home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Gemma - livet som manager
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Gemma - livet som manager  (Læst 33552 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #15: 06 Sep 2015, 19:43 »

Logged


Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #16: 06 Sep 2015, 20:30 »

SS'et af Mumuni virker ikke... Smiley
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #17: 06 Sep 2015, 21:28 »

Det burde virke nu.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #18: 06 Sep 2015, 22:07 »

Jeg må nok erkende, at jeg har gjort alt det, som jeg sagde, at jeg ikke ville. Jeg har spillet en sæson på to dage - og det er ikke sket i uendelige tider. Det var fantastisk, men også lidt skamfuldt, da jeg knapt har nået 10% af, hvad jeg skulle. Men sådan er FM, når det lige bider fast. Forbandet godt og forbandet tidskrævende.

First things first. Vi kigger lige på ligaen. Det første I ser er nok, at jeg ikke kom i den bedste halvdel. Ja, det irriterer mig, men jeg kunne ikke rigtig rykke mig nogle pladser, og mit job var sikkert, så jeg valgte sgu at give de unge masser af tid på banen.



Dernæst ser I nok, at Southampton har dummet sig totalt. Den trup og en nedrykning? Hvad fanden sker der? Jeg forstår det ikke.

Talenterne

Årgang 2014
Sam Howes har vist, at han kan udvikle sig helt enormt. Han har ikke PL-klasse overhovedet, men Jussi Jaaskelainen er færdig i klubben. Derfor får Howes nu kampe i pokalturneringerne og hvis Adrian bliver skadet. Det er perfekt for mig - og sikkert også for ham.

Reece Burke blev fast mand i forsvaret. Og han imponerede mig egentlig. Ja, der var mange fejl, men hvad forventer man af en spiller, der ikke har niveauet til mere end Championshipsbund, da han startede ud. Nu kan han være med i ca. toppen af Championship og inden næste sæson er omme, så forventer jeg, at han er PL-standard.

Jaanai Gorden har haft svært ved at få tid på holdet. Det er ikke blevet til mange mål, men jeg bliver ved med at give ham indhop. Det skal nok blive til noget - om ikke andent, så er han en habil sub at have.


Årgang 2015
Tony Tipper blev hevet direkte op på førsteholdet. Han var udset som det største talent fra mit YI, selvom jeg synes, at han så meget dårlig ud. Hans determination er nu steget og han har fået et par kampe. Carl Jenkinsons lejekontrakt er overstået, så nu er Tony Tipper førstereserve allerede. Det kommer til at blive mange kampe, som han får i 2015/2016-sæsonen.

Richard Mumuni er den spiller fra mit YI, som jeg tror mest. Han er teknisk mest begavet af årgang 2015, men han mangler det fysiske. Det kommer og så skal han bare blive ved med at udvikle sig. Der er langt til førsteholdet, men jeg er manager, så han får nok lidt flere kampe, end han egentlig burde.

Det er også derfor, at jeg ender som nummer 10 og ikke nummer 7-8. Jeg vil talenter og så skal jeg bare undgå at blive fyret.
« Seneste Redigering: 06 Sep 2015, 22:52 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #19: 07 Sep 2015, 00:57 »

Transfers
Jeg var nødt til at lave nogle handler. Jeg har haft Alexander Song hele første sæson og han var amazing. Derudover var der nogle lejekontrakter, der sluttede. Derfor besluttede jeg mig lynhurtigt for at benytte min option på Amrabat, der havde været en fin spiller at have i forrige sæson. Han er ikke en her-og-nu-performer, men han er dygtig og er stadig ekstremt ung. Så han bliver god i truppen.

Manchester City kom forbi og sagde, at de ville have Adam Cresswell - og så havde jeg ikke så meget at sige. De har en pengepung og den kan jeg ikke matche. Derfor blev venstrebacken skudt afsted for cirka 10.000.000€ her og nu, mens jeg derudover får op mod 7.000.000€ ekstra. Det giver noget stabilitet til økonomien, som jeg godt kan bruge.

I kan se resten af mine salg blot er marginalspillere eller frietransfers.

Det leder mig til indkøb. Salget af Winston Reid var aldrig blevet dækket ordentlig ind. Jeg overvejede længe at skrive under med portugisiske Rolando, men han var 29 år. Det gad jeg ikke. Derfor tog jeg på indkøb hos Bayern München og fik Jan Kirchhoff ganske billigt.

Salget af Adam Cresswell gjorde, at jeg hurtigt skulle finde en erstatning, da jeg ikke havde en god venstreback i truppen. Gode råd var dyre og Carl Jenkinson var ikke længere til salg, selvom han var et oplagt valg. Derimod var Kieran Gibbs til salg. I virkeligheden hader jeg ham som type - og han er slet ikke en spiller, som jeg kan se være en del af mit system i West Ham, fordi han ikke er fysisk nok. Men han var den bedste på markedet, som jeg følte havde potentiale og jeg slog til.

Midtbanen var lidt til den tynde side, så jeg valgte at bruge næsten 10.000.000€ på midtbanespillere fra Tottenham. Der skulle en erstatning ind for Song, der var smuttet tilbage til Barcelona. Derudover bliver Noble og Nolan ikke yngre, så jeg valgte at købe to. Det står dog klart, at den ene nok skal skydes af i løbet af de næste to-tre transfervinduer.



Derfor får I også lige et overblik over min trup.
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #20: 07 Sep 2015, 09:06 »

Klasse Gemma.. Følger bestemt.  Kan godt lige dine regler for spillet.  Hvordan er dine træningsfaciliter i West Ham?
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #21: 07 Sep 2015, 10:58 »

Satme spændende læsning og udvilking allerede! Smiley
Utroligt at de unge fyre for lov til at spille i Premier League, da ku' jeg lære lidt at ture give mine lov til at prøve...


Har i det forrige FM haft nogen succes med uvikling af talenter, men har aldrig haft succes med tutor. Har du et guide et sted?
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #22: 07 Sep 2015, 12:08 »

Følger med Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #23: 07 Sep 2015, 13:51 »

Alle mine spil i FM er baseret på talenter og gerne klubbens egne, så er kæmpe fan af din blog Gemma! Smiley

Jeg undrer mig dog over hvor Reece Oxford er blevet af? Klubbens måske største talent, men kan ikke lige få øje på ham.
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Nicolaychr
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #24: 07 Sep 2015, 14:11 »

Fantastisk koncept! Bliver virkelig inspireret til at gøre det selv, nu har jeg fundet et af mine første saves i FM16. Keep up the good work!
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #25: 07 Sep 2015, 17:44 »

Satme spændende læsning og udvilking allerede! Smiley
Utroligt at de unge fyre for lov til at spille i Premier League, da ku' jeg lære lidt at ture give mine lov til at prøve...


Har i det forrige FM haft nogen succes med uvikling af talenter, men har aldrig haft succes med tutor. Har du et guide et sted?

Først og fremmest er jeg glad for, at du læser med. Jeg giver altid de unge chancen. Det vil jeg hellere end at købe succes her og nu.

Jeg ved, at Le Sygnok har lavet nogle helt fantastiske guides. De er i hvert fald bedre end, hvad jeg selv har lavet i tidernes morgen.

Tutors:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1202294#msg1202294

Andet man bør læse i forbindelse med talentudvikling:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201402#msg1201402
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201527#msg1201527
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1201665#msg1201665
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38719.msg1202144#msg1202144

Følger med Smiley
Tak!

Klasse Gemma.. Følger bestemt.  Kan godt lige dine regler for spillet.  Hvordan er dine træningsfaciliter i West Ham?
Det er dejligt, at du læser med. Det er lækkert at vide, at folk kan lide, hvad man laver.

West Hams faciliteter

Fantastisk koncept! Bliver virkelig inspireret til at gøre det selv, nu har jeg fundet et af mine første saves i FM16. Keep up the good work!
Jeg håber da, at du får mod på et save! Og fortæl endelig om det - det gør det hele meget sjovere! Jeg vil i hvert fald gerne høre om andres erfaringer - og måske kan jeg give et tip eller to med på vejen.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #26: 08 Sep 2015, 00:18 »

Det går rigtig dårligt. Som i virkelig dårligt. Jeg fik et ultimatum om at skaffe otte point på fem kampe - ellers var det slut. Jeg klarede den med nød og næppe, men jeg ligger helt elendigt. Der bliver lukket alt for mange mål ind og det er især fra mine backs områder, at der kommer assists. Kieran Gibbs kan og vil ikke forsvare. Joey O'Brien er ikke god nok i den anden side. Jeg mangler virkelig Cresswell og Jenkinson fra sidste sæson. De kunne deres ting.

Hvis vi ser på talenterne, så er Sam Howes henvist til bænken. Den er ikke rigtig længere end det. Adrian skuffer mig gang på gang, men Sam Howes kan ikke rigtig presse ham, så jeg gider ikke spille en dårlig keeper, når vi i forvejen roder rundt som nummer 16.

Det er en anden historie med Reece Burke. Han var fast mand sidste halvdel af 2014-2015-sæsonen, men der ikke været spilletid i alle kampe i år, da Kirchhoff og Tomkins har presset på for pladsen. Det er alligevel blevet til mange kampe for den unge klippe.

Jaanai Gordon er ved at blive den fysiske freak, som jeg forestillede mig. Han følger bare ikke helt med i sine stats. Hvis han kan få dem på, så kan han fint blive en angriber, der kommer i en fast rotation.

For det unge højreback talent er jeg begyndt at tænke, at han bare skal være fast mand. Joey O'Brien er en fucking joke, men Tony Tipper har bare SÅ mange mangler, at det er et fedt. Jeg forsøger dog at give ham kampe.

Richard Mumuni har udviklet sig til lidt af et crush. Han er elendig, men han kan spille enganche og den rolle vil jeg gerne se mål fra. Kan jeg få hans passing til at stige 2-3 point i den her sæson, så ser det rigtig godt ud. Han presser ikke på til truppen, men han får spilletid.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #27: 08 Sep 2015, 00:22 »

Jeg har forresten hentet et andet ungt talent op fra U18-holdet. Han har trænet rigtig godt og jeg har fulgt hans udvikling nøje. Derfor er han også nu blevet rykket op i førsteholdstruppen for resten af sæsonen. Så må vi se, om han kan få nogle kampe.

Navnet er Oscar Borg og han har potentialet til at blive en fin spiller. Han udfylder i hvert fald sin rolle rigtig godt, hvis man ser bort fra hans evner uden bold.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #28: 08 Sep 2015, 00:42 »

Der blev ved med at komme flere og flere skader til mig. Stewart Downing og Matt Jarvis bliver ikke yngre. Derfor blev jeg nødt til at tage konsekvensen og hente en spiller ekstra til truppen. Jeg har længe holdt øje med Susos kontraktsituation, fordi han ikke fik spilletid. Da jeg så læste, at han var utilfreds og sat til salg, slog jeg til.

2.000.000€ for en suveræn spiller, der kan tilbyde en masse kvalitet her og nu. Han kender Premier League og så er han en fremragende tekniker, der kan gøre holdet lidt mere flashy.
Logged


Thorup89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gemma - livet som manager
« Svar #29: 08 Sep 2015, 11:18 »

Virkelig en fed blog, og elsker faktisk at du ikke bare har ubegrænset succes allerede fra start af. Susos ser godt nok dygtig ud, også vigtigt du beholder dit sæde.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010