home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 466 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 101690 gange)
Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #225: 11 Dec 2015, 18:19 »

Adrija Balic bliver et monster! Havde ham i et AC Milan save, måtte slippe 360mio til Fulham. Ham bliver du glad for!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #226: 11 Dec 2015, 20:01 »

2Fast - 2Furious


Nu skal jeg selvfølgelig passe på med hvad jeg siger, for jeg ikke set filmene men mit bud er, at efterfølgerne på den oprindelige film minder om den første. Et problem for helten opstår og det kan kun løses ved at køre stærkt i bil. Det er vel plottet i dem alle? – Nå men pointen er, at jeg selvfølgelig også har en op følger til mit første taktisk udspil, der minder om det første og dog alligevel ikke. Det gik hurtigt op for mig, at det ikke helt fungerede med det samme oplæg i alle tre tilgange. Det jeg i stedet gjorde var, at tage det vigtigste nemlig det hurtige direkte spil og sætte det ind i mine Man Utd taktikker fra tidligere. Det er kommet til at se således ud:


F&F Counter

F&F Standard

F&F Control



Og hvordan går det så? Ganske fint hvis jeg selv skal sige det.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #227: 12 Dec 2015, 01:46 »

Til hvilke kampe bruger du standard taktikken?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #228: 12 Dec 2015, 08:36 »

Jeg starter med standard i de fleste kampe... Control når jeg er stor favorit på hjemmebane og Counter mod de helt store hold ude.. Jeg skifter alt efter hvordan kampen forløber.. Er jeg hjemme har har fat i spillet, så skifter jeg til Control f.eks.. Kommer jeg foran skifter jeg tit til Counter
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #229: 12 Dec 2015, 17:07 »

Mission fuldført

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #230: 13 Dec 2015, 09:25 »

Fast and Furious

Jeg er bilnørd og pjattet med vilde biljagter i film. Jeg er slet ikke fan af Vin Diesel og har aldrig set filmene Fast & Furious. Titlen passer bare fint til det jeg gerne vil opnå med min taktik i West Ham. Jeg testede mine taktikker fra United savegamet, hvor jeg vandt The Treble. West Ham er dog ikke United og min standard samt Control taktik fungerede slet ikke.


Plug&Play

Jeg havde dog nogenlunde succes med min Counter taktik og det bliver udgangspunktet i den nye taktik, hvor der satses på hurtigt og direkte omstillingsspil. Ideen er at skabe en taktik, hvor det direkte og hurtige spil er gennemgående og hvor det kun er holdets mentalitet der skifter, alt efter hvordan kampene forløber. Her satser jeg på to start mentaliteter, Counter hvor jeg er undertippet og Standard når jeg er favorit. To mere når jeg skal jagte og holde et resultat, her bruger jeg Attacking og Defensive. Control er udelukket, da jeg ikke som sådan ønsker at kontrollere spillet med tålmodighed.


Formationen og Spillerroller

Jeg går tilbage til en 4-4-1-1 formation, hvor Wings tager sit udgangspunkt på MRL positionerne. Jeg fastholder dog spillerrollerne fra tidligere, for løbemønstrene er jeg mere end tilfredse med, Wings skifter dog fra Support til Attack, da jeg vil have flere fremadrettede løb fra dem.

Spillerollerne er stadig de samme, for jeg syntes som nævnt, at løbemønstre passer mig fint. Jeg vil have aggressive løb fremad fra flere spillere på midtbanen. De skal komme stormende når omstillingerne sættes i spil. Så på midtbanen er det balancespilleren og bindeledet der holder sammen på tingene mens de andre stormer fremad rundt om dem.

Backs bliver permanent i Support også selvom jeg satser offensivt. De skal finde balancen i deres løb, for jeg vil gerne holde en fornuftig defensiv. Jeg vil helst undgå det store problem i FM16, hvor man bliver overspillet på kanten og som koster mange mål.

Så er målmanden en SWP Keeper og det er ikke fordi hullet mellem ham og forsvaret bliver stort, hvor han skal ud og rydde op bag forsvaret. Det er mere fordi han vil være offensiv i sine igangsætninger og vil forsøge, at sætte omstillinger i gang. Sådan står han i hvert beskrevet i FM.





Holdinstruktioner

Hele ideen er det hurtige direkte spil, så det er selvfølgelig her vi starter. Jeg var nogenlunde tilfreds med tempoet i Counter taktikken men det gik stadig ikke hurtigt nok. Så nu har jeg i stedet valgt Much Higher Tempo og kombineret med More Direct Passing, så skulle der gerne komme fart over feltet.

Det direkte spil skulle gerne omsætte sig i hurtige omstillinger og her skal der spilles i dybden og i de åbne rum, så Pass Into Space er med og det må gerne ske ud over kanterne og det er grunden til Exploit The Flanks er med. Så hurtighed hos mine Wings er alt afgørende. De offensive spillere må også gerne fører bolden fremad og udfordre forsvaret, for når de først får bolden så skal de drive den frem. Det må være Run At Defence der skal bruges her.

Jeg ønsker også, at mine offensive spillere satser mere og tør sætte hinanden og sig selv op. Så jeg prøver Be More Expressive indstillingen, selvom jeg er i tvivl om det ødelægger strukturen i spillet. Men det vil jeg mene er Roam From Position der kan skævvride det og den er ikke aktiveret.

Jeg er pisse træt af, at blive overspillet af dybe bold bag mit forsvar eller på kanten ved mine backs. Det vil jeg gerne stoppe med denne taktik. Det skal selvfølgelig ordnes i de defensive indstillinger, hvor jeg vælger Drop Deeper. Min defensive linje skal længere tilbage på banen, så rummet bag mit forsvar bliver mindre og dermed mindre plads til de mange hurtige angribere der findes i Premier League. Det er også for at lokke modstanderen længere frem, så jeg til gengæld for den plads bag deres forsvar. De skal lokkes frem så jeg kan lave omstillinger. Jeg har også valgt Play Narrower, så mit forvar stå mere kompakt. Use Tighter Marking er ligeledes med.

Nu spiller jeg både smallere og står dybere, så jeg tør godt satse på, at presse en smule mere. Jeg vil jo gerne sætte modstanderen under pres og erobre bolden og så starte hurtige omstillinger. Close Down More er derfor en del af taktikken. Den er jeg dog noget spændt på men lad os se.





Hjørnespark

Jeg vil forsøge mig lidt med en hjørnesparkstaktik. Det er normalt ikke noget jeg satser særlig meget på, da jeg som regel spiller med store hold og kan hente resultaterne uden at satse på dødbolde. Nu er jeg dog West Ham og det ville nok være smart at satse lidt på det område.

Det jeg vil prøve er, at lægge maksimalt pres på i det lille felt og satse på enten at vinde duellen derinde eller vinde returbolden. Bolden skal sendes ind i det lille felt, hvor jeg har trukket mine centerforsvarer ind samt en mand til at presse målmanden. AI dækker centerforsvarerne op med mandopdækningen og dermed trækker jeg modstandere derind. De har også folk på stolperne og med en mand mere derinde som måske også trækker opmærksomhed, så bliver der fyldt op i det område.

Det skal skabe to ting. Det skal skabe tumult og forhåbentlig løse bolde eller vundne dueller. For det andet så skaber det frit rum i det store felt, hvor jeg skal have folk der samler returen op og en mand på kanten der er klar til at skyde på mål og sætte den i spil på ny.

Jeg satser på indad skruet bolde, så en venstrebenet i højre side og omvendt. Som det er sat op, så skal de findes blandt MRL og AMC positionerne. Resten har vigtige roller som ikke må ændres.




Hvordan virker dine hjørnespark?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #231: 13 Dec 2015, 14:47 »

Jeg spiller med en taktik der er inspireret af din counter-taktik, mod de store hold, og jeg må sgu indrømme at den sidder lige i skabet. Min egen taktik fungere skidegodt mod de fleste hold, men mod meget bedre hold falder den totalt igennem, så det er rart med lidt inspiration! Wink
Logged

Bechii
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #232: 13 Dec 2015, 15:17 »

Har du nogen instruktioner for dine spillere eller er de blot standard i de tre nye taktikker?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #233: 13 Dec 2015, 19:28 »

Hvordan virker dine hjørnespark?

Ok. 7 mål i Premier League, hvilket var 3. flest.. Det er ikke en mirakel taktik men til at leve med
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #234: 13 Dec 2015, 19:28 »

Har du nogen instruktioner for dine spillere eller er de blot standard i de tre nye taktikker?

Standard
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #235: 13 Dec 2015, 20:39 »

Kunne jeg får sæsonen havde solgt den for en 6. plads med 64 point, så havde jeg slået til. Her efter sæsonen er jeg faktisk skuffet, for jeg fik en forfærdig afslutning. Holdet faldt helt fra hinanden i de sidste 12 kampe.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #236: 13 Dec 2015, 22:32 »

Endnu engang har jeg solgt flere etableret spillere op til sæsonstarten og samtidig sagde jeg farvel til tre lejesvende. Så jeg skulle på jagt efter spillere som skulle gå direkte ind på førsteholdet og nogle af dem direkte til start 11eren. Jeg har smidt rigtige mange penge afsted og hentet et par rigtige store navne på talentfronten. Faktisk hele 41 mio. £ for to unge spillere på henholdsvis 17 og 18år som begge går direkte ind i start 11eren. Der er tale om Martin Ødegaard og Felix Passlack.

Ud over de to supertalenter så er der kommet tre unge talent mere i førsteholdstruppen. Her er der tale om to fra eget akademi og en enkel indkøb spiller. I vinterens transfervindue købte jeg George Hirst for 1,5 mio. £ og han er nu kommet op i truppen. Joe Powell er trukket op fra u18 holdet og akademispilleren får chancen i truppen sammen med den eneste nævneværdige regen der ankom fra akademiet i foråret. Andrew Davis bliver vurderet til at have et stort potentiale men han har lang vej endnu. Jeg er dog presset lidt til at give disse unge folk chancen, for jeg har brug for spillere fra akademiet og han var eneste brugbare talent der ankom.

I min førsteholdstrup på 22 mand har jeg 14 spillere (63%) der enten er eller bliver egen avl og af dem er 7 (32 %) af dem fra eget akademi. Så jeg er faktisk rigtig godt på vej. Spørgsmålet er om jeg er for ivrig og spillerene simpelthen er for unge og knækker i løbet af sæsonen. Jeg kan ikke tåle for mange skader i start 11eren, for så er der pres på de helt unge og ufærdige spillere.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #237: 13 Dec 2015, 22:56 »

Det ser ud til at være en fin offensiv, som du der har samlet Wester. Vil du ikke have mindst en af kanterne på attack for at støtte din angriber bedre?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #238: 13 Dec 2015, 23:19 »

Nej for det koster for meget defensivt syntes jeg og så kan jeg godt lide, at de nogle gange lister ind bag angriberen, det gør de yderst sjældent i att..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #239: 14 Dec 2015, 14:44 »

47 point

Jeg forventer ikke mirakler i West Ham og slet ikke her i FM16, man skal dælme være skarp. Jeg vil gerne sætte mig et realistisk mål for sæsonen og derfor har jeg kigget tilbage på de sidste 5 sæsoner i Premier League. Jeg ville tjekke ud, hvor mange point der skal til for at nappe 10. pladsen og jeg fandt ud af, at det er et sted mellem 47-48 point der skal til. Målsætningen er nemlig en 10. plads. Jeg er seedet som 11er og forventningerne fra klubben er en sikker midterplacering.

På trods af det flotte resultat fra sidste sæson, så gentager jeg målsætningen og går efter de 47 point. Der er mange nye unge spillere i truppen, som lige skal vænne sig til livet i Premier League. Så en sikker midterplacering er det jeg går efter.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010