home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Pride of the South
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Pride of the South  (Læst 34853 gange)
Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Pride of the South
« : 14 Sep 2015, 20:16 »


Hvor er FM glæden?

Hvor er lysten til at brage igennem utallige sæsoner og bruge uansvarlige mængder timer i FM blevet af?

Sidste år brugte jeg 913 timer i FM14. Det højeste jeg har brugt nogensinde, og jeg gjorde det med glæde. En del af tiden var ganske vidst ikke, hvor jeg rent faktisk spillede, men jeg brugte stadigvæk meget tid på den version. FM15 har dog på ingen måde fanget mig på samme måde. Vi nærmer os med hastige skridt FM16 og jeg er lige rundet de 500 timer, og jeg har måske haft 100-200 effektive timer - hvis ikke færre.

Hvorfor så komme med en tråd nu, tænker du måske?

Jo, fordi selvom lysten ikke har været der som sidste år, så har jeg alligevel haft en masse små saves kørende. Jeg forsøgte mig med et save som jeg havde enorm succes med sidste år. UD Logroñés i Second División B i Spanien. Jeg hev dem op til La Liga og fik krydret nogle indkøb udefra med en masse talenter fra akademiet og fik for første gang nogensinde en søn. John Heskey var navnet. Han var pisseelendig. Han var nær blevet sorteret væk fra mit YI, fordi han var dårlig, men jeg så efternavnet og beholdt ham. Han skulle dog aldrig nå at blive mere end 18 inden jeg gik død i savet, desværre. En dag tager jeg måske fat på det save igen og mindes alle drengene, men det er ikke derfor jeg er her nu.

I FM15 har jeg haft 2 saves, der har varet over 3 sæsoner. UD Logroñés som jeg fik i La Liga inden jeg gik død, og Newcastle, som jeg vandt PL med i 4. (eller var det nu 5.) sæson. Men nu vil jeg prøve et nyt save. Vi skal til Sydengland kan jeg fortælle jer. Til en by med større befolkningstæthed end London.

Der skal satses på egne talenter fra ø-byen. Vi skal tilbage til Premier League efter nogle sølle år. Det skal blive godt. Det skal blive hårdt.

Velkommen.
« Seneste Redigering: 19 Sep 2015, 12:37 af Heskey » Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #1: 14 Sep 2015, 20:19 »

Nøøøj en fed (og pisse sjov) indledning!! Virkelig fangende!

Jeg kigger spændt med!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #2: 14 Sep 2015, 20:34 »

Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #3: 14 Sep 2015, 21:06 »



KLUBBEN:
Portsmouth FC er valget faldet på. En klub jeg aldrig før har styret i FM og har heller ikke det store forhold til dem i virkeligheden. Alligevel, så var der noget spændende over dem. En klub med et stadion med en kapacitet på 20.000, der efter flere gentagne nedrykninger er at finde i Sky Bet League 2. En traditionsrig klub med 2 PL titler - der ganske vist faldt i årene efter 2. verdenskrig - burde ikke være at finde helt hernede. De er en af blot 5 klubber, som har vundet det engelske mesterskab back-to-back siden 2. verdenskrig. Det er klart, at de skal op igen. Men jeg tror det bliver en lang tur.

BEGRÆNSNINGER:
Økonomien er faktisk ganske sund, og med muligheder for at udvide faciliteterne er fremtiden lys. Der skal dog en del investering til, hvis det skal blive realistisk for os at blive selvforsynende. Derfor har jeg kun sat nogle milde begrænsninger for os i de første par sæsoner.

- Der må laves max. 3 køb eller lejeaftaler per sæson. Spillere på fri transfer gælder ikke her.

- Vi skal rotere, således at de unge spillere også får kampe i benene. Der er dog ingen fastsat rate på antal kampe eller minutter.

- Når vi begynder at få YIs vil jeg rykke de bedste 2-3 stykker op i A-truppen og langsomt rotere dem ind i start 11'eren.

- Vi spiller ikke nogen fast taktik. Der bliver eksperimenteret for at finde det bedste resultat, og så vil der blive justeret efter vores spillermateriale.

Sådan ser de forholdsvis milde begrænsninger ud for dette save. Jeg regner ikke med at slække på kravene -derimod kan de med årene blive mere strikse.


Jeg har taget mig den frihed at starte på savet på forhånd.

IND:
Transfersne er klaret og ind er kommet 3 lejesvende.

UD:
Ud er der kun gået én spiller. Et ungt norsk talent smutte tilbage til fjeldene og vi fik 375k for det. Vi ville gerne have beholdt ham, men han ville tilbage til det kolde nord og det kom han så. Pøj pøj til ham.

TAKTIK:
Som sagt, så er vores formation omskiftelig. I starten forsøgte jeg mig med en smal 4-1-2-1-2 som jeg havde succes med i Newcastle, men spillet flød aldrig i Portsmouth, og i en havneby er det ret så vigtigt at flyde så vi skiftede hurtigt videre. Her faldt valget på en skæv 4-5-1. Den havde lidt startvanskeligheder, men så lavede jeg nogle usmagelige - og meget defensive ændringer - og så begyndte det hele at gå meget bedre. Derfor ser den nu således ud.


Med disse shouts.

TRUPPEN:
Jeg har ikke tænkt mig at komme med ss på samtlige spillere, så hvis I vil se nogen, så må I skrive, så skal I nok få dem at se. Men her er truppen (ss1 & ss2). Som I kan se, så er der en masse talent at finde, men om det rækker til den 2. plads, som medierne forventer, det ved jeg ikke helt.

LIGAEN:
Vi har nu ellers ramt en ganske fin form, og har derfor lagt os på en 6. plads i ligaen efter en shaky start på sæsonen.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #4: 15 Sep 2015, 20:58 »

Akademiets Første Portion
Jeg er nået frem til marts måned og i England er det lig med regens. Regens, der jo må siges at være ganske væsentlige, når man vil være selvforsynende og selvom vi har ret elendige faciliteter på ungdomsfronten, så kan jeg næsten ikke tillade mig at være utilfreds med dette års intake.

Det er tydeligt på screenshottet, at vi har lidt af en stjerne gemt i en spiller som Graham Hartmann. Det burde virkelig være muligt at udvikle på ham, og potentialet skulle kunne lede ham til at være en god Championship spiller, hvilket jeg bestemt ikke kan klage over, med tanke på, vi befinder os i League 2.

Men der er også nogle øvrige interessante spillere, som jeg glæder mig til at se udviklingen på.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #5: 17 Sep 2015, 19:31 »

Første Sæson I Sydengland
Efter en noget broget start på sæsonen ramte vi noget helt rigtigt med formationen ovenover. Især en Jed Wallace skinnede igennem og Westcarr begyndte virkeligt også at bære os på sine skuldre. Således endte Westcarr med 22 mål og 20 assists i 50 kampe, men alligevel stjal Wallace rollen som vores bedst spillende spiller. Wallace var en maskine, uanset om vi brugte ham på højre midt eller inde centralt var han bundsolid og et avg. på 7.46 var en stor hjælp i vores jagt på oprykning.

Chris Dawson, vores lejesvend fra Leeds var også en meget fin figur for os og vores 3. bedst præsterende spiller. Alligevel kan jeg allerede nu afsløre, at jeg ikke køber ham i det snarlige transfervindue - selvom han bestemt har spillet sig frem til en kraftigt overvejelse. Men alt i alt var der mange, der bød sig til i truppen.

Vi fik også givet debut til vores unge stjerneskud, Graham Hartmann, som på forunderligvis ændrede udseende efter debuten.. Men han fik 3 indskiftninger, men gjorde ikke noget mærkbar forskel. Han har udviklet sig en lille smule i blandt andet decisions og anticipation, men der er stadig noget vej endnu.

I ligaen kom vi som nævnt ind i en virkelig god periode, og i vores mest stabile periode vandt vi 10 ud af 12 uden at tabe. Det endte med at køre os på en 1. plads, og da vi først sad på tronen fjernede vi os ikke fra den.

Vi endte derfor med en forholdsvis sikker 1. plads og vi er dermed at finde i Lesgue 1 i næste sæson. Det var et meget vigtigt skridt for os, men jeg ved virkelig ikke, hvad det bliver til næste sæson. Vi må fortsat kun lave 3 handler, hvor vi køber eller lejer, men jeg regner med at kunne finde nogle fine spillere på fri transfer.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #6: 17 Sep 2015, 19:48 »

Fedt med Pompey. Har selv prøvet kræfter med dem, men nåede ikke længere end til januar. Dog en lækker klub, der hører til højere oppe end de er nu.
Logged

Isolation

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Heskey - Pride of the South
« Svar #7: 17 Sep 2015, 22:35 »

Fedt med Pompey. Har selv prøvet kræfter med dem, men nåede ikke længere end til januar. Dog en lækker klub, der hører til højere oppe end de er nu.
Jeg synes også der er meget dødvægt i truppen, men hvis jeg kan få ryddet ud i truppen den kommende sommer, så tror jeg man kan få meget ud af klubben. Ingen tvivl om, at klubben skal op i PL igen.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #8: 19 Sep 2015, 23:24 »

Sommertransfers

Afgange
Det har været et noget travlt vindue i Portsmouth. Vi har sagt farvel til en hel del spillere, men det er begrænset, hvor mange af dem vi vil savne. Bradley Tarbuck havde jeg dog gerne beholdt, da han havde et fint potentiale. Han fik dog et par længere skader sidste sæson og fik derfor ikke særligt meget spilletid, og det blev han så sur over, at han skred. Fint, farvel med ham.

Ud er gået et par andre spillere, der sikkert kunne have begået sig fint hos os, men de havde nogle lidt for høje lønkrav ift. deres niveau, så de fik lov at smutte. Tubbs sendte vi gratis afsted til vores medoprykkere i Dag & Red, da hans løn var steget til 41k/u, hvilket jeg ikke vil betale vores 3. valg på angriberposten. Nu får han 22k/u hos dem.


Tilgange
Vi har også være særdeles aktive på indkøbs-fronten. Her har vi fundet nogle ret interessante free-transfers - heriblandt nogle unge interessante regens, og så har vi lejet én og købt to, således at vi holder os indenfor vores begrænsning på 3 køb/lejeaftaler per sæson.

Paul Kelly fandt vi, da vi afholdt et open trial i klubben og selvom hans 'tackling' og 'heading' er elendige for en midtstopper, så tror jeg, vi kan få udviklet ham til at blive en ganske fin stopper i fremtiden.

Rui Augusto kommer til på fri transfer fra Lusitans i Andorra og jeg tror han kan udvikle sig til en ganske fin defensiv back. Talentet skulle ligge der et sted, så noget benhård træning i defensive områder, så burde han kunne rykke sig.

Sebastiano Cardaci er navnet på en italiensk center back, der ligeleds kommer ind på fri. Jeg tror vi har gjort os lidt af et scoop her, for jeg synes hans grundstats ser virkelig fine ud. Lidt træning i 'positioning' og 'composure' så de lige kommer med op på niveau, og så har vi en solid italiener.

Nu kommer vi til ét af vores to indkøb denne sommer. Vi har brugt hele 4.5 millioner på denne 16 årige angriber, der kommer til fra AFC Wimbledon. Derek Robinson er et projekt, jeg virkelig glæder mig til. Bevares, hans 'finishing', 'passing' og 'technique' er ikke eksisterende, men der et eller andet interessant ved ham. Den her angriber, som arbejder hårdt for holdet (hans teamwork og workrate) og aldrig giver op (den høje determination). Hans fysik er også meget lovende, og jeg tror han kan blive til en fin defensive forward eller hvis hans teknik udvikler sig lidt mere, så er en deep lying forward ikke helt dumt. I hvert fald er det en udfordring, jeg gerne ville tage.


Som bonus kan I lige få at se, dette unge talent, jeg meget gerne ville have fat i. Sean Mills er et vanvittigt stort talent allerede som 15 årig og jeg tror han kommer til at blive en ekstremt farlig herre indenfor få sæsoner. Jeg forhandlede længe med Norwich, men eneste måde jeg kunne hente ham på var, hvis jeg gav dem 25 millioner nu, og så gav dem 110 millioner, hvis/når vi rykkede op. Hvis han udviklede sig enormt på første sæson kunne man måske have skudt ham afsted for 50-60 millioner og fået nogle videresalgsprocente r på ham, men det føltes lidt beskidt og 25 millioner er desuden også virkelig mange penge for os for tiden. Derudover, så kunne jeg ikke helt overskue tanken om, hvis vi gik hen og rykkede op efter denne sæson og ikke fik solgt ham inden de krævede de 110 millioner. Så mange penge får man trods alt heller ikke for at rykke op i Championship. Jeg vil dog følge Sean Mills videre i karrieren.
« Seneste Redigering: 20 Sep 2015, 00:51 af Heskey » Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #9: 20 Sep 2015, 00:28 »

Din italiener ligner en fremragende spiller til det niveau. Angriberen er også interessant, selvom han virkelig skal arbejde på afslutningerne og resten af teknikken..
Logged

Isolation

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #10: 20 Sep 2015, 00:59 »

Din italiener ligner en fremragende spiller til det niveau. Angriberen er også interessant, selvom han virkelig skal arbejde på afslutningerne og resten af teknikken..
Jeg synes selv det er lidt af et scoop. Var det ikke fordi, vi allerede har et par solide valg, så var han tættere på start 11'eren. Men han skal nok kommer derhen af.

Angriberen skal der arbejdes en del på, men tror det bliver godt.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #11: 20 Sep 2015, 21:14 »



Vores start i denne sæson var helt ekstremt overraskende god, hvis man ser bort fra de tidlige exit i Capital One Cup'en  og JPT'en - to turnereringer vi ikke vægtede højt. Vi ligger pt. på en 1. plads efter de første 8 kampe, men jeg har lidt en frygt for, at det hele går skidt nu og fremover. Jeg kan ikke forestille mig, vi tromler ligaen i år - hvilket også er helt fint.

Lige nu er main priority at få opgraderet personel og faciliteter og ungdomsafdelingen så vi kan få så gode regens som muligt.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #12: 20 Sep 2015, 21:44 »

Vi får heldigvis en virkelig vigtig bounce-back sejr.



Derudover kan jeg fremhæve Ben Close, Jed Wallace og Jack Whatmough som værende nogle af vores bærende spillere på trods af, at de alle er 21 eller derunder. Det er nogle flotte præstationer de har kastet af sig.

Ben Close med 7 ligakampe, 1 mål, 2 assists og avg. på 7.49.

Jed Wallace med 9 ligakamp, 1 mål, 3 assists og avg. på 7.64.

Jack Whatmough med 7 ligakampe og avg. på 7.20.

Der er også stadigvæk en masse potentiale i dem alle 3, og jeg forventer de bliver vores rygrad i kommende sæsoner.
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #13: 21 Sep 2015, 18:30 »

19 Kampe inde i den nye sæson, og vi ligger stadigvæk med i toppen. Ja faktisk har vi generelt været det hold med flest afslutninger og mest boldbesiddelse i langt de fleste kampe. Alligevel, så kommer der perioder som disse. Perioder, hvor vi bare ikke kan få den ind i kassen. Jeg tror jeg er nødsaget til at ændre lidt på taktikken. Måske skyder de lidt for ofte? Måske skal vi være mindre direkte i vores spil. Måske skal jeg blot bede nogle af mine spillere om at skyde mindre udefra, og så er alt løst?

De her kampe viser i hvert fald, at noget skal gøre:

v Charlton

@ MK Dons

v Bradford

@ Preston

v Walsall

@ Gillngham

v Swindon
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pride of the South
« Svar #14: 21 Sep 2015, 19:06 »

Det er nogen fine, spændende unge spillere du har fået hentet. Hvis du så også kan ændre taktikken og gøre holdet 10% skarpere, så kører det jo rigtig godt.
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010