home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 583 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor  (Læst 7862 gange)
labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #30: 12 Nov 2006, 16:20 »

OKTOBER MÅNED 2007: SEJREN MÅ SNART KOMME!!

September måned var hård ved Town. 2 point i 4 kampe og exit af Carling Cuppen. De unge Town spillere har virkelig måttet sande hvor stor niveau forskel der er på The Championship, og så den engelske Premier League.

Sir Bomb: " September var lærepenge. Nu skulle resultaterne gerne til at komme"

Økonomisk update:

Resultat september måned: 877,372 £

Balance: 8,080,000 £

Transferbudget: 0 £!!




3/10-2007 Spillerunde 6: BRYDER IPSWICH FORBANDELSEN??

Ipswich Town 3-1 Aston Villa tilskuere: 29086

14 min: 0-1 Milan Baros (pen)
51 min: 1-1 Owen Garvan
64 min: 2-1 Walter Pandiani
87 min: 3-1 Danny Haynes

MoM: Owen Garvan (8) Ipswich

FORLØSNING FOR TOWN!!





Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #31: 12 Nov 2006, 20:00 »

NOVEMBER 2007

Økonomisk update:

Resultat i oktober måned: 975,000 £

Balance pr. 31/10-2007: 8,840,983 £




3/11-2007 SPILLERUNDE 9: TOWN PÅ BESØG PÅ RIVERSIDE

Middlesbrough 4-2 Ipswich Town tilskuere: 24627

12 min: 0-1 John Obi Mikel
58 min: 1-1 Yakubu
65 min: 1-2 John Obi Mikel
74 min: 2-2 James Milner
81 min: 3-2 Okaka
85 min: 4-2 Okaka

MoM: Okaka (8) Middlesbrough

TOWN KUNNE IKKE HOLDE SKANSEN
Et regulært sammenbrud det sidste kvarter kostede Town dyrt i dag på Riverside Stadium. Middlesbroght udnytte det til at score hele 3 gange og kørte dermed en sikker 4-2 sejr hjem. Hos Town var det kun John Obi Mikel der virkelig viste klasse med 2 scoringer fra hans fod. Han er nu oppe på 4 scoringer i alt i denne sæson, og Town skal sætte sin lid til at han holder dette høje niveau sæsonen igennem




10/11-2007 VENSKABSKAMP

Australien 1-3 Norge tilskuere: 55978

40 min: 0-1 Kevin Larsen
55 min: 0-2 Pa Madoh Ka
65 min: 1-2 Mark Bresciano
75 min: 1-3 Steffen Iversen

MoM: Rune Almenning Jarstein (9) Norge

10/11 BREAKING NEWS JOHANSEN SIGER OP HOS AUSTRALIEN
Efter dagens nederlag til Norge, har Sir Bomb Johansen overraskende valgt at sige op hos the socceroos. Han begrundede sit farvel med dårlige resultater, manglende fremtidsperspektiv, og at han ønskede at lægge al sin fokus hos Ipswich Town, som kæmper hårdt for at undgå nedrykning efter bare en enkelt sæson i Premier League.




11/11-2007 FØRSTE LANDSKAMP TIL OWEN GARVAN
Own Garvan blev i dag noteret for sin første A-landskamp for Irland, da han kom på banen efter 56 min mod Argentina. Hans debut var godkendt hele vejen igennem, og han fik karakteren 7 for sine første 35 min for Irland. Owen Garvan var naturligvis stolt efter sin første landskamp: " Tak til alle dem der har støttet mig igennem årene for at nå dette, som er et af de største øjeblikke i mit liv"




SPILLERUNDE 10: LOKALOPGØRET!!



Ipswich Town 2-1 Norwich City tilskuere: 30274

30 min: 1-0 Steven Naismith
46 min: 1-1 Richard Earnshaw
xx min: 2-1 Danny Haynes

MoM: Adam Drury (8) Norwich City

TILTRÆNGTE 3 POINT I BUNDKAMP TIL TOWN
Ipswich Town vandt i dag 2-1 over lokal- og bundrivalerne fra Norwich City. Sejren var fuldt fortjent og burde reelt set havde være et mål større. Ipswich ligger nu med 3 point ned til stregen og ligner et hold der er ved at vende sig til tempoet i den bedste engelske række.
























DECEMBER MÅNED 2007

ØKONOMISK UPDATE

Resultat for november måned: 1,200,000 £

Balance pr 30/11-2007: 10,200,000 £




SPILLERUNDE 12: 1/12-2007 Liverpool på besøg

Ipswich Town 1-2 Liverpool FC tilskuere: 30195

2 min: 1-0 Alan Lee
12 min: 1-1 Frank Ribery
19 min: 1-2 Luis Garcia

MoM: Jamie Carragher (8) Liverpool FC

LIVERPOOL OVERVANDT CHOKSTART
Liverpool FC vandt dagens kamp mod oprykkerne fra Ipswich trods hjemmeholdets Alan Lee havde givet Ipswich føringen efter blot 2 min. Små 20 minutter senere var stillingen dog vendt til en 2-1 føring og resten af kampen blev kørt hjem på cruise control.


Daniel Agger startede inde for Liverpool i deres 2-1 sejr på Portman Road





2/12-2007 IPSWICH HENTER SVENSKER
Svenskeren Jonathan Berg, 22 år, er skiftet til Ipswich Town på en 4-årig kontrakt. Berg kommer på en fri transfer fra den tidligere storklub IFK Göteborg.


Jonathan Berg skal de næste 4 år spille i den blå Ipswich trøje





3/12-2007 FA CUP LODTRÆKNING



Dagens FA Cup lodtrækning magede det således at Town skal en tur til London for at møde QPR, som i øjeblikket frister en tilværelse i The Championship. En svær men ikke umulig opgave for Town, der må tage favoritværdigheden i denne kamp




SPILLERUNDE 13 5/12-2007



MÆGTIGE UNITED PÅ BESØG

Ipswich Town 0-1 Manchester United tilskuere: 30277

14 min: 0-1 Wayne Rooney

MoM: Cristiano Ronaldo (8) ManU


Wayne Rooney viste sin store klasse og blev matchvinder på Portman Road





Spillerunde 14 9/12-2007: Ipswich ude på St.James Park

Newcastle United - Ipswich Town tilskuere: 43129

21 min: 1.0 Emre
35 min: 2-0 Peter Crouch
42 min: 3-0 Titus Bramble
83 min: 3-1 Josefz Kanta

MoM: Scott Parker (8) Newcastle

4 NEDERLAG I TRÆK TIL TOWN
Town befinder sig i en spillemæssig krise. For 4 kamp i træk måtte de forlade banen som tabere. Trods det hårde program skal Johansens drenge til at få point. Ipswich er nu nummer 17 i Premier League og nærmer sig hurtigt nedrykningsstregen.




Spillerunde 15. TID TIL REVANCHE

Ipswich Town 0-0 Watford tilskuere: 28596

MoM: Nedum Onahoa (8) Ipswich Town

TOWN PÅ TAVLEN
Town fik deres første point i 5 kampe efter dagens 0-0 løsning mod Watford hjemme på Portman Road. Ipswich er nu nummer 18 i Premier League, placeret lige under stregen, med sølle 11 point i 15 kampe! Det tyder på en lang sæson for Johansens drenge!!




23/12-2007 SPILLERUNDE 16: UDE MOD HAMMERS LILLEJULEAFTEN

West Ham - Ipswich Town tilskuere:32634

49 min: 1-0 Duda
73 min: 2-0 Dean Ashton (pen)

MoM: Robert Green (8) West Ham United

TOWN KUNNE IKKE PASSERE GREEN
Robert Green agerede levende mur i dagens kamp på Upton Park. Han alene holdt West Ham ind i kampen, som senere scorede to gange og dermed fik 3 ufortjente point lillejuleaften. Stort uheld for Town der ligger i den tunge ende af tabbeln og kan fejre jul under stregen.






26/12-2007SPILLERUNDE 17: BUNDKAMP 2.Juledag

Ipswich Town 3-2 Wigan Athletic tilskuere: 29.223

48 min: 1-0 Owen Garvan
51 min: 2-0 Walter Pandiani
58 min: 2-1 Henri Camara
65 min: 3-1 Gavin Williams (pen.)
78 min: 3-2 Lee McColluch

Rødt kort: Danny Haynes (14.) Ipswich

MoM: Nedum Onahoa (8) ipswich Town

10 TOWN SPILLERE SEJREDE!!
Ïpswich Town viste i dag hvilket stof de er lavet af, da de trods en mand i undertal i 76 min!! vandt en sensationel 3-2 sejr hjemme over Wigan. Sejren bringer Ipswich over stregen foran netop Wigan.

Johansen: "Ganske enkelt fremragende. Jeg er pisse stolt"




29/12-2007 SPILLERUNDE 18: ÅRETS SIDSTE KAMP!!

Blackburn Rovers 0-0 Ipswich Town tilskuere: 19768

MoM: Nedum Onuoha (8) Ipswich Town

KEDELIG KAMP PÅ EWOOD
Årets sidste kamp for begge mandskaber går bare i glemmebogen. Årets kedeligste kamp i Premier League. Intet mindre.


« Seneste Redigering: 12 Nov 2006, 22:36 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #32: 12 Nov 2006, 22:43 »

Januar 2008:

1/1-2008 TOWN INDKALDER TIL PRESSEMØDE!!
Ipswich Town kan i dag meddele at klubben har skrevet kontrakt med 2 erfarne forsvarsspillere i vores bestræbelser på at undgå nedrykning i denne sæson. Spillerne er flg:

SOL CAMPBELL er hentet hos rivalerne fra Portsmouth på en fri transfer. Trods hans 33 år er han stadig en klassespiller og vil gå direkte ind i startopstillingen hos Town.

HERMANN HREIDARSSON skal dække vores venstre forsvarsside som ikke har haft niveaut siden oprykningen. Hreidarsson kender klubben ud & ind fra hans tidligere tid i klubben. Klubben har betalt Charlton 75,000 £ for den islandske landsholdsspiller.

Desuden kan klubben oplyse at de har solgt ungdomsmålmanden Andrew Plummer til Sheffield United for 50 % af hans næste transfersum.


Sol Campbell er udset til at forstærke Towns vaklende forsvar





1/1-2008 19 spillerunde: Prügelknabe i London??

Chelsea FC 1-0 Ipswich Town tilskuere: 42338

18 min: 1-0 Didier Drogba

MoM: Petr Cech (9) Chelsea

CHELSEA SEJR MEN...
Ipswich var tæt på at snuppe et sensationelt point på Stamford Bridge, men Petr Cech leverede en fantomredning i dommerens tillægstid, og så kunne Chelsea bogøre 3 velfortjente point. Der var debut hos Town til Sol Campbell og comback til Hermann Hreidarsson.


Hreidarsson efter kampen: "Fantastisk at være tilbage hos Towns!"




4/1-2007 FA CUP 3.RUNDE RESERVERNE FÅR CHANCEN

QPR 2-1 IPSWICH TOWN tilskuere: 13642

30 min: 0-1 Steven Naismith
39 min: 1-1 Sol Campbell (selvmål)
90 min: 2-1 Zesh Rahman

RESERVERNE GREB IKKE CHANCEN
Dette må være konklusionen efter at Town allerede i 3.runde af FA Cup'en måtte forlade turneringen . Town stillede op med flere af reserverne og dette udnyttede QPR til at hente en flot sejr til Loftus Road. Matchvinder blev ZEsh Raman i overtiden. Sol Campell var skurken hos Ipwich med et selvmål og udvisning inden det afgørende mål.




SPILLERUNDE 20: Nyt London-opgør



Fulham 1-2 Ipswich Town tilskuere: 22495

26 min: 1-0 Collins John
78 min: 1-1 Steven Naismith
85 min: 1-2 John Obi Mikel

MoM: Lewis Price (8) Ipswich

TOWN VENDTE KAMPEN
Town var reelt set helt væk i 1.halvleg af denne kamp på Craven Cottage. Men ud af den blå luft fik Town vendt kampen i det sidste kvarter ved scoringerne af Naismith og Mikel, og dermed kunne de blå hjemføre 3 overraskende point hjem til Ipswich.




12/1-2008 Spillerunde 21: The Addicks på besøg

Ispwich Town 0-0 Charlton Athlectic tilskuere: 25589

MoM: Nedum Onuoha (8) Ipswich Town

MÅLMÆNDENE STJAL OVERSKRIFTERNE
To fremragende målmænd var skyld i at denne kamp endte uden mål, på trods af offensivt og chanceskabende fodbold fra begge hold. Men ind ville bolden ikke, og dermed endte begge med at få 1 velfortjent point denne kolde eftermiddag på Portman Road.


Den engelske landsholdskeeper Ben Foster havde flere fremragende redninger denne eftermiddag på Portman Road og var en af hovedårsagerne til den målløse kamp





14/1-2006 ONUOHA OG MIKEL TIL AFRICAN NATIONS CUP
Town bliver væsentligt svækket de kommende 3 uger, eftersom klubbens to nigerianere Nedum Onuoha og John Obi Mikel er blevet udtaget til at forsvare hjemlandets farver i dette års African Nations Cup på hjemmebane.






15/1-2007 TOWN LEJER PONGOLLE!!
Town har reageret hurtigt ved at forstærke holdet med Florent-Sinama Pongolle, som er lejet for resten af sæsonen i Liverpool. Lejemålet betyder at Ipswich har valgt at annulere lejemålet med Denilson, da man kun kan leje 2 spillere fra Premier League på samme tid, og John Obi Mikel vurderes til at være en vigtigere brik i kampen om overlevelse. Pongolle kan optræde enten på højrekanten eller som angriber.


Pongolle, nyeste navn i blåt





16/1-2007 Spillerunde 22 5.OPGØR I TRÆK MOD HOLD FRA LONDON!!

Ipswich Town 0-1 Arsenal tilskuere: 30248

44 min: 0-1 José Antonio Reyes

MoM: Gael Clichy (8) Arsenal

ARSENAL FIK VENTET SEJR
Men det blev ikke uden kamp. Ipswich kæmpede alt hvad de kunne men Arsenal havde lige det ekstra gear i de afgørende dueller som afgjorde denne fodboldkamp. Reyes' mål i 44.min var nok til at titelaspiranterne fik 3 point med hjem til London.


Reyes scorede kampens eneste mål i dagens kamp





17/1-2007 TOWN KØBER SOLSKJÆR
Sir Bomb Johansen har valgt at hente den aldrende måltyv Ole-Gunnar Slskjær på en sæsonlang kontrakt i Manchester United på en fri transfer. Ole-Gunnar er udset til at hjælpe Town med at lave mål, en ting som holdet har haft kolosale problemer med sæsonen igennem. Ole-Gunnar optræder desuden stadigvæk på Norges A-landshold.


Ole-Gunnar Solskjær skal ihvertfald det næste halve år juble for Town





19/1-2007 23.spillerunde Town møder Toffees ude

Everton 2-0 Ipswich Town tilskuere: 33030

19 min: 1-0 Tim Cahill
66 min: 2-0 Mikel Arteta

rødt kort: Richard Naylor (49 min) Ipswich

MoM: James McFadden (9) Everton

EVRTON FORTSÆTTER IMPONERENDE SÆSON
Ipswich var ikke holdet der kunne stoppe Evertons hidtil fantastiske sæson. Fortsætter holdet med det flotte spil kan der meget vel stå Champions League på programmet i næste sæson. Everton er nu helt oppe som nummer 4 i tabellen. Mens den part kan skimte CL, kan det måske ligne Championship fodbold for Town i næste sæson, Holdet havde intet at byde ind med denne eftermiddag og holdet skal til at hente nogle point, hvis de fortsat skal tro på overlevelse i denne sæson.


Tim Cahill er en af de bærende kræfter hos Everton






28/1 TOWN HENTER ARGENTINEREN LOPEZ
Claudio Lopez er hentet i italienske AS Roma for 325,000 £, og er udset til at at spille venstrekant i resten af sæsonen. Lopez har en lang og glorværdig karriere i store europæiske klubber som Valencia & Lazio bag sig. Lopez er ligeledes noteret for 54 A-landskampe og 10 mål for Argentina.


Lopez skal hjælpe Town med at redde sig





30/1-2008 24.spillerunde Vital bundkamp

Ipswich Town 1-0 Sheffield United tilskuere: 30279

69 min: 1-0 Florent Sinama Pongolle

Rødt kort: Greg Cameron (76.min) Ipswich

MoM: Florent-Sinama Pongolle (8) Ipswich Town

IPWICH FIK VITAL SEJR
Ipswich Town hentede vitale 3 point hjemme mod en anden af nedrykningskandidat erne fra Sheffield United. Hjemmeholdets fans blev holdt på pinebænken frem til 69. min, hvor Sinama Pongolle straks skød sig ind i supporternes hjerter med sin første scoring for klubben. Ipswich forsøgte herefter at køre den smalle føring hjem og det holdte da også, selvom Greg Cameron fik direkte rødt efter 76 min.


Sheff Utd måtte forlade banen som tabere i dette vitale bundopgør









FEBRUAR MÅNED 2008 MANGE VIGTIGE KAMPE I VENTE




1/2-2008 ONUOHA PLAYER OF MONTH
Nedum Onuoha har imponeret stort i denne sæson. Og han har fuldt fortjent vundet prisen som månedens spiller i Premier League for januar måned på trods af han kun er noteret for 3 kampe. Dette var dog alligevel nok til at give ham prisen. Et stort velfortjent tillykke herfra.






Spillerunde 25 2/2-2008 TOWN I NY BUNDKAMP

Aston Villa 1-2 Ipswich Town tilskuere: 39783
9 min: Luke Moore
76 min: Danny Szetela
79 min: Danny Haynes

rødt kort: Wilfried Bouma (44. min) Aston Villa

TOWN UDNYTTEDE OVERTAL
Ipswich Town fik fuldt udbytte på Villa Park. En stor del af den årsag skal findes hos hjemmeholdets Wilfried Bouma som så direkte rødt efter 44 min, for en vanvittig two-feet tackle på Daren Powell. Efter puasen dominerede Ipswich stort og set i det perspektiv var det fortjent at Town kunne bogføre 3 vigtige point i bundstriden, og samtidigt involvere Villa i denne kamp.






10/2 TRIUMF FOR NEDUM ONUHOA & NIGERIA
Med en finalesejr på 1-0 over Elfenbenskysten i finalen i African Nations CUp, kunne Ndum Onuhoa og den fra Chelsea udlejede Town spiller John Obi Mikel, lade sig hylde som afrikanske mestre på hjemmebane i Abuja. Yakubu Ayegbeni fra Middlesbrough scorede kampens eneste mål i finalen. Finalen havde deltagelse af ikke færre end 11 spillere fra den engelske premier league!!






13/2-2008 Spillerunde 26 TOWN SKAL VINDE

Ipswich Town 1-1 Cardiff City tilskuere: 29041

47 min: 1-0 Claudio Lopez (pen)
72 min: 1-1 Roger Johnson

MoM: Roger Johnson (9) Cardiff City

TOWN MÅTTE NØJES MED UAFGJORT
Sølle et skud inden for rammen var nok for Cardiff City til at hive 1 point med hjem til Wales. Skuffende for Town der ellers styrede begivenhederne fra første fløjt. Men det var ikke nok til de 3 point i dag.





Spillerunde 27

23/2-2008 Portsmouth 1-1 Ipswich Town tilskuere: 25516

13 min: 1-0 Benjani
26 min: Nedum Onuoha

MoM: Danny Szetela (7) Ipswich Town

TOWN FIK POINT PÅ SYDKYSTEN
Town fik endnu engang et point. Denne gang ude mod The Pompeys på den engelske sydkyst. Værterne var så gæstfrie at lade Town score uhindret til 1-1. Resten af kampen var ren walkover. Ingen hold satsede på de 3 point men virkede tilfredse med udgangspunktet fra kampens start









MARTS 2008 HÅRD MÅNED I VENTE




1/3-2008 Spillerunde 28 Middlesbrough på besøg

Ipswich Town 1-0 Middlesbrough tilskuere: 30256

25 min: 1-0 Claudio Lopez

MoM: Sol Campbell (8) Ipswich Town

11. POINT I 5 KAMPE TIL TOWN!!
3.sejr i fem kampe og 11 point i alt. Det er facit for nedrykningskandidat erne for Town. Igen i dag gik de uimponeret til værks og med en Claudio Lopez i sin anden ungdom, ser Ipswich ud til at kunne klarene skærene i denne sæson, hvis formen og stilen vedligeholdes.




15/3-2008 SPILLERUNDE 29 : Town til Drømmenes teater

Manchester United 0-0 Ipswich Town tilskuere: 69984

MoM: Lewis price (8) Ipswich Town

UNITED UHELDIGE
United havde denne efetrmiddag den ene kæmpe chance efter den anden. Men ind ville bolden ikke bag den fremragende landsholdskeeper fra Wales, Lewis Price. Og den eneste gang United var i stand til at passere Price stod stolpen i vejen. Et ufatteligt heldigt point til Town som nu har fået point i de seneste 6 kampe i træk.



Sir Alex Ferguson efter kampen : "Jeg er rystet. Det var simpelthen en af de dage hvor vi kunne have spillet til juleaften og vi havde ikke scoret. Cadeau til Price for hans indsats i denne kamp"




16/3-2008 SZETELA FORLÆNGER MED TOWN
Ipswich og Szetela er blevet enige om en ny 5-årig kontrakt til den amerikanske landsholdsspiller. Kontrakten udløber først i 2013, men kan brydes hvis en klub byder 6,000,000 £ for ham. Szetela får nu 5,500£/uge.

Sir Bomb var tilfreds: "Danny er en af de vigtigste spillere og en vi skal bygge vores fremtid op omkring"



22/3-2008 Spillerunde 30 HVEM KAN STOPPE IPSWICH??

Ipswich Town 0-1 Fulham tilskuere: 30264

37 min: 0-1 Collins John

Rødt kort: John Obi Mikel (54. min)

MoM: Collins John (9) Fulham

FULHAM KLOGEST
Fulham var klogest i dagens kamo på Portman Road og tilføjede dermed Ipswich town deres første nederlag i 7 kampe i Premier League. Collins John scorede endnu engang for Fulham. AFgørelsen faldt dog reelt da John Obi Mikel blev præsenteret for det røde kort efter 54. minutters spilletid.




24/3-2008 Spillerunde 31 EAST ANGLIAN DERBY KAN AFGØRE NEDRYKNING

Norwich City 2-2 Ipswich Town tilskuere: 26013

21 min: 0-1 Balasz Dzsudszack
51 min: 1-1 Steve Lovell
53 min: 2-1 Lee Croft
65 min: 2-2 Claudio Lopez

MoM: Alex Bruce (8) Ipswich Town

DRAMA I LOKALOPGØR
Norwich viste i dag at de ikke har i sinde at give så let op i kampen om at undgå nedrykning. På bare 8 minutter i anden halvleg havde de ikke bare hentet Towns føring, men sågar også bragt sig foran i kampen, somTown ellers havde domineret, Town skulle dog få et yderst velfortjent point med hjem da Claudio Lopez med et dommedags-hug udlignede for Town. Efter målet blev var Ipswich ovenpå og havde ret besset sejren men måtte nøjes med det ene point.




Spillerunde 32 29/3-2008 SPURS SKAL VINGEBASKES

Ipswich Town 1-2 Tottenham Hotspurs tilskuere:26235

5 min:  0-1 Robbie Keane (pen)
12 min: 1-1 Walter Pandiani
45 min: 1-2 Leighton Baines

MoM: Paul Robinson (8) Spurs

FRISPARKSHAMMER AFGJORDE KAMPEN
Et straffespark efter 5 min og Leighton Baines' scoring efter et frispark var nok for Spurs mod Town, som ellers havde udlignet ved en af Pandianis meget få gode aktioner for Town i denne sæson!! Men Spurs vandt fortjent på Portman Road og Town er stadig et meget godt bud på en nedrykker.




5/4-2008 Spillerunde 33 Ipswich ser det umulige i øjnene på Anfield

Liverpool 1-1 Ipswich Town tilskuere: 42958

72 min: 0-1 Danny Haynes
81 min: 1-1 Djibril Cissé

MoM: Lewis Price (9) Ipswich Town

SOLID DEFENSIV GAV POINT PÅ ANFIELD
Ipswich stillede overraskende op i en 4-5-1 hvor hovedvægten var lagt på defensiv og organiseret fodbold. Ud fra denne defensiv slog man giftige kontraer, og lynhurtige Danny Haynes skabte virkelig problemer for Liverpools normalt så stabile forsvar. Sensationen lurede da Haynes med små 20 min igen bragte Town foran, men en fadæse af Greg Cameron gjorde at Cissé kom alene igennem og fik udlignet med 10 min igen. Ipswich formåede dog at holde det ene point og Johansens taktik var lykkedes til punkt og prikke.

Johansen: "Drengene fulgte den lagte taktik. Det var en fornøjelse at se hvor stpre problemer de havde med vores organisation"


Djibril Cissé fik for en sjælden gang chancen for Liverpool og udlignede til resultatet 1-1 på Anfield





13/4-2008 Spillerunde 34 NEWCATSLE KOMMER TIL BYEN



Ipswich Town 2-0 Newcastle tilskuere: 21683

45 min: 1-0 Danny Haynes
66 min: 2-0 John Obi Mikel

MoM: Owen Garvan (8) Ipswich Town

KYNISK INDSATS FRA TOWN
Ipswich havde kun bolden i 44 % af tiden. Til gengæld var de hamrende effektive denne eftermiddag mod Newcastle. Ipswich praktiserede deres norsk-inspirede 4-5-1 opstilling med lange bolde igen, som i forrige uge fuldstændigt tog pynten af Liverpools angreb på Anfield Road. Og da de først var kommet foran var der lukket af bagude med stærkt forsvarsspil af Sol Campbell og Darren Powell.




19/4-2008 Spillerunde 35 UDE MOD WATFORD

Watford 3-0 Ipswich Town tilskuere:22984

10 min: 1-0 Juan Pablo Angel
45 min: 2-0 Hameur Bouazza
64 min: 3-0 Matthew Bates

MoM: Hameur Bouazza (8) Watford

Røde kort: Danny Haynes (30.min) & Florent-Sinama Pongolle (38. min) Begge Ipswich

TOWN SLUTTEDE MED 9 MAND PÅ BANEN!
En tidlig føring og to røde kort til Town i 1.halvleg kan blive fatale. Watford hentede en sten sikker 3-0 sejr, og Ipswich er nu tvunget til at skaffe minimum 5 point i de sidste 3 kampe for at redde sig.

Johansen: "Jeg tager disciplinære forholdsregler over for de to spillere. Det kan blive skæbnesvangert i sidste ende hvis dette fortsætter. Jeg kræver 100 % disciplin og koncentration i de sidste kampe!!"




27/4-2008 Spillerunde 36 Hammers på besøg



Ipswich Town 1-0 West Ham United tilskuere: 30287

3 min: 1-0 Ole-Gunnar Solskjær (pen)

MoM: Ole-Gunnar Solskjær (7) Ipswich

TOWN TÆTTERE PÅ REDNING
3 min skulle han bruge. Så havde rutinerede Ole-Gunnar Solskjær scoret kampens eneste mål på straffespark og dermed sikret Town et kanon udgangspunkt inden de to sidste runder i Premier League i nedrykningskampen. Efter Towns tidlige føring koncentrerede de sig med held, som i mange af de foregående kampe, deres føring. Johansen har virkelig haft succes med sit 4-5-1 system og lange bold. Kritikerne mener det er Drillo II men supporterne elsker det så længe det skaber resultater.

Johansen om taktikken: "Vi blir nødt til at være realistiske. Nu handler det udelukkende om overlevelse. Det flotte fodboldspil må komme i 2.række!"








MAJ 2008. AFGØRELSENS TIME




5/5-2008 Spillerunde 37 UDE MOD NEDRYKKERNE

Wigan Athletic 1-1 Ipswich Town tilskuere: 19423

9 min: 0-1 Nedum Onuoha
35 min: 1-1 Kenny Miller

TOWN TÆT PÅ REDNING
Ipswich Town kan efter dagens point på udebane mod Wigan, selv bestemme sin skæbne i Premier League. 1 Point på hjemmebane med Blackburn vil med garanti give dem endnu en sæson i den bedste række. Dagens kamp mod allerede nedrykkede Wigan var dog ikke nogen skøn forestilling, og Ipswichs spillere var tydeligt påvirket af kampens betydning.




Spillerunde 38 11/5-2008 1 POINT NOK TIL REDNING

Ipswich Town 0-0 Blackburn Rovers tilskuere: 29447

MoM: Ryan Nielsen (7) Blacknurn Rovers

TOWN SLUTTEDE SOM NR.15!
Champagnepropperne sprang efter kampen. Ipswich havde sikret sig en ny sæson i Premier League. Stik imod alle eksperters vurderinger lykkedes det endnu engang Sir Bomb Johansen at få det optimale ud af sit mandskab.

Sir Bomb Johansen: "Præstationen i denne sæson er i mine øjne større end i sidste sæson. Vi er en lille klub økonomisk og sportsligt så det er svært at tiltrække de store stjerner til klubben. Alligevel sluttede vi sæsonen som nr. 15. Det er ganske enkelt fremragende".






20/5-2008 PORTMAN ROAD UDBYGGES!!
Efter at nedrykningen var undgået har bestyrelse i Town belsuttet at udbygge Towns hjemmebane med hele 6000 siddepladser. Kapaciteten vil herfter være på 36.300 siddende tilskuere. Udbygningen forventes at stå klar omkring 1/11-2008, og vil koste Town 6,250,000 £ at udføre.

Town havde i sæsonen 2007/08 et tilskuergennemsnit på 28.613 tilskuere.


Portman Road skal udbygges med 6000 siddepladser





21/5-2008 ONUOHA VALGT TIL ÅRETS SPILLER AF KLUBBENS FANS
Én sæson tog det Nedum Onuoha at vinde Ipswich fansenes hjerter. Efter en formidabel første sæson i Towns centerforsvar vandt han suverænt prisen. Nedum Onuoha nåede kun 24 kampe og 2 mål i den forgange sæson, grundet skader og African Nations cup, som han havde sin store andel i blev vundet af hans hjemland Nigeria.








JUNI MÅNED 2008. I FERIENS & EM'S TEGN

EM slurunden bliver denne gang spillet i Schweiz & Østrig. Det engelske folk har endnu engang kæmpemæssige forventninger til at det denne gang skal lykkes nationens drenge at hjemføre en stor titel. Lykkedes dette er der ingen tvivl om at adskillige træner & spillere vil modtage diverse ordninger fra den engelske dronning.

Grupperne er som flg:

A: Østrig, Tyskland, Norge & Tjekkiet

B: ENGLAND, Holland, Italien & Finland

C: Frankrig, Kroatien, Spanien & Sverige

D: Portugal, Schweiz, Tyrkiet & Rumænien
 



Ole-Gunnar Solskjær var den eneste Town spiller der var fundet god nok til at deltage i denne slutrunde




8/6-2008

England 1-2 Holland

12/6-2008

Finland 0-2 England

16/6-2008

England 1-1 Italien

EXIT ENGLAND!!!
England må endnu engang forlade forlade en stor turnering før de er involveret i de afgørende kampe. Denne gang var 1-1 i den sidste kamp ikke nok mod Italienerne som kunne nøjes med et uafgjort resultat efter de havde opnået at få point mod Holland. Den første kamp i turneringen blev dermed afgørende for England!!

AVISERNE KRÆVER McCLARENS AFGANG!!
Der skal nye boller på suppen. McClaren har været skyld i at England endnu engang er blevet ydmyget på den internationale fodboldscene. Han bør tage sin afsked inden han får sparket!!




29/6-2008 TRIUMF FOR ORANJE

Italien 0-2 Holland

HOLLAND EUROPAMESTRE
Holland formåede at leve op til Van Basten & Co. bedrift fra EM i 1988, da de lammetævede de italienske verdensmestre 2-0 i finalen foran små 62.000 tilskuere på Ernst-Happel Stadion i den østrigske hovedstad Wien! Æren skal tilfalde Marco Van Basten som formåede at skabe et slagkraftigt hold til turneringen.


Ernst-Happel var rammen for Hollands 2.Europamesterskab





29/6-2008 McCLAREN FYRET AF ENGLAND
Som en nærmest logisk konsekvens efter Englands skuffende Em-slutrunde blev Steve McClaren sat fra bestillingen fra dags dato. THE FA leder nu efter en værdig afløser til det varme trænersæde!!






« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 15:04 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #33: 13 Nov 2006, 21:03 »

JULI MÅNED 2008. VINDUET ÅBNET IGEN

Økonomi update:

Balance pr. 1/7-2008: 14,174,416

Resultat sæson 2007/08: 9,766,520 £




1/7-2008 TOWN PRESSEMØDE

Flg. spillere er hentet til Town i dette vindue:

Chris Eagles fra Manchester United. Pris: Fri transfer
Jeremie Aliadiere fra Arsenal. Pris: Fri transfer
Jonathan McKain fra PCU Poli. Pris: Fri transfer
Martin Hansen fra Liverpool. Pris: Fri transfer

Slutteligt har Town hentet det chilenske mega-talent Nicolas Millan for 425,000£ i den chilenske storklub Colo Colo. Millan kan dog ikke få arbejdstilladelse nu, men Town turde ikke vente mere med at sikre sig hans underskrift.

Town har taget afsted med flg. spillere henover sommerem:

Jonathan Berg til Leeds. Pris 500,000 £
Alan Lee til Nottm Forest. Pris: 210,000 £
Martin Vingaard til Burnley. Pris: 120,000 £
Jai Reason til Southampton. Pris: Fri transfer
Scott Barron til Millwall. Pris: Fri transfer
Liam Trotter til Carlisle. Pris: Fri Transfer
Chris Chasement til Stevenage. Pris: Fri transfer

flg spillere forlod klubben på en fri transfer uden at have en kontrakt på hånden:
Ole-Gunnar Solskjær, Andy Rhodes, Tony Boto, Kieran Leabon, Liam Barratt, Ian Nommo, Tommy SMith, Oskar Petursson & Luke Webster.


Millan var allerede en ombejlet herre ved præsentationen






7/7-2008 ENGLAND ANNONCERER NY MANAGER
Phil Jewell blev i dag overraskende præsenteret af THE FA som ny engelsk landstræner frem til VM 2010 i Sydafrika.
Jewell blev hentet hos Sheffield United, hvor han var blevet ansat i marts 2008 efter hans fyring i Wigan en måned tidligere.




19/7-2008 TOWN HENTER JEROME
Ipswich Town har i dag skrevet en 5-årig kontrakt med stortalentet, 21-årige Cameron Jerome fra Birmingham for 3,400,000£.
Jerome er angriber og er udset til at danne en meget eksplosiv duo med Danny Haynes i den kommende Premier League sæson. Cameron er noteret for 49 mål i 141 kampe. Birmingham købte Jerome for 4,000,000 £ af Cardiff City i 2006.




25/7-2008 TOWN LEJER ANGREBS-TALENT I AC MILAN
Mauro Zarate er navnet på den 21-årige argentinske angriber Town har lejet i AC Milan på en sæson-lang lejeaftale. AC Milan hentede Zarate for 6,500,000 £ i Velez Sarsfield op til denne sæson.

Samtidigt blev det offentliggjort at veteranen, 32-årige Walter Pandiani blev solgt til Cagliari fra Serie a for 825,000 £. Pandiani nåede 21 kampe og sølle 3 mål i den blå Town trøje!!



« Seneste Redigering: 13 Nov 2006, 22:33 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #34: 13 Nov 2006, 22:43 »

AUGUST 2008: SÆSON 3 LIGE PÅ TRAPPERNE
Sæsonen forventes at blive brugt på at spille nye og bedre spillere ind på holdet, og også spille en mere positiv form for fodbold, end tilfældet var i sidste sæson. Ligeledes ser vi frem til at Portman Road står færdigombygget snarest muligt så vi kan byde 36.300 mennesker til fodbold.

Med odds 300-1 på os som mester bør dette ikke være muligt. Men bolden er trods al rund. Sheepshanks





1/8-2008 TOWN HENTER STORTALENT TIL VENSTREBACK-PLADSEN
Den bare 19-årige Gareth Bale er hentet til en Town på en 5-årig kontrakt fra ny-oprykkerne Southampton for en pris på 2,400,000 £. Bale har trods sin unge alder allerede spillet 2-A landskampe for Wales og nåede 52 kampe for Southampton. Han fik debut allerede som 16-årig på The Saints' bedste hold


Bale her i en aktion fra sin nu tidligere klub Southampton





2/8-2008 4 TOWN SPILLERE UDTAGET TIL OL

De fire spillere som skal repræsentere Ipswich Town ved OL er flg:

Argentina: Mauro Zarata

USA: Danny Szetela

Nigeria: Nedum Onuoha

Danmark: Martin Hansen






4/8-2008 USA TILKNYTTER JOHANSEN SOM LANDSTRÆNER
Både Australien & USA tilbød i dag Johansen stillingen som landstræner, men valget faldt på USA, da Johansen havde lagt sin tid hos Australien bag sig


Johansen kunne ikke sige nej til USA





5/8-2008 TOWN HENTER MENDIETA
Town slog til da de fil tilbudt Gaizka Mendieta fra Middlesbrough på en fri transfer. Mendieta er stadig en klasse-spiller trods sine 34 år og Town regner med at få et par gode sæsoner ud af ham endnu.




6/8-2008 FØRSTE KAMP VED OL, FØRSTE KAMP FOR USA

Australien U23 0-1 USA U23

86 min: 0-1 Justin Mapp




7/8-2008 TRANSFERNYT: HEGEDÛS TIL TRANMERE
Town har ladet ungareren Hegedüs skifte på en fri transfer til Tranmere. Han var ikke med i klubbens planer på både kort og lang sigt. Klubben har dog sikret sig 20 % af en fremtidig transfersum hvis han skulle slå igennem i Tranmere. Held og lykke til Norbert herfra.




9/8-2008 2.KAMP VED OL: MOD DE ITALIENSKE FAVORITTER

USA U23 0-0 ITA U23

OVERRASKENDE AMERIKANSK DOMINANS
Trods markant amerikansk spilleovertag fik Italienerne hvad de kom efter. Det ene point. 1point i den sidste kamp mod de kinesiske værter vil sende USA i kvartfinalen.




12/8-2008 Sidste gruppekamp mod værterne

KINA U23 0-1 USA U23

45 min: 0-1 Freddy Adu

USA VIDERE
USA kvalificerede sig til kvartfinalen i den olympiske turnering efter en snæver men alt for lille sejr over de kinesiske værter. Det amerikanske gigant-talent Freddy Adu scorede kampens eneste mål lige inden pause.




13/8 VM KVAL-KAMP FOR USA MOD HAITI

USA 2-1 Haiti tilskuere:19560

1-0 Eddie Johnson
2-0 Clint Dempsey
2-1 Basile Lacombe

MoM: Macedo Fischer (8), Haiti

GOD START
USA & deres nye træner, Sir Bomb Johansen, fik en glimrende start på den indledene kvalifikation til VM-sutrunden om 2 år i Sydafrika. USA var klart bedst i alle spillets facetter. Derfor kan det undre at USA kun vandt 2-1, men et hav af brændte chancer var skyld i dette. Havde Haiti haft deres bedste dag havde de hevet en uafgjort i overtiden. USA var dog handicappet i det de bedste spillere under 23 deltager samtidigt ved OL i Kina.


Eddie Johnson lagde ud som lyn og torden i dagens kamp





16/8-2008 OL-KVARTFINALE MOD HOLLAND

USA 1-1 HOLLAND*

28 min: 1-0 Jemal Johnson
92 min: Urby Emmanuelson

* Holland vandt 4-2 på straffe

UHELDIG EXIT FOR USA
USA burde have været i semifinalen men fru fortuna var ikke med de unge amerikanske drenge. 2 min. inde i overtiden udlignede hollænderne, og sidenhen vidste det stærke hollandske hold sig køligere ved at vinde straffesparkskonkur rencen efter 120 minutters dyst i den ulidelige varme i Kina.




16/8-2008 PRÆSENTATION AF DEN NYE TRUP






17/8-2008 Spillerunde 1: Svær sæsonåbner

Ipswich Town 0-1 Liverpool tilskuere: 26927

30 min: 0-1 Steven Gerrard

MoM: Lewis Price (9) Ipswich Town

GERRARD OG DE ANDRE
Steven Gerrard tog fat på sæsonen som han har gjort så mange gange, i rollen som matchvinder for The Reds. En halv time spillet og Gerrard headede bolden i mål efter et indlæg fra højre. Resten af kampen styrede Liverpool og kun takket være Lewis Price (for gud hvilken gang) tabte Town kun med et enkelt mål i sæsonpremieren, og slap dermed fra byggerodet på Portman Road som kun kan rumme 26967 tilskuere imens byggeriet står på, med æren i behold.






Spillerunde 2 23/8-2008 Velkommen tilbage til City i den bedste række!!

Ipswich Town 2-0 Man City tilskuere: 26936

6 min: 1-0 Cameron Jerome
57 min: 2-0 James Vaughan

MoM: James Vaughan (8) Ipswich Town

DEBUTANT LØB MED OVERSKRIFTERNE
Den 20-årige debutant, James Vaughan, som blev hentet på en fri transfer i Everton op til sidste sæson, men tilbragte sæsonen på lån i Towns samarbejdsklub Cheltenham med stor succes, havde overraskende fået chancen fra start i Town-angrebet, i stedet for en Danny Haynes der virker til at mangle selvtillid i øjeblikket. Dette viste sig som et genialt træk af Johansen, da Vaugan afgjorde kampen i 2.halvleg med sin scoring til 2-0. Vaughan udbyggede den føring som ny-indkøbet Cameron Jerome havde givet Town med sin første scoring for klubben, allerede efter 6 minutters spil.


City har hentet den brasilianske klassespiller, Daniel Carvalho, for 6 mio. £ i CSKA Moskva


Samme dag blev der desuden trukket lod til Carling Cuppens 2.runde. Lodtrækningen magede sig således at Town skal en tur til Wales for at møde Jan Mølbys gamle klub, Swanses FC der er i The Championship i øjeblikket.

Der burde være mulighed for Town avancement i denne kamp.




27/8-2008 Spillerunde 3: JOHANSEN SKARPT HJØRNE. KAMP NUMMER 100 I SPIDSEN FOR TOWN.



Fulham - Ipswich Town tilskuere: 22473

27 min: 0-1 Greg Cameron
31 min: 0-2 Danny Szetela
42 min: 0-3 Mauro Zarate
44 min: 1-3 James Beattie
82 min: 1-4 Greg Cameron (pen)

MoM: Danny Szetela (8) Ipswich Town

TOWN SPRUDLEDE I JUBILÆUMSKAMP
Sir Bomb Johansen kunne ikke have fået sig en bedre gave end den han fik i sin kamp nummer 100 i spidsen for Town. Town leverede det bedste fodbold under hans ledelse, og ligner et hold der har ambitioner om at spille med højere oppe, end tæt på nedrykningsstregen. Hos Town fik det argentinske stortalent Mauro Zarate, der er lejet for sæsonen i AC Milan, debut, og dette krydrede han med en gudekasse efter 42 minutter. Så afgjort en kandidat til årets mål!!


Argentineren Mauro Zarate, inden han blev hentet til Europa af AC Milan





30/8-2008 ANDEN KVAL.KAMP FOR USA

Denne gang i stærkeste opstilling efter OL-slutrunden.

Guatemala 0-3 USA tilskuere: 28428

44 min: 0-1 Giuseppe Rossi
69 min: 0-2 DaMarcus Beasley
77 min: 0-3 Giuseppe Rossi

MoM: Giuseppe Rossi

"ITALIENEREN" AFGJORDE KAMPEN
Angriberen Giuseppe Rossi fra Manchester United, var dagens helt store profil i USA's overbevisende 3-0 sejr i den svære udekemp i Guatemala. Rossi valgte for ikke lang tid siden at spille for det amerikanske landshold, da han ikke mente at det italienske gav ham chancen, og det kan Sir Bomb Johansen være lykkelig over i dag.


Giuseppe Rossi har valgt at spille landsholdsfodbold for USA hvor han er født





31/8-2008 ØKONOMISK UPDATE




« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 19:58 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #35: 14 Nov 2006, 20:26 »

SEPTEMBER 2008: DEN GODE START PÅ SÆSONEN SKAL FØLGES OP!!




3/9-2008 VM-kval 3.kamp

USA - Jamaica tilskuere: 19997

35 min: 1-0 Giuseppe Rossi
40 min: 1-1 Marlon King
57 min: 2-1 Giuseppe Rossi

Rødt kort: Richard Langley (66.min) Jamaica

MoM: Giuseppe Rossi (8) USA

NY SEJR TIL USA
USA stormer derudaf i VM-kval 2.fase gruppe 2 med 9 point i 3 kampe, og de ligner dermed en sikker deltager i den afgørende kvalifikations-fase. Giuseppe Rossi lavede 2 mål for USA igen i dag og er om nogen stjernen på det amerikanske mandskab.




Spillerunde 4: 6/9-2008 Kan Town fortsætte den lovende start??

Portsmouth - Ipswich Town tilskuere: 26612

16 min: 1-0 Fabio Rochemback
64 min: 2-0 Arzu

MoM: Niko Kranjcar (9) Portsmouth

PORTSMOUTH FOR STÆRKE
Det lykkedes ikke Town at få den 3.sejr i træk. Dertil vidste Portsmouth sig bedre end på forhånd forventet. Town havde en dårlig dag i dag, og med den skarphed som Portsmouth vidste fra midtbanen, kan der ikke sættes en finger på resultatet denne eftermiddag.


Rochemback viste sin imponerende skudstyrke ved Pompeys første mål





13/9-2008 Spillerunde 5. Watford kommer på besøg



Ipswich Town 2-0 Watford tilskuere: 26949

72 min: 1-0 Mauro Zarate
83 min: 2.0 Mauro Zarate

Røde kort: Jack DeMerit (23.min) Watford

MoM: Claudio Lopez (8) Ipswich

TOWN FANDT SPRÆKKEN
Det lignede længe en nulløsning mellem Town og Watford denne eftermiddag. Hele 72 min skulle der gå før Town fandt en sprække i Watfords defensive organisation. Der var så at sige ingen plads mellem kæderne hos Watford, hvilket vanskelligjorde Towns kombinationsspil. Der skulle derfor en genialitet fra Claudio Lopez til ude på venstre kanten, før der blev scoret. Han afdriblede sin direkte modstander, og fandt landsmanden, den dobbelte målscorer, Mauro Zarate ved forreste stolpe, som på fornemmeste vis scorede kampens første mål. Zarate slog til med 7 min igen og afgjorde paragrafferne for Town, der har hentet flotte 9 point i de 5 første kampe




17/9-2008 Carling Cup 2.runde

Swansea - Ipswich Town tilskuere: 13630

52 min: 0-1 Danny Haynes
67 min: 1-1 Leon Knight
81 min: 2-1 Rory Fallon
83 min: 3-1 Leon Brittain

MoM: Alan Tate (8) Swansea

ARROGANT INDSTILLING STRAFFET
Ipswich Town betalte i dag prisen for en arrogant tilgang til udekampen mod Swansea. Johansen havde valgt at udskifte nærmest hele holdet og stille med reserveholdet i dagens anledning. Første halvleg var der spillemæssigt overtag til Town, og det lignede da også den forventede sejr da Haynes bragte Town foran efter 55 min. Men herfra så Swansea sig aldrig tilbage og sejrede såre fortjent med 3-1. Dermed røg Town for andet år i træk tidligt ud af Carling Cuppen.






22/9-2008 Spillerunde 6: Overraskende topopgør

Blackburn Rovers og Ipswich Town ligger tager imod hinanden på Ewood Park i et opgør mellem nummer 3 & 5 efter 5 kampe af den nye sæson. Dette scenarie var der ikke mange der havde troet på inden sæsonen startede!!


Tom Huddlestone er ny mand hos Rovers i denne sæson


Blackburn Rovers - Ipswich Town tilskuere: 24183

8 min: 1-0 Benedict McCarthy
37 min: 2-0 Landon Donovan
45 min: 3-0 Benedict McCarthy
46 min: 4-0 Vassikiri Diaby
60 min: 5-0 Landon Donovan
68 min: 5-1 Mauro Zarate
88 min: 5-2 Mauro Zarate

MoM: Vassikiri Diaby (9) Rovers

TOWN NEDSABLET
1 point i tabellen var forskellen mellem de to hold på papiret. Men på banen var forskellen markant større. Rovers udspillede i den grad i den første time, at det lignede et serie 3 hold der stillede op for Town. End ikke to scringer af Zarate til sidst i kampen kunne ændre indtrykket af en miserabel indsats.

Johansen: " Jeg tror der kommer udskiftninger til næste kamp"




27/9-2008 Spillerunde 7 Town skal søge genrejsning

Ipswich Town 2-2 Southampton tilskuere: 26708

2min: 1-0 James Vaughan
16 min: 1-1 Dejan Rusic
45 min: 2-1 Balasz Dzsudszack
81 min: 2-2 Grzegorz Rasiak (pen)

MoM: Shane Supple (8) Ipswich

TOWN FIK 2-2
Town og Southampton gav hnanden en fremragende kamp med stribevis af chancer i begge ender. Begge hold var lige stærke fremme og ringe bagude. Hos Town havde Sir Bomb Johansen rystet posen og ændret på 7 pladser til denne kamp. I starten virkede det fremragende, men erterhånden kom Saints mere og mere ind i kampen.

Overordnet set har sæsonstarten dog været fin for Town. De har hentet 10 point i 7 kampe og ligger i midten af rækken.
Holdes snittet resten af sæsonen vil det blive omkring 50 point til slut. Hvilket må siges at være at være rigeligt til at redde sig

« Seneste Redigering: 14 Nov 2006, 21:59 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #36: 14 Nov 2006, 22:26 »

OKTOBER MÅNED 2008: SVÆRE KAMPE I VENTE

Med kampe mod Aston Villa, Everton, Chelsea & Arsenal er der rigeligt at se til i denne måned. OG jeg må indrømme at 3 point mod disse hold må være succeskravet, særligt når vi møder Aston Villa og Everton ude.

Stillingen inden måneden for alvor gik igang:






1/11-2008 Spillerunde 8. FØRSTE KAMP I SVÆR MÅNED

Aston Villa - Ipswich Town tilskuere: 39871

32 min: 1-0 Luke Moore
70 min: 2-0 Luke Moore

MoM: Thomas Sørensen (8) Aston Villa

MOORE FORSKELLEN
Luke Moore og Thomas Sørensen var forskellen i denne kamp. Moore scorede efter 2 riposter, og Sørensen reddede to gange alene Mauro Zarate ved stillingen 2-0. 2-0 til Villa i en ellers lige kamp.


Thomas Sørensen havde to pragtredninger





4/10-2008 VM-kval 2.fase kamp 4

USA 0-0 Guatemala tilskuere: 19960

MoM: Miguel Perez (8) Guatemala

USA KVALIFICERET TIL 3.FASE
Trods en målløs forestilling, gik USA som ventet videre til 3.fase af VMkvalifikationen. Kampen i dag vil blive hukset som de brændte chancers kamp. Hele 21 afslutninger mod mål havde amerikanerne, men ind ville bolden ikke.




8/10-2008 5.kval kamp ude mod Jamaica

Jamaica 2-2 USA tilskuere: 33283

22 min: 0-1 Giuseppe Rossi
28 min: 0-2 Eddie Johnson
58 min: 1-2 Ricardo Fuller
70 min: 2-2 Marlon King

MoM: Marlon King

USA SMED FØRING VÆK
USA formåede kun at få 2-2 ude på Jamaica efter 2-0 ved pausen.

Sir Bomb: "2.halvleg en katastrofe!"






10/10 Kampen mod Arsenal udsat pga landskampe




18/10-2008 Udekamp mod Everton

Everton FC 0-0 Ipswich Town tilskuere: 32724

MoM: Joseph Yobo (8) Everton

TOWN TOTALT NEDSPILLET
Men på forunderligvis fik de point med hjem. De skal dog sende en tak til samtlige målstolper og Evertons angribere for at dette skete, for Town havde ikke en reel afslutning i hele kampen!!


Josepth Yobo spillede som sædvanligt stærkt for Everton





25/10-2008 Mourinhos tropper på besøg

Ipswich Town 0-1 Chelsea FC tilskuere: 26956

84 min: 0-1 Didier Drogba

MoM: Ashley Cole (8) Chelsea

TOWN I KRISE!!
Town er i en regulær krise. Chelsea gjorde sit til at udstille dette, og det lykkedes dem da også. Iagttagere af kampen kunne se at det i store dele af kampen lignede 11 fodboldspillere mod 11 kegler. Town har nu ikke scoret i 4 kampe i træk!








NOVEMBER 2008. KRISEN SKAL VENDES
Ipswich Town skal i denne måned forsøge at komme ud af den akutte spille- og resultat mæssige krise holdet er løbet ind i. Bestyrelsen er dog stadig meget fortrøstningsfuld med at have Sir Bomb Johansen ved roret. Sheepshanks




2/11-2008. Kan Town vende modgangen?

Manchester United 3-0 Ipswich Town tilskuere: 68249

13 min: 1-0 Wayne Rooney
28 min: 2-0 Cristiano Ronaldo
41 min: 3-0 Cristiano Ronaldo

Rødt kort: Danny Szetela (60. min) Ipswich Town
 
MoM: Cristiano Ronaldo (9) Man U.

TOWNS KRISE FORVÆRRET!!
2 point i 6 kampe og sølle 4 mål. Det er facit for Towns seneste seks kampe i The Premiership. Efter en fremragende sæsonstart er Town gået totalt i stå, og ligner i øjeblikket et hold uden selvtillid og tro på at det kan lykkes, at sikre klubben endnu en sæson i Premier League. United derimode lignede at kommende mesterhold med deres imponerende offensiv denne eftermiddag anført af publikumsyndlingen på Old Trafford, Cristiano Ronaldo. Den portygisiske tryllekunstner gjorde alt rigtigt i denne kamp, og krydrede kampen med 2 mål.
Ipswich er nu nede som nummer 17 i Premier League!!






8/11-2007 Venskabskamp mod europæisk lilleput-nation

USA 6-1 Luxembourg tilskuere: 3263

6 min: 1-0 Clint Dempsey
13 min: 2-0 Eddie Johnson
32 min: 2-1 Zak Whitebread (selvmål)
54 min: 3-1 Giuseppe Rossi
67 min: 4-1 Giuseppe Rossi
83 min: 5-1 Conor Casey
88 min: 6-1 Michael Bradley

MoM: DaMarcus Beasley (9) USA

USA FIK VENTET STORSEJR
USA styrede kampen fra minut 1 af. 6-1 og Game over!! Eneste ridse i lakken var Zak Whitebreads selvmål.




12/11-2008 Sidste kval-kamp i fase 2

Haiti 0-2 USA tilskuere: 23672

34 min: 0-1 Giuseppe Rossi
90 min: 0-2 DaMarcus Beasley (pen)

MoM: Jay DeMerit (9) USA

USA LEVEREDE HELSTØBT HOLDINDSATS!
USA vidste hvem der vat det stærkeste hold i puljen med en fornem holdindsats denne aften på Haiti. USA styrede begivenhederne i deres til dagen nye 3-5-2 opstilling. Hvilket tydelige befandt dem godt.






Spillerunde 12 Kommer Town igang mod dumbopladsen??

Newcastle United 0-1 Ipswich Town tilskuere: 49135

88 min: 0-1 Mauro Zarate

MoM: Mauro Zarate (8) Ipswich Town

TOWN VANDT ENDELIG!!
Town præsterede i dag at slippe fra St. James Park med alle 3 point, og sendte dermed Newcastle ned i en gigantisk krise, hvor de ligger nr.20 og sidst!! i den engelske Premier League med sølle 6 point i 13 kampe. Town kom med den lidt heldige sejr op på 14 point i 12 kampe og indtager netop nu 15.pladsen i Premier League, 3 point for an første nedrykningsplads, der i øjeblikket besiddes af Portsmouth, og med en kamp i hånden. Town vandt deres første kamp i 8 kampe i træk!! Alt var dog ikke lutter fryd og gammen for Town. Den utrættelige midtbanespiller faldt uheldigt ned og brækkede armen i en luftduel, og Town må nu klare sig uden ham i den næste måneds tid.




19/11-2006 Spillerunde 13. TOWN INDVIER UDBYGGEDE PORTMAN ROAD

Ipswich Town 2-0 Sheffield United tilskuere: 36272

10 min: 1-0 Gaizka Mendieta
16 min: 2-0 Steven Naismith

Røde kort: Michael Brown (60 min), Nuno Valente (82) & Ognjen Koroman (84) alle Sheffield United

MoM: Lewis Price (8) Ipswich Town

IPSWICH FEJREDE UDBYGNING MED SEJR
Mere end 36.000 mennesker var mødt op for at fejre Ipswich Towns færdigudbygning af Portman Road. Og de så et indledningsvist sprudledende Town-hold, der stillede op i en 4-3-3 formation grundet store skadesproblemer hos midtbanefolkene i klubben. Taktikken tog i den grad Sheffield United med bukserne nede og Town havde stort set afgjort kampen efter 16 minutters spil, med de 2 scoringer i kampens første kvarter.






23/11-2008 spillerunde 14:

Ipswich Town 1-1 West Bromwich Albion tilskuere: 36001

45 min: 1-0 Mauro Zarate
52 min: 1-1 Andrew Keogh

MoM: Paul Robinson (7) WBA

TOWN & WBA DELTE
I denne kamp lørdag eftermiddag mellem to lige hold, var det fuldt fortjent at begge hold fik point derfra. Først på måltavlen kom Town, og de virkede til at få overtaget i kampen i starten af 2.halvleg. Men i fodbold er det målene der tæller, og ændrer hvem der er ovenpå, og dette skete også efter at WBA udlignede. Herefter blev der gået til makronerne, i denne dårligt spillede kamp.




26/11-2008 Spillerunde 15: Ude mod Boros

Middlesbrough 1-1 Ipswich Town tilskuere: 33995

21 min: 1-0 Roberth Huth
45 min: 1-1 Mauro Zarate

MoM: Lewis Price (8) Ipswich Town

TOWN UDEN NEDERLAG I 4 KAMPE
7 kampe 2 point kontra 4 kampe 8 point. Så forskellig er Towns to seneste stimer i Premier League. I dag var det dog ikke fortjent at de blå fik point med hjem. Men det lykkedes og Town begynder så småt at kunne kigge opad istedet for nedad


Lewis Price. Towns stærke keeper





30/11-2008 Spillerunde 16.

Ipswich Town 0-1 Charlton tilskuere: 31858

45 min: 0-1 Darren Bent

MoM: Paul Anderson (8) Charlton

CHARLTON STOPPEDE IPSWICH
Charltons topscorer, og tidligere Town-spiller, Darren Bent sørgede for at Town løb ind i sit første nederlag i 5 kampe i Premier League. Charlton, som inden kampen var placeret under Town, viste dog den bedste boldomgang i dag, mod Towns skadesplagede tropper. SÅ sejren var fortjent.








December 2008

3/12-2008 Fransk problembarn udeblevet fra træning



ALIADIERE UDEBLEVET FRA TRÆNING!
Den franske angriber, Jeremie Aliadiere, som Town inden sæsonen hentede på en fri transfer i Arsenal, og som man havde store forventninger til inden sæsonstart, udeblev i dag fra dagens træning i klubben. Aliadere har været hårdt ramt af skader under sit ophold i klubben, og er dermed iflg Sir Bomb Johansen, hverken fit eller god nok til at spille 1.holdsfodbold for Town. Derfor har han udelukkende spillet med reserverne, hvilket bestemt ikke har behaget det iltre franskmand.

Johansen om episoden: "Det her får konsekvernser. Jeg idømmer ham 2 ugers løn for uprofessionel opførsel"




7/12-2008. Spillerunde 17 Ude mod højtflyvende Hammers

West Ham United 3-1 Ipswich Town tilskuere: 35497

3 min: Mauro Zarate
45 min: Anton Ferdinand
52 min: Zlatan Ljubikanovic
65 min: Luciano Figueroa

MoM: Riccardo Montolivo

HAMMERS NÆRMER SIG TOPPEN, TOWN BUNDEN
Hammers er nu nummer 4 i Premier League, efter deres sejr over Town, hvor de satte tingene på plads i 2.halvleg. Zarate havde ellers givet Town en drømmestart allerede efter 3 minutter, men langsomt arbejdede Hammers sig ind i kampen, med udligningen i 1.halvlegs sidste minut som vendepunktet. 2.halvleg var spil til et mål



10/12-2008 Spillerunde 18. Ipswich stærkt undertippet

Ipswich Town 0-1 Arsenal tilskuere: 36235

15 min: 0-1 José Antonio Reyes

MoM: Lewis Price (8) Ipswich Town

TOWN CHANCELØSE
Arsenal havde bolden hele kampen, og Town fik aldrig en reel chance for at vende kampen i dette opgør mod mægtige Gunners, som kun behøvede at scre 1 mål efter et kvarters tid ved Reyes.

Town satte rekord i entréindtægter denne kamp og fik hele 1,1 mio £






13/12-2008 Spillerunde 19: SVært London opgør på White Hart Lane

Tottenham Hotspurs 1-0 Ipswich Town tilskuere: 33654

43 min: 1-0 Jermain Defoe 

røde kort: Balasz Dszudszack (81 min) Ipswich Town

MoM: Lewis Price (8) Ipswich Town

4. NEDERLAG i TRÆK
Tottenham var en klasse over Town og gav dem dermed deres 4.nederlag i træk. Ny krise i Town??




20/12-2008 Spillerunde 20: Town ser det umulige i øjnene. 5.nederlag i træk??

Liverpool Fc - Ipswich Town tilskuere:44481

31 min: 1-0 Dirk Kuyt
45 min: 2-0 Glen Johnson

MoM: John Arne Riise (8) Liverpool

TOWN HAVDE ÆRE AF KAMPEN
Town forsøgte i dag at spille lige op med Liverpool på Anfield Road, og nåede da også frem til imponerende 10 afslutninger mod Reinas mål, men bolden ville ikke ind. Liverpool selv vadede dog i chancer, som var større end Towns. og dermed kan Town ikke føle sig uheldige med deres 5.nederlag i træk i rækken, som er den 2.lange stime i denne sæson uden en sejr. Town er nu nummer 15 i rækken, men bundholdene nærmer sig.




26/12-2008 Spillerunde 21: Town skal vende ny krise mod Fulham

Situationen før dagens kamp mod Fulham. Begge hold har 19 point for 20 kampe:



Ipswich Town 0-0 Fulham tilskuere: 35591

MoM: Ben Amos (8) Fulham

Røde kort: Liam Rosenior (86) Fulham

POINTDELING I BUNDKAMP
Ipswich undgik 6.nederlag i træk i dag, og kom endelig på tavlen igen. Begge hold havde en del chancer, men kampen var meget lige og et 1-1 resultat havde været mere retfærdigt billede på kampen.




STATUS ÅR 2008:

Vi sluttede som nummer 15 i Premier League og reddede os dermed imod nedrykning i vores comeback sæson i Premier League. Dette var meget tilfredsstillende og også vores placering som nummer 15 ved årets udgang må siges at være tilfredsstillende. Igen i år kommer fokus til at lægge på at undgå nedrykning. Dette år har vi ligeledes udbygget vort stadion, som har været en omkostelig affære, og dermed indskrænkede vores indkøbsbudget betragteligt. Til næste sæson vil vi kunne satse endnu mere sportsligt, og jeg evd at vores manager vil satse på minimum en plads midt i Premier League og succes i en af pokalturneringerne, som er den letteste vej til et trofæ og europæsik fodbold.
Godt nytår til alle.
Sheepshanks


Stillingen i Premier League ved årets udgang:



Økonomisk update udgang 2008:




« Seneste Redigering: 16 Nov 2006, 14:47 af labomb » Logged

zipfer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #37: 15 Nov 2006, 11:51 »

Jeg synes det er en cool blog, men det er irriterende at man ikke kan se alle de billeder du tager fra ingame, fordi de er så lav opløsning Smiley
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #38: 16 Nov 2006, 12:45 »

hey har uploadet dem i højere opløsning nu...så de nyeste screen shots kan man se. Var ikke obs på problemet
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #39: 16 Nov 2006, 15:48 »

JANUAR 2009. VIGTIG MAÅNED FOR TOWN.
Januar 2009 kan vise sig at være afgørende for Town i denne sæson. Der er kampe mod flere af de formodede dårligere hold i denne periode, og de indbyrdes kampe kan let komme til at afgøre hvem der står med sorteper, når sæsonen gøres op i maj.

Opdatering af transfermarkedet for Ipswich:

Kevin Larsen hentet på fri transfer i Lyn Oslo
Sergey Kislyak hentet på fri transfer i Dinamo Minsk
Bemærkes skal det at Kisliyak ikke kan bruges pga reglerne om arbejdstilladelse

Claudio Lopez solgt til Salamanca for 100,000 £
Richard Naylor solgt på en fri transfer til Leyton Orient




3/1-2009 FA CUP 3 runde: Ude mod Sky Blues

Coventry City - Ipswich Town tilskuere: 18686

33 min: 0-1 Cameron Jerome
50 min: 0-2 Owen Garvan
85 min: 0-3 Cameron Jerome

MoM: Cameron Jerome

JEROME VISTE ENDELIG SIT POTENTIALE FOR TOWN
2 mål af Cameron Jerome kan vise sig at være den succesoplevelse der for alvor signalerer hans gennembrud for Town. Jerome blev hentet for en kæmpe sum, set med Ipswich øjne, 3,400,000 £ i Birmingham City op til denne sæson, Indtil videre har disse penge været givet dårligt ud med sølle 1 mål i 16 kampe. Men han betalte lidt tilbage med sine 2 scoringer i dag.

Town modtog 40,000 £ for at gå videre. I 4.runde skal Town møde Derby County.




10/2-3008 Spillerunde 22: Ude mod sæsonens positive overraskelse

Man City 1-1 Ipswich Town tilskuere: 46254

10 min: 1-0 Giorgos Samaras (pen)
17 min: 1-1 Nicolas Millan

MoM: Lewis Price (9) Ipswich Town

GOD KAMP AF TOWN
City og Town gav i dag tilskuerne en god kamp på Stadium of Manchester. Begge hold spillede bolden langs jorden og havde begge 10 afslutninger i kampen. De største chancer tilfaldt dog Town, som bare manglede den nødvendige koldblodighed i åbent spil. Hos Town scorede den kun 17-årige Nicolas Millan sit første offcielle mål for klubben.




14/1-2008 Spillerunde 23. Nu må sejren snart komme?

Ipswich Town 0-2 Portsmouth tilskuere: 35205

67 min: 0-1 Kanu
73 min: 0-2 Arzu

MoM: Arzu (9) Portsmouth

10.KAMP UDEN SEJR!!!
Det vil ikke lykkedes for Town at vinde i den engelske Premier League. De har nu spillet rystende 10 kampe uden at få en eneste sejr, og de må efterhånden være favoritter til at rykke ud. Town ligger dog stadig 2 pladser over stregen, men de andre hold nærmer sig, og bliver stimen ikke vendt, kan de hrutigt ryge under stregen. Kun Sheffield United har en dårligere stime i at fremvise.

Rystende ringe statistik fra Town:






17/1-2009 TOWN LEJER VAN DER MEYDE

Ipswich Town har i denne sæson haft kæmpemæssige problemer med at finde en højrekant som fungerer. Derfor har klubben valgt at leje den hollandske kantspiller, Andy Van Der Meyde i resten af sæsonen fra Everton, hvor han er faldet i unåde hos manager David Moyes.

Hos Town får Van der Meyde trøjenummer 23 og ventes at debutere med det samme på udebane mod Watford.

Van der Meyde spiller de næste 6 mdr som lejesvend på Portman Road





17/1-2009 Spillerunde 24 Kan Town komme ud af det store dybe hul?

Watford - Ipswich Town tilskuere: 18423

27 min: 0-1 Mauro Zarate
37 min: 1-1 Chamagol
45 min: 1-2 Kevin Larsen
64 min: 1-3 Kevin Larsen

røde kort: Kevin Larsen (74 min.) Ipswich

MoM: Danny Szetela (9) Ipswich Town

TOWN VANDT ENDELIG!!!
Town vandt en såre fortjent 3-1 sejr i London, ude mod Watford. Kampens store oplevelse var indtil det 74. min, hvor han fik sit andet gule kort for to frispark, norske Kevin Larsen, som Sir Bomb Johansen og hans stab havde fundet i den norske klub Lyn Oslo i det netop åbnede transfervindue. Første sejr til Town i 11 PL-kampe!!




24/1-2008 FA CUP RUNDE 4

Derby County 1-2 Ipswich Town tilskuere: 20975

42 min: 0-1 Mauro Zarate
51 min: 0-2 Josefz Kanta
67 min: 1-2 Nedum Onuoha (selvmål)

MoM: Mauro Zarate (9) Ipswich Town

TOWN VIDERE TIL 5.RUNDE
Town kom i dag en runde videre da de slog Derby County ude med 2-1 i en kamp hvor de lavede alle 3 mål. Et komisk selvmål af Nedum onuoha var med til at skabe spænding i en kamp som Town havde kontrol i. Men de to scoringer var nok fot Town til 5. runde i FA Cuppen.

Town modtog 60,000 £ for indsatsen

Town skal nu møde liga-rivalerne fra Everton på Goodsison i 5.runde af FA Cuppen




28/1-2009. Town mod kommende CL-deltager??

Ipswich Town 1-0 Blackburn Rovers tilskuere: 28666

57 min: 1-0 Danny Szetela

MoM: Kevin Larsen (8) Ipswich

TOWN SLOG NUMMER 4!!
Town slog i dag yderst fortjent 4.placerede Blackburn hjemme på Portman Road. Town spillede kampen igennem klart bedre end Rovers og der kan dermed ikke sættes en finger på kampens udfald. Kevin Larsen & Danny Szetela var profilerne på Town-holdet. Szetela ser endelig ud til at finde den form igen, der gjorde at klubber som ManU & Liverpool viste ham interesse efter Towns oprykning til Premier League.




31/1. Spillerunde 26: Ny bundkamp mod Southampton

Southampton 0-0 Ipswich Town tilskuere: 27430

MoM: Nedum Onuoha (8) Ipswich Town

MÅLLØST PÅ ST.MARYS
Kampen i dag mellem Saints og The Tractor Boys endte uden scoringer. Begge hold havde pæne muligheder i kampen men ikke de store åbne chancer var der tale om. I 4 minutters overtid fik Danny Szetela en gylden mulighed for at afgøre kampen men hans sparketeknik svigtede ham og Town i denne situation.

Stillingen i Premier League efter januar måned:










FEBRUAR 2009. TOWN VIL VÆK FRA BUNDKAMPEN!!

Måneden startede med hæder for Owen Garvan, da han blev kåret til månedens bedste unge spiller for januar måned.






2/2-2009 Town forlænger med 3 mand

Ipswich Town har i dag valgt at forlænge kontrakterne med 3 af de vigtigste spillere til 30/6-2013. Der er tale om målmanden Lewis Price, Owen Garvan og anføreren Alex Bruce





4/2-2009 VM-kval 3.fase 1.kamp


USA 2-1 Jamaica tilskuere: 19981


8 min: 1-0 Danny Szetela
49 min: 1-1 Richard Langley
65 min: 2-1 Giuseppe Rossi


ROSSI HELTEN IGEN!!
Rossi, med de italienske aner, fortsætter sit imponerende spil for USA, med sin scoriing til 2-1 over Jamaica. Rossi er den kyniske afslutter på et godt spillende amerikansk hold, som er storfavorit til at tage en af de 3 direkte pladser til VM i Sydafrika 2010. Dagens sejr gav USA en god start, i den 6 holds store pulje, hvor top3 kval. sig direkte og nummer 4 skal spille play off kamp.


[center]
[center]Rossi holder et imponerende snit med 11 mål i lige så mange kampe for USA





4/2-2009 Første landskamp for Nicolas Millan

Dagen i dag blev det foreløbige højdepunkt i den bare 17-årige Nicolas Millans, kometagtige karriere. Han fik de sidste 16 minutter på banen i Chiles 0-0 kamp mod Sverige, foran små 54.000 begejstrerede mennesker i Chiles hovedstad Santiago.

Millan takkede efter kampen Johansen, for at have hjulpet ham med at gøre dette muligt

I mere ydmyge omgivelser fik cyprioten, Angelos Tsiaklis, landskampsdebut på udebane mod Singapore. Tsiaklis blev hentet til Ipswich på en fri transfer i sommers, efter hans aftale med Man City udløb. Tsiaklis er 19 år og benyttes primært på reserve holdet.




11/2-2007 Spillerunde 27. The Villians kommer på besøg

Ipswich Town 5-1 Aston Villa tilskuere: 36284

13 min: 0-1 Luke Moore
44 min: 1-1 Owen Garvan
48 min: 2-1 Nicolas Millan
74 min: 3-1 James Vaughan
77 min: 4-1 Gary Cahill (selvmål)
90 min: 5-1 Nicolas Millan

MoM: Nicolas Millan (9) Ipswich

TOWN OG MILLAN LYSTE OP!!
Med en fremragende indsats vandt Town i dag hele 5-1 over gæsterne fra Aston Villa, som ellers kom foran tidligt i kampen ved altid farlige Luke Moore. Herefter startede et Nicolas Millan show op, efter pausen og han var kampens i særklasse bedste spiller. 17-årige Millan ligner en med en lysende fremtid foran sig!!

Kampen blev overværet af et rekordstort publikum på hele 36284 mennesker. Bare 16 fra totalt udsolgt!!


[center]Millan fejrede hans landsholdsdebut for Chile med 2 scoringer mod Villa





15/2-2009 FA Cup 5.runde

Everton - Ipswich Town tilskuere:32230

51 min: 1-0 Andy Johnson

Røde kort: Jason Culina (77 min.) Everton

MoM; Tim Howard (10) Everton

UNØDVENDIG EXIT FOR TOWN
Town og Everton spillede en underholdende kamp denne eftermiddag på Goodsison, Everton trak det længstre strå. men havde det ikke været for den amerikanske landsholdskeeper Tim Howard, kunne resultatet let have set anderledes ud. Han leverede den ene verdensklasse redning efter den anden, og holdte dermed Everton inde i kampen efter at de var blevet reduceret til 10 spillere, med 15 min igen.


[center]Howard, en verdensklassekeeper



« Seneste Redigering: 16 Nov 2006, 19:17 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #40: 16 Nov 2006, 23:39 »

MARTS MÅNED 2008. LIGNER PÅ FORHÅND EN UMULIG MÅNED

Med 3 kampe i Premier League i denne måned mod Arsenal, Manchester United og Liverpool kan kan ikke forvente at det er her Twon får sat mange point på kontoen.




11/3-2009 Spillerunde 29. Ude på Emirates

Arsenal Ipswich Town tilskuere: 59979

4 min: José Antonio Reyes
65 min: José Antonio Reyes
72 min: Arturo Lupoli
90 min: Danny Haynes

MoM: José Antonio Reyes (8) Arsenal

GUNNERS FOR STÆRKE
Gunners var som ventet en for stor mundfuld for Towns unge løver. Arsenal tilføjede Town deres første nederlag i 6 kampe, og der var reelt set aldrig tvivl om udfaldet på Emirates Stadium. José Antonio Reyes scorede igen mod Ipswich, og har nu scoret 3 gange i 2 kampe denne sæson mod Town




14/3-2009 Spillerunde 30: Ude mod CHELSKI

Chelsea FC 1-1 Ipswich Town tilskuere: 42336

56 min: 1-0 Didier Drogba
78 min: 1-1 Kevin Larsen

MoM: Jonathan McKain (8) Ipswich Town

POINT PÅ STAMFORD!!
Ipswich Town leverede en mindre sensation denne eftermiddag på Stamford Bridge ved at få 1 point med hjem i bagagen. Chelsea havde alt under kontrol, men en afslutning der blev rettet af fra Kevin Larsen gik i mål, og Chelsea kunne ikke score mål nummer bag ved en sædvanligt stærkt spillende Lewis Price i Town-målet.




VM-kval fase 3. Nordamerikansk prestige-opgør!!

Canada - USA tilskuere: 27414

7 min: 0-1 Eddie Johnson
8 min: 1-1 Jaime Peters
26 min: 2-1 Jaime Peters
34 min: 2-2 Eddie Johnson
36 min: 2-3 Landon Donovan
82 min: 3-3 Steven Thompson

MoM: Eddie Johnson

USA SMED 2 POINT NORD FOR GRÆNSEN
USA måtte nøjes med 1 point i Canada efter en fantastisk 3-3 kamp i det store land nord for USA. USA var foran 1-0, bagud 2-1 og førte 3-2 ved halvlegen. Canada havde dog ikke givet op og var det bedste hold i 2.halvleg og fik da også fortjent udlignet til slutresultatet 3-3. USA var uden de to stjernespillere Carlos Bucanegra og Giuseppe Rossi pga hhv karantæne og skade. USA har nu 4 point efter 2 kampe i VM-kvalen. Mexico fører med 6 point for 2 kampe.




25/3-2008. 3.kamp i fase 3

USA - Honduras tilskuere: 19545

4 min: 0-1 Julio Cesar Leon
38 min: 1-1 Eddie Johnson
78 min: 2-1 Landon Donovan
88 min: 3-1 Eddie Johnson

MoM: Eddie Johnson (9) USA

VIGTIG SEJR TIL USA
USA vandt en ventet, men sværere tilgængelig, 3-1 sejr hjemme over Honduras. Honduras chokstartede efetr 4 min, og USA skulle helt hen til 78.min før det massive pres bar frugt da Landon Donovan bragte amerikanerne i front. Eddie Johnson lukkede og slukkede med sin 2.scoring 10 min senere.

Stillingen i 3.fase efter 3 af 10 runder:
[img width=333 height=250][/img]



ÅRETS SPILLER KÅRET AF SPILLERNE:
Michael Ballack, Chelsea

ÅRETS SPILLER KÅRET AF JOURNALISTERNE:
Giorgos Samaras, Manchester City

ÅRETS UNGE SPILLER:
Micah Richards, Man City

ÅRETS MANAGER:
Arsene Wenger, Arsenal




« Seneste Redigering: 17 Nov 2006, 00:12 af labomb » Logged

zipfer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #41: 17 Nov 2006, 14:31 »

KUTGW!
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #42: 17 Nov 2006, 17:16 »

Ja jeg lavede en gigant opdatering i går..med billleder og hele moletjavsen...men den ville ikke gemme det af en eller anden årsag..så ved ikke om jeg orker at lave det hele en gang til
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ipswich Town - I Bobby Robsons fodspor
« Svar #43: 01 Dec 2006, 23:10 »

Bloggen er endegyldigt død desværre..men en ny patch gjorde at spillet blev slettet alligevel.. Så håber i har været tilfredse med denne blog, selvom den fik en lidt brat afslutning..Men kan være jeg starter en ny op før eller siden..

tak til dem der læste med
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010