home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 546 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 101610 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #255: 07 Jan 2016, 17:06 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #256: 07 Jan 2016, 17:38 »

Må siges at være godkendt, specielt taget i betragtning at du stadigvæk er i første sæson, ik?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #257: 09 Jan 2016, 08:28 »

Midterholdet

Som I kan læse her, så tog jeg mesterskabet hjem og nåede semifinalen i Champions League med Man Utd. Så målsætningen blev opfyldt og jeg bevæger mig videre til West Ham. For at taktikken kan kaldes en succes skal følgende målsætning opnåes:

Premier League: Top 10 placering med minimum 50 point

EURO CUP: Videre fra gruppespillet

FA/League Cup: Ingen krav
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #258: 09 Jan 2016, 21:49 »

Truppen

Da jeg skulle finde frem til truppen, så tog jeg udgangspunkt i Akademi challengen, for det kunne jo være, at jeg på et senere tidspunkt ville spille videre på dette savegame og give challengen en chance mere. Så jeg skulle holde mig indenfor de transferregler, der er sat op i den challenge.

•   Akademi spillere

•   Spillere der bliver egen avl (18år eller yngre)

•   Tidligere akademi spillere

•   Tidligere egen avl spillere

•   Det er tilladt at leje spillere imens du bygger truppen op. Du må dog ikke købe spillere der ikke lever op til resten af transferreglerne.

Det første jeg skulle finde det var to bredde playmakere til MR positionen, for det rådede jeg ikke over i West Ham. Endnu engang så blev Andrija Zivkovic hentet ind. Jeg stod dog og manglede en spiller mere til den position. I første omgang så forsøgte jeg at leje Martin Ødegaard men det ville Real Madrid ikke gå med til. Så forsøgte jeg at udløse hans frikøbsklausul på 6,25 mio. £ men han ville ikke til West Ham. Så greb jeg til min lille finte men så skrev han under på en ny kontrakt med Real. Jeg gav dog ikke op og udløste hans nye klausul på 16,75 mio. £ og endnu engang overlod jeg kontraktforhandling erne til min bestyrelsesformand David Sullivan og to dage senere ankom Ødegaard til West Ham.

Så manglede jeg kun en spiller for at have min sædvanlige 22 mand store trup klar. Det var til rollen som Roaming Playmaker, hvor jeg havde brug for en ung back up til Mark Noble. Her hentede jeg endnu en FM16 favorit nemlig Andrija Balic. Så var jeg egentlig færdig med at handle men det lykkes mig at sælge Andy Carroll, godt nok til voldsom under vurdering men så spare jeg også hans voldsomme løn. Pengene gik til at hente Kristoffer Ajer. Det blev sommerens sidste handel.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #259: 11 Jan 2016, 08:32 »



Målsætning med at komme videre fra EURO gruppespillet er opnået endda med to kampe tilbage. Det passer mig perfekt, da det giver mulighed for at bruge B-kæden og give A-kæden et velfortjent hvil i de kampe. Det kommer nok til at koste et par nederlag men tager gerne det med, for en frisk A-kæde til PL kampene, hvor det går nogenlunde men jeg må kæmpe hårdt for mine point.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #260: 13 Jan 2016, 22:09 »

Lazarettet Bournemouth

Så har jeg startet savegamet med Bournemouth op, som er min test af Gung-Ho taktikken med et bundhold. Jeg blev ramt af et chok, da jeg så hvilken forfatning holdet er i fra spillets start. Flere af de bærende spillere på holdet er ude med langtidsskaber, navne som Christian Atsu, Harry Arter, Max Gradel og Tyrone Mings. Værst ser det ud for Gradel og Mings som er ude hele sæsonen. Hvordan får jeg nogensinde Bournemouth til at overleve i Premier League? Lige nu er troen på projektet ikke stort.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #261: 14 Jan 2016, 08:28 »

Truppen

Transfervinduet gik med at fylde huller ud i truppen pga. de mange langtidsskader. Det var mere eller mindre damage control. Først havde jeg brug for at finde en nogenlunde venstre back men pengene er små i Bournemouth og de få jeg havde, de var øremærket til andre positioner. Så jeg måtte på lånemarkedet og finde en afløser for Tyrone Mings. Jeg har hentet den 21 årige Sean Kavanagh fra Fulham ind på en lejekontrakt. Næste mand på blokken blev også en lejesvend. Jeg forsøgte eller at købe ham men han valgte At. Madrid, som kort efter satte ham til leje. Så røg jeg på og hentede ham ind. Kristoffer Ajer er min nye balancespiller på midtbanen.

De første penge jeg fik brugt blev selvfølgelig på Andrija Zikovic. Ham skal man bare købe i FM16. De sidste penge gik på at hente en AMC og her havde jeg brug for en etableret spiller. En som kunne gå ind og gøre en forskel fra starten. Det er ikke nemt at finde for 3-4 mio. £. Det er måske også lidt et sats med den spiller jeg har fundet. Jeg har købt Mauro Zárate, som var billigt til salg i West Ham.



Dermed er truppen på plads. Jeg forventer en svær sæson og overlevelse er eneste målsætning. Faktisk frygter jeg en fyring. Min tro på det hold er ikke stor men lad os se om Gung-Ho kan hjælpe mig igennem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #262: 15 Jan 2016, 07:34 »



Efter en fantastisk start på sæsonen, hvor jeg stod med 14 point efter 9 kampe og toppede på en 9. plads, som kom krisen og det er kun blevet til 3 point i de seneste 10 kampe. Moralen på holdet er helt i bund og panikken hos deres manager er stor. Jeg er 1 point over stregen på en 17. plads. Det her ender 100% med en fyring eller nedrykning..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #263: 15 Jan 2016, 09:05 »


Her er han så, manden der skal redde min røv. Julian Brandt er hentet ind på en lejeaftale og han har taget Bournemouth med storm. 3 kampe, 4 mål og nedlagde ene mand Watford med et hattrick. Jeg har genvundet troen på projektet og det har holdet også. Det er blevet til tre sejre ud af de sidste 4 kampe og jeg er nu 6 point over stregen.

Jeg har også hentet Michu ind på en free transfer og med de to spillere i truppen, så har jeg fået mere tyngde i angrebet. Nu råder jeg over flere gode navne og hvis den ene fejler, så har jeg noget at skyde med fra bænken. Det havde jeg ikke før.

På transfervinduets sidste dag hentede jeg også venstre backen Dodô ind på en lejeaftale. Min back up på den plads er ude med en skade i 2 måneder, så endnu engang er jeg sårbar på den position. Kavanagh har gjort det rigtig fint og forsætter som mit første valg. Dodô er dog en fin back up og får nok en del kampe alligevel.
« Seneste Redigering: 15 Jan 2016, 09:25 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Tanderup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #264: 15 Jan 2016, 10:31 »

Vanvittigt spændende projekt med Bournemouth! Helt klart en af de større udfordringer  Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #265: 15 Jan 2016, 10:41 »

Ja den er hård men er så godt på vej efter jeg fik landet Julian Brandt
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #266: 15 Jan 2016, 11:00 »

Ja den er hård men er så godt på vej efter jeg fik landet Julian Brandt
Tillykke med Brandt - det er fortjent. Håber du klarer dig Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #267: 06 Maj 2016, 09:18 »

The Real Chosen One

Efter noget tid med guide og blog skriblerier, så er det tid til en mere klassiske savegame. Her elsker jeg at tage fat i diverse challenge som ramme for mine saves. Jeg går i gang med The Real Chosen One challengen. Jeg har får forsøgt mig på den men det er ved at være længe siden og har mistede føling med det savegame derudover har jeg lidt en anden taktik som jeg vil bruge. Så jeg starter forfra.

Målet med challengen er: I en og samme sæson skal du vinde Premier League og matche eller slå følgende rekorder:

1.   Flest mål på en sæson. (Chelsea 103 mål)

2.   Flest hjemmebane mål på en sæson. (Chelsea 68 mål)

3.   Største målforskel. (Chelsea 73 mål)

4.   Flest point på en sæson. (Chelsea 95 point)


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #268: 06 Maj 2016, 10:04 »

Taktikken


Jeg spiller en asymmetrisk 433, hvor målet er som i mine tidligere taktikker, at få mange indlæg fra mine fremad stormende Wingbacks. Jeg spiller med tre dybe playmakere på midtbanen, hvis må er at fordele bolden og holde deres positioner. Derimod ønsker jeg stor bevægelighed og kreativitet hos mine tre offensive og de spiller også med større risiko i deres afleveringer. Jeg har spiller med det fleksible system og med tre holdinstruktioner som er:

Play Out Of Defence
Work Ball Into Box
Be More Expressive

Så har jeg også lidt spillerinstruktione r, hvor mine Wingbacks er indstillet som komplette wingbacks og mine IF har Roam From Position og More Risky Passes. Min komplette angriber skal Move Into Channels.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #269: 06 Maj 2016, 17:47 »

Truppen

I challengen overtager man holdet i starten af januar måned 2016. Det første jeg gjorde var at trimme truppen og sætte spillere til salg. Jeg fik solgt 7 spillere den måned heriblandt Fellaini, Blind og Lingard. Jeg købte to nye spillere. Paul Pogba og Andrija Balic. Min fortrukne start 11er ser således ud:



Luke Shaw er desværre ude med en skade de næste tre måneder. Så Rojo spiller den position. Min B-kæde ser således ud:



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010