Så skriver vi oktober måned, og jeg synes dermed, at det er tid til at kigge tilbage på sommerens begivenheder, truppens tilpasning til min taktik og en lille status midtvejs mod de kolde vintermåneder.
Velkommen til Novara - truppengennemgangAllerførst synes jeg, at truppen skal præsenteres - den er ganske konkurrencedygtig, turneringen taget i betragtning.
Det er måske på
målmandsposten, at truppen i skrivende stund er tyndest. Vores førstemålmand
Tonozzi er ikke en skikkelse at råbe hurra for - han er da også kun vurderet til halvanden stjerne. Han er den bedste vi har, og jeg har faktisk valgt ikke at se efter andre alternativer, som transferhistorikken længere nede også illustrerer. Andetvalget mellem stængerne er kun 16-årige
Confortini, der vurderes til at have et stort potentiale - et par Serie A-klubber, heriblandt Atalanta, har endda forsøgt at smide snøren ud efter ham.
Vores
forsvarskæde er ganske hæderlig. Der mangler lidt tyngde på backpositionerne, men det forventer jeg, at vi overlever minimum ind til vinterens transfervindue, hvor jeg godt kan finde på at hente en spiller, der kan dække begge pladser. Det kommer nok ikke, som det store chok, når jeg fortæller, hvem der hersker på henholdvis venstre -og højrebacken; nemlig
Garofalo og
Garufo, der begge har en vis erfaring, som kan blive vigtig for min ambition om oprykning. Fem spillere til to centrale pladser, er måske én for meget, men da to af disse er udviklingsspillere, er det ikke noget der bekymrer mig i øjeblikket.
Beye og
Vicari får primært deres minutter, som indskiftningsspille
re, men noget siger mig, at Vicari godt kan gå hen og overraske positivt allerede i indeværende sæson, og måske tilspille sig en fast plads ved siden af vores anfører,
Ludi.
Freddi er Ludis nuværende makker, og han er da også en solid stopper på dette niveau.
Bergamelli runder backkæden af.
Vores
midtbane har godt med tyngde og en masse kvalitet - vi lider lidt under, som tilfældet også er med forsvaret, at vi pt. kun har to skolede kantspillere. De fire startere i min 4-4-2 opstilling er
Mancosu, som er den eneste spiller, vi i dette transfervindue, har tilladt at smide en transfersum efter - han har naturligvis venstrekanten.
Bentivegna er lejet i Palermo, qua vores samarbejde med klubben. Han er ung og præstationerne svinger derfor også frem og tilbage, men overordnet set gør han det godt. Centralt dirigerer
Quaison - ligeledes lejet i Palermo og svensk landsholdsspiller - sammen med
Buzzegoli tropperne.
Pesce og
Faragó vil primært blive brugt som garderinger på flankerne, når der er brug for det, selvom det ikke er deres naturlige pladser.
Dickmann,
Ivan og
Aslaoui vil alle få deres minutter centralt, og dem skal der nok blive mange af.
Vi har tre uddannede
angribere i form af
Evacuo, der formentlig skal agere reserveangriber.
Corazza har trods sine - måske - middelmådige stats, allerede scoret sit første hattrick for klubben, og er derfor naturligt inde i varmen. Argentinske
González er lige vendt tilbage fra en skade i pre-season, men han ER stjernen på holdet, og jeg forventer mig store ting af ham i denne sæson.
Sommerens transfersDet var meget tekst. Nu er det tid til lidt billeder!

Ja, jeg har sat de små fisk ud i havet - dem på fri transfer.
Montipó er forresten grunden til, at vi er lidt tyndt besat på målmandsposten. Han var udtænkt til at stå fast, men Lazio ville give 25 millioner kr. for ham - en pris jeg satte på ham, for at holde dem væk. De bød alligevel, og kunne ikke sig nej. De luner godt på bankbogen taget i betragtning, at vi får 85 % af transferindtægterne
.
De første 10 kampeDet startede egentlig ikke særligt godt, da vi blev slået ud på hjemmebane i pokalturneringen, men da det ikke er en prioritet for mig pt., ser jeg det ikke som en katastrofe. Messina var bare bedre på dagen. Herefter havde jeg mine betænkeligheder, men truppen løftede heldigvis niveauet til turneringsstart, og smadrede magtesløse Pavia hele 4-0. Nedenstående billede fortæller vel meget godt, hvordan vores spillemæssige situation ser ud, uden jeg skal til at skrive spalte og spalte ned og hver eneste kamp.

Vi har indtil videre mistet point to gange - håbløse point. Den første gang formåede holdet ikke at udnytte en af i alt 26 chancer. Anden gang scorede modstanderholdet på deres eneste chance - vor herre bevares. Det fulde liga-overblik følger lige her.
StatusJeg er fortrøstningsfuld. Vi har et godt hold. Og vi skal simpelthen rykke op. Det vidner de nuværende resultater vel sagtens også om. Hvis I ønsker at se andet, så sig endelig til. Det tager ikke lang tid at tage et SS og smide op :-)