home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Pride of the South
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Pride of the South  (Læst 34817 gange)
Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #30: 29 Sep 2015, 20:55 »

Vores Sæson har været meget blandet. Vi nåede hele vejen til semifinalen i FA Cup'en og havde Welbeck ikke scoret i to minutters overtid til 2-1 så havde vi været ude i forlænget og måske endt i en finale.

Ligaen derimod. Puha. Vi har kravlet os over stregen somehow, men jeg har så også prøvet alle mulige forskellige taktikker af. Lige nu har jeg succes med en 4-2-2-2, men det er stadigvæk ikke fordi vi er dominerende at all. Alligevel er jeg ret stolt af, at vi fornyligt hentede vores 8. sejr mod Leeds, der ligger på 1. pladsen. Men det er selvfølgelig ligemeget, når alle andre kan slå os.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #31: 29 Sep 2015, 21:20 »

Sæsonen er ovre og med nb og klør fik vi kæmpet os ud af farezonen. De sidste 11 kampe i ligaen tabte vi ikke, men vi spillede som en pose lort. Vi spillede hele 21 kampe uafgjort denne sæson, flest af alle. Men vi får en ny sæson i Championship og det er det der tæller. Men puha. Der skal forstærkes til sommer. Vi er ynkelige. Ved ikke hvorfor, men vi var kun farlige når vi havde to angribere, så vi må skifte til et system med to angribere permanent. Havde egentligt mest lyst til en tre-mands-kæde på midten, men lige nu kan vi vidst ikke klare os uden to mand til at presse i front. Om det bliver som den nuværende eller der ændres vil sommeren bestemme.

Ligaen.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #32: 30 Sep 2015, 09:30 »

Vigtigt med overlevelse. Den første sæson er i mine øjne altid den sværeste. Især fordi det er svært at vide præcis, hvor højt niveauet er.
Logged

Isolation

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #33: 30 Sep 2015, 11:55 »

Vigtigt med overlevelse. Den første sæson er i mine øjne altid den sværeste. Især fordi det er svært at vide præcis, hvor højt niveauet er.

Helt ekstremt vigtigt. Og det holdt virkelig hårdt. I blandt vores 4 sidste kampe var vi mod Bolton, Sheff Wed og Walsall, altså med andre ord, så kunne vi ligeså nemt have endt under stregen. Men nu skal vi videre. Der skal forstærkes til sommer, og så skal vi holde på vores talenter. Nu kender vi lidt mere til niveauet, som du også nævner, men vi har et stykke op uden tvivl. Jeg tror vi skal fortsætte med en duo i angrebet, eller i hvert fald have en AMC ind. Vi skal i hvert fald være bedre offensivt, for så tror jeg også, at defensiven bliver mindre belastet.

Updaten på talenterne lader desuden vente på sig fordi jeg ikke heeeelt har overskuddet til at gå i dybden med det lige nu.
« Seneste Redigering: 30 Sep 2015, 11:57 af Heskey » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Pride of the South
« Svar #34: 30 Sep 2015, 12:53 »

Har du muligvis overvejet en 4-3-1-2, lidt alla den Juventus brugte i sidste sæson's Champions League.

Det er i hvert fald med to oppe foran og 3 på midtbanen, som du lidt efterlyste, samt at du har en AMC'er som kan støbe kuglerne til de mål de to i front skal lave.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #35: 30 Sep 2015, 20:36 »

Har du muligvis overvejet en 4-3-1-2, lidt alla den Juventus brugte i sidste sæson's Champions League.

Det er i hvert fald med to oppe foran og 3 på midtbanen, som du lidt efterlyste, samt at du har en AMC'er som kan støbe kuglerne til de mål de to i front skal lave.
Tanken har været der, men jeg tror simpelthen, at jeg vender tilbage til en af mine mest succesfulde formationer igennem FM de seneste 3-4 versioner. En 4-1-2-1-2, hvilket under kamp vil ligne en 4-3-1-2 utroligt meget. Teoretisk set er der vel ikke nogen forskel, men jeg fortæller mig selv, at ham jeg bruger som defensiv midt ligger længere tilbage, selvom han har samme rolle om han lå som DM eller CM. Derudover skal vi have rykket vores backs frem så de bruges på WBR/WBL fremfor DR/DL. Den taktik jeg arbejder på lige nu er sikkert alt for ambitiøs, men jeg tror den vil kunne åbne nogle store ting.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #36: 30 Sep 2015, 22:08 »

TALENTERNE
Nu er det vidst på tide, at jeg stopper med at tease med en update om mine talenter, og rent faktisk laver den.
Vi har en ganske fin mængde af talenter som jeg gerne vil fremhæve. Nogle kan nå langt, andre håber jeg på, kan udvikle sig til breddespillere. At kunne fylde sin bænk med egen avl ville ikke gøre mig det mindste - så længe der også er egen avl i start 11'eren!

Ricky Huckett er vores kommende, startende højreback. Sidste sæson fik han sit gennembrud for os som blot 16 årig og fik 11(1) kamp med et snit på respektable 6.84. Det betyder, at jeg nu sætter gang i en omskoling til WBR, og så former vi ham hen ad vejen. Jeg har fået tilføjet de basale evner som spilleren skal have imo. Med langt de fleste af mine talenter arbejder jeg ud fra et princip om, at der er nogle helt basale evner, som de skal trænes op i først inden jeg begynder at arbejde på mere luksuriøse stats. Tag f.eks Huckett, der er trænet en del op i de defensive evner og faktisk er en rigtig fin forsvarer. Her har jeg brugt de første halvanden sæson han har været i klubben til at træne de stats han manglede her, og nu, hvor de er på et acceptabelt niveau vil jeg gå videre og arbejde på hans offensive evner. Først skal han dog lige blive lidt mere tryg på WBR inden vi giver ham flere opgaver. Alt i alt, så er hans potentiale nok til PL, og jeg tror vi kan få en masse ud af ham.

Inde centralt har vi ikke rigtigt ramt noget spændende, men jeg ser alligevel en lille smule potentiale i Martyn Russo. Jeg tror, han kan udvikle sig til en okay no-nonsense midtstopper, som vil være vores 3. eller 4. valg på sigt. Det er i hvert fald håbet. Mere end det kan jeg ikke forestille mig potentialet rækker til.

På venstreback har vi dog været lidt mere heldige. Her har vi fået en halvt engelsk, halvt tyrkisk knægt ved navn Burak Akdogan ind og jeg tror godt han kan blive en fin back. Jeg tror dog ikke hans potentiale rækker nær så højt som Huckett og derfor er fokus også, at Buraks defensive evner skal hæves inden vi forsøger at gøre ham til en offensiv trussel. Vi kan få mere ud af, at han er god defensivt end god offensivt.

Stuart Procter-Green er navnet på endnu en spiller, der er stærkest i vores venstre side. Siden vi går væk fra at bruge kant mister han sin vante position og derfor skulle jeg finde en ny plads til ham. Her overvejede jeg både en plads i angrebet eller på midtbanen, men i sidste ende er valget faldet på en WBL position. Hans potentiale er lidt bedre end Buraks og jeg tror de to sammen kunne give hinanden fin konkurrence i fremtiden på den back. Han er lidt atypisk i forhold til de ønsker jeg lige har givet udtryk for med henblik på de defensive kvaliteter, men det er faktisk helt fint. Så får vi en anden type ind, selvom jeg alligevel vil træne ham op i det defensive, inden han kan få lov til at udvikle sig offensivt.

Owen Jones er lidt en sjov størrelse. Han er en lille, aggressiv, teknisk dygtig, udfordringsivrig AMC, som dog ikke kan afslutte - hverken fra nært eller fjernt. Oprindeligt skræmte det mig lidt væk fra at bruge ham på AMC og jeg overvejede, om en back plads ville være mere passende eller en CM plads være hans rette element, men jeg tror, at AMC vil være bedst. Han vil formenligt være andenviolin til en bedre AMC og så vil han kunne bringe en masse pres fra bænken. Han vil gå ind i duellerne og aflevere fremfor at skyde (en PPM han uden tvivl skal have lært!) og så tror jeg vi får det maksimale ud af et potentiale, der egentligt er rigtig fint.

En spiller, jeg havde forventet allerede var brudt igennem til 1. holdet er Graham Hartmann. Det er dog ikke sket, og meget af det hænger dog nok også sammen med, at han er en AMC og vi tidligere ikke har brugt den plads. Jeg har samtidigt haft svært ved at bruge ham, da han har haft nogle skadesperioder, der bremsede ham en del. Nu er han på vej ud af en af disse perioder og jeg håber næste sæson kan blive et førsteholdsgennembr ud, hvor han endelig når over de 5 kampe på en sæson.

Den sidste af vores egne talenter er Cagdas Unver. Udover Huckett er Unver nok den jeg ser det største lys i. Jeg tror han bliver en stjerne og i og med vores taktikskifte betyder, at hans vante højre kant bliver fjernet, så vil jeg omskole ham til vores frontangriber. Den angriber der skal lave de dybe løb mod mål og som skal være vores goalgetter. Jeg tror han har hvad der skal til for virkelig at kunne blive god deroppe. Hans udvikling glæder jeg mig rigtig meget til at følge.

Her følger spillere, som vi har hentet - enten gratis eller købt.

Rui Augusto er vores nuværende førstevalg på venstreback. Han følger rigtig fint mit princip. Hans positioning skal lige hæves, men derefter vil jeg pynte lidt på ham med offensive evner. Han er virkelig en fin handel. Vi fik ham jo på fri, og har sidenhen afvist bud på 20-30M - uden at han har brokket sig. Hvis han havde, så havde jeg solgt ham efterfølgende. Tror dog ikke vi kan holde ham meget mere end én sæson endnu.

Craig Hayes var faktisk ikke min beslutning at hente. Jeg har sat min HoYD til at kunne lave handler efter unge talenter, og ham her tryllede han så frem. Potentialet lader til at være der, og fysisk er han ret voldsom, men om det rækker langt nok er jeg ikke sikker på. Dog en fin chance at tage, når han kom på fri.

Ronnie Sellears hentede vi for 6M og han kan blive en kæmpe gevinst for os. Norwich gav glædeligt slip på ham og vi tog glædeligt imod ham. Han skal omskoles som angriber, den mere tilbagetrukne af de to vi skal fielde og så tror jeg han bliver voldsom.

Sidste knægt er Derek Robinson. En anden spiller jeg brugte 6M på. Jeg havde sjove planer for hans udvikling, men en helvedes bunke skader har ødelagt det. Nu vil jeg dog omskole ham til MC og så skal han være BtB for os. Dér tror jeg han kan blive rigtig fin for os. ,

Til allersidst, så får i også lige Sebastiano Cardacis udvikling at se. Han er virkelig blevet dygtig og bliver kun bedre. Det er virkelig ærgerligt vi ikke kunne holde på ham, men det havde ødelagt en masse harmoni i truppen og det havde vi ikke brug for. Han kommer til at eje PL om et par sæsoner. Det er jeg næsten sikker på. Eneste mangel er hans passing, men den kan man nemt arbejde på. Han ryger dog tilbage til Tottenham efter sæsonen og så må vi se, om de smadrer talentet eller forstår at give ham det sidste nøk op.
« Seneste Redigering: 05 Okt 2015, 18:02 af Heskey » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Pride of the South
« Svar #37: 01 Okt 2015, 10:54 »

Det ser meget lovende ud.

Og tankerne med din taktik virker også meget lovende.

Bliver spændende at følge.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #38: 03 Okt 2015, 17:04 »

Det ser meget lovende ud.

Og tankerne med din taktik virker også meget lovende.

Bliver spændende at følge.

Ja, der er da i hvert fald noget at arbejde med. Og tror mine omskolinger kan få presset lidt ekstra ud af et par spillere her og der.

Nu må vi se, hvordan det ender ud. Den første træningskamp er blevet spillet med taktikken, og der vandt vi dominerende. Der var dog en del ting, der skal finjusteres, men grundideen tror jeg er god.

Jeg har ingen forventninger til næste sæson ift. At skulle komme højere op i rækken - og  slet ikke snakke om oprykning - overlevelse er eneste krav, og så skal der udvikles en masse på vores talenter. Jeg er næsten færdig med denne sommers transfervindue, men har ikke mulighed for at lave et indlæg om hverken truppen eller taktikken før enten engang i morgen eller måske først mandag. Min fornemmelse er dog god. Truppen kan udvikle sig enormt på næste sæson og økonomien er god.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #39: 03 Okt 2015, 17:06 »

Og så kan jeg desuden se, at det mangler et ss på Cagdas. Det kommer ligeledes når jeg har muligheden.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #40: 05 Okt 2015, 20:43 »

Transfervindue - Sommer anno 2017
Så er transfervinduet næsten overstået, og vi har virkelig handlet. Seks spillere er kommet ind, fire af dem på fri, én af dem på leje, og så en uforudset megahandel.

I dette vindue lod vi en del spillere forlade klubben og en enkelt blev også solgt, så vi manglede spillere på et par forskellige positioner - både som starter og reserve. Det skal dog lige siges, at som med nogle af de andre sæsoner, så har jeg min HoYD til at hente unge spillere til klubben, hvilket førte til én af vores handler denne sommer. Cypriotiske Zenon Stylianides forventer jeg mig ikke meget af, men han kom på fri og er low-risk. Hans potentiale ser jo egentligt fint ud så måske han kan udvikle sig til at blive en fin spiller.

Jeg følte også, at vi var lidt tyndt besat på vores DM, og derfor fandt jeg tidligt i vinduet frem til Daniel Kofi Agyei. Som sådan endte det med at blive en lidt unødvendig handel da vi fik forlænget med nogle andre defensive midtbanespillere i truppen, men nu har vi i hvert fald rigeligt bredde.

Gerard Alvarez er ligeledes hentet på fri og er et mindre projekt. Jeg har ikke tænkt mig at bruge enormt mange krafter på at forløse hans potentiale tbh. Der stå mine egne drenge i forreste række, men hvis han kan udvikle sig meget indenfor kort tid, så er det ikke umuligt, at han spiller sig ind i varmen.

Dan Butler forlængede vi ikke med og derfor havde vi kun én fuldgod venstreback til denne sæson. Burak og Procter-Green er stadigvæk lidt for grønne, men om én sæson tror jeg de er klar til lidt mere, derfor hentede jeg en venstreback ind på leje. Harry Toffolo var uønsket i Norwich og så fik vi en fin spiller ind. Han kommer til at rotere med Rui Augusto, hvor Augusto dog klart er mit førstevalg.

Vi stod med kun én førsteholdskeeper i truppen og ikke ét eneste talent med potentiale, så der skulle helt klart findes en målmand. Efter en del søgning og afviste lejeforeslag så fandt jeg Didier Ovono. Han er gammel, men kan sagtens bruges på den korte bane, indtil vi finder noget langsigtet.

Nu kommer vi så til vores megahandel. En 19 årig hollandsk angriber, der er wonderkid. Han er virkelig solid i en tidlig alder og så smed vi de 24M (på sigt måske 2M mere) efter ham. Stallone Ascension er navnet, og sikke et navn. Det er der virkelig klasse over. Jeg tror også han bliver vanvittig for os. Ham, Cagdas og Sellears bliver noget af en giftig trio at kunne rotere med og så har vi tillige med også et par andre solide valg til angriber posten.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #41: 06 Okt 2015, 18:33 »

Så kom der alligevel et salg mere. Kort efter købet af Stallone kom Man City og Man Udt og bankede på vores dør. De ville gerne købe Sellears og selvom vi ikke var meget for det, så endte det med et salg. Han blev solgt for 34M og 50% af næste salg. Nu håber jeg, hans udvikling boomer og vi får en kæmpe indtjening på ham en dag. Det er trist at miste ham, når jeg havde en god plan for hans fremtid, men han ville gerne videre og vi har en okay mængde angribere i truppen så jeg håber vi ikke kommer til at savne ham.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #42: 11 Okt 2015, 04:47 »

Jeg har været ufatteligt dårlig til at opdatere denne sæson. Vi er allerede igennem sæsonen og jeg har hverken givet jer indblik i min taktik, mine resultater, mit YI eller vores allernyeste erhvervelse, der tiltræder til næste sæson. Det ville jeg gerne kunne gøre op for nu, men det må blive sådan delvist en gennemgang af tingene I får her.

TAKTIK
Her ville jeg gerne have givet jer to forskellige opstillinger. Vores start 11'er og vores B opstilling, men i stedet får I bare overblik over taktikken. Det har hele sæsonen været en formation lignende denne, dog havde vi på et tidpspunkt rykket vores DM ned som CB så vi havde et 3 mandsforsvar, men det synes jeg ikke fungerede lige så godt som denne variation.

LIGAEN
Vi har haft en rigtig fin sæson. Min forventning var en plads i midten af ligaen, og det var dér vi endte. Vi var i perioder med i oprykningskampen, men tog på et tidspunkt også et dyk længere ned i rækken, men alt i alt, så rakte det ikke længere end til en 12. plads. Spillerpræstationer vil komme et andet tidspunkt.

YOUTH INTAKE
Vi ramte ikke en guldmine, men jeg tror vi fandt et stjerneskud. I hvert fald har vi fået en Toomer. Hans grundstats ser imponerende gode ud for en CB så ham glæder jeg mig meget til at udvikle. Jeg tror allerede han vil få en del kampe næste sæson og han har da også allerede fået sin debut på førsteholdet.

TIDLIGT INDKØB
Hollandske AZ har været gode ved os endnu en gang. Endnu et ungt og stort talent kan vi hente forholdsvist billigt fra dem. Denne gang er der tale om en BtB med masser af speed og teknik. Han ser meget komplet ud og er kun lige fyldt 20 år, så jeg har store forventninger. Han bliver samtidigt også en dyr handel. 35M koster han os, og så havde hans agent nogle vilde klausuler og lønkrav, men jeg prøvede at tæmme dem så godt som muligt. Håber ikke økonomien vælter.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #43: 12 Okt 2015, 19:03 »

Mega salg. Money + 50% af næste salg.

Ærgerligt at skulle sælge ham, men det var for stort et tilbud til at afslå, og han var 100% blevet utilfreds had I rejected.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #44: 17 Aug 2016, 00:19 »







Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010