home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 351 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Football Manager 2016 nye features
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2016 nye features  (Læst 62500 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #15: 07 Sep 2015, 22:58 »

Det med transfers, opgraderinger af ønsker og dybere kamp analyse ser fint ud.
Men det med at lave sin manager figur er simpelthen spil af tid.

Jeg holder mig nok til FM'15 de første mange måneder og venter på at høre hvad andre synes om det. Hvis jeg køber FM'16 bliver det ikke før starten af det nye år.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #16: 07 Sep 2015, 23:02 »

Gutter nu lyder jeg som en kæmpe noob - men hvad er ME'en?

ME står for Match Engine

Match Engine er så at sige selve kampsimulationen, altså hvordan spillerne bevæger sig på banen, hvornår de tackler, skyder og så videre. Match engine baserer så beregningerne på de to holds taktiske oplæg, spillernes moral, personligheder og meget mere. Det er uhyre komplekst.

Men dybest set - alt der foregår i kampene skabes af Match Engine'n, og når jeg er irriteret over at spillet er scriptet, så er det at match engine er blevet utroligt forudsigelig, og alligevel utroligt upersonlig. Der er nogle vidundertaktikker i spillet, som bare ikke KAN slå fejl, mens det er noget nær umuligt (for mig i hvert fald) at skabe en personlig taktik, der kan give succes, medmindre man rammer en af de her kombinationer som match engine omdanner til sikre sejre.

Desuden mener jeg at Match Engine har en ujævn vægtning af spillernes kvaliteter i forhold til taktikkerne. Hvis man spiller med et tophold mod et bundhold fra en dårligere liga, så er det alt for nemt at tabe kampen på baggrund af en lidt forkert taktik, selvom spillernes individuelle kvaliteter er langt bedre end modstandernes.

Så alt i alt mener jeg at kampmotoren er helt forkert skruet sammen, sammenlignet med den der var tilbage før 2012. Spillet er helt fantastisk på næsten alle andre punkter end lige præcis ME... efter min mening i hvert fald Tunge


Vil dog godt tilslutte mig Phatas irritation over, at modstanderne i ligaen sælger profiler men kun køber skrammel ind. Selvom modstanderne selvfølgelig ikke kun skal lave klassekøb, så ville det være rart om de bare engang imellem ramte rigtigt og købte en spiller der bare passer perfekt til deres hold, så der var lidt modstand Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

supermads
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #17: 08 Sep 2015, 08:19 »

YEAH!!! Fantasy draft!! Mine venner og jeg har selv lavet fantasy draft de sidste mange spil, så er lykkelig over det nu kommer på en nem og tilgængelig måde Smiley

Lav din egen klub! Yes, så slipper man får alt det bøvl med editor, og ser ud til at være nemt at sætte grafik ind Smiley

Bliver en fantastisk version Opstemt
Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #18: 08 Sep 2015, 15:06 »

ME står for Match Engine

Match Engine er så at sige selve kampsimulationen, altså hvordan spillerne bevæger sig på banen, hvornår de tackler, skyder og så videre. Match engine baserer så beregningerne på de to holds taktiske oplæg, spillernes moral, personligheder og meget mere. Det er uhyre komplekst.

Men dybest set - alt der foregår i kampene skabes af Match Engine'n, og når jeg er irriteret over at spillet er scriptet, så er det at match engine er blevet utroligt forudsigelig, og alligevel utroligt upersonlig. Der er nogle vidundertaktikker i spillet, som bare ikke KAN slå fejl, mens det er noget nær umuligt (for mig i hvert fald) at skabe en personlig taktik, der kan give succes, medmindre man rammer en af de her kombinationer som match engine omdanner til sikre sejre.

Desuden mener jeg at Match Engine har en ujævn vægtning af spillernes kvaliteter i forhold til taktikkerne. Hvis man spiller med et tophold mod et bundhold fra en dårligere liga, så er det alt for nemt at tabe kampen på baggrund af en lidt forkert taktik, selvom spillernes individuelle kvaliteter er langt bedre end modstandernes.

Så alt i alt mener jeg at kampmotoren er helt forkert skruet sammen, sammenlignet med den der var tilbage før 2012. Spillet er helt fantastisk på næsten alle andre punkter end lige præcis ME... efter min mening i hvert fald Tunge


Vil dog godt tilslutte mig Phatas irritation over, at modstanderne i ligaen sælger profiler men kun køber skrammel ind. Selvom modstanderne selvfølgelig ikke kun skal lave klassekøb, så ville det være rart om de bare engang imellem ramte rigtigt og købte en spiller der bare passer perfekt til deres hold, så der var lidt modstand Tunge

Men der står jo netop at; "Over 2000 nye ændringer i spillet kamp motor."

Ved dog iikke om det blot er her fra FmFreaks, de har skrevet det, for kan ikke finde noget om det, på SI's sider..., men hvis der reelt er lavet over 2000 nye ændringer i kamp motoren, så er det vel også forbedringer, skulle man mene?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #19: 08 Sep 2015, 15:50 »

Men der står jo netop at; "Over 2000 nye ændringer i spillet kamp motor."

Ved dog iikke om det blot er her fra FmFreaks, de har skrevet det, for kan ikke finde noget om det, på SI's sider..., men hvis der reelt er lavet over 2000 nye ændringer i kamp motoren, så er det vel også forbedringer, skulle man mene?

Jeg læste nemlig også her på siden, at der var 2000 ændringer i kampmotoren, og så blev jeg faktisk optimistisk og glædede mig til at se hvad det var for nogen.

Men så så jeg på Sports Interactive skrive, at der var 2000 nye animationer, og så faldt mit humør drastisk -.-
Især da de ikke nævnte ændringer i kampmotoren (udover skaderne) med et ord. Så er bange for at det kun er småjusteringer de har lavet
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #20: 08 Sep 2015, 18:58 »

Jeg læste nemlig også her på siden, at der var 2000 ændringer i kampmotoren, og så blev jeg faktisk optimistisk og glædede mig til at se hvad det var for nogen.

Men så så jeg på Sports Interactive skrive, at der var 2000 nye animationer, og så faldt mit humør drastisk -.-
Især da de ikke nævnte ændringer i kampmotoren (udover skaderne) med et ord. Så er bange for at det kun er småjusteringer de har lavet

Jeg har lige fået svar fra dem inde på forum'et, og der siger de, at det omkring Match Engine, slet ikke er fortalt endnu, det vil først komme i en senere update..., så kryds fingre lidt endnu..., jeg følger det her:

http://community.sigames.com/showthread.php/432927-Football-Manager-2016-Announcement-Release-Date-and-New-Features-FM16?p=10464554#post10464554
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #21: 08 Sep 2015, 20:52 »

Jeg vil også holde mig åben for, at der er sket forbedringer, indtil jeg har set reviews og læst den komplette featureliste Smiley

Men her ved offentliggørelsen er jeg ret skuffet. Men jeg krydser alt der kan krydses!

Og tak for linket! Der må jeg lige holde lidt øje Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dllu
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #22: 09 Sep 2015, 10:26 »

Som altid er det jo umiligt rigtigt at vurdere om funktionaliteten bliver bedre før man har prøvet den nye version.

Den grafiske/visuelle side kan derimod godt vurderes ud fra nogle screenshots, og det ser desværre ud til at man har fortsat den uheldige udvikling der startede sidste år. Det kommer mere og mere til at ligne et konsolspil - hvad sker der fx lige for de klodsede firkantede blokke i stedet for spillertrøjer på holdopstillingsside n?

Og er jeg virkelig den eneste, der foretrækker et lyst skin, altså mørk tekst på lys baggrund og ikke omvendt? Det er faktisk også den primære grund til at jeg ikke er mere aktiv på dette forum...  Ubeslutsom
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #23: 09 Sep 2015, 10:36 »

Som altid er det jo umiligt rigtigt at vurdere om funktionaliteten bliver bedre før man har prøvet den nye version.

Den grafiske/visuelle side kan derimod godt vurderes ud fra nogle screenshots, og det ser desværre ud til at man har fortsat den uheldige udvikling der startede sidste år. Det kommer mere og mere til at ligne et konsolspil - hvad sker der fx lige for de klodsede firkantede blokke i stedet for spillertrøjer på holdopstillingsside n?

Og er jeg virkelig den eneste, der foretrækker et lyst skin, altså mørk tekst på lys baggrund og ikke omvendt? Det er faktisk også den primære grund til at jeg ikke er mere aktiv på dette forum...  Ubeslutsom

Hvis der var penge til det lavede vi gerne en ny side Wink men sådan noget koster en hel del  crazy
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #24: 09 Sep 2015, 13:34 »

Nogen der har hørt om features i forhold til Classic Mode?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #25: 09 Sep 2015, 15:46 »

Nogen der har hørt om features i forhold til Classic Mode?

Classic mode er erstattet af FM Touch
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

arsenal4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #26: 09 Sep 2015, 19:46 »

Det draft der kommer, er alle spillere på free og så kan man vælge på skift?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #27: 09 Sep 2015, 21:08 »

Ja ligesom nfl fantasy man vælger en spiller efter tur
Logged

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #28: 11 Sep 2015, 18:30 »

Jeg har haft en længere debat på den engelske version af FM-Freaks, hvis man kan kalde den det. Det var omkring setup af det spanske system af B-hold der har været forkert de seneste 9 år i spillet... På et tidspunkt er der en som skriver at FM netop vil kigge på den del og forbedre det. Spørgsmålet er så om de retter fejlen med B-holdene i Spanien eller om det decideret er nogle features som bliver lavet.

Eksempel ved at man kan kalde sin B-holdsspillere op til træning kunne være en mulig feature.
Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Hugol
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2016 nye features
« Svar #29: 11 Sep 2015, 18:32 »

Ellers har en af mine kammerater brugt et antal timer på at fixe dette problem i editoren. Problemet er blot at han spiller på MAC og jeg på PC, så vi kan ikke dele filen.
Logged

FM er cool, men fix dog de spanske hold og B hold tak.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010