home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 377 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Manglende salg af spillere
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Manglende salg af spillere  (Læst 9099 gange)
DVestergaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Manglende salg af spillere
« : 08 Aug 2015, 22:45 »

Er jeg den eneste, der føler sig "snydt"?

Uanset om jeg er Manchester United, Tottenham, Bournemouth, Aston Villa, whatever, er det UMULIGT(!!!) at sælge mine spillere! Det er hvad det er. Når jeg så skal købe, synes jeg, at der er al for meget overpris i spillet. Ved godt, det er den drejning transfers har taget de seneste år, men synes det er ekstremt.
Får jeg endelig solgt en spiller, er det til langt under hans vurderings værdi, hvilket slet ikke stemmer overens med, at når jeg skal købe en spiller, er det i 99% af tilfælde til en pris højere end hans vurdering.

Synes det ødelægger meget af det, med at købe talenter, udvikle dem og sælge dem for en stor sum penge.

Hvordan sælger i jeres spiller? Sætter i dem til salg uden specifik pris? Sætter prisen til værdien eller under værdien? Eller tilbyder i til klubber, sætter på reservehold?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #1: 08 Aug 2015, 23:01 »

Har slet ikke det problem, sælger tit mine spillere til omkring deres niveau +10-20 % oveni, en gang hver 3-4 sæson henter de en stjerne hos mig for et stort beløb (70 - 150 %) af hans værdi, har vel bud på omkring 3-6 spillere om året på 1. holdet og mange på talenter og B spillere - mest leje
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #2: 08 Aug 2015, 23:26 »

Kan heller ikke kende det problem. Jeg sælger ofte spillere for okay store summer. Seneste store handel jeg har lavet er Sidney Sam som kom ind på fri og blev solgt for 310 mio sæsonen efter. Smiley
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #3: 09 Aug 2015, 07:02 »

I mit tidligere spil med HSV var det også nærmest umuligt at sælge overskudssspillere med mindre man faktisk nærmest gav dem væk gratis, mens det den modsatte vej var tale om vilde overpriser. Fandt en fløjspiller i Mainz til en værdi på 9 mil kr. Ham ville de kun sælge for 415 mil kr.  Hva sker der lige for det.
Logged


DVestergaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #4: 09 Aug 2015, 08:48 »

Det lyder som om der er forskellige erfaringer med det  Smiley

Jeg synes det er mega svært, at spille med et hold, som ikke har en vild økonomi i forvejen og så bygge op, ved at købe unge spillere, udvikle dem og sælge dem til endnu mere. Og når jeg ikke kan sælge nogle af dem jeg har i forvejen, så ender jeg med 30 spillere der alle vil spille på førsteholdet.
At sælge til under 50% af værdien er ikke usædvanligt, hvis jeg vil af med nogle af de utilfredse breddespillere.

Og jeg oplever netop også det med helt vanvittige priser på mange spillere. Det kombineret med at jeg ikke kan sælge, gør det til en svær forretning  Huh
« Seneste Redigering: 09 Aug 2015, 08:52 af DVestergaard » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #5: 09 Aug 2015, 09:48 »

Synes også selv det kan være svært at komme af med spillere... Selv hvis de er sat til salg, vil andre klubber ikke give det beløb de er sat til salg for, selvom det er 50% mindre af hvad han er værd. Dog har jeg oplevet virkelig høje bud på spillere der har spillet suverænt godt.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #6: 09 Aug 2015, 10:41 »

Nu spiller jeg ALDRIG med store hold eller hold fra 2 eller 3 øverste hylde, og oftest i de små samt østlige ligaer og her har ingen problemer med at sælge mine spillere - jeg forventer så heller ikke at de bliver solgt for de mange hundrede millioner som mange nok drømmer om at deres spillere er værd, men 8-50 mio er normalen og jeg tilfreds (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #7: 09 Aug 2015, 11:41 »

En tilfældig backup spiller med en værdi på 13 mil kr kan ikke engang sælges for 5 mil er min erfaring med HSV.
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #8: 09 Aug 2015, 12:07 »

Det er vel fordi klubberne ved at han kun er back-up for dig, og så har de selvfølgelig ikke tænkt sig at betale fuld pris. Og de klubber der gerne vil, er sikkert mindre klubber der ikke har råd til det.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #9: 09 Aug 2015, 13:14 »

Uanset hva kan det jo ik passe at en spiller med en i forvejen latterlig lav vurdering ikk engang kan sælges for under halvdelen af hans vurdering. Hvis jeg ville forære dem væk kunne man jo bare lade ham gå ved kontraktudløb men så kan man ikke rigtigt tjene penge.
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #10: 09 Aug 2015, 14:52 »

Hvis manden er backup og ikke spiller og dermed ikke præstere så går han værdi jo kun en vej og det er nedad.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #11: 09 Aug 2015, 15:54 »

Værdien lå konstant på de 13 mil selvom han kun fik et få tal af kampe. Ungarnsk landsholdsspiller men stadigvæk ingen interesserede klubber uanset salgsprisen. Men lige meget nu eftersom det save er væk. Må se om det blive lige sådan i det næste save hvis der bliver startet mere i fm 15
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #12: 09 Aug 2015, 16:29 »

Synes det svinger meget om man kan få god valuta for sine spillere eller ej. Har et par gange haft held med at spille nogle folk varme lige inden et vindue, for så at sælge dem til en god pris. Dog oplever jeg som andre nævner, at få høje bud på stamspillere, der gør det godt.

Synes dog også at det ofte er nogle forskruede priser der bliver forlangt, når man prøver at byde på nogle talenter. Har flere gange måttet slippe alt for store summer, eller se talenterne fare afsted til de få klubber, der ikke behøver at tænke over hvor mange penge de brænder af.
Logged

DVestergaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #13: 09 Aug 2015, 20:19 »

Selvom de andre klubber skulle vide, at spilleren kun er reserve, er hans værdi nu engang som den er. Værdien sættes ud fra kampe, formm, kontrakt osv. Men så burde de klubber også vide, at det er urealistisk at få 475 millioner for en VB på 21, som har en værdi på 5,50.

Nu spiller jeg med Aston Villa, men når jeg har spillet med United f.eks, kan Carrick kun sælges for 5 og Fellaini for 25 (hans værdi er 52,5). Uanset om de er reserver eller ej, må der da være én klub i Europa, som kan se at Fellaini er mere end 25 værd. Han ville jo blive solgt for langt mere.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Manglende salg af spillere
« Svar #14: 09 Aug 2015, 20:33 »

Værdi sættes også ud fra spillerens status altså not needed backup, rotation etc
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010