jagt og trofæ jagten starter forfra.

Selve opsætningen af spillet bør minimum valg være League 2 fra både England og Skotland.

Jeg har bare kopieret sidste års challenge  Smiley

Håber nogle vil deltage igen Thumbs Up
« Seneste Redigering: 04 Dec 2015, 21:07 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #1: 07 Nov 2015, 17:59 »

Deltagerliste:

Bubbles - Fase 4 - Southampton og Skotland
Tidl. klubber: Livingston, Hearts
Relevante trofæer: LPL 2018/2019, LPL 2019/2020, EL 2019/2020, LPL 2020/2021

Arsrea - Fase 4 - Everton
Tidl. klubber: Falkirk, Aberdeen
Relevante trofæer: LPL 2018/2019, LPL 2019/2020, LPL 2020/2021, EL 2020/2021, VM Kval Skotland

Broen05 - Fase 3 - Aberdeen
Tidl. klubber: Falkirk

John Graversen - Fase - Partick Thistle
Tidl. klubber: Ross County

Thore - Fase 3 - Hearts
Tidl. klubber: Falkirk
Relevante trofæer: LPL 2017/18

Boxx - Fase 3 - Hearts
Tidl. klubber:Kilmarnock

Nikl0707 - Fase 2 - Queen of the South
Tidl. klubber:

mort6802 - Fase 2 - Queen of the South
Tidl. klubber:

AudereEstFacere - Fase 3 - Falkirk
Tidl. klubber: Falkirk
Relevante trofæer: LPL 2018/19

huza - Fase 3 - Hearts
Tidl. klubber: Falkirk
Relevante trofæer: LPL 2019/20

Fynbo - Fase 3 - St. Mirren
Tidl. klubber: Raith

PyRm8 - Fase 2 - Hibernian
Tidl. klubber:

jepze - Fase 3 - Dundee United
Tidl. klubber: Queen of the South
Relevante trofæer: LPL 2016/17, LPL 2017/18, EL 2017/18

andreashn - Fase 2 -
Tidl. klubber:

Joyklir - Fase 4 - Skotland og West Ham
Tidl. klubber: Dunfermline, St. Johnstone
Relevante trofæer: St. Johnstone og Skotland (LPL 2022/23, LPL 2023/24, EM kval, LPL 2024/2025, EL 2024/2025), FA Cup 2026/27

JoJo manden - Fase 2 - Queen of the South
Tidl. klubber:

Mathiasj97 - Fase 2 -
Tidl. klubber:

Papi - Fase 3 - Patrick Thistle 
Tidl. klubber: Ross County
« Seneste Redigering: 24 Jun 2016, 00:36 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #2: 07 Nov 2015, 18:46 »

Jeg prøver også som sidste år - Vælger dog et andet alias end sidste år, da det var uden fantasi - i år er det Aonghas Mac Fhearghuis der skal gøre præstationen efter.. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #3: 07 Nov 2015, 19:08 »

Fedt du er på igen  Thumbs Up

Det bliver spændende hvad det kan drives til i år  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #4: 07 Nov 2015, 19:15 »

Vi skal da have det op at køre som sidste år! Smiley Selvom jeg strandede i Southampton og ikke kom videre, så var det et fedt save.. Jeg skal bare lige have grejet noget taktik så kan være jeg forsøger mig et par gange.. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #5: 07 Nov 2015, 20:16 »

Jeg prøver også. Ved ikke hvor langt jeg når, da mine saves sjældent bliver forfærdeligt lange på det her punkt af spillet, men et forsøg, det skal det have!

EDIT: Jeg meget mere possession, 4-3-3'isk i min spillestil. Det bliver spændende at se om det kan lykkes i UK...
« Seneste Redigering: 07 Nov 2015, 20:47 af John Graversen » Logged

Naah.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #6: 07 Nov 2015, 21:39 »

Vi skal da have det op at køre som sidste år! Smiley Selvom jeg strandede i Southampton og ikke kom videre, så var det et fedt save.. Jeg skal bare lige have grejet noget taktik så kan være jeg forsøger mig et par gange.. Wink

Det skal vi helt sikkert  Thumbs Up

Jeg prøver også. Ved ikke hvor langt jeg når, da mine saves sjældent bliver forfærdeligt lange på det her punkt af spillet, men et forsøg, det skal det have!

EDIT: Jeg meget mere possession, 4-3-3'isk i min spillestil. Det bliver spændende at se om det kan lykkes i UK...

Fedt med en mere der er frisk  Smiley

Jeg bruger aktuelt 2 taktikker 4-2-3-1 og 4-1-2-2-1. Begge er højt press og fuld skrue på tempoet! Rollerne tilpasser jeg oftest til de spillere der er til rådighed!

Har et ønske om at få 4-1-2-1-2 til at virke, men det bliver nok først når jeg er i en større klub ind ES....
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #7: 07 Nov 2015, 22:54 »

Så er jeg igennem de 100 dage i ES og ventet indtil 11. december 2015 før første stilling er blevet tilbudt...

Klubben jeg skal forsøge at sikre oprykning med er Livingston. Klubben ligger aktuelt på en 7. plads i championship med hele 10 point op til playoff pladserne.

Det bliver en hård kamp, men håber da jeg kan nuppe en af pladserne til playoff Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #8: 07 Nov 2015, 23:03 »

100 dage overstået og det blev til en månedens manager-titel, samt en andenplads - 1 point efter nummer 1 - som jeg i øvrigt har vundet over - http://imgur.com/a/tD0WE

Nu videre til næste udfordring - jeg søger!

Taktikmæssigt fortsætter jeg med en smal 4-3-3 som fra FM15 Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #9: 07 Nov 2015, 23:08 »

100 dage overstået og det blev til en månedens manager-titel, samt en andenplads - 1 point efter nummer 1 - som jeg i øvrigt har vundet over - http://imgur.com/a/tD0WE

Nu videre til næste udfordring - jeg søger!

Taktikmæssigt fortsætter jeg med en smal 4-3-3 som fra FM15 Smiley

Det var noget bedre i forhold til hvad jeg præsterede... Efterlod klubben på en 9. plads med kun en enkelt liga sejr i bagagen.... Så godt gået  Thumbs Up

Edit: Det kunne være jeg også skulle forsøge med en af taktikkerne fra FM15 Smiley
« Seneste Redigering: 07 Nov 2015, 23:10 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #10: 07 Nov 2015, 23:22 »

Det var noget bedre i forhold til hvad jeg præsterede... Efterlod klubben på en 9. plads med kun en enkelt liga sejr i bagagen.... Så godt gået  Thumbs Up

Edit: Det kunne være jeg også skulle forsøge med en af taktikkerne fra FM15 Smiley

Det er lidt sjovt for jeg har aldrig været så ligeglad med et hold før, men det virker åbenbart! Men det hjælper nok også harmonien at der ikke bliver købt eller lejet nogen spillere.. Smiley Men det er da bestemt en forbedring i forhold til hvad målsætningen var - undgå nedrykning.

I FM15 fik jeg Hearts med dårlige resultater - nu glæder jeg mig til hvad der er af hold til mig - ønsketænkning er Hibernian.. Nu må vi se! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #11: 07 Nov 2015, 23:36 »

Så kom jeg igennem de første 100 dage. Jeg landede lidt mellem de to første, der har skrevet om deres første 100. Jeg endte midt i tabellen. Nu er det med at håbe på der bliver fyret en træner i den skotske Championship  Thumbs Up

https://gyazo.com/c51a83600c54ea004d3b5585874e50b2
Logged

Naah.

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #12: 07 Nov 2015, 23:58 »

Jeg er nu nået til 6. januar og der har ikke været en klub uden manager i den næstbedste skotske række endnu. Jeg har fået tilbud fra den bedste, men muligheden for et job i den næstbedste lader stadig vente på sig. Smiley
Jeg væbner mig med tålmodighed!
Logged

Naah.

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #13: 08 Nov 2015, 00:51 »

Jeg er også hoppet på vognen! Tvivler på jeg nogensinde når til PL, men det lyder som en fantastisk sjov Challenge!
Har altid godt kunne lide og styre et skotsk hold, så det her vil være et godt alternativ til mit Mancherster United save.

Prøver og starte ud med en klassisk 4-4-2, også ser vi hvordan det går  Thumbs Up
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge - FM 16
« Svar #14: 08 Nov 2015, 01:27 »

Jeg er nu nået til 6. januar og der har ikke været en klub uden manager i den næstbedste skotske række endnu. Jeg har fået tilbud fra den bedste, men muligheden for et job i den næstbedste lader stadig vente på sig. Smiley
Jeg væbner mig med tålmodighed!

Håber snart der dukker en fyring op  Smiley

Jeg er også hoppet på vognen! Tvivler på jeg nogensinde når til PL, men det lyder som en fantastisk sjov Challenge!
Har altid godt kunne lide og styre et skotsk hold, så det her vil være et godt alternativ til mit Mancherster United save.

Prøver og starte ud med en klassisk 4-4-2, også ser vi hvordan det går  Thumbs Up

Fedt med endnu en der er frisk  Thumbs Up

Sidste år kom jeg til BPL og vandt CL 2 gange og 2 mesterskaber. Så det er bestemt ikke umuligt  Wink


Her i Livingston går det glimregne. Holdet har fortsat deres første nederlag tilgode efter jeg er trådt til  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010