Januar 2008:
1/1-2008 TOWN INDKALDER TIL PRESSEMØDE!!Ipswich Town kan i dag meddele at klubben har skrevet kontrakt med 2 erfarne forsvarsspillere i vores bestræbelser på at undgå nedrykning i denne sæson. Spillerne er flg:
SOL CAMPBELL er hentet hos rivalerne fra
Portsmouth på en fri transfer. Trods hans 33 år er han stadig en klassespiller og vil gå direkte ind i startopstillingen hos Town.
HERMANN HREIDARSSON skal dække vores venstre forsvarsside som ikke har haft niveaut siden oprykningen. Hreidarsson kender klubben ud & ind fra hans tidligere tid i klubben. Klubben har betalt
Charlton 75,000 £ for den islandske landsholdsspiller.
Desuden kan klubben oplyse at de har solgt ungdomsmålmanden Andrew Plummer til Sheffield United for 50 % af hans næste transfersum.
Sol Campbell er udset til at forstærke Towns vaklende forsvar
1/1-2008 19 spillerunde: Prügelknabe i London??Chelsea FC 1-0 Ipswich Town tilskuere: 42338
18 min: 1-0 Didier Drogba
MoM: Petr Cech (9) Chelsea
CHELSEA SEJR MEN...Ipswich var tæt på at snuppe et sensationelt point på Stamford Bridge, men Petr Cech leverede en fantomredning i dommerens tillægstid, og så kunne Chelsea bogøre 3 velfortjente point. Der var debut hos Town til Sol Campbell og comback til Hermann Hreidarsson.
Hreidarsson efter kampen: "Fantastisk at være tilbage hos Towns!"
4/1-2007 FA CUP 3.RUNDE RESERVERNE FÅR CHANCENQPR 2-1 IPSWICH TOWN tilskuere: 13642
30 min: 0-1 Steven Naismith
39 min: 1-1 Sol Campbell (selvmål)
90 min: 2-1 Zesh Rahman
RESERVERNE GREB IKKE CHANCENDette må være konklusionen efter at Town allerede i 3.runde af FA Cup'en måtte forlade turneringen . Town stillede op med flere af reserverne og dette udnyttede QPR til at hente en flot sejr til Loftus Road. Matchvinder blev ZEsh Raman i overtiden. Sol Campell var skurken hos Ipwich med et selvmål og udvisning inden det afgørende mål.
SPILLERUNDE 20: Nyt London-opgørFulham 1-2 Ipswich Town tilskuere: 22495
26 min: 1-0 Collins John
78 min: 1-1 Steven Naismith
85 min: 1-2 John Obi Mikel
MoM: Lewis Price (8) Ipswich
TOWN VENDTE KAMPENTown var reelt set helt væk i 1.halvleg af denne kamp på Craven Cottage. Men ud af den blå luft fik Town vendt kampen i det sidste kvarter ved scoringerne af Naismith og Mikel, og dermed kunne de blå hjemføre 3 overraskende point hjem til Ipswich.
12/1-2008 Spillerunde 21: The Addicks på besøgIspwich Town 0-0 Charlton Athlectic tilskuere: 25589
MoM: Nedum Onuoha (8) Ipswich Town
MÅLMÆNDENE STJAL OVERSKRIFTERNETo fremragende målmænd var skyld i at denne kamp endte uden mål, på trods af offensivt og chanceskabende fodbold fra begge hold. Men ind ville bolden ikke, og dermed endte begge med at få 1 velfortjent point denne kolde eftermiddag på Portman Road.
Den engelske landsholdskeeper Ben Foster havde flere fremragende redninger denne eftermiddag på Portman Road og var en af hovedårsagerne til den målløse kamp
14/1-2006 ONUOHA OG MIKEL TIL AFRICAN NATIONS CUPTown bliver væsentligt svækket de kommende 3 uger, eftersom klubbens to nigerianere Nedum Onuoha og John Obi Mikel er blevet udtaget til at forsvare hjemlandets farver i dette års African Nations Cup på hjemmebane.
15/1-2007 TOWN LEJER PONGOLLE!!Town har reageret hurtigt ved at forstærke holdet med Florent-Sinama Pongolle, som er lejet for resten af sæsonen i Liverpool. Lejemålet betyder at Ipswich har valgt at annulere lejemålet med Denilson, da man kun kan leje 2 spillere fra Premier League på samme tid, og John Obi Mikel vurderes til at være en vigtigere brik i kampen om overlevelse. Pongolle kan optræde enten på højrekanten eller som angriber.
Pongolle, nyeste navn i blåt
16/1-2007 Spillerunde 22 5.OPGØR I TRÆK MOD HOLD FRA LONDON!!Ipswich Town 0-1 Arsenal tilskuere: 30248
44 min: 0-1 José Antonio Reyes
MoM: Gael Clichy (8) Arsenal
ARSENAL FIK VENTET SEJRMen det blev ikke uden kamp. Ipswich kæmpede alt hvad de kunne men Arsenal havde lige det ekstra gear i de afgørende dueller som afgjorde denne fodboldkamp. Reyes' mål i 44.min var nok til at titelaspiranterne fik 3 point med hjem til London.
Reyes scorede kampens eneste mål i dagens kamp
17/1-2007 TOWN KØBER SOLSKJÆRSir Bomb Johansen har valgt at hente den aldrende måltyv Ole-Gunnar Slskjær på en sæsonlang kontrakt i Manchester United på en fri transfer. Ole-Gunnar er udset til at hjælpe Town med at lave mål, en ting som holdet har haft kolosale problemer med sæsonen igennem. Ole-Gunnar optræder desuden stadigvæk på Norges A-landshold.
Ole-Gunnar Solskjær skal ihvertfald det næste halve år juble for Town
19/1-2007 23.spillerunde Town møder Toffees udeEverton 2-0 Ipswich Town tilskuere: 33030
19 min: 1-0 Tim Cahill
66 min: 2-0 Mikel Arteta
rødt kort: Richard Naylor (49 min) Ipswich
MoM: James McFadden (9) Everton
EVRTON FORTSÆTTER IMPONERENDE SÆSONIpswich var ikke holdet der kunne stoppe Evertons hidtil fantastiske sæson. Fortsætter holdet med det flotte spil kan der meget vel stå Champions League på programmet i næste sæson. Everton er nu helt oppe som nummer 4 i tabellen. Mens den part kan skimte CL, kan det måske ligne Championship fodbold for Town i næste sæson, Holdet havde intet at byde ind med denne eftermiddag og holdet skal til at hente nogle point, hvis de fortsat skal tro på overlevelse i denne sæson.
Tim Cahill er en af de bærende kræfter hos Everton
28/1 TOWN HENTER ARGENTINEREN LOPEZClaudio Lopez er hentet i italienske
AS Roma for 325,000 £, og er udset til at at spille venstrekant i resten af sæsonen. Lopez har en lang og glorværdig karriere i store europæiske klubber som Valencia & Lazio bag sig. Lopez er ligeledes noteret for 54 A-landskampe og 10 mål for Argentina.
Lopez skal hjælpe Town med at redde sig
30/1-2008 24.spillerunde Vital bundkampIpswich Town 1-0 Sheffield United tilskuere: 30279
69 min: 1-0 Florent Sinama Pongolle
Rødt kort: Greg Cameron (76.min) Ipswich
MoM: Florent-Sinama Pongolle (8) Ipswich Town
IPWICH FIK VITAL SEJRIpswich Town hentede vitale 3 point hjemme mod en anden af nedrykningskandidat
erne fra Sheffield United. Hjemmeholdets fans blev holdt på pinebænken frem til 69. min, hvor Sinama Pongolle straks skød sig ind i supporternes hjerter med sin første scoring for klubben. Ipswich forsøgte herefter at køre den smalle føring hjem og det holdte da også, selvom Greg Cameron fik direkte rødt efter 76 min.
Sheff Utd måtte forlade banen som tabere i dette vitale bundopgør
FEBRUAR MÅNED 2008 MANGE VIGTIGE KAMPE I VENTE
1/2-2008 ONUOHA PLAYER OF MONTHNedum Onuoha har imponeret stort i denne sæson. Og han har fuldt fortjent vundet prisen som månedens spiller i Premier League for januar måned på trods af han kun er noteret for 3 kampe. Dette var dog alligevel nok til at give ham prisen. Et stort velfortjent tillykke herfra.
Spillerunde 25 2/2-2008 TOWN I NY BUNDKAMPAston Villa 1-2 Ipswich Town tilskuere: 39783
9 min: Luke Moore
76 min: Danny Szetela
79 min: Danny Haynes
rødt kort: Wilfried Bouma (44. min) Aston Villa
TOWN UDNYTTEDE OVERTALIpswich Town fik fuldt udbytte på Villa Park. En stor del af den årsag skal findes hos hjemmeholdets Wilfried Bouma som så direkte rødt efter 44 min, for en vanvittig two-feet tackle på Daren Powell. Efter puasen dominerede Ipswich stort og set i det perspektiv var det fortjent at Town kunne bogføre 3 vigtige point i bundstriden, og samtidigt involvere Villa i denne kamp.
10/2 TRIUMF FOR NEDUM ONUHOA & NIGERIAMed en finalesejr på 1-0 over Elfenbenskysten i finalen i African Nations CUp, kunne Ndum Onuhoa og den fra Chelsea udlejede Town spiller John Obi Mikel, lade sig hylde som afrikanske mestre på hjemmebane i Abuja. Yakubu Ayegbeni fra Middlesbrough scorede kampens eneste mål i finalen. Finalen havde deltagelse af ikke færre end 11 spillere fra den engelske premier league!!
13/2-2008 Spillerunde 26 TOWN SKAL VINDEIpswich Town 1-1 Cardiff City tilskuere: 29041
47 min: 1-0 Claudio Lopez (pen)
72 min: 1-1 Roger Johnson
MoM: Roger Johnson (9) Cardiff City
TOWN MÅTTE NØJES MED UAFGJORTSølle et skud inden for rammen var nok for Cardiff City til at hive 1 point med hjem til Wales. Skuffende for Town der ellers styrede begivenhederne fra første fløjt. Men det var ikke nok til de 3 point i dag.
Spillerunde 2723/2-2008 Portsmouth 1-1 Ipswich Town tilskuere: 25516
13 min: 1-0 Benjani
26 min: Nedum Onuoha
MoM: Danny Szetela (7) Ipswich Town
TOWN FIK POINT PÅ SYDKYSTENTown fik endnu engang et point. Denne gang ude mod The Pompeys på den engelske sydkyst. Værterne var så gæstfrie at lade Town score uhindret til 1-1. Resten af kampen var ren walkover. Ingen hold satsede på de 3 point men virkede tilfredse med udgangspunktet fra kampens start
MARTS 2008 HÅRD MÅNED I VENTE
1/3-2008 Spillerunde 28 Middlesbrough på besøgIpswich Town 1-0 Middlesbrough tilskuere: 30256
25 min: 1-0 Claudio Lopez
MoM: Sol Campbell (8) Ipswich Town
11. POINT I 5 KAMPE TIL TOWN!!3.sejr i fem kampe og 11 point i alt. Det er facit for nedrykningskandidat
erne for Town. Igen i dag gik de uimponeret til værks og med en Claudio Lopez i sin anden ungdom, ser Ipswich ud til at kunne klarene skærene i denne sæson, hvis formen og stilen vedligeholdes.
15/3-2008 SPILLERUNDE 29 : Town til Drømmenes teaterManchester United 0-0 Ipswich Town tilskuere: 69984
MoM: Lewis price (8) Ipswich Town
UNITED UHELDIGEUnited havde denne efetrmiddag den ene kæmpe chance efter den anden. Men ind ville bolden ikke bag den fremragende landsholdskeeper fra Wales, Lewis Price. Og den eneste gang United var i stand til at passere Price stod stolpen i vejen. Et ufatteligt heldigt point til Town som nu har fået point i de seneste 6 kampe i træk.
Sir Alex Ferguson efter kampen : "
Jeg er rystet. Det var simpelthen en af de dage hvor vi kunne have spillet til juleaften og vi havde ikke scoret. Cadeau til Price for hans indsats i denne kamp"
16/3-2008 SZETELA FORLÆNGER MED TOWNIpswich og Szetela er blevet enige om en ny 5-årig kontrakt til den amerikanske landsholdsspiller. Kontrakten udløber først i 2013, men kan brydes hvis en klub byder
6,000,000 £ for ham. Szetela får nu 5,500£/uge.
Sir Bomb var tilfreds: "
Danny er en af de vigtigste spillere og en vi skal bygge vores fremtid op omkring"
22/3-2008 Spillerunde 30 HVEM KAN STOPPE IPSWICH??Ipswich Town 0-1 Fulham tilskuere: 30264
37 min: 0-1 Collins John
Rødt kort: John Obi Mikel (54. min)
MoM: Collins John (9) Fulham
FULHAM KLOGESTFulham var klogest i dagens kamo på Portman Road og tilføjede dermed Ipswich town deres første nederlag i 7 kampe i Premier League. Collins John scorede endnu engang for Fulham. AFgørelsen faldt dog reelt da John Obi Mikel blev præsenteret for det røde kort efter 54. minutters spilletid.
24/3-2008 Spillerunde 31 EAST ANGLIAN DERBY KAN AFGØRE NEDRYKNINGNorwich City 2-2 Ipswich Town tilskuere: 26013
21 min: 0-1 Balasz Dzsudszack
51 min: 1-1 Steve Lovell
53 min: 2-1 Lee Croft
65 min: 2-2 Claudio Lopez
MoM: Alex Bruce (8) Ipswich Town
DRAMA I LOKALOPGØRNorwich viste i dag at de ikke har i sinde at give så let op i kampen om at undgå nedrykning. På bare 8 minutter i anden halvleg havde de ikke bare hentet Towns føring, men sågar også bragt sig foran i kampen, somTown ellers havde domineret, Town skulle dog få et yderst velfortjent point med hjem da Claudio Lopez med et dommedags-hug udlignede for Town. Efter målet blev var Ipswich ovenpå og havde ret besset sejren men måtte nøjes med det ene point.
Spillerunde 32 29/3-2008 SPURS SKAL VINGEBASKESIpswich Town 1-2 Tottenham Hotspurs tilskuere:26235
5 min: 0-1 Robbie Keane (pen)
12 min: 1-1 Walter Pandiani
45 min: 1-2 Leighton Baines
MoM: Paul Robinson (8) Spurs
FRISPARKSHAMMER AFGJORDE KAMPENEt straffespark efter 5 min og Leighton Baines' scoring efter et frispark var nok for Spurs mod Town, som ellers havde udlignet ved en af Pandianis meget få gode aktioner for Town i denne sæson!! Men Spurs vandt fortjent på Portman Road og Town er stadig et meget godt bud på en nedrykker.
5/4-2008 Spillerunde 33 Ipswich ser det umulige i øjnene på AnfieldLiverpool 1-1 Ipswich Town tilskuere: 42958
72 min: 0-1 Danny Haynes
81 min: 1-1 Djibril Cissé
MoM: Lewis Price (9) Ipswich Town
SOLID DEFENSIV GAV POINT PÅ ANFIELDIpswich stillede overraskende op i en 4-5-1 hvor hovedvægten var lagt på defensiv og organiseret fodbold. Ud fra denne defensiv slog man giftige kontraer, og lynhurtige Danny Haynes skabte virkelig problemer for Liverpools normalt så stabile forsvar. Sensationen lurede da Haynes med små 20 min igen bragte Town foran, men en fadæse af Greg Cameron gjorde at Cissé kom alene igennem og fik udlignet med 10 min igen. Ipswich formåede dog at holde det ene point og Johansens taktik var lykkedes til punkt og prikke.
Johansen: "
Drengene fulgte den lagte taktik. Det var en fornøjelse at se hvor stpre problemer de havde med vores organisation"
Djibril Cissé fik for en sjælden gang chancen for Liverpool og udlignede til resultatet 1-1 på Anfield
13/4-2008 Spillerunde 34 NEWCATSLE KOMMER TIL BYENIpswich Town 2-0 Newcastle tilskuere: 21683
45 min: 1-0 Danny Haynes
66 min: 2-0 John Obi Mikel
MoM: Owen Garvan (8) Ipswich Town
KYNISK INDSATS FRA TOWNIpswich havde kun bolden i 44 % af tiden. Til gengæld var de hamrende effektive denne eftermiddag mod Newcastle. Ipswich praktiserede deres norsk-inspirede 4-5-1 opstilling med lange bolde igen, som i forrige uge fuldstændigt tog pynten af Liverpools angreb på Anfield Road. Og da de først var kommet foran var der lukket af bagude med stærkt forsvarsspil af Sol Campbell og Darren Powell.
19/4-2008 Spillerunde 35 UDE MOD WATFORDWatford 3-0 Ipswich Town tilskuere:22984
10 min: 1-0 Juan Pablo Angel
45 min: 2-0 Hameur Bouazza
64 min: 3-0 Matthew Bates
MoM: Hameur Bouazza (8) Watford
Røde kort: Danny Haynes (30.min) & Florent-Sinama Pongolle (38. min) Begge Ipswich
TOWN SLUTTEDE MED 9 MAND PÅ BANEN!En tidlig føring og to røde kort til Town i 1.halvleg kan blive fatale. Watford hentede en sten sikker 3-0 sejr, og Ipswich er nu tvunget til at skaffe minimum 5 point i de sidste 3 kampe for at redde sig.
Johansen: "
Jeg tager disciplinære forholdsregler over for de to spillere. Det kan blive skæbnesvangert i sidste ende hvis dette fortsætter. Jeg kræver 100 % disciplin og koncentration i de sidste kampe!!"
27/4-2008 Spillerunde 36 Hammers på besøgIpswich Town 1-0 West Ham United tilskuere: 30287
3 min: 1-0 Ole-Gunnar Solskjær (pen)
MoM: Ole-Gunnar Solskjær (7) Ipswich
TOWN TÆTTERE PÅ REDNING3 min skulle han bruge. Så havde rutinerede Ole-Gunnar Solskjær scoret kampens eneste mål på straffespark og dermed sikret Town et kanon udgangspunkt inden de to sidste runder i Premier League i nedrykningskampen. Efter Towns tidlige føring koncentrerede de sig med held, som i mange af de foregående kampe, deres føring. Johansen har virkelig haft succes med sit 4-5-1 system og lange bold. Kritikerne mener det er Drillo II men supporterne elsker det så længe det skaber resultater.
Johansen om taktikken: "
Vi blir nødt til at være realistiske. Nu handler det udelukkende om overlevelse. Det flotte fodboldspil må komme i 2.række!"
MAJ 2008. AFGØRELSENS TIME
5/5-2008 Spillerunde 37 UDE MOD NEDRYKKERNEWigan Athletic 1-1 Ipswich Town tilskuere: 19423
9 min: 0-1 Nedum Onuoha
35 min: 1-1 Kenny Miller
TOWN TÆT PÅ REDNINGIpswich Town kan efter dagens point på udebane mod Wigan, selv bestemme sin skæbne i Premier League. 1 Point på hjemmebane med Blackburn vil med garanti give dem endnu en sæson i den bedste række. Dagens kamp mod allerede nedrykkede Wigan var dog ikke nogen skøn forestilling, og Ipswichs spillere var tydeligt påvirket af kampens betydning.
Spillerunde 38 11/5-2008 1 POINT NOK TIL REDNINGIpswich Town 0-0 Blackburn Rovers tilskuere: 29447
MoM: Ryan Nielsen (7) Blacknurn Rovers
TOWN SLUTTEDE SOM NR.15!Champagnepropperne sprang efter kampen. Ipswich havde sikret sig en ny sæson i Premier League. Stik imod alle eksperters vurderinger lykkedes det endnu engang Sir Bomb Johansen at få det optimale ud af sit mandskab.
Sir Bomb Johansen: "
Præstationen i denne sæson er i mine øjne større end i sidste sæson. Vi er en lille klub økonomisk og sportsligt så det er svært at tiltrække de store stjerner til klubben. Alligevel sluttede vi sæsonen som nr. 15. Det er ganske enkelt fremragende".
20/5-2008 PORTMAN ROAD UDBYGGES!!Efter at nedrykningen var undgået har bestyrelse i Town belsuttet at udbygge Towns hjemmebane med hele 6000 siddepladser. Kapaciteten vil herfter være på 36.300 siddende tilskuere. Udbygningen forventes at stå klar omkring 1/11-2008, og vil koste Town 6,250,000 £ at udføre.
Town havde i sæsonen 2007/08 et tilskuergennemsnit på 28.613 tilskuere.
Portman Road skal udbygges med 6000 siddepladser
21/5-2008 ONUOHA VALGT TIL ÅRETS SPILLER AF KLUBBENS FANSÉn sæson tog det Nedum Onuoha at vinde Ipswich fansenes hjerter. Efter en formidabel første sæson i Towns centerforsvar vandt han suverænt prisen. Nedum Onuoha nåede kun 24 kampe og 2 mål i den forgange sæson, grundet skader og African Nations cup, som han havde sin store andel i blev vundet af hans hjemland Nigeria.
JUNI MÅNED 2008. I FERIENS & EM'S TEGNEM slurunden bliver denne gang spillet i Schweiz & Østrig. Det engelske folk har endnu engang kæmpemæssige forventninger til at det denne gang skal lykkes nationens drenge at hjemføre en stor titel. Lykkedes dette er der ingen tvivl om at adskillige træner & spillere vil modtage diverse ordninger fra den engelske dronning.
Grupperne er som flg:A: Østrig, Tyskland, Norge & Tjekkiet
B: ENGLAND, Holland, Italien & Finland
C: Frankrig, Kroatien, Spanien & Sverige
D: Portugal, Schweiz, Tyrkiet & Rumænien
Ole-Gunnar Solskjær var den eneste Town spiller der var fundet god nok til at deltage i denne slutrunde
8/6-2008England 1-2 Holland12/6-2008Finland 0-2 England16/6-2008England 1-1 ItalienEXIT ENGLAND!!!England må endnu engang forlade forlade en stor turnering før de er involveret i de afgørende kampe. Denne gang var 1-1 i den sidste kamp ikke nok mod Italienerne som kunne nøjes med et uafgjort resultat efter de havde opnået at få point mod Holland. Den første kamp i turneringen blev dermed afgørende for England!!
AVISERNE KRÆVER McCLARENS AFGANG!!Der skal nye boller på suppen. McClaren har været skyld i at England endnu engang er blevet ydmyget på den internationale fodboldscene. Han bør tage sin afsked inden han får sparket!!
29/6-2008 TRIUMF FOR ORANJEItalien 0-2 Holland
HOLLAND EUROPAMESTREHolland formåede at leve op til Van Basten & Co. bedrift fra EM i 1988, da de lammetævede de italienske verdensmestre 2-0 i finalen foran små 62.000 tilskuere på Ernst-Happel Stadion i den østrigske hovedstad Wien! Æren skal tilfalde Marco Van Basten som formåede at skabe et slagkraftigt hold til turneringen.
Ernst-Happel var rammen for Hollands 2.Europamesterskab
29/6-2008 McCLAREN FYRET AF ENGLANDSom en nærmest logisk konsekvens efter Englands skuffende Em-slutrunde blev Steve McClaren sat fra bestillingen fra dags dato. THE FA leder nu efter en værdig afløser til det varme trænersæde!!