home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 101679 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #210: 06 Dec 2015, 10:04 »

Transferbudget: Nul og niks

Som I nok har regnet ud, så er jeg startet i West Ham, hvor jeg tager fat i den klassiske spilform, Akademiet. Jeg er så ”heldig” stillet, at jeg har fået 0 £ i transferbudget, så det skal nok blive nemt. Jeg er derfor nødtvunget til at sætte spillere til salg, spillere jeg normalt nok ville have holdt på. Jeg bliver nød til at skrabe lidt penge sammen, da jeg har et par unge spillere på min shortliste, som jeg bare må have.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #211: 06 Dec 2015, 17:36 »

Truppen

Jeg står foran åbningskampen i Premier League og min trup er på plads. Som altid satser jeg på 22 spillere, to til hver position. Målet er på sigt, at have en trup på 22 spillere af egen avl, heraf minimum 11 af dem fra eget akademi. Jeg er faktisk nogenlunde på vej men det har også kostede en del etablerede spillere pladsen i West Ham. Pt. Råder jeg over 6 spillere fra eget akademi og 3 indkøbte spillere der bliver egen avl.

Akademispillere



Egen avl



Andre

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #212: 06 Dec 2015, 18:23 »

Spændende med West Ham. Super spændende hold med masser af talent. Håber du klarer den godt!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #213: 06 Dec 2015, 20:17 »



God start..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #214: 06 Dec 2015, 23:10 »



God start..

Klart - god vind
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #215: 09 Dec 2015, 11:25 »

Mere direkte og meget hurtigere

Jeg måtte sande at min taktiske tilgang ikke fungerede skide godt i West Ham og jeg gav op efter 15 kampe. Min Standard og Control taktik fejlede hårdt, til gengæld var der gode takter i min Counter taktik med den direkte spillestil.

Jeg giver det endnu et forsøg, hvor jeg vil tage udgangspunkt i indstillingerne fra Counter taktikken og bygge videre derfra. Jeg forstiller mig en plug&play taktik, hvor jeg bare skifter holdet mentalitet alt efter hvordan kampen skrider frem. Det skal være en spillestil med meget direkte og hurtigt spil, hvor der satses på omstillinger.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bechii
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #216: 09 Dec 2015, 14:03 »

Det lyder spændende. Jeg har ellers haft ret god succes med standard versionen med Lyngby.
Men det lyder til at det måske/ HÅBER, at det kommer til at ligne jupp heynckes vidunderlige tilgang til tingene i hans sidste sæson i Bayern! Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #217: 09 Dec 2015, 16:53 »

Fast and Furious

Jeg er bilnørd og pjattet med vilde biljagter i film. Jeg er slet ikke fan af Vin Diesel og har aldrig set filmene Fast & Furious. Titlen passer bare fint til det jeg gerne vil opnå med min taktik i West Ham. Jeg testede mine taktikker fra United savegamet, hvor jeg vandt The Treble. West Ham er dog ikke United og min standard samt Control taktik fungerede slet ikke.


Plug&Play

Jeg havde dog nogenlunde succes med min Counter taktik og det bliver udgangspunktet i den nye taktik, hvor der satses på hurtigt og direkte omstillingsspil. Ideen er at skabe en taktik, hvor det direkte og hurtige spil er gennemgående og hvor det kun er holdets mentalitet der skifter, alt efter hvordan kampene forløber. Her satser jeg på to start mentaliteter, Counter hvor jeg er undertippet og Standard når jeg er favorit. To mere når jeg skal jagte og holde et resultat, her bruger jeg Attacking og Defensive. Control er udelukket, da jeg ikke som sådan ønsker at kontrollere spillet med tålmodighed.


Formationen og Spillerroller

Jeg går tilbage til en 4-4-1-1 formation, hvor Wings tager sit udgangspunkt på MRL positionerne. Jeg fastholder dog spillerrollerne fra tidligere, for løbemønstrene er jeg mere end tilfredse med, Wings skifter dog fra Support til Attack, da jeg vil have flere fremadrettede løb fra dem.

Spillerollerne er stadig de samme, for jeg syntes som nævnt, at løbemønstre passer mig fint. Jeg vil have aggressive løb fremad fra flere spillere på midtbanen. De skal komme stormende når omstillingerne sættes i spil. Så på midtbanen er det balancespilleren og bindeledet der holder sammen på tingene mens de andre stormer fremad rundt om dem.

Backs bliver permanent i Support også selvom jeg satser offensivt. De skal finde balancen i deres løb, for jeg vil gerne holde en fornuftig defensiv. Jeg vil helst undgå det store problem i FM16, hvor man bliver overspillet på kanten og som koster mange mål.

Så er målmanden en SWP Keeper og det er ikke fordi hullet mellem ham og forsvaret bliver stort, hvor han skal ud og rydde op bag forsvaret. Det er mere fordi han vil være offensiv i sine igangsætninger og vil forsøge, at sætte omstillinger i gang. Sådan står han i hvert beskrevet i FM.





Holdinstruktioner

Hele ideen er det hurtige direkte spil, så det er selvfølgelig her vi starter. Jeg var nogenlunde tilfreds med tempoet i Counter taktikken men det gik stadig ikke hurtigt nok. Så nu har jeg i stedet valgt Much Higher Tempo og kombineret med More Direct Passing, så skulle der gerne komme fart over feltet.

Det direkte spil skulle gerne omsætte sig i hurtige omstillinger og her skal der spilles i dybden og i de åbne rum, så Pass Into Space er med og det må gerne ske ud over kanterne og det er grunden til Exploit The Flanks er med. Så hurtighed hos mine Wings er alt afgørende. De offensive spillere må også gerne fører bolden fremad og udfordre forsvaret, for når de først får bolden så skal de drive den frem. Det må være Run At Defence der skal bruges her.

Jeg ønsker også, at mine offensive spillere satser mere og tør sætte hinanden og sig selv op. Så jeg prøver Be More Expressive indstillingen, selvom jeg er i tvivl om det ødelægger strukturen i spillet. Men det vil jeg mene er Roam From Position der kan skævvride det og den er ikke aktiveret.

Jeg er pisse træt af, at blive overspillet af dybe bold bag mit forsvar eller på kanten ved mine backs. Det vil jeg gerne stoppe med denne taktik. Det skal selvfølgelig ordnes i de defensive indstillinger, hvor jeg vælger Drop Deeper. Min defensive linje skal længere tilbage på banen, så rummet bag mit forsvar bliver mindre og dermed mindre plads til de mange hurtige angribere der findes i Premier League. Det er også for at lokke modstanderen længere frem, så jeg til gengæld for den plads bag deres forsvar. De skal lokkes frem så jeg kan lave omstillinger. Jeg har også valgt Play Narrower, så mit forvar stå mere kompakt. Use Tighter Marking er ligeledes med.

Nu spiller jeg både smallere og står dybere, så jeg tør godt satse på, at presse en smule mere. Jeg vil jo gerne sætte modstanderen under pres og erobre bolden og så starte hurtige omstillinger. Close Down More er derfor en del af taktikken. Den er jeg dog noget spændt på men lad os se.





Hjørnespark

Jeg vil forsøge mig lidt med en hjørnesparkstaktik. Det er normalt ikke noget jeg satser særlig meget på, da jeg som regel spiller med store hold og kan hente resultaterne uden at satse på dødbolde. Nu er jeg dog West Ham og det ville nok være smart at satse lidt på det område.

Det jeg vil prøve er, at lægge maksimalt pres på i det lille felt og satse på enten at vinde duellen derinde eller vinde returbolden. Bolden skal sendes ind i det lille felt, hvor jeg har trukket mine centerforsvarer ind samt en mand til at presse målmanden. AI dækker centerforsvarerne op med mandopdækningen og dermed trækker jeg modstandere derind. De har også folk på stolperne og med en mand mere derinde som måske også trækker opmærksomhed, så bliver der fyldt op i det område.

Det skal skabe to ting. Det skal skabe tumult og forhåbentlig løse bolde eller vundne dueller. For det andet så skaber det frit rum i det store felt, hvor jeg skal have folk der samler returen op og en mand på kanten der er klar til at skyde på mål og sætte den i spil på ny.

Jeg satser på indad skruet bolde, så en venstrebenet i højre side og omvendt. Som det er sat op, så skal de findes blandt MRL og AMC positionerne. Resten har vigtige roller som ikke må ændres.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #218: 10 Dec 2015, 10:10 »

47 point

Jeg forventer ikke mirakler i West Ham og slet ikke her i FM16, man skal dælme være skarp. Jeg vil gerne sætte mig et realistisk mål for sæsonen og derfor har jeg kigget tilbage på de sidste 5 sæsoner i Premier League. Jeg ville tjekke ud, hvor mange point der skal til for at nappe 10. pladsen og jeg fandt ud af, at det er et sted mellem 47-48 point der skal til. Målsætningen er nemlig en 10. plads. Jeg er seedet som 11er og forventningerne fra klubben er en sikker midterplacering.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #219: 10 Dec 2015, 16:40 »

Mit største problem i starten af sæsonen er holdets kendskab til mit taktiske oplæg. Jeg træner ellers taktikkerne maksimalt men der er lang vej endnu og det kan jeg godt se på spillet. Jeg skal for alt i verden bare overleve de første 2-3 måneder med nogenlunde resultater, så skal det hele nok komme.



Jeg har også for mange nøglespillere der indtager positioner, som ikke falder dem naturligt. Mark Noble f.eks. er bedst i rollen som playmaker men på MC positionen, problemet er at min playmaker er på AMC positionen. Han har ikke farten og drev nok til at spille MCa og på MCd har jeg Obiang.

Kombinationen af manglende kendskab til taktikken og spillere der ikke er på deres naturlige position gør ikke tingene nemmere. Jeg kunne selvfølgelig satse på mine helt unge spillere på de positioner men det tror jeg ikke vil hjælpe. Jeg har brug for spillere som Noble. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #220: 10 Dec 2015, 18:30 »

Mit største problem i starten af sæsonen er holdets kendskab til mit taktiske oplæg. Jeg træner ellers taktikkerne maksimalt men der er lang vej endnu og det kan jeg godt se på spillet. Jeg skal for alt i verden bare overleve de første 2-3 måneder med nogenlunde resultater, så skal det hele nok komme.



Jeg har også for mange nøglespillere der indtager positioner, som ikke falder dem naturligt. Mark Noble f.eks. er bedst i rollen som playmaker men på MC positionen, problemet er at min playmaker er på AMC positionen. Han har ikke farten og drev nok til at spille MCa og på MCd har jeg Obiang.

Kombinationen af manglende kendskab til taktikken og spillere der ikke er på deres naturlige position gør ikke tingene nemmere. Jeg kunne selvfølgelig satse på mine helt unge spillere på de positioner men det tror jeg ikke vil hjælpe. Jeg har brug for spillere som Noble. 

Jeg plejer at starte med 1 taktik og så når kendskabet er godt oprette en ny osv. Eller langsom ændre en enkelt eller to ting på taktikken.. Har jeg har stor held med.. Har prøvet samme stunt med 3 taktikker fra start som dig uden held.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #221: 10 Dec 2015, 20:43 »

<a href="https://www.youtube.com/v/Dw45CQewCLY&amp;feature=da_DK&amp;amp;version=3" target="_blank">https://www.youtube.com/v/Dw45CQewCLY&amp;feature=da_DK&amp;amp;version=3</a>

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #222: 11 Dec 2015, 02:34 »

Er der nogle nævneværdige spillerinstruktione r du bruger, eller har du overhoved nogen? :-)

Derudover spændende taktik, har prøvet med en counter taktik uden held, så denne skal da have et forsøg.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #223: 11 Dec 2015, 07:07 »

Spillerinstruktione rne er helt standard
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #224: 11 Dec 2015, 15:45 »

Der er solgt godt ud og det indbragte mig 23 mio. £ som er brugt på at hente unge talenter. Listen over solgte spillere ser således ud: Solgte spillere

Jeg har hentet fire unge spillere ind, som alle var blandt toppen på mine shortliste, så jeg er yderst tilfreds. Den første jeg jagtede var Andrija Zivkovic, som jeg også hentede i mit Man Utd save. Jeg vidste han kunne hentes billigt og jeg havde brug for en venstrebenet Wing. Han er et røverkøb og kan hentes for sølle 900k £. Han er en del af min start 11er.

Mens jeg ledte efter venstrebenet Wings så faldt jeg også over norske Rafik Zekhnini, som jeg hentede ind og endnu engang var det en billig handel. 750k £ er prisen for den unge nordmand. Med købet af ham, så har jeg mine Wings på plads.

Jeg stod akut og manglede en spiller som kunne indtage rollen som playmaker og MCa, for der er jeg lidt tyndt besat. Her faldt valget på Andrija Balic. Her er der ikke tale om et røverkøb. Der fik jeg lov at betalte dyrt. Hele 9 mio. £ måtte jeg slippe for den unge kroat. Jeg er spændt på om han bliver alle de penge værd.

Dyreste indkøb blev dog Breel Embolo som kostede 16 mio. £ og så er han ikke engang en fast del af 11eren endnu. Han er købt fordi han kan indtage de flere offensive roller og så selvfølgelig pga. hans store potentiale. Han er uden tvivl i start 11er næste sæson. Han vil dog få mange kampe og er fortrukne mand, når folk i 11eren er skadet, skal bruge pause eller har karantæne.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010