home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1142 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor  (Læst 8419 gange)
labomb
Reserveholdsspiller

Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« : 09 Nov 2006, 18:30 »

BREAKING NEWS: THE TIMES 2/7-2006

Ipswich Town[/b] har i dag indkaldt til pressemøde, hvor det rapportes at den ukendte danske manager-debutant, Sir Bomb Johansen (30 år), overtager manager-stolen, fra Ipswich legenden, Jim Magilton som ellers var udset til at være spillende træner i denne sæson. Han mente dog ikke han kunne stå for presset og er i stedet for blevet degraderet til ungdomstræner i klubben, samtidigt med at han har valgt at lægge støvlerne på hylden.

Ipswich er en af de gamle storklubber i engelsk fodbold, men har de seneste år levet i en skyggetilværelse i den engelske 1.div (The Championship), med 2 sæsoner i Premier League 3-4 sæsoner siden, hvor man i den første som nyoprykker præsterede at kvalificere sig til Uefa Cuppen, en turnering som man havde vundet tilbage i 1981. Sæsonen forlæb dog ikke som planlagt, trods mange store indkøb. Af disse kan nævnes Matteo Sereni og George Finidi. Og på trods af en acceptabel kampagne af Ipswich i denne sæsons europa cup, rykkede man ud af Premier League. Ipswich var dog også repræsenteret i næste sæsons UEFA Cup da man havde kvalificeret sig som det mest fair spillende hold i England!!!

Meritter som klubben kan krediteres for:

Engelsk mesterskab: 1962
FA CUP: 1978
UEFA CUP: 1981. I denne periode stod legendarisk Sir Bobby Robson i spidsen for Ipswich Town som resultarerede i to 2.pladser i den engelske liga og så denne europæiske triumf.

Fanclubbens reporter var naturligvis også til stede:

MR: "Tillykke med dit nye job, kan du fortælle lidt om dine planer??"

BJ: "Først vil jeg sige tak for at få muligheden for at overtage jobbet i en så gammel og traditionsrig klub som Ipswich Town." "Mine første mål vil være at få styr på økonomien i klubben, og herefter at få sammenspillet en ung talentfuld trup, som på sigt kan blande sig i oprykningskampen til Premier League, som er mit primære mål med Ipswich. Hvad der herefter skal ske med denne klub, kan vi kun gisne om"

Økonomien ser ud som flg. ved sæsonstart til sæsonen 2006/07:

Balance: 8,2 mio kr på kistebunden og et indkøbsbugdet på 4,75 mio kroner.

lån: 2 lån i alt. 1. lån på 260 mio kr. Hvor der skal betales 2,3 mio kr/mdr indtil 2032. 
                      2.lån på 6,5 mio kr. afbetalt 1/12-2006

Økonomien er skrabet men dette kan redde den: med andre ord. Darren Bent kan blive en guldgrube

Sæsonoptakten:

Sir Bomb Johansen havde travlt de første par dage, med at gennemgå truppen. Dette skar igennem hurtigt, og en del af de nye unge stor talenter fik hurtigt kontraktforlængelse for at sikre fremtiden økonomisk og sportsligt:

Flg spillere fik forlænget deres kontrakter til 2011:

• Owen Garvan, 18 årigt centralt midtbane-talent
    Jaime Peters, 19-årigt fløj talent
    Danny Haynes, 18-årig lynhurtig angriber der minder om Darren Bent i samme alder.
    Lewis Price, 22-årig walisisk landsholdskeeper, og uden tvivl en af fremtidens målmænd i britisk fodbold
  • [li][/li]

Truppen så således ud ved Johansens ansættelse:

Talentspejderne blev ligeledes sendt ud til de lavere divisioner i England, for at finde nye talenter til talentfabrikken.

Eneste torn i øjet var dog at Aston Villa headhuntede Zondervan, hollandsk talentspejder, wæk fra Portman Road. Dog måtte The Villians punge op med den nette sum af 450.000 kr, hvilket var meget passende med den indflydelse han har haft de foregående sæsoner med at spejde unge spillere til Ipswich.

10/7-2006 1.træningskamp mod West Ham United:

Det var med forventninger om en stor indsats og en frygt for et stort nederlag til stortalenterne i den mørkeblå trøje, for West Ham stillede op med det stærkeste de kunne. Naturligvis også med de to argentinske VM-stjerner Carlos Tevez og Javier Mascherano, som dermed skulle spille deres første kamp i England på Portman Road.

10/7- 2006 Ipswich Town 0-0 West ham United
                 MoM. Jimmy Walker, West Hams reservekeeper der kom ind i pausen.

Kampen: En meget flot indsats af drengene, som fuldt ud levede op til forventningerne foran 12911 tilskuere. En tæt kamp som kunne have været gået til begge sider, men dog med de største chancer til hjemmeholdet. Sir Bomb Johansen var lykkelig efter kampen og var blevet mere fortrøstningsfuld med henblik på at de unge talenter havde hvad der skal til i den kommende sæson.

Dagen inden kampen havde Jon Macken fået opsagt sit sæsonlån med Ipswich Town. Manageren brugte flg. begrundelse: Manden er "over the hill", for dyr i løn og vil tage en plads fra en af klubbens egne talenter.

13/7-2006: Ipswich Town 2-1 Motherwell

mål:  Ipswich: Richard Naylor (11) og Mark Noble (27)
        Motherwell : Michael Hendersson (80)

MoM: Mark Noble

3.træningskamp 18/7-2006: Storholdet FENERBACHE ISTANBUL fra Tyrkiet på besøg. Kampen blev spillet i en imponerende kulisse når man tænker på at der var tale om en træningskamp. Dette skyldes ikke mindst at Fenerbahce mødte op med 5000 tilhængere, der bl.a. ville se deres ny-indkøb Mateje Kezman i aktion.

Ipswich Town 3-0 Fenerbahce Istanbul

Mål: Noble (7), Alan Lee (41) og Billy Clarke (44) stod for målene i en sensationel indsats af traktordrengene, som kørte rundt med de tyrkiske gæster. Dog skal det siges at de havde været igennem hård fysisk træning igennem hele sommeren, eller var kommet sent hjem fra VM-slutrunden, som gjorde at de var i elendig forfatning i denne kamp. Men en kanon sejr til drengene.

21/7-2006 Ipswich Town 1-0 Heart of Midlothian

Ny god indsats foran 10002 tilskuere. De så Alan Lee score kampens eneste mål i 70.min.

Pressemeddelelse: Ipswich Town kan i dag meddele at Jason de Vos er blevet solgt til den skotste Premier Division club Hibernians for 100.000 £, hvor 70.000 £ ville falde med det samme, og det resterende beløb ville falde efter 30 kampe. De Vos var nået op i en alder af 32 år og alderen var ved at indhente ham, så Sir Bomb Johansen, valgte at tjene lidt penge på den erfarne canadiske landsholdsspiller, som nåede 86 kampe og 7 mål i hans 2-årige periode på Portman Road.

Herefter var der to træningskampe mpd lavere rangerende klubber med flg resultater:

Leyton Orient 1-0 Ipswich

Rotherham 0-1 Ipswich mål: Dean Bowditch i 75.

I disse to kampe fik flere af klubbens marginalspillere chancen.

Pressemøde på Portman Road:

Flg transfers kan i dag offentliggøres:

Køb:
David Goodwill, Dundee utd, 35.000 £. Ungt angrebstalent på 17 år. Skotte

Steven Naismith, fra Kilmarnock, 19 årigt STOR-talent som blev hentet foran en klub som Newcastle. Prisen på Naismith var 60.000 £ og må betegnes som et scoop.

Creg Cameron, midtbane talent fra det skotske u-21 landshold og Dundee Utd. Købt foran de to engelske premier league klubber Fulham og Reading. Prisen var på beskedne 45.000 £.

Dog skulle disse indkøb også finansieres:

Dette skete med salget af venstrebacken Matt Richards. Han blev solgt for massive 600.000 £, samt 40 % af næste salg, som køberen LEEDS UNITED ville få ham ind på ham. Richards er tidligere noteret for 1 U-21 landskamp for England og nåede 121 kampe og 9 mål for THE TRACTOR BOYS.

Med disse indkøb mente manageren at holdet var ved at få en fin struktur, samt der stadigvæk var penge til overs hvis en transfer mulighed skulle vise sig, som ville kunne forstærke holdet.

« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 16:51 af labomb » Logged

AGF4eever
Lilleputspiller
*

Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #1: 09 Nov 2006, 19:15 »

lyder godt bare bliv ved...

We love you GF, we do !!

ZhotLog
Gæst

« Svar #2: 09 Nov 2006, 20:30 »

JG har skrevet en god guide om billeder i forummet.

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #3: 09 Nov 2006, 22:22 »

Omkring din start i klubben, synes jeg det er en meget fornuftig økonomisk kurs du kører, taget din økonomi i betragtning. Men hvad fanden. Jeg er jo også medlem af Venstre Thumbs Up

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 09 Nov 2006, 22:27 »

Sæsonstarten nærmer sig:

Alvoren er begyndt at gå op for SIR Bomb Johansens drenge. Sæsonstarten er lige om hjørnet, og de unge spillere samt manageren skal forsøge at leve op til de flotte takter fra træningskampene.

MR: "I har spillet suverænt i sæsonopstarten, hvad kan vi som supportere forvente af jer i den kommende sæson?"

BJ: "Først og fremmest vil jeg sige jeg er meget enig i at vi har gjort det fremragende i vores opstart, og de unge spillere har overrasket mig positivt. Dog er der altid plads til forbedringer om med alle de unge spillere vil vi før eller siden løbe ind i svingende perioder i løbet af sæsonen. Af selvsamme grund forventer jeg at vi vil komme til at spille flot fodbold med vægt på teknisk og offensiv fodbold, hvor vi til alle tider vil kunne drille samtlige hold i rækken, men også smide for mange dumme point hist og her. Dette vil formentlig betyde en placering i den bedste halvdel af rækken."

MR: "Du har indtil videre hentet 3 unge spillere til din trup, er det ikke på tide med lidt erfaring til truppen?"

BJ: "Jeg må indrømme at jeg havde forventet at jeg skulle have været ude at hente en erfaren spiller til min trup, men med tanke på vores begrænsede økonomiske midler, samt at de unge spillere har gjort det så godt i træningskampene, har jeg undladt dette. Jeg kan dog ikke udelukke at jeg vil hente flere spillere inden transfervinduet smækker i".

SÆSONSTART!! Endelig oprandt dagen hvor sæsonen starter. Ipswich lægger ud med at møde Burnley hjemme.

Ipswich Town 2-4 Burnley

2 min: 0-1 Alan Mahon
10 min: 0-2 Alan Mahon
12 min: 1-2 Darren Currie
33 min: 1-3 Lee Bernard
71 min: 2-3 Owen Garvan
81 min: 2-4 Steve Jones
MoM: Steve Jones, Burnley

En elendig start på kampen kunne ikke opvejes af at Ipswich egentlig havde denne kamp under kontrol. Ipswich satsede alt til sidst i 2.halvleg og det kostede det 4.mål. 21.345 tilskuere måtte gå slukørede hjem fra Portman Road. Ikke den sæsonstart de havde forventet fra Sir Bomb Johansens vilde unge løver.

Den mest positive nyhed fra denne uge var at Ipswich fik en god lodtrækning i Carling cup, hvor der venter en udekamp mod League 2 holdet fra Swindon, som har den gamle United-kæmpe Paul Ince som spillende træner.

Kamp 2. Måske sæsonens sværeste udekamp mod West Bromwich Albion som har et meget stærkt hold. Af profiler på dette hold kan nævnes Zoltan Gera, som var en stor profil i Premier League for WBA da de spillede i denne række. Desunden kan nævnes temperamentsfulde John Hartson, hentet i Celtic og de to danske spillere Thomas Gaardsøe (gammel Ipswich spiller tillige) og Martin Albrechtsen.

WBA 0-0 Ipswich Town

Ipswich fik tilkæmpet sig 1 point i denne udekamp, hvilket kun kan betegnes som tilfredsstillende. Stærkt spil af Lewis Price i Town-målet sørgede for en målløs forestilling foran 27684 tilskuere, som måbende måtte se til Prices' fantomredninger gang på gang. MoM blev dog hjemmeholdets Darren Carter som leverede stærkt spil på midten.

Kampen viste sig efterfølgende at være dyr for Ipswich, da venstrebacken Ben Harding blev skadet og forventes ude i flere måneder. Dette har gjort at jagten på en venstre back er  intensiveret. En plads vi i forvejen var svækket på grundet  afgangen af Matt Richards til Leeds United. Håbet er at kunne nå at købe/leje en venstre back til næste hjemmekamp mod Barnsley, men tiden er knap.

Runde 3: Hjemme kamp mod Barnsley.

Ipswich 4-2 Barnsley

16 min: 0-1 Daniel Nardello
50 min: 1-1 Owen Garvan
59 min: 2-1 Greg Cameron
60 min: 2-2 Daniel Nardiello
67 min: 3-2 Owen Garvan
87 min: 4-2 Owen Garvan

Flg stod i THE TIMES dagen efter:

FANTASTISK TOWN-COMEBACK
"Sir Bomb Johansens drenge viste formatet i 2.havleg efter at de var bagud 1-0 mod et godt spillende Barnsley hold. Specielt Owen Garvan var forrygende i dag og med 3 mål i dag var han hovedårssagen til Towns opvisning i 2.halvleg. Bemærkes skal desuden at debuten Greg Cameron ligledes kom på måltavlen på denne herlige sommerdag på Portman Road foran 21.500 tilskuere"

Det skal desuden bemærkes at den centrale midtbanespiller, Owen Garvan, nu er topscorer i The Championship med 4 mål i 3 kampe. Stærkt gået af den unge mand. Lad os håbe han vil fortsætte sin komeagtige karriere.

16/8-2006

BREAKING NEWS: TOWN INDLEDER OFFICIELT SAMARBEJDE MED MÆGTIGE CHELSEA FC!!

Ipswich Town og de engelske mestre fra Chelsea FC, har i dag offentliggjort et samarbejde, som vil sende talanter fra Chelsea til Ipswich. Desuden vil Chelsea nu få førsteret på spillere fra Ipswich Town. Samarbejdet strækker sig foreløbigt over 1 år. For dette vil Ipswich modtage et beløb på 103.000 £.

Ikke bare Sir Bomb Johansen så frem til samarbejdet, men også Jose Mourinho var tilfreds med at samarbejdet kom i stand.

"Ipswich Town har vist sig som en af de bedste klubber til at udvikle talenter de sidste år. Med denne aftale håber vi på at den næste Titus Bramble, Darren Bent, Kieron Dyer eller Darren Ambrose, kommer til at tørne ud for Chelsea en gang i fremtiden. Samtidigt med at vore unge spillere kan få mulighed for at få en masse kamp erfaring under ledelse af den meget kompetente manager, Sir Bomb Johansen!"

4.kamp i sæsonen. Udekamp på the Ricoh Arena:

Coventry City 1-2 Ipswich town

34 min: 1-0 Wayne Andrews
37 min: 1-1 Alan Lee
80 min; 1-2 Darren Currie

Ipswich kom så og sejrede. Ipswich er fortsat ubesejret efter deres 2 udekamp i denne sæsons Championship. Endnu engang viste Town drengene at de er ved at blive mænd, ved at vende en 1-0 føring til Coventry til en 2-1 sejr på et mål 10 min før tid af Darren Curie. 3 point der luner på Portman Road, i en kamp der kunne have været gået begge veje. Richard Naylor viste endnu engang solidt forsvarsspil og blev belønnet med titlen som MoM, med karakteren 8.

22/8-2006 NYT FRA TRANSFERMARKT.DE: Ipswich lejer venstreback i Chelsea

Ipswich Town har i dag høstet de første frugter ved samarbejdet med Chelsea FC. Jonas Elmer, 18 årigt stor talent fra Schweiz, er påtænkt en plads som venstre back de næste 3 måneder, indtil skadede Harding er vendt tilbage fra sin skades- periode.

Sir Bomb Johansen var meget tilfreds med lejemålet: " Dette viser berettigelsen ved at indgå et samarbejde med Chelsea FC. En spiller af hans kaliber havde vi ikke kunnet tiltrække uden Vores samarbejde. Jeg vil ligeledes appelere til dele af supporterne, om at støtte op om dette samarbejde og Jonas i særdeleshed, på trods af at de mener vi er ved at sælge klubbens sjæl og hjerte til højestbydende".

23/8-2006 Ipswich er for første gang kæmpe favorit i denne kamp, som skal spilles mød Paul Inces tropper fra Swindon, som til dagligt frister en tilværelse to rækker under Ipswich.

Alligevel er Sir Bomb nervøs før kampen: " Der er sket større overraskelser i fodboldverdenen end at Swidon vinder over os i dag. Vi tager ingen chancer og satser hårdt på denne turnering, for at trække en kassekamp mod et af de traditionsrige hold fra Premier League.

Swindon Town 1-4 Ipswich Town

1 min: 0-1 Alan Lee
20 min: 0-2 Jonas Elmer
25 min: 0-3 Steven Naismith
44 min: 0-4 Selvmål
80 min: 1-4 Roberts

Sølle 1 minut skulle Town bruge på at reelt afgøre kampen til egen vinding. Alan Lees chokstart overvandt Swindon aldrig. Efterfølgende satte Town-debutanten og Chelsea-lejesvenden tryk på og viste sin klasse ved at score direkte på frispark. Opvisningen fortsatte resten af halvlegen og towns 4-0 føring var ikke et mål for stort. Anden halvleg blev brugt til at spare spillere og kampen var feset ud. Sikkert avancement til 2.runde.

Lodtrækningen til 2.runde af Carling cuppen magede det således at Town trak Scunthorpe og må anses for at have gode muligheder for yderligere avancement.

HADETS KAMP. DE EVIGE LOKALRIVALER PÅ BESØG. KANARIEFUGLENE SKAL PLUKKES.

Startopstilling Ipswich Town: 4-4-2

34: Lewis Price (GK)
3: Jonas Elmer
5: Alex Bruce (cpt)
6: Richard Naylor
8: Sylvian Legwinksi
9: Steven Naysmith
10: Darren Curie
11: Calvin Williams
13: Mark Nobæe
14: Alan Lee
21: SImon Walton

Subs:

1: Shane Supple (GK)
7: Owen Garvan
18: Danny Haynes
26: Scott Barron
27: Greg Cameron

Startopstilling Norwich City 4-4-2

14: Mark Crossley (GK)
3: Adam Brury
4: John Schackell
5: Craig Flemming (cpt)
6: Darren Huckerby
7: Lee Croft
10: Robert Earnshaw
12: John Eustace
15: Youssef Safri
23: Ryan Jarvis
27: Gary Doherty

Subs:

21 Paul Gallagher (GK)
9 Dion Dublin
18 Paul McVeigh
24 Jürgen Colin
33 Carl Robinson

IPSWICH TOWN 3-2 NORWICH CITY

5 min: 0-1 Ryan Jarvis
17 min: 1-1 Alan Lee
45 min: 1-2 Ryan Jarvis
87 min: 2-2 Danny Haynes
90. min: 3-2 Danny Haynes

Udskiftninger Town:
Gavin Wiiliams udskiftet med Danny Haynes i 45.min
Steven Naismith udskiftet med Owen Garvan i 89. min
Alan Lee udskiftet med Greg Cameron i 89. min

Udskiftninger Norwich:  
Dion Dubling & Jurgen Colin ind i 73 min. Ud Earnshaw og Fleming
Robinson ind i 82 istedet for Eustace.

THE TIMES OM KAMPEN:

DRAMA PÅ PORTMAN ROAD:

30282 tilskuere på Portman Road blev øjenvidner til den klart bedste og mest dramatiske kamp i The Championship i denne sæson, mellem de to lokalrivaler Ipswich Town og Norwich City. Et regulært arvefjendeopgør mellem de to klubber som ligger indenfor en radius af 60 Km mellem hinanden, hvilket kunne ses på tælleapparaterne. Hjemmeholdets tilhængere viste sig fra sin mest fantastiske side kampen igennem ved at pace deres hold frem til sidste slutfløjt hvilket viste sig som en god investering i sidste ende. Indledningen på kampen var der dog ikke meget der tydede på at Town-fansene skulle have håneretten efter kampen, da Ryan Jarvis ¨på et hurtigt kontraløb scorede bag en sageløs Lewis Price allerede efter 5 min. Til udbredt jubel blandt Norwichs massive fanskare på 5000 fans der havde taget turen denne dag til Ipswich. Spillet bølgede herefter frem og tilbage med et lille spilovertag til de blå fra Ipswich. De skulle dog vente frem til 17.min før forløsningen kom. Alan Lee var hurtigst på en ripost og kunne let score til 1-1. Herefter havde Ipswich overtaget da katastrofen i hjemmeholdets øjne oprandt. Ipswich havde sendt alt frem på det sidste hjørnespark i 1.halvleg. Dette udnyttede Ryan Jarvis endnu engang til at slå en kontra og sten sikkert score til pausestillingen 2-1 til Norwich. I pausen satte Sir Bomb Johansen Danny Haynes ind, og hvilken genistreg. Kampen lå længe og vippede og Ipswich' spillere var ved at være godt frustrerede da Haynes i det 87 min dukkede op som en trold fra en æske og scorede til 2-2 efter at Ipswich var gået over til at spille 4-2-4 med alt fremad banen. Begge hold havde nu indstillet sig på et fair uafgjort resultat og Ipswich skiftede defensivt ind. På forunderlig vis ville Danny Haynes det anderledes og ii tillægstiden gjorde han det slemme ved Norwich. 3-2 og Haynes styrtede ud til Bomb Johansen hvor de jublende lykkelige blev overfaldet af resten af spillerne. Fansene var samtidigt i den 7.himmel. De havde været vidne til et mindre mirakel udført at Johansens drenge. 2 min senere blev kampen fløjtet af uden at en flok desillusionrede spillere fra Norwich havde fremtvungent en fortjent udligning. Ipswich er ovenpå i lokalområdet pt!!!

Johansen: " Den største dag i mit korte manager-liv"

Sir Bomb Johansen kom med en vurdering efter kampen: " Jeg er så stolt af mine drenge. De troede på det hele vejen. En kæmpe ros til vores fans som støttede os hele kampen, og viste sig som den 12.mand i dag man nogen gange behøver. They have been amazing. Interviewet blev herefter afsluttet af en gang vand til træneren af kampens bedste spiller, Danny Haynes, som ligner en mand der er i gang med at få et gennembrud i fodboldverdenen.

Written by MR, The TIMES

Ipswich er nu oppe som nummer 6 efter 5 kampe i The Championship og må siges at have fået en mere end godkendt start i denne sæson.

31/8-2006
Transfervinduet lukket:

Ipswich nåede i de sidste minutter af transfervinduet at hente det amerikanske stortalent Danny Szetela fra Columbus Crew for 130.000£. Han var blevet anbefalet af Chelseas amerikanske talentspejder som en potentiel forstærkning af vores trup. Szetele er meget alsidig og kan dække alle pladser på midten og mange i forsvaret. Et regulært klasseløb. Manden er dog kun 19 år, så erfaringen nåede Johansen ikke at købe, men Ipswichs fans var henrykte over udsigten til at se Szetela i den blå trøje.

Af store transfers kan nævnes at Manchester United hentede den italienske verdensmester og bomber LUCA TONI i FIORENTINA for den nette sum af 21 mio £. Et helt uhyrligt beløb som er større end hvad Ipswich er værdisat til i øjbelikket. Vi må nøjes med at koste 14 mio £.

Vores samarbejdsklub CHELSEA nøjedes med at købe CAMBIASSO i INTER for 10.75 mio £ i denne omgang
« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 16:58 af labomb » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #5: 10 Nov 2006, 10:32 »

Rigtig god start Thumbs Up

Szetela var/er en superspiller - i hvert fald i 06, så forhåbenlig er han også det i 07 Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 10 Nov 2006, 12:09 »

Update septemter måned 2006: Fantastisk måned for TOWN:

Fremgangen fra de sidste par kampe i august måned, sluttende af med den allerede historiske 3-2 sejr på hjemmebane over lokalrivalerne Norwich, skulle vise sig at fortsætte i denne måned. Town fik samlet imponerende 16 ud af 18 mulige point, foruden et avancement til Carling Cuppens 3.runde. Town var dog ikke det eneste hold der var i storform i denne måned. Cardiff City, viste at deres ambitioner om at blive det første walisiske hold i den ENGELSKE PREMIER LEAGUE, ikke bare er et luftkastel. 6 sejre i 6 kampe i The Championship var udbyttet fra manager Dave Jones' fremadstormende tropper. Dave Jones blev på baggrund af denne præstation naturligvis også hædret som "Manager of the Month" foran Town's egen Sir Bomb Johansen, som dog havde sat næsen op efter hæderen. Lidt skuffende måtte han konstatere:

"Man kan ikke vinde hver gang, men denne pris ville jeg meget gerne have haft, da det havde været min første manager-pris. Og den første gang er altid speciel"

6.spillerunde 6/9-2006

Plymouth Argyle 0-3 Ipswich Town tilskuere: 12824

48 min: 0-1 Danny Szetela
49 min: 0-2 Billy Clarke
62 min: 0-3 Billy Clarke

MoM: Danny Szetela

Røde kort:: Chris James (29 min) og Lilian Nalis (84 min) begge Plymouth

Kampen:
Efter halvlegen fik Town virkelig vist at de var en mand i overtal, og på denne baggrund kan der intet indvendes imod den klare sejr. Danny Szetela fik en drømme-debut med mål og kåring som kampens bedste spiller. Mere kunne Town ikke forvente af denne imponerende unge knægt fra USA med de polske aner.
Kampen i dag var hårdt spillet og der blev uddelt hele ti kort i løbet af kampen, blandt andet 5 gule kort til Town spilerne inden halvleg. De havde derfor også fået besked på at slappe mere af i 2.halvleg, så en udvisning kunne undgås.

Interview med Danny Szetela af MR:

MR: "Fantastisk kamp fra din side, hvilke kommentarer vil du lige knytte til den?"

DS: "Jeg kunne ikke have forventet mere af min debut. Mål og kåring som kampens bedste spiller. En stor tak til managern for at gøre min drøm om at komme til Europa og spille fodbold mulig. Jeg havde ikke regnet med så hurtig en debut, men dette giver naturligvis mod på mere"

Spillerunde 7: 9/9-2006

Ipswich Town 0-0 Southampton tilskuere: 29895

MoM: Kelvin Davies, Southampton
Røde kort:: Jhon Viafara (81.) og Rudi Skacel (90.)

Dagens kamp: ret skal være ret. Southampton stillede med et frygtindgydende hold og havde ret beset fortjent sejren med flest chancer og en boldbesiddelse på 56 %. Skidt kamp af de blå, som dog kunne have stjålet alle 3 point, efter den horrible udvisning af Jhon Viafara i 81.

Om udvisningen:

Southampton manager, og gamle Ipswich træner fra 1994-2002 George Burley: "Ufatteligt vi skal bortdømmes gang på gang"

Sir Bomb Johansen udtalte: "Jeg så ikke hændelsen, men mine spillere sagde at det var forkert han blev vist ud. Jeg føler med George, som stadig følger med i klubbens gang. og som altid vil være velkommen på Portman Road"

Spillerunde 8: 12/9-2006. 3.kamp på 6 dage!!

Hull City 0-2 Ipswich Town tilskuere[/b]: 21240

[b]25 min & 68 min
: 0-1 & 0-2 Danny Haynes

MoM: Danny Haynes

Rødt: : Dean Marney, Hull (35.min)

Kampen kan kort beskrives: Town kom, så og sejrede. Dog uden at imponere. Havde Hull ikke fået rødt så tidligt i kampen kunne det let have været blevet til pointtab. Danny Haynes har nu virkelig taget skridtet som topangriber med sit 4 mål i sæsonen og en imponerende indsats kampen igennem.

Sir Bomb: "Arbejdssejr til holdet, med glimt af klasse fra Haynes!"

Spillerunde 9: 16/9-2006

Ipswich Town 1- 0 Luton Town tilskuere: 24937

45 min: 1-0 Danny Haynes

MoM: Lewis Price.

Kampen kan beskrives i korthed: TAK TIL LEWIS PRICE FOR 3 POINT

Carling Cup 2.runde: 20/9-2006

Ipswich Town 4-0 Scunthorpe tilskuere:: 12074

11 min: Dean Bowditch
17 min: Billy Clarke (pen.)
47 min: Owen Garvan
89 min: Jonas Elmer

MoM: Jaime Peters i hans sæsondebut (karakteren 9)

En let sejr til Town mod League 1 bundholdet Scunthorpe. Trods mange stamspillere der blev skadet to reserverne over, og viste hvor mange unge spillere der popper frem i øjeblikket. Klasse.

Town kvalificerede sig dermed til 3.runde. For indsatsen blev klubben belønnet med 20.000£.

LODTRÆKNING 3.RUNDE CARLING CUP:

West Ham - Ipswich Town

Ønsket om en Premier League modstander blev imødekommet. Desværre skal vi spille på udebane mod West Ham. Dette hold spillede vi mod i sommers, og med en sådan pragtpræstation igen kan en mindre sensation måske lure??.

Spillerunde 10: 23/9-2006

Sunderland 0-1 Ipswich Town tilskuere på Stadium of Light: 36134

32 min: 0-1 Sylvian Legwinski

Om kampen: En meget chancefattig og taktisk præget kamp. Marginalerne er virkelig på Town side i øjeblikket som tordner derudaf på 1.pladsen i The Championship. Det var den franske veterans første mål for Ipswich, hvilket skulle kaste endnu 3 point af sig.

Staus fra Sir Bomb efter 10 kampe:

"Det er gået over al forventning. 7 sejre 2 uafgjote og bare 1 nederlag (i sæsonpræmieren red.). Havde jeg blevet spurgt inden sæsonen om jeg havde forventet dette, havde jeg sendt bud efter en doktor".

Town er nu ubesejret i imponerende 11 kampe i træk!!!

Stillingen i THE CHAMPIONSHIP efter 10 afviklede spillerunder:

Og truppen efter vinduet er lukket:

Spillerunde 11: Septembers sidste kamp: 30/9-2006

Om modstanderholdet Birmingham: Nedrykker fra Premier League, og trods det at de rykkede ud besidder holdet mange kvaliteter, og et væld af dygtige spillere:

Her kan nævnes: Kometen Nicklas Bendtner, udlejet fra Arsenal. anføreren Stephen Clemence og den finske angriber Mikael Forssell der har en fornem karriere bag i klubber som Rangers, Chelsea og Stuttgart.

Ipswich Town 2-0 Birmingham City tilskuere: 30281

35 min: 1-0 Alan Lee
90 min: 2-0 Jonas Elmer

rødt kort: Alex Bruce (gult-rødt i 73 min)

MoM: Simon Walton (lejesvenden fra Charlton fik karakteren 8)

At Town efter dagens kamp er ubesejret i 12 kampe er ubegribeligt. Trods en mand i de sidste 20 min formåede holdet at holde stand og i overtiden at slå en kontra som afgjorde kampen. Det makkerskab som Simon Walton og Richard Naylor i centerforsvaret har udviklet er verdensklasse!!!

« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 17:06 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 10 Nov 2006, 14:25 »

Update Oktober måned:

De første 14 dage af oktober måned blev brugt på landskampspause og en tiltrængt pause til en del af mine spillere. Dog var flg spillere i aktion for deres respektive lande:

Skotland U21: Steven Naismith (2 kampe), Greg Cameron ( 1 kamp med rødt til følge) og David Goodwill (1 kamp)

Irland U21: Shane Supple og Owen Garvan (begge i startopstillingen i begge kampe)

Ydermere var Jonas Elmer udtaget til det schweiziske A-landshold dog uden at komme i aktion i denne omgang.

Samme skæbne havde Lewis Price for Wales, da han pt rangerer som 2.målmand efter Jason Brown fra Blackburn. Dog bør der ikke gå lang tid til at Price overtager tjansen, da Brown ikke er 1-målmand i Blackburn og ikke er bedre i mine øjne end Price er.

Dog betød landskampspausen ikke et mindre hårdt program. Fra den 14/10 skulle der overstås 6 kampe inden denne månedes afslutning!! Kom ikke og sig det altid er en dans på roser at være professionel fodboldspiller. Det er hårdt arbejde langt henad vejen!!

Spillerunde 12: 14/10-2006

Colchester United - Ipswich Town OPTAKT

Colchester har altid været underdog i lokalområdet, og derfor ser Ipswichs fans dem ikke som så store rivaler. I gennem historien har flere kasserede Town-spillere fundet vej til Colchester i stedet for, så Ipswichs fans har altid holdt et lille vågent øje med den lille klub, og støttet dem. Colchester har i dagens trup 3 tidligere Town-spillere i truppen:

• Jon McGreal, town-spiller fra 1999-2004. Han nåede 124 turneringskampe og 4 mål i den blå Town-trøje
    Aidan Johnson, havde et enkelt lejemål på Portman Road, uden dog at komme i aktion tilbage i sæsonen 96-97
    Wayne Brown, i Town fra 1995-2003, nåede kun 37 kampe. Flere af hans sæsoner var han udlejet til mindre klubber
  • [li][/li]

Dog ser det måske ud til at dette skal til at ændres. Colchester har oplevet en markant fremgang de seneste par sæsoner, og kulminationen kom med oprykningen til The Championship i sommeren 2006. Denne udfordring er dog en kæmpemæssig udfordring for den lille klub, som kun har et stadion med en kapacitet på 6200 og kun 1800 siddende tilskuere. Klubben er vurderet til omkring 1 mio £ så det er ikke de store forhold denne TV-transmitterede kamp skla spilles i.

Colchester United 0-2 Ipswich Town

12 min: 0-1 Steven Naismith
86 min: 0-2 Danny Haynes

MoM: Gavin Williams, Ipswich

THE TIMES:Klar Ipswich sejr over lokalrivalerne:

"Ipswich Town dominerede stort i dettee lokalopgør, som aldrig blev den tætte og spændende kamp som forventet. Ipswich brændte den ene chance efter den anden. Men slutteligt var den større klasse hos udeholdet større og Danny Haynes afgjorde endnu engang et lokal-opgør med sin scoring til 0-2 4.min før tid."

Colchester manager Geraint Williams efter kampen:
"Ipswich er en klasse over os, og de ender helt sikkert oppe i toppen af rækken når sæsonen gøres op. Til dato det bedste hold vi har mødt i rækken"

Spillerunde 13: 17/10-2006

Ipswich Town 3-1 Wolves

6 min: 1-0 Steven Naismith
32 min: 2-0 Simon Walton
82 min: 2-1 Guilherme
84 min: 3-1 Danny Haynes

MoM: Steven Naismith (8)

MR skrev efter kampen:
"Town har nu ikke tabt i 14 kampe i træk, hvilket er en del år siden klubben har haft en tilsvarende periode. Dette sker endda i en sæson, hvor man kun var sået til en solid midterplacering inden sæsonstart, men Sir Bomb Johansen har virkelig fået sat skik på sit Ipswich mandskab, som leverer det ene flotte resultat efter det andet. Til trods for de fornemme resultater i øjeblikket kan mandskabet hurtigt løbe ind i problemer, da det ofte har været marginalerne der har været på Ipswich's side i denne sæson".

TOWN INDKALDER TIL PRESSEMØDE:

Ipswich Town har i dag, 18/10-2006 valgt at indkalde til pressemøde på Portman Road. Mødet har 2 dagsordener:

*Præsentation af seneste Town-indkøb

*Svar på diverse transferrygter der har floreret i den seneste tid, efter Towns fornemme spil.

Rygterne:

Danny Szetela: Vi har oplevet en generelt stigende interesse på Danny, trods hans korte tid i England. De klubber der indtil videre har været ude at efterspørge Danny er Millwall og Nottm Forest.

Lewis Price: Her har NORWICH CITY vist en stigende interesse. At vore værste rivaler viser interesse på en af voress vigtigste spilere kan man kun tænke sit om. En ting er dog sikkert. Norwich skal punge op med ekstraordinært mange penge for at skaffe sig denne spiller. Principielt er han ikke til salg, og vores fans ville hade at se ham skifte til The Canaries.

Nu er det på tide at vi byder velkommen til det nyeste medlem af Town-familien: MARTIN VINGAARD

BJ: "Martin kender jeg fra min tid i Danmark, og vi har efterfølgende fulgt hans udvikling i løbet af denne sæson, og det er med glæde i stemmen jeg kan præsentere denne lovende danske U21-landsholdsspiller på en 5-årig kontrakt. Martin passer helt suverænt ind i vores koncept med at hente unge lovende spillere i de mindre klubber og så gøre dem til stjerner. Hvilket vi er sikker på at Martin kan blive på sigt".

Martin Vingaard havde selv flg. kommentar efter offentliggørelsen at han skifter til Ipswich Town pr 1/1-2007:
"At komme til udlandet er en drengedrøm. Og da muligheden for at samarbejde sammen med Sir Bomb Johansen her i Ipswich, kunne jeg ikke sige nej. Det er en fantastisk mulighed for mig at komme til at lære en ny kultur at kende, samtidigt med at de sportslige rammer er i skønneste orden. Jeg håber jeg kan være med til at spille Ipswich tilbage i Premier League hvor en klub med dens traditioner virkelig hører hjemme".

Ipswich har iflg presseforlydender betalt omkring 90.000£ for den 21-årige kantspiller der kommer fra Esbjerg FB.

Spillerunde 14: 21/10-2006

Sheff Wednesday 2-1 Ipswich Town

2 min: Glenn Whelan
37 min: Hameur Bouzazza
53 min: Owen Garvan

MoM: Alex Bruce (8) Ipswich

Første nederlag til Town i 14 kampe!!:
"Så skete det. De kloge ugler snød de fremadstormende "Tractor Boys" og tilføjede dermed Ipswich Town deres første nederlag i en imponerende stime på 14 kampe. Ikke siden sæsonpremieren mod Burnley hjemme havde Ipswich tabt i The Championship eller i Carling Cuppen. Ipswich var dog uheldige med dette nederlag, men stimen måtte jo stoppe før eller siden. Alt andet havde været unaturligt med så mange unge spillere i truppen" THE TIMES

Carling Cup runde 3: 25/10-2006

West Ham 2-3 Ipswich Town efter forlænget spilletid

5 min: Steven Naismith
17 min: Marlon Harewood
57 min: Alan Lee
63 min: Marlon Harewood
107 min: Dean Bowditch

MoM: Steven Naimsith (9) Ipswich

Ipswich skabte en mindre sensation da de sendte Premier League klubben West Ham ud af den engelske Carling Cup i 3.runde. De unge talentfulde spillere fra Ipswich gik uimponeret til værks og pressede værterne i store dele af kampen. Slutteligt var stjernerne dog tæt på at hive sejren i land, men Ipswich viste høj moral og fik afgjort kampen til egen fordel. THE TIMES

Ipswich Town fik 30.000 £ ud af anstrengelserne og kan nu se frem til endnu en hård kamp i næste runde, realistisk set mod endnu et Premier League hold.

LODTRÆKNING TIL CARLING CUP 4.RUNDE:

Guderne magede det således at Ipswich Town trak den engelske Premier League klub Charlton Athletic i 4.runde af Carling Cup. Der bliver dermed rig mulighed for fansene på Portman Road at gense de gamle helte Darren Bent, Marcus Bent, Darren Ambrose, Matt Holland og Hermann Hreidersson, som alle repræsenterer Charlton i dag.

Spillerunde 15: 28/10-2006

Ipswich Town 1-0 Leicester

80 min: Gavin Williams

Rødt kort: Alan Maybury, Leicester i 70.min

MoM: Danny Szetela (9), Ipswich

"En hårdt tilkæmpet sejr til Ipswich, som kun kom i land pga det røde kort. Overtallet udnyttede Gavin Williams og de tre point blev dermed på Portman Road". THE TIMES
« Seneste Redigering: 10 Nov 2006, 18:16 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 10 Nov 2006, 17:48 »

November 2007:

Måneden startede med hæder:

Darren Currie var blevet kåret til sæsonens bedste spiller efter en række fremragende kampe på førerholdet i The Championship, Ipswichs venstre kant. Spilleren der er 31 år har nærmest oplevet sin anden ungdom, under den 1 år yngre manager Sir Bomb Johansen. Currie selv var naturligvis stolt og glad for prisen og han sendte en venlig tanke til holdkammeraterne og manageren:

Darren Currie: "Jeg er stolt af at modtage denne pris og den varmer virkelig. Spillerne i truppen og manageren har naturligvis haft en stor andel i at dette kunne lykkedes og jeg skylder dem en tak"

Økonomi-opdatering:

Ipswich Town havde i oktober måned et overskud efter skat på: 656,377£
Dette resultat betød at banksaldoen nu lød på: 3,13 mio £

Spillerunde 16: 1/11-2006

Preston North End 1-1 Ipswich Town tilskuere: 15448

14 min: 0-1 Alan Lee
71 min: Paul McKenna

MoM: Owen Garvan (8) Ipswich

Town smed to point i den sidste fjerdedel af kampen.
Resultatet var dog fair da Preston havde stor ære af kampen og troede på overraskelsen mod top-holdet hele vejen. Paul Mckenna udnyttede en forsvarsfejl og kunne let score i et tomt mål 20 min før tid. Til sidst brændte det på foran Lewis Prices mål, men Ipswich fik det ene point med sig hjem. THE TIMES

Sir Bomb Johansen havde ikke den store lyst til at snakke med journalisterne efter kampen. Han var tydeligvis ikke tilfreds med indsatsen

Spillerunde 17: 4/11-2006

Ipswich Town 4-0 Leeds United tilskuere: 29297

8 min: 1-0 Dean Bowditch
11 min: 2-0 Gavin Williams
30 min: 3-0 Dean Bowditch
61 min: 4-0 Jaime Peters

Rødt kort: Jonathan Douglas (49 min) Leeds United

MoM: Dean Bowditch (10) Ipswich Town

tilskuere: 29297

Det reelle gennembrud:
Manager Sir Bomb Johansen var ikke i tvivl efter hans hold havde gennem pryglet oprykningsfavoritte rne fra Leeds United med 4-0 på hjemmebane. "Dette må siges at være det reelle gennembrud for dette hold. At kunne udspille et så godt hold som Leeds på denne måde, giver virkelig grobund for at tro på en stor fremtid for klubben og dens mange unge stjerner i svøb!"

Leeds' manager, Sammy Lee, var anderledes fåmælt: "en af de værste dage som manager i Leeds United", var det eneste som han ville sige efter kampen. Han var tydeligvis stærkt oprevet over det miserable resultat på udebane mod topholdet Ipswich town. Hans hold ligger langt nede i tabellen og sæsonen ligner efterhånden en decideret fiasko for de hvide fra Elland Road. THE TIMES

Pressemeddelelse 5/11-2006: Flg. spillere er i dag udtaget til at repræsentere deres land.

Nordirland: Chris Chasement

Schweiz: Jonas Elmer

Irland: Alan Lee

Canada: Jaime Peeters

Wales: Lewis Price

USA: Danny Szetela

Irland U21: Owen Garvan, Michael Synott & Shane Supple

Skotland U21: Greg Cameron & David Goodwillie

Carling Cup 4.runde: 8/11-2006

Charlton Athletic* 1-1 Ipswich Town *Charlton videre efter straffespark tilskuere: 20331

21 min: 1-0 Mark Noble
86 min: 1-1 Amdy Faye

MoM:  Amdy Faye (8) Charlton

Straffekonkurrencen:

Ipswich: Alex Bruce, Gavin Williams, Mark Noble !! , Billy Clarke, Danny Szetela !!

Charlton: Andy Reid !!, Darren Bent, Kevin Lisbie, Hermann Hreidarsson, Darren Ambrose

Drama afgjort efter straffespark:
Ipswich Town var på nippet til endnu en mindre sensation i dette års Carling Cup, efter at de tidligere havde ekspederet West Ham ud af turneringen. Charlton måtte ty til straffespark for at besejre et godt kæmpende Ipswich hold. En ellers stærkt spillende Danny Szetela endte som skurken, ved at brænde det afgørende straffespark for Ipswich. Hans manager var dog klar til at støtte op om den 19-årige knægt: "Szetela er en fantastisk fodboldspiller, og han ønskede selv at tage sparket. Han brændte. Sådan kan det gå. Jeg er sikker på at han kun vil tage ved lære af dette spark og komme styrket ud af det".

Charlton-manager, Ian Dowie, var fuld af lovord overfor Ipswich: "Et fantastisk godt hold, med stribevis af lysende talneter som går en stor fremtid i møde. Kan de formå at bibeholde dette mandskab er Ipswich et af de hold man skal regne med i fremtiden"

NYHEDER 15/11-2006:

* Ipswich Town har i dag modtaget 200,000 £ fra Charlton Athletic grundet Darren Bents optræden for det engelske landshold. Denne klausul blev aftalt under hans skfite fra Ipswich til Charlton i sommeren 2005.

* Chris Chasement debuterede den 11/11-2006 på det Nordirske landshold mod Marokko.

* Mark Nobles lejeaftale er udløbet, og klubberne har ikke kunnet nå til enighed om betingelserne for en ny lejeaftale, så MArk Noble vender tilbage til West Ham d.d. Vi siger tak til Mark for en god indsats og med håbet om at se ham i den blå trøje engang igen i fremtiden.

* Det er lykkedes at forlænge lejeaftalen med yderligere 3 mdr med Jonas Elmer fra Chelsea. Elmer har gjort det over al forventning på venstre back, og Sir Bomb Johansen er lykkelig for at kunne beholde Elmer yderligere 3 måneder.

Spillerunde 18: 18/11-2006

Ipswich Town 0-0 Derby County Tilskuere: 30019

MoM: Danny Szetela (8) Ipswich

Kampen blev meget chancefattig og ingen kan indvende noget imod et fair resultat for begge hold.
Sir Bomb Johansen: "Vi fik ikke spillet til at køre i dag. Og holder man nullet er der jo minimum 1 point hver gang og det var hvad vi fik i dag". Det skinnede dog ud af ham at han ikke havde været tilfreds med det ene point. Ipswich fører dog stadig The Championship efter 18 runder. THE TIMES

Spillerunde 19: 22/11-2006

Stoke City 1-3 Ipswich Town tilskuere: 11270

8 min: 0-1 Jonas Elmer
45 min: 0-2 Own Garvan
68 min: 1-2 Mamady Sidibe
90 min: 1-3 Billy Clarke

MoM: Billy Clarke (8) Ipswich Town

Kampen på Britannia Stadium var en tæt affære. Slutteligt var det dog Ipswich-spillernes skarpere afslutninger der afgjorde ballet. Ipswich måtte dog vente til overtiden med at være sikre på de 3 point, da kampens bedste spiller, Billy Clarke reelt afgjorde kampen. De to managers var dog enige om en ting: "det var en kold fornøjelse i dag med kun 8 graders varme" Den lange vinter nærmer sig med hastige skridt.

Spillerunde 20 : 25/11-2006

Crystal Palace 1-2 Ipswich Town tilskuere på Selhurst Park: 20306

4 min: Jaime Peters
48 min: Owen Garvan
77 min: Clinton Morrisson

MoM: Jaime Peters (8) Ipswich

Ipswich fortsat i spidsen
Ipswich Town er stadig i spidsen af The Championship efter dagens tætte kamp på Selhurst Park mod Crystal Palace. På trods af at statistikken viste en lige kamp, var der aldrig reelt set tvivl om hvor de 3 point skulle lande, da Ipswich kom foran med 2 mål i starten af 2.halvleg, ved den målfarlige midtbanespiller Owen Garvan, der scorede sit 7.sæonmål. Imponerende af den 18-årige irer. Han blir i øjeblikket spået en stor karriere af BBC og andre TV-kanaler. Klubber der meldes interesseret i ham, har indtil videre været mindre engelske klubber, så Ipswich regner med at beholde deres guldfugl ihvertfald sæsonen ud. THE TIMES

MR: "Owen Gavan scorede igen i dag, hvad mener du om hans sæson?"

BJ: " Owen er en fantastisk midtbanespiller, som trods sin unge alder virkelig har forstået at gribe sin chance, og ydermere scorer han mange vigtige mål som gør ham endnu mere interessant for andre klubber. Havde jeg været irsk landstræner havde jeg ikke tøvet 1 sekund med at udtage ham til A-truppen, for der er virkelig krummer i denne knægt. Og han kan klare presset".

Spillerunde 21: 29/11-2006

Ipswich Town 1-0 Cardiff City tilskuere:

90.min: 1-0 Billy Clarke

MoM: Roger Johnson (8) Cardiff City

Towns holdt fansene på pinebænken
Stadionuret havde rundet de 92. min og folk var ved at indstille sig på en trist 0-0 kamp, da Bille Clarke fik en fantastisk dybdeaflevering af Alan Lee, og resolut hukkede den i kassen som en klapperslange. Målet skal dog reelt set tilskrives Alan Lee, som indtil videre har haft en fantastisk sæson , hvilket også har resulteret i et comeback på det irske landshold.

Alan Lee efter kampen: "Vital sejr for os. Vi fik de 3 point i en skidt kamp. Det er klasse at vinde på sine såkaldte dårlige dage også. Vi troede på det hele vejen. Cadeau til spillerne for dette"
« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 17:14 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 10 Nov 2006, 21:48 »

DECEMBER MÅNED: Måneden med det tætte juleprogram!!

Som i sidste måned, indledningen bruges på at hylde 2 personer fra Town. Denne gang var det ikke overraskende manager Sir Bomb Johansen for månedens manager i november. Mere overraskende blev Jaime Peters valgt som månedens unge spiller. Han har virkelig formået at gribe chancen efter skader til Darren Curie, Steven Naismith og Gavin Williams. Belønningen faldt da også prompte med udtagelsen til det canadiske landshold igen, efter en periode ude pga. manglende kamptræning i Ipswich Town.

Peters' kommentar: "Jeg er kanon stolt af mig selv og holdet. Uden dem havde dette ikke lykkedes. En fantastisk stor ros til Sir Bomb for at tro på mig og give mig chancen, mens andre meldte mig færdig i Town.

Økonomien havde det også fremragende: 947,837 £ var månedens resultat på og øgede dermed baksaldoen til små 4 mio £. Virkeligt fremragende man kan kombinere sportslig succes med økonomisk ditto. Tæring efter næring er budskabet i Ipswich, som har bitre erfaringer fra tidligere perioder i klubben, som kastede den ud i økonomisk uføre efter nedrykningen til The Championship i 2002.

Spillerunde 22: 2/12-2006

Southen United 1-1 Ipswich Town

21 min: 0-1 Owen Garvan
52 min: 1-1 Adam Barrett

MoM: Stephen Hammell (8), Southend

BREAKING NEWS: TOWN MOD GIGANTER I FA CUPPEN

Ipswich Town, aktuelt førerhold i The Championship, skal op mod de engelske giganter Arsenal FC. Denne kamp kan muligvis få en del af de ældre supportere til at tænke tilbage på den legendariske FA Cup-finale i 1978, hvor netop disse to hold stod over for hinanden. Og med Ipswich som sejrherre for første og indtil videre eneste gang. En gentagelse af sejren vil dog være sensation da Arsenal i dag har verdensklassespille re som franskmanden Thierry Henry og den tyske landsholdskeeper Jens Lehmann i truppen.

PORTMAN POST 7-12/2006: TOWN LEGENDE FORLADER IPSWICH!!

Det er netop blevet offentliggjort at klub-legenden 36-årige Fabian De Wilnis, forlader Ipswich Town til fordel for Leyton Orient 1/1-2007!. De Wilnis blev hentet helt tilbage i 1998 i De Grafschaap, for den nette sum af 200,000£. De Wilnis nåede ialt 251 liga-kampe og 7 mål i den blå trøje. I denne sæson har den nye manager Sir Bomb Johansen dog satset på yngre kræfter, og hans pris på 3,000 £ ses mere som en gestus for de Wilnis' manggeårige indsats for klubben.

Klubbens formand David Sheepshanks tilføjede at han håbede at se De Wilnis på Portman Road i en anden funktion engang i fremtiden, når støvlerne var lagt på hylden, og takkede ham for den loyalitet han har udvist mod Ipswich, som er sjælden i nutidens fodbold.

Spillerunde 23: 9/12-2006

Ipswich Town 0-0 QPR

MoM: Marcus Bignot (7) QPR

Nyt pointtab til Town
Ipswich Town måtte for 2.uge i træk nøjes med 1 enkelt point. Denne gang i en skandaløs ringe kamp af begge hold. Den fortjener ikke nærmere omtale. Er det starten på en mindre formkrise hos Sir Bomb's drenge??

Spillerunde 24: 16/12-2006

Burnley 1-0 Ipswich Town

57 min: 1-0 Andy de Gray.

MoM: Michael Duff (8) Burnley

Town kan ikke komme igang i december
Burnley gjorde endnu engang det slemme ved Ipswich. Som i sæsonpremieren løb de med alle 3 point, og efterlod Johansens drenge i en spillemæssig ringe forfatning. Ind ville bolden ikke og det flydende spil som har kendetegnet holdet i store dele af sæsonen var godt gemt af vejen. Town har nu ikke vundet i 3 liga-kampe i træk og kan nu se lokalrivalerne fra Norwicg og WBA nærme sig deres føreposition i rækken, som de ellers har besat siden spilleuge 9.
Sir Bomb Johansen afviste dog krisesnakken: "Alle hold kommer før eller siden ind i perioder hvor det ikke bare fungerer automatisk. Jeg tror på holdet og jeg er sikker på vi snart er igang igen. Og så møder vi jo ikke Burnley mere i denne sæson. Det er ihvertfald en fordel". Burnley har tilføjet Ipswich 2 ud af 3 liga nederlag i denne sæson. THE TIMES

Spillerunde 25: 23/12-06

Ipswich Town 1-2 West Bromwich Albion tilskuere: 30291 sæsonrekord!!

20 min: 0-1 John Hartson
32 min: 0-2 Nathan Ellington
48 min: 1-2 Dean Bowditch

MoM: Diomansy Kamara (8) WBA

Town i krise!!
Ipswich fortsatte slingrekursen i The Championship og har nu spillet 4 kampe med sølle 2 point i udbytte. WBA var klart Ipswich overlegen i dag og ingen kan sætte en finger på deres sejr. En sprudlende Diomansy Kamara var en af hovedaktørerne i den flotte og velfortjente sejr. PORTMAN POST

Sir Bomb Johansen efter kampen: "Krise er et hårdt ord at bruge. Faktum er at vi pt ikke udnytter vore chancer, og vi mødte et utroligt stærkt hold fra WBA I dag som var os overlegne på alle pladser. Jeg kan intet indvende mod deres sejr!"

Ipswich fører nu kun med 2 point ned til Norwich og med 3 til netop WBA. Ipswich har samlet 51 point i 25 kampe.

25/12-2006 SEN JULEGAVE PÅ VEJ TIL TOWN??
Ipswich meldes stærkt interesseret i montegrineren Ivan Vukovic fra Zeta i hjemlandet. et springende punkt kan dog være økonomien. Zeta menes at ville forlange op mod 1 mio £ for deres stjernefrø, og det er langt fra sikkert at Sir Bomb Johansen vil være interesseret i at bruge hele sit transferbudget på 1 enkelt spiller, og på en position hvor han i forvejen har en del alternativer.

Spillerunde 26: 26/12-2006 KAN IPSWICH KOMME TILBAGE PÅ RETTE SPOR??

Barnsley 0-1 Ipswich Town tilskuere: 14030

21 min: 0-1 Danny Haynes

MoM: SImon Walton (9) Ipswich

Town kom i gang
Ipswich Town fik sin første december-sejr i 5.forsøg, da de hev en alt for snæver 1-0 sejr hjem, på Danny Haynes' 8.søsonscoring efter 21 min. Town havde herefter rig mulighed for at udbygge føringen, men den afgørende scoring faldt aldrig. Dette var tæt på at blive skæbnesvangert da først Wright og siden Healy brændte kæmpe chancer i de døende minutter af kamen!! Daily Mirror

Sir Bomb Johansen var naturligvis tilfreds med de 3 point: "Nu er vi igang igen"

Transfervinduet er ved at åbne

Dette sætter naturligvis gang i rygter omkring diverse spilleres fremtid. Disse rygter er heller ikke undladt på diverse Town-spillere.

* Alex Bruce. Southampton meldes stærk interesseret i Towns anfører.

* Szetela, har tiltrukket sig opmærksomhed fra storklubben MAN CITY og den gamle storklub Nottm Forest

* Owen Garvan er dog det varmeste ryge pt. Coventry, Luton, Forest og Southend meldes alle interesseret i den målfarlige midtbanespiller.

PÅ tilgangssiden meldes der om en tvekampe om Crewe-talentet Billy Jones, meller Ipswich Town og Glasgow Rangers. Jones har kontraktudløb til sommer, og derfor må Crewe formodes at være interesseret i et salg for at tjene lidt penge på deres udvikling ham

Spillerunde 27: 30/12-06 Sky Blues på besøg

Ipswich Town 2-1 Coventry City Tilskuere: 30025

52 min: 1-0 Alan Lee
67 min: 1-1 Elliott Ward
82 min: 2-1 Alan Lee

Rødt: Owen Garvan (89)

MoM: Elliott Ward (8) Coventry

Alan Lee reddede Ipswich
Med enden på 11 timers måltørke for Alan Lee, vandt Ipswich i dag 2-1 over de i dagens anledning rødklædte Coventry spillere. Om det var det der fik tændt gnisten i Alan Lee skla være uvist, men han viste sin store klasse ved at lave sejrsmålet 8 min før tid, så Town kunne bogføre 3 nye point. THE DAILY TELEGRAPH

Den dobbelte målscorer var i ekstase efter kampen: " Dette er bedre end sex. En forløsning uden lige".

STATUS PÅ ÅR 2006:

Antal kampe: 31 kampe. 20 sejre 7 uafgjorte og bare 4 nederlag.

Antal mål: 55 mål i de 31 kampe, hvilket giver et snit på 1,8 mål/kamp

Bedre bliver det når vi kigger på indkasserede mål: kun 24 gange fandt modstanderne vort net og det betød imponerende lave 0,8 mål imod os/ kamp!!

I de 27 ligakampe klubben nåede var der et tilskuergennemsnit på 28.319 tilskuere ud af en kapacitet på 30.300.
Med andre ord betyder det at 93,4 % af pladserne var besat hele sæsonen igennem.

Økonomien: Klubben havde i sidste halvdel af 2006 et overskud på 5,203,729 £

Det gir ved årets udgang en balance på: 4,400,666 £

Ipswich Town har virkelig oplevet stor fremgang under Sir Bomb Johansens ledelse!!

Godt nytår til alle der støtter op omkring foretagendet Ipswich Town FC. På bestyrelsens vegne. David Sheepshanks

« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 14:10 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 11 Nov 2006, 00:12 »

Januar måned 2007: Regeringsår nummer 2 under Sir Bomb Johansen indledes

Transfervinduet åbnet igen

Som allerede annonceret skiftede danske Martin Vingaard til Ipswich Town når transfervinduet igen åbnede. Prisen lød på 90,000 £. Vingaard fik trøje nummer 13. Mere overraskende var det at Sir Bomb Johansen havde hentet endnu en spiller, uden at det var kommet frem. Og denne spiller var en erfaren en af slagsen. 36-årige Tugay var blevet hentet på en fri transfer i Blackburn Rovers. Johansen havde tydeligvis følt sig nødsaget til at styrke sin trup bredde- og erfaringsmæssigt, og Tugay var det bedste alternativ på markedet. Tugay har fået nummer 29 og en 1½ kontrakt med Ipswich Town. Formentlig de sidste to år af hans aktive karriere.

Tugay om sit chokskifte: "I min alder vil man bare spille fodbold. Så betyder pengene ikke det store. Og jeg føler jeg kan lære de unge spillere en masse her i Ipswich. Vil gøre alt for at klubben kan beholde sin nuværende position i ligaen når sæsonen er slut, og dermed rykke op i Premier League"

Sir Bomb var ligeledes tilfreds: "Tugay bringer os den rutine som kan blive guld værd når det hele bliver afgjort i en snæver slutfase"

Hvor tæt det ligger kan lige oprises her: Status efter 27 runder:

1. Ipswich Town
57 point

2. West Bromwich Albion
54 point

3. Norwich City
52 point

4. Birmingham City
45 point

5. Plymouth Argyle
45 point

6. Cardiff City
42 point

7. Sunderland FC
40 point

8. Queens Park Rangers
39 point

9. Hull City
38 point

10. Burnley
37 point

11. Coventry City
36 point

12. Derby County
35 point

13. Wolves Wanderes
35 point

14. Barnsley FC
35 point

15. Leiceste City
34 point

16. Leeds United
34 point

17. Southampton FC
32 point

18. Preston North End
31 point

19. Stoke City
30 point

20. Crystal Palace
30 point

21.
Southend United
30 point

22. Sheffield Wednesday
27 point

23. Luton Town
23 point

24. Colchester United
15 point

Spillerunde 28: 1/1-2007 HADETS KAMP

Hvilken start på år 2007. Slaget mellem to ærkerivaler. Norwich City mod Ipswich Town. Og samtidigt er det et top-opgør i den engelske The Championship. Ipswich er inden dagens kamp, holdet med håneretten, efter deres første møde i sæsonen, hvor Danny Haynes med to meget sene scoringer afgjorde kampen til udbredt lettelse og glæde for Town Supporterne. Men denne gang er det PAY BACK TIME!!

Norwich City: Startopstilling: 4-3-3
Ipswich Town: Startopstilling 4-4-2

19 Crossley (GK)
34 Price (GK)

3 Adam Drury
3 Elmer

4 Schackell
4 Szetela

5 Fleming (CPT)
5 Bruce (CPT)

7 Croft
6 Naylor

10 Earnshaw
11 Williams

11 Berger
12 Peeters

12 Eustace
14 Lee

14 Djemba-Djemba
18 Haynes

15 Safri
21 Walton

27 Doherty
29 Tugay

Norwich City 3-2 Ipswich Town tilskuere : 25999

7 min: 0-1 Haynes
9 min: 1-1 Earnshaw
57 min: 2-1 Berger
70 min: Jarvis
78 min: Haynes

MoM: Earnshaw

Norwich vandt lokalopgøret!!
Norwich City viste i dag at de mener det alvorligt, når de anser sig selv som gode nok til at rykke op, da de slog føerholdet Ipswich Town 3-2 i egen hule. Norwich fansene var nu i den syvende himmel. Skuffelsen derimod lyste ud af Town-lejren og de forlod hurtigt stadion uden at tale med nogen. THE TIMES

2/1-2006 Nyt Town-indkøb!!
Denne gang er der tale om den 30-årige centerforsvarer Darren Powell, som er hentet i Southampton for blot 5,000£!! Indkøbet af ham skal ses som en gardering, hvis lejeaftalen med Simon Walton mod forventning ikke kan forlænges. Darren Powell vil have det niveau og rutine til at kunne dække det massive hul som Waltons afgang uden tvivl vil skabe.

Powell selv tror på egne evner: "Jeg er kommet til Town for at spille fast 1.holdsfodbold. Det er nu op til mig selv at overbevise manageren at jeg er værd at satse på."

Darren Powell vil få rygnummer 2 og har underskrevet en 1½ åriig kontrakt med Town.

I kulissen rygtes det at manager Sir Bomb Johansen arbejder hen imod at finde spillere der kan forstærke holdet markant!!

FA CUP 4.runde: 6/1-2007

Ipswich Town 1-3 Arsenal tilskuere: 30255

36 min: 0-1 Julio Baptista
45 min: 0-2 Thierry Henry
59 min: 0-3 Thierry Henry
88 min: 1-3 Danny Haynes

MoM: Thierry Henry (8) Arsenal

INGEN OVER, UNDER ELLER VED SIDEN AF HENRY!
Thierry Henry gjorde som det passede ham i denne eftermiddags imødesete FA CUP kamp i 4.runde. Ipswich var dog reelt set chanceløse, og det var ikke mindst en særdeles veloplagt Thierry Henrys skyld. Henry gjorde simpelthen som det passede ham, og man forventede bare at han også skulle dømme kampen de sidste 15 min. Så dominant en skikkelse var han. Facit er at Ipswich Town, vinder af FA Cuppen i 1978, kun nåede 1 enkelt kamp i denne omgang. HVilket var forventeligt efter deres sportsligt dårlige, men økonomiske givtige kamp mod giganterne fra Arsenal. THE TIMES.

Johansen: "Henry er verdens bedste fodboldspiller. Et studium i sig selv. En elengantier og en gentleman. Kort sagt: han har alt det der skaber en verdensstjerne".

Lørdag den 13/1-2007 Endnu et TOWN-indkøb

Denne gang bestod købet af den kun 17-årige centerforsvarer fra West Ham, James Tomkins. Kritikere mente, måske berettiget, at Johansen havde været lige lovligt gavmild og betalt hele 300,000 £ for centerforsvareren der endnu mangler at bevise han har det der skal til for at slå igennem på højeste niveau.

Johansen afviste dog snakken om overpris: " inden for 5 år har han tjent de penge ind igen. James er et fantastisk talent, og jeg var meget overrasket at West Ham lod ham gå"

Tomkins blev præsenteret inde kampen mellem Ipswich og Plymouth til udbredt jubel blandt de loyale Town-supportere.

Spillerunde 29: 13/1-2007

Ipswich Town 4-2 Plymouth Argyle
tilskuere:29053

7 min: 1-0 Szetela
12 min: 2-0 Haynes
49 min: 2-1 Eddie Sandford
54 min: 3-1 G.Williams
78 min: 4-1 Haynes
86 min: 4-2 Ruben Reid

MoM: Haynes (9) Ipswich

Haynes afgjorde løjerne
Danny Haynes har fået sit endelige gennembrud i denne sæson. I lørdagens kamp mellem de to oprykninsaspiranter viste han sin konstante farlighed ved at score sæsonmål nummer 12 & 13 på denne herlige vinterdag i Ipswich. Ipswich var hele et skridt foran modstanderne og fortjente denne sejr fuldt ud. Eneste skår i sejren var skaden til Gavin Williams. Han forventes ude i min. 2 mdr. Steven Naismith menes at være det bedste alternativ på hans position. PORTMAN POST

Haynes: "Fantastisk sæson og følelse".

Spillerunde 30: 21/1-2007

Southampton 0-0 Ipswich tilskuere: 23131

MoM: Owen Garvan (8) Ipswich

Nyt midtbaneslag mellem Saints & Tractor Boys
Ligesom i sæsonens første kamp mellem disse to mandskaber, var det kampen om midtbanen der var i højsædet. Og som den omvendte kamp, endte denne også uden mål. 0-0 hvilket var et fair resultat af en kedelig og taktisk præget kamp, hvor begge hold var mere bange for at tabe end gå efter de 3 point.

BREAKING NEWS: TOWN på shopping i Ungarn og United!!

Ipswich 23/1-2007:

Ipswich town har i dag præsenteret ikke mindre end 5 nye spillere, hvoraf de 4 er fra det nye EU-land, Ungarn.
De fire ungarere er:

* Norbert Hegedüs, noteret for 6 landskampe, 20 år og kan dække centerforsvaret samt den defensive midtbane. Han er hentet i klubben Vasas for den nette sum af 10,000 £.

* Jozsef Kanta er en 22-årig off.midtbanespiller, som er noteret for 3 landskampe. Han kostede 130,000 £ og blev hentet i klubben MTK Budapest hvor han nåede 67 kampe og score 28 mål i hans periode i klubben.

* Balasz Dzsudzsak er en 20-årig midtbanespiller der kan dække både centralt og i venstre side. Trods hans kæmpe potentiale er han ikke noteret for nigen landskampe for Ungarn endnu. Balasz blev hentet i Debrechen for 130,000£ og spås en stor karriere.

Den sidste ungarer er højrebacken Zoltan Kiss, der først ankommer til sommer, når hans aftale med Upjest udløber. Han er noteret for 7 A-landskampe og er også 20 år. Alle fire ungarere blev spottet under en talentspejder runde i landet. Jeg forventer ikke at alle slår igennem. Men de er alle hentet fordi de har potentialet, og de skal vænne sig til en ny livsstil. Derfor er de købt allesammen så de kan støtte sig op ad hinanden i den første svære tid i et fremmed land med et andet sprog og kultur.

Sidste indkøb er venstrebacken Michael Lea, som blev hentet på en fri transfer i ManU. Det forventes at han på sigt vil kunne tilspille sig en fast plads som venstre back på holdet. Lea er bare 19 år

Alt i alt 5 meget talentfulde spillere som på sigt vil banke på til en plads i startopstillingen.

Sir Bomb Johansen stod for præsentationen og kunne ikke holde smilet tilbage. Han var glad for tilknyttelsen af især ungarerne.

Spillerunde 31: 31/1-2007

Ipswich Town - Hull City tilskuere: 29516

4 min: 1-0 Haynes
88 min: 2-0 Szetela

MoM: Szetela (9), Ipswich Town

Ny Town sejr med to debutaner
En 10 dages tid skulle der gå før Sir Bomb Johansen mente at Balasz og Kanta var klar til debut for Towns. Dog måtte Balasz udgå allerede efter 19 min med en mindre skade som dog ikke vil holde ham ude i lang tid. Kanta derimod viste flere lovende momenter i sit spil og sammen med banens største profil Szetela, styrede han midten fuldstændigt i denne sikre Town sejr. Town udbyggede dermed deres føring i The Championship til 6 og 7 point, da både WBA og Norwich satte point til i denne runde.

Johansen: "Denne kamp viser med al tydelighed hvorfor jeg har købt ind som jeg har. Kanta viste glimt at sit store potentiale. De 4 ungarere bliver uden tvivl en kæmpe gevinst for os på længere sigt.

Efter kampen var der hæder til to Town spillere: Szetela blev kåret til månedens spiller i januar, og Danny Haynes tog de unges spillere pris i samme kategori. Månedens manager blev dog Leeds United's, efter at Leeds endelig er ved at vise hvorfor de blev betragtet som oprykningskandidate r inden sæsonen startede. Dog er det tvivlsomt om de kan nå helt op og blande sig i toppen. Dertil er der for mange point op.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 17:31 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 11 Nov 2006, 03:07 »

Februar 2007:

Måneden blev indledt med at ialt 9 spillere blev indkaldt til landsholdene. Eneste nye navn her var at Billy Clarke var indkaldt til det irske A-landshold for første gang i karrieren.

Town kunne ligeledes for første gang i denne sæson, vise underskud for en månedsdrift. Underskuddet lød på -145,000£ og skyldes den megen transferaktivitet i januar måned. Town forventer at tjene penge i næste måned igen!.

Det kan ligeledes fortælles at Sir Bomb Johansen mente at Dean Bowditch trængte til kamptræning, og har derfor ladet ham skifte på en 2-mdr. lejeaftale til Chesterfield som ligger i toppen af League 1.

Ligeledes er Chris Chasement blevet udlejet til Boston United som ligger i League 2.

Spillerunde 32: 3/2-2007

Luton Town 2-2 Ipswich Town tilskuere:

1 min: 1-0 Benedict Vilakazi
4 min: 1-1 Alan Lee
7 min; 1-2 Danny Haynes
85 min: 2-2 Norbert Hegedüs (selvmål)

Debutant blev skurken
Ungareren Norbert Hegedüs havde fået chancen fra start i dag for gæsterne. Han spillede også en udmærket kamp. Hans debut vil dog blive husket for det kluntede selvmål han præsterede 5 min før tid og som kostede Town 2 point i oprykningskampen. Ipswich lignede før dette en vinder i et forholdsvist velspillet opgør, mod et forstærket Luton-hold, som har fået købt godt ind i pausen. Bl.a. Jonathan Stead og Benedict Vilakazi fra Sydafrika.

BREAKING NEWS 6/2-2007. Millwall lejer to spillere i Ipswich i 2 mdr.

Ipswich har i dag valgt at udleje Martin Vingaard (billedet) og David Goodwillie i en 2 måneders periode til League 1 klubben Millwall, som har danske Poul Hubertz i truppen. Johansen ser aftalen som et boost for de to unge spillere, så de kan få noget kamptræning, og vende sig til den engelske spilestil.

Spillerunde 33: 11/2-2007

Ipswich Town - Colchester United tilskuere: 29581

48 min: 1-0 Owen Garvan
89 min: 2-0 Alan Lee

MoM: Owen Garvan (8), Ipswich

Spillerunde 34: 17/2-2007:

Ipswich Town 3-1 Sunderland tilskuere: 29690

41 min: 0-1 Liam Lawrence
76 min; 1-1 Balasz
78 min: 2-1 Owen Garvan
80 min: 3-1 Owen Garvan

Rødt kort: Jonas Elmer, Ipswich, i 53. min

MoM: Owen Garvan (9), Ipswich

10 town-spillere deklasserede 11 Sunderland spillere.
Trods bagud 1-0 og en mand i undertal fra 53. min viste Ipswich i dag hvilket stof de er lavet af. Ikke nok med at Balasz med sin første scoring for Ipswich havde udlignet Sunderlands føring med 14 min, tog Ipswich alle 3 point ved to scoringer af Owen Garvan. Inden for 5 min faldt alle 3 Town-scoringer som alle var efter dødbolde. Hvilken mandfolkepræstation af Town-drengene som mere og mere ligner en oprykker til Premier League. DAILY MIRROR.

TRANSFER NYT: 18/2-07

Greg Cameron er i dag udlejet resten af sæsonen til Brighton Hove & Albion. Cameron trænger til kamptræning efter at Tugay, Kanta og Balasz er hentet til klubben, og har overhaldet ham indenom i kampen om startpladserne.

Samtidigt har Ipswich forlænget aftalen med yderligere 3 mdr med Jonas Elmer.

Jonas Elmer fortsætter i Ipswich Town 3 mdr endnu

Spillerunde 35:

Birmingham City - Ipswich Town[u][/u] tilskuere:

64 min: 1-0 Nicklas Bendtner

MoM: Lewis Price (8) Ipswich

Birmingham bedst på dagen

« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 14:34 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 11 Nov 2006, 13:25 »

Er der nogen der har meninger om denne blog?? synes ikke rigtig jeg får nogen respons. Er Ipswich et for ukendt hold?

ZhotLog
Gæst

« Svar #13: 11 Nov 2006, 14:18 »

Jeg synes faktisk at bloggen mangler billeder, ellers ser det rigtig, rigtig godt ud.. Men har selv lidt svært ved at tage mig sammen til at læse med når der ikke rigtig er nogen billeder.. Smiley

labomb
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 11 Nov 2006, 14:52 »

Marts 2007

Marts måned: Afgørelsen nærmer sig i The Championship. Når måneden er overstået vil der kun mangle 6 runder i den primære sæson. Vi ligger lunt i svinget til at rykke op allerede i år. Lige nu er vores værste konkurrenter Norwich City og WBA. Med en koncentreret indsats i denne måned kan vi trææe fra og ihvertfald være sikre på en play-off plads når sæsonen er slut. Med ønsket om at alle bakker klubben 100 % op i denne afgørende fase. Endelig vil jeg lykønske Owen Garvan med prisen som månedens unge spiller i februar. Fuldt fortjent til dette fantastiske talent. Sir Bomb Johansen

Spillerunde 37: 3/3-2007 Revanche tid.

OPTAKT: Ipswich Town skal i dag forsøge at revanchere 1-2 nederlaget til Sheff Wed i sæsonens første møde. Det var Sheff Wednesday der stoppede Ipswich's fornemme serie på 14 kampe uden nederlag i runde 15. MR

Ipswich Town 3-0 Sheff Wednesday tilskuere:29864

43 min: 1-0 Naismith
46 min: 2-0 Naismith
68 min: 3-0 Haynes

MoM: Naismith (9) Ipswich Town

TOWN FIK DERES REVANCHE

BREAKING NEWS 8/3-2007 TOWN HENTER KLASSEANGRIBER TIL DEN NYE SÆSON!!

Ipswich Town har i dag offentliggjort at uruguayeren Walter Pandiani fra spanske Espanyol, har underskrevet en 2-årig kontrakt med oprykningskandidate rne. Ipswich Town fik tilbudt Pandiani på en fri transfer da han var en løn tung spiller i den spanske klub, og idet han lå bag ved Raul Tamudo i kampen om 1.holdsfodbold. Espanyol har endda besluttet at betale en del af Pandianis løn under hans kontraktperiode i Town, da han stillede det som ultimatum at han ikke skulle gå ned i løn for at skifte. Det rygtes at Town vil betale 8,000 £ i løn/uge til Pandiani, mens Espanyol må betale 8,500 £/uge for at slippe af med ham. Pandiani, kendt som Geværet i Spanien, har tidligere erfaring fra Champions League med Deportivo La Coruna og fra engelsk fodbold, hvor han havde 1 år i den blå Birmingham trøje. Pandiani besidder ligeledes et italiensk pas, og han er noteret for 6 landskampe for Uruguay.

Pandiani kan se frem til 2 år hos Town

Spillerunde 38: 10/3-2007

Leiceister City 0-3 Ipswich Town tilskuere: 31113

13 min: 0-1 Steven Naismith
38 min: 0-2 Danny Haynes
42 min: 0-3 Danny Haynes

MoM: Danny Haynes (10) Ipswich Town

IPSWICH LIGNER EN SENSATIONEL OPRYKKER
Med bare 8 runder tilbage af The Championship fortsætter Ipswich deres imponerende form, med en sikker 3-0 sejr ude over Leicester City. De fører med hhv. 8 & 9 point til de to nærmeste konkurrenter til de direkte oprykningspladser, WBA & Norwich City. Dagens store spiller var Danny Haynes, som med sæsonmål 16 & 17 The Championship bejler kraftigt til titlen som årets topscorer i hele rækken. POSTMAN POST, MR

Johansen tager bladet fra munden: " Det ser fornuftigt ud. Måden vi spiller på gør mig meget fortrøstningsfuld. Meget skal gå galt hvis ikke vi snupper en oprykningsplads!!"

13/7-2007 IPSWICH I SAMARBEJDE MED CHELTENHAM TOWN
Ipswich og Cheltenham Town, der til gagligt frister en tilværelse i bunden af League 1, har indgået et samarbejde om at udveksle spillere med hinanden. Town må forventes at udleje en del af de store talenter til Cheltenham, for at de kan få værdifuld 1.holdserfaring. Cheltenham får til gengæld muligvis en del dygtige spillere og etårligt beløb på 24,500 £.

Spillerunde 39: 13/7-2007

Ipswich Town 3-0 Preston North End tilskuere: 29040

74 min: 1-0 Owen Garvan
83 min: 2-0 ALex Bruce (pen)
90 min: 3-0 Alan Lee

MoM: Owen Garvan (9), Ipswich

Ipswich Town sikret playoff som minimum
Med dagens 3 point er Ipswich nu sikret minimum play off kampe om oprykning til Premier League. Leeds derimod kan kun håbe på at en sensationel slutspurt kan redde en smule af deres meget skuffende sæson.

Spillerunde 40: 17/3-2007

Leeds United 2-1 Ipswich Town tilskuere: 18191

17 min: 1-0 Robbie Blake
61 min: 1-1 Alan Lee
65 min: 2-1 Robbie Blake

MoM: Robbie Blake (8) Leeds United

Uheldigt nederlag til Leeds
Leeds United viste taktisk snilde og havde det fornødne held til at vinde dagens kamp på Elland Road. Robbie Blake blev helten med sine to mål. Han måtte dog humpende forlade banen 12 min før tid. De første bulletiner lyder dog kun på et slag.

Ipswich-manager: "Man kan ikke vinde hver gang"

17/3-2007 NEWS: STOR CADEAU TIL DANNY HAYNES

Danny Hayness fantastiske form er blevet belønnet med en udtagelse til det engelske U21-landshold. Det er første gang han er blevet indkaldt af The FA. Der venter ham, hvis han kommer på banen, naturligvis en stor oplevelse.

Towns andre landsholdspillere er flg:

Irland: Alan Lee

Wales : Lewis Price

Ungarn : Balasz, Hegedüs, Kanta

Canada: Jaime Peters

Skotland U21: Naismith

Irland U21: Shane Supple, Garwan ; Michael Synott

Landskampene betød ligeledes at Ipswich Town modtog de sidste 200,000 £ af Charlton for Darren Bents landsholdsoptrædene r.

31/3-2007 IPSWICH OG JOHANSEN FORLÆNGER AFTALEN!!

Ipswich Town har i dag forlænget kontrakten med manager Sir Bomb Johansen for yderligere 2 sæsoner frem til 30/6-2009. Johansen har gjort det over al forventning hos de blå, som inden sæsonen kun var spået til en solid midterplacering, men resultaterne har overgået alle forventninger. Med 6 kampe tilbage af sæsonen ligner Ipswich ikke bare en oprykker, men sågar også en vinder af denne sæsons The Championship. Dette er sket via fodbold ved jorden og en god organisation, krydret med ungdommens gå-på-mod. Vi i Ipswich Towns bestyrelse er stolte over at Sir Bomb Johansen har valgt at forlænge kontrakten. På bestyrelsens vegne. Sheepshanks

Johansen:" Ipswich er hurtigt blevet min klub, og vi står på tærsklen til en ny æra. Dette var for spændende til at jeg allerede efter kun 1 enkelt sæson kunne vende klubben ryggen. Denne sæson er bare første skridt videre mod større ambitioner".

« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 18:16 af labomb » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010