home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 345 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Gemma - livet som manager
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Gemma - livet som manager  (Læst 33558 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Gemma - livet som manager
« : 06 Sep 2015, 00:46 »

GEMMA
Jeg har ikke rørt FM i månedsvis. Jeg har ikke engang rundet 200 timer i år, men sidste år havde jeg over 1000 timers spilletid på steam. Der er selvfølgelig meget idle-time, men jeg har fået lidt lyst til Football Manager de sidste par dage, så nu giver jeg det et forsøg.

Der bliver ikke en stor dyb historie, da jobbet tager næsten alt min tid i hverdagen, så det bliver også lidt on/off, at jeg spiller. Så vil man følge med, så følg med. Men lad være med at forvent 20 indlæg om dagen, og at der bliver spillet to sæsoner om ugen. Det er ikke her, men derimod kan jeg tilbyde, at I får et kig ind i talentudvikling og fokus på opbygningen af en klub.

Det siger mig ikke det store at købe 10 spillere hvert år og lave en trup af Galacticos, der kan vinde en titel på tre år. Jeg vil hellere bygge ting op fra bunden og bygge en stamme baseret på de spillere, som jeg får fra akademiet.

Hvis folk tænker, at det lyder selvhøjtideligt og umuligt, så kan de fleste fra FMD nok bevidne om et Chemnitz-save, der tog totalt overhånd med egne akademispillere. Så se det her, som en opvarmning til FM16, hvor jeg nok kommer til at have et modbydeligt langt save igen.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #1: 06 Sep 2015, 00:56 »



Vi starter simpelthen i West Ham United. Jeg har aldrig været West Ham før, men jeg er imponeret af deres talentudvikling. De har tidligere leveret kæmpe profiler til det engelske landshold og det vil jeg egentlig også gerne gøre. Jeg så første kamp af deres sæson i Premier League og var imponeret af Reece Oxford, så jeg håber, at han er med i FM også.

Det, der er planen for mig, er, at jeg fra akademiet hvert år skal hive to spillere op i førsteholdstruppen. De skal som minimum optræde i ti ligakampe, hvor jeg ser et indhop på over 30 minutter gælde som et indhop. Ellers ikke. Starter de kampen, så tæller det selvfølgelig som en optræden.

Systemet
Jeg vil ikke have et fast system, der kører fra år til år. Det vil sige, at der er ingen downloadede taktikker er goalshow. Jeg laver et system, der passer til de spillere, som jeg får. Det betyder, at har jeg en angriber, der ser god ud som complete forward, så skal jeg ikke spille ham som poacher.

Derfor vil I også se, at der ikke bare er et skabelon-hold, der starter hver gang. Det bliver tre taktikker, som klubben skal kende til ukendelighed og så bliver de måske endda ændret løbende.

Derfor skal I ikke forvente at se, at jeg laver en højdespringer med West Ham i første sæson. Det er slet ikke det, jeg vil. Jeg vil lave de bedste spillere til det engelske landshold. Jeg vil tage fodbolden tilbage til, hvad det engang var. Smukt og charmerende.

Reglerne
Hvis du nu ikke gad læse det hele, som jeg skrev, så kommer her et kort oprids af min prædiken.
- Skiftende system, der passer til de roller, der er på banen.
- To akademispillere skal i førsteholdstruppen hvert år.
- De to spillere skal have minimum ti kampe i ligaen, hvor de får minimum tredive minutters spilletid.
- Jeg må kun købe spillere, der er til salg eller på fri transfer, men skal helst undgå det.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #2: 06 Sep 2015, 02:11 »

Jeg har hevet tre talenter op fra U-holdene, der er der fra spilstart. Der er tale om en målmand, en centralforsvarsspil ler og en angriber. Jeg har overstået preseason og den første sæsonkamp.

De ser på nuværende tidspunkt sådan her ud:
Sam Howes (målmand)
Reece Burke (forsvar)
Jaanai Gordon (angriber)

Det er ingen hemmelighed, at jeg ser det største potentiale i Reece Burke, men de tre spillere er nogle, som jeg alle mener fortjener en plads på holdet. De kan udvikle sig til habile spillere, hvis de får den rigtige mængde spilletid, gode tutors og god træning.

Jeg har givet samtlige spillere en tutor og her går jeg efter tutorens personlighed og ikke mindst determination. Dernæst har jeg givet alle ungdomsspillere hård træning, hvor de træner en bestemt rolle. Målmanden træner selvfølgelig målmand, mens Reece Burke træner centralforsvarsspil ler - alle roller og Jaanai Gordon træner til target man.

Jaanai kan en del ting og egentlig spille flere roller, men jeg vil gerne bruge ham i noget, der minder om rollen som en target man. Han er lidt for spinkel til det, men jeg prøver at tweake hans rolle - når han spiller - til at rykke mere i dybden og roame fra hans position.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #3: 06 Sep 2015, 10:24 »

West Ham <3

Jeg følger med
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #4: 06 Sep 2015, 10:34 »

Jeg følger med !
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #5: 06 Sep 2015, 11:45 »

Lyder spændende, jeg læser med her! Smiley
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #6: 06 Sep 2015, 14:41 »

Det, jeg gerne vil, er, at toppe den her liste.



Jeg vil gerne, at folk kigger på West Ham som klub og siger, at det er et hold, hvor der kommer kvalitet fra. Det kan godt være, at jeg ikke får brugt alle spillerne selv, men hvis jeg kan stå for de 15 på mit hold, så er jeg tilfreds.

Jeg har fået spillet frem til 17. december nu, og det er egentlig gået helt fint. Jeg ligger lige en fire-fem pladser under, hvad jeg rigtig gerne ville, men det her er helt fint.



Der har været lidt kampe med skader, men jeg skal op omkring en tiendeplads, før jeg er tilfreds.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #7: 06 Sep 2015, 14:50 »

Ovenstående indlæg var egentlig pisse kedeligt. Så er det ligesom sagt. Derimod kommer vi nu til det sjove. Jeg har givet talenterne spilletid og de er blevet trænet i seks måneder. Lad os se på deres udvikling. I må selv lige sammenligne med deres tidligere screenshots, da jeg ikke lige har fundet på en smart måde endnu, der ikke bare er plagieret af Le Sygnok, der plejede at gøre det i en spoiler på FMD.

Hvis vi starter på keeperpositionen, så har Sam Howes fået én kamp fra start i Premier League og to indhop. Det er lidt spild af indskiftninger, men tør ikke starte ham endnu - så overbevist er jeg ikke af hans talent.

Men han har udviklet sig en del - prøv at tag et kig på Sam Howes.

Andetsteds har Reece Burke fået en masse spilletid. Han har fået fem kampe fra start og fem indhop i ligaen. Det er meget, når vi kun er seks måneder inde i savet, men han er det talent, jeg tror mest på. Han kan på sigt godt blive en fast mand i midterforsvaret, hvis han fortsætter med at udvikle sig som han gør nu.

I angrebet har Jaanai Gordon ikke helt udviklet sig som håbet. Han er første mand, der bliver skiftet ind, når Enner Valencia eller Andy Caroll er træt på toppen. Det første mål er stadig til gode, men han har fået ti indskiftninger. Derudover har jeg droppet at træne ham som Target Man for ganske nyligt, og i stedet fokuseret på at gøre ham til dybdeliggende angriber - det passer Jaanai Gordon også langt bedre til.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #8: 06 Sep 2015, 15:06 »

Jeg lavede egentlig også en transfer i sommers, men han er ikke super vigtig. Der var skader til Matt Jarvis, Downing og Andy Caroll. Det lod mig stå tilbage med en lidt tynd offensiv. Derfor valgte jeg at hente en spiller ind på lejekontrakt.

Det blev marokkanske Sofyan Amrabat, der koster 15.000€ om måneden at have. Jeg har fået forhandlet en fremtidig transfersum på 2.000.000€, som jeg lidt overvejer om jeg skal bruge. Han er ung og interessant, men nu må vi se, hvad jeg får af talenter.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #9: 06 Sep 2015, 17:11 »

Lidt slukøret har jeg måtte skyde klubbens suverænt bedste forsvarsspiller afsted for en slik. Winston Reid er nu fortid i klubben og er solgt for 925.000€. Hans kontrakt udløb om seks måneder og klubbens økonomi er knapt så god, så jeg måtte skyde ham afsted. Det var det negative. Det betyder nu, at Reece Burke er startende midterforsvar ved siden af James Tomkins.

Derfor er Reece Burkes udvikling også eksploderet.

På målmandsposten var Adrian skadet i to uger og det gav et par kampe til Sam Howes, men han har ikke niveauet til at slå Adrian af pinden. Jeg må bare vente på, at jeg får en god keeper fra et YI.

Janaai Gordon har også fået gang i netmaskerne. Han har fået en enkelt kasse i nettet og udviklingen er også blevet bedre, efter jeg begyndte at træne ham som dybdeliggende angriber. Han er lidt rå, men kan godt blive en god sub på sigt.

Faktisk er det ikke kun talenterne, der udvikler sig, men vi har også rykket op ad i tabellen. Vi ligger nu et sted, jeg mener er realistisk for holdet.



Har I spørgsmål eller noget I vil se, så sig til. Så finder jeg det.
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #10: 06 Sep 2015, 17:29 »

Regens?
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #11: 06 Sep 2015, 17:47 »

Regens?
De er lige kommet ind af døren. Og det var en skuffende omgang!

Logged


Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #12: 06 Sep 2015, 17:57 »

Tony Tipper kunne da godt blive til lidt, om ikke andet så breddespiller .. Dine regler, gælder de også ungdomsspillere, således at de kun må hentes på fri eller hvis de er til salg?
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #13: 06 Sep 2015, 17:58 »

Tony Tipper kunne da godt blive til lidt, om ikke andet så breddespiller .. Dine regler, gælder de også ungdomsspillere, således at de kun må hentes på fri eller hvis de er til salg?
Ja, det gør det. Tony Tipper er også en spiller, der vakte min interesse lidt.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #14: 06 Sep 2015, 19:32 »

Jeg har valgt to spillere, der går direkte ind i førsteholdstruppen. De starter ikke inde, men ambitionen er, at de skal have ti indhop hver i løbet af sæsonen. Men vi kickstarter deres proces med at få to tutors og fem indhop i år. Det er håbet, at det kan lade sig gøre.

Tony Tipper er en fysisk forholdsvis veludviklet 15-årig. Så kan vi tale om resten, der halter, men der er ikke mange 15-årige, der har de fysiske evner.

Den anden spiller, jeg har valgt at hente op fra ungdomsholdet, er Richard Mumuni. Han ser ikke ud af meget, men han har virkelig gode stats for en enganche. Så det skal jeg et hundrede procent prøve. Han er pisse interessant. Så det glæder jeg mig til.
« Seneste Redigering: 06 Sep 2015, 21:28 af Gemma » Logged


Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010