home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 397 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  Fællesspil - Novara
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 20 Udprint
Forfatter Emne: Fællesspil - Novara  (Læst 89546 gange)
Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Fællesspil - Novara
« : 05 Jul 2015, 20:05 »



Så skal der games FM - et klassisk fællesspil.

Det kommer til at foregå med italienske Novara, der i skrivende stund frister en tilværelse i Serie C, gruppe A (Lega Pro A). Trods tilværelsen i Serie C er klubben ikke helt skidt kørende. Novaras faciliteter er eksempelvis på niveau med flere Serie A-klubber; man kan således bryste sig af at have såvel fremragende træningsfaciliteter, som ungdomsfaciliteter ditto. Novara har endvidere en solid økonomi med hele 52,5 millioner kr. på bundlinjen, og så har klubben også mulighed for at huse små 20.000 tilskuere, hvilket er en lille guldgrube på dette stadie.

Novara er ikke en klub med stolte traditioner; dem skal aktørerne i dette save skabe. Den lille italienske klub var senest at finde i landets bedste fodboldrække i 11/12-sæsonen, hvor det straks blev til nedrykning; Daniel Jensen spillede faktisk i klubben på daværende tidspunkt.

Det er undertegnede, der sammen med en gammel bekendt på FMD, Herlev, som står for klubvalget. Vi søger to andre FM-nørder, der gerne vil være med til at føre Novara til usete triumfer. Og jeg tillader mig endda at vælge ud mellem dem, der gerne vil være med, således vi får det bedst mulige hold stablet på benene.

Retningslinjer:

1. Maksimum 1 uge pr. sæson.
2. Minimum 3 updates pr. sæson.
3. Økonomisk kontrol - intet er værre end røde tal.
4. Savet gemmes pr. kvartal - hver tredje måned.

Note: Der vil løbende blive tilføjet flere retningslinjer i takt med spillet udvikler sig, således det bliver gjort mere udfordrende jf. hjemlige spillere, homegrown, ambitioner osv.

Spillere:

1. Robinho4ever
2. Herlev
3. LukasPodolski
4. -
« Seneste Redigering: 08 Jul 2015, 15:21 af Robinho4ever » Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #1: 05 Jul 2015, 20:05 »


Meritter


1. sæson - 14/15

Vinder Lega Pro Girone A


2. sæson - 15/16

Oprykning fra Serie B via 3. pladsen


3. sæson - 16/17

Debutsæson; 8. plads i Serie A
Vinder "Årets klub i Serie A"


4. sæson - 17/18

5. plads i anden sæson i Serie A
Vinder "Årets klub i Serie A"


4. sæson - 18/19

2. plads i Serie A
Vinder Årets klub i Serie A
Vinder af Europa League


4. sæson - 19/20

2. plads i Serie A


4. sæson - 20/21

Vinder af Serie A
« Seneste Redigering: 27 Jul 2015, 09:59 af Robinho4ever » Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #2: 05 Jul 2015, 20:18 »

Det bliver så godt Smiley Håber vi kan finde et par stykker at hygge med
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #3: 05 Jul 2015, 20:21 »

Det bliver så godt Smiley Håber vi kan finde et par stykker at hygge med

Samme her. Manageren hedder forresten Florence Amore ;-)
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #4: 05 Jul 2015, 22:41 »

Tænker vi skal finde en bestemt dato i spillet hvor vi giver savet videre. Hvad med 1. Juni?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #5: 06 Jul 2015, 09:29 »

Til folk der kunne være interesseret i, at deltage i dette fællesspil eller måske kommende fællesspil, vil jeg da gerne knytte lidt flere ord på sådan et spil.

Man er oftes 3-4 spillere, som giver spillet videre til den næste i rækken. Når alle har haft spillet, så er det igen din tur til, at spille en sæson og fører holdet videre i sin dynamiske udvikling.

Min erfaring er rigtig god ved sådanne spil. Det er sjovt, at følge udviklingen på holdet og ikke mindst selv udvikle på holdet når man modtager savegamet igen.

I mit bedste fællesspil på FMD var det så spændende for alle deltagere, at der ikke gik mange dage før man sendte spillet videre, hvilket medførte vi fik spillet over 10 søsoner på noget jeg husker som lidt over én måned.

Det gør det ekstra interessant når man, via updates, kan følge udviklingen på tætteste hold og gøre sig tanker om, hvilken indflydelse man selv vil have på holdet når man modtager savegamet.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #6: 06 Jul 2015, 09:40 »

Jeg vil gerne lige indskyde, at et godt fællesspil er noget af det sjoveste, som jeg har været med til. Der er massere af facetter i det, og der er ikke noget sjovere end at finde den nye store stjerne eller se, hvordan de andre medspillere har lavet taktikken. Det kan oftest give massere af inspiration.

Så hvis du er god til at give updates, samt brænder igennem for et fællesspil, så er Herlev i hvert fald god at spille med - sådan husker jeg det i hvert fald. Held og lykke med det, drenge!
Logged


Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #7: 06 Jul 2015, 22:11 »



Så skriver vi oktober måned, og jeg synes dermed, at det er tid til at kigge tilbage på sommerens begivenheder, truppens tilpasning til min taktik og en lille status midtvejs mod de kolde vintermåneder.

Velkommen til Novara - truppengennemgang

Allerførst synes jeg, at truppen skal præsenteres - den er ganske konkurrencedygtig, turneringen taget i betragtning.

Det er måske på målmandsposten, at truppen i skrivende stund er tyndest. Vores førstemålmand Tonozzi er ikke en skikkelse at råbe hurra for - han er da også kun vurderet til halvanden stjerne. Han er den bedste vi har, og jeg har faktisk valgt ikke at se efter andre alternativer, som transferhistorikken længere nede også illustrerer. Andetvalget mellem stængerne er kun 16-årige Confortini, der vurderes til at have et stort potentiale - et par Serie A-klubber, heriblandt Atalanta, har endda forsøgt at smide snøren ud efter ham.

Vores forsvarskæde er ganske hæderlig. Der mangler lidt tyngde på backpositionerne, men det forventer jeg, at vi overlever minimum ind til vinterens transfervindue, hvor jeg godt kan finde på at hente en spiller, der kan dække begge pladser. Det kommer nok ikke, som det store chok, når jeg fortæller, hvem der hersker på henholdvis venstre -og højrebacken; nemlig Garofalo og Garufo, der begge har en vis erfaring, som kan blive vigtig for min ambition om oprykning. Fem spillere til to centrale pladser, er måske én for meget, men da to af disse er udviklingsspillere, er det ikke noget der bekymrer mig i øjeblikket. Beye og Vicari får primært deres minutter, som indskiftningsspille re, men noget siger mig, at Vicari godt kan gå hen og overraske positivt allerede i indeværende sæson, og måske tilspille sig en fast plads ved siden af vores anfører, Ludi. Freddi er Ludis nuværende makker, og han er da også en solid stopper på dette niveau. Bergamelli runder backkæden af.

Vores midtbane har godt med tyngde og en masse kvalitet - vi lider lidt under, som tilfældet også er med forsvaret, at vi pt. kun har to skolede kantspillere. De fire startere i min 4-4-2 opstilling er Mancosu, som er den eneste spiller, vi i dette transfervindue, har tilladt at smide en transfersum efter - han har naturligvis venstrekanten. Bentivegna er lejet i Palermo, qua vores samarbejde med klubben. Han er ung og præstationerne svinger derfor også frem og tilbage, men overordnet set gør han det godt. Centralt dirigerer Quaison - ligeledes lejet i Palermo og svensk landsholdsspiller - sammen med Buzzegoli tropperne. Pesce og Faragó vil primært blive brugt som garderinger på flankerne, når der er brug for det, selvom det ikke er deres naturlige pladser. Dickmann, Ivan og Aslaoui vil alle få deres minutter centralt, og dem skal der nok blive mange af.

Vi har tre uddannede angribere i form af Evacuo, der formentlig skal agere reserveangriber. Corazza har trods sine - måske - middelmådige stats, allerede scoret sit første hattrick for klubben, og er derfor naturligt inde i varmen. Argentinske González er lige vendt tilbage fra en skade i pre-season, men han ER stjernen på holdet, og jeg forventer mig store ting af ham i denne sæson.

Sommerens transfers

Det var meget tekst. Nu er det tid til lidt billeder!



Ja, jeg har sat de små fisk ud i havet - dem på fri transfer. Montipó er forresten grunden til, at vi er lidt tyndt besat på målmandsposten. Han var udtænkt til at stå fast, men Lazio ville give 25 millioner kr. for ham - en pris jeg satte på ham, for at holde dem væk. De bød alligevel, og kunne ikke sig nej. De luner godt på bankbogen taget i betragtning, at vi får 85 % af transferindtægterne .

De første 10 kampe

Det startede egentlig ikke særligt godt, da vi blev slået ud på hjemmebane i pokalturneringen, men da det ikke er en prioritet for mig pt., ser jeg det ikke som en katastrofe. Messina var bare bedre på dagen. Herefter havde jeg mine betænkeligheder, men truppen løftede heldigvis niveauet til turneringsstart, og smadrede magtesløse Pavia hele 4-0. Nedenstående billede fortæller vel meget godt, hvordan vores spillemæssige situation ser ud, uden jeg skal til at skrive spalte og spalte ned og hver eneste kamp.



Vi har indtil videre mistet point to gange - håbløse point. Den første gang formåede holdet ikke at udnytte en af i alt 26 chancer. Anden gang scorede modstanderholdet på deres eneste chance - vor herre bevares. Det fulde liga-overblik følger lige her.



Status

Jeg er fortrøstningsfuld. Vi har et godt hold. Og vi skal simpelthen rykke op. Det vidner de nuværende resultater vel sagtens også om. Hvis I ønsker at se andet, så sig endelig til. Det tager ikke lang tid at tage et SS og smide op :-)
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #8: 06 Jul 2015, 22:14 »

Er der en venlig sjæl, der kan svare på, hvorfor billeder ikke blive tilpasset vinduet :-) ?
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #9: 06 Jul 2015, 22:21 »

Tænker vi skal finde en bestemt dato i spillet hvor vi giver savet videre. Hvad med 1. Juni?

Det er jeg fuldstændig enig i. Det giver den næste i rækken alle muligheder for at samle den perfekte trup til netop sin sæson.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #10: 07 Jul 2015, 09:01 »

Lækker start !

Glæder mig allerede til at overtage spillet. Hvilken formation benytter du? Jeg synes det er lidt spændende om den passer ind i de idéer jeg har med holdet Smiley

Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvorfor billederne ser så underlige ud :S
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #11: 07 Jul 2015, 09:27 »

Lækker start !

Glæder mig allerede til at overtage spillet. Hvilken formation benytter du? Jeg synes det er lidt spændende om den passer ind i de idéer jeg har med holdet Smiley

Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvorfor billederne ser så underlige ud :S

Jeg bruger den her taktik:



Det er en taktik, der genererer relativt mange mål over en sæson, men ligeledes en taktik - har jeg erfaret mig - hvor gode omstillingshold kan straffe den "offensive" tilgang. Jeg har flere gange overvejet, om de to forreste kan bruges bedre taktisk, ikke kun i det her save, men generelt, da jeg ikke er sikker på, at det er den bedste konstellation til denne opstilling.

Eksempelvis har vores to midtbanespillere rigtig meget at se til, men taktisk set har jeg de fire offensive spillere til at skærme meget af, hvilket umiddelbart fungerer taktisk.

Derudover veksler jeg lidt mellem standard og offensiv mentalitet. Jeg spiller mest med standard, efter Wester i en anden tråd foreslog mig det fra kampens start, men på hjemmebane kan jeg godt finde på at starte offensivt ud i størstedelene af kampene - pt. fungerer det dog med standard til UG :-)

Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #12: 07 Jul 2015, 10:00 »

Den taktik er heldigvis ikke så lang væk fra den jeg går og overvejer.

Jeg er jo Chelsea dreng og elsker, at holdet står godt på banen Smiley

Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #13: 07 Jul 2015, 10:09 »

Jeg overvejer også at spille med en offensiv midtbanespiller, fremfor to angribere på sigt. Det tror jeg giver en klart bedre balance, som du søger med din opstilling :-)

Vores klub præsenterer pt. underskud hver måned. Det er lidt skidt. Jeg bruger ingen penge, så ved ikke helt, hvor de siver ud henne (der er ikke nogle poster der stikker ud) - vi har heller ikke gæld.

Jeg håber derfor på, at der kommer bud på en spiller eller to her når vinterenes transfervindue åbner. Vi kunne godt bruge til kapital til klubkassen på den front nemlig.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fællesspil - Novara
« Svar #14: 07 Jul 2015, 18:27 »

Hej Robinho4ever & Herlev.

Jeg vil meget gerne være med i jeres fælles spil. Jeg har før været med til at starte et fælles spil op med Leeds hvor vi fik spillet en 7-8 sæsoner så skulle mene at jeg er rimlig stabil i sådan et spil.

Så håber i har plads til mig Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 20 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010