home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  2 Brugere, 248 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Fitness, form og skader
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fitness, form og skader  (Læst 2671 gange)
kanok
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Fitness, form og skader
« : 13 Apr 2015, 22:50 »

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af dette års udgave af Football Manager!


http://i.imgur.com/PXoMc20.jpg

Grunden til det findes i dette screenshot: Skader, skader og skader! Jeg er nået frem til marts 2015 og har fem skader. Ramos, Ronaldo og Sterling er færdige for sæsonen, mens Isco, Jesé og Zivkovic alle har haft lange skader. Udover de 8 spillere har Bale, James, Kroos, Khedira, Varane og Marcelo alle har haft kæmpe problemer i løbet af sæsonen og det har været meget sjældent at jeg har kunne stille med 11 spillere i kampform. I kampene har jeg ingen mulighed for at bruge mine udskiftninger taktisk eller for at spare spillere, fordi jeg er nødt til at udskifte spillere med enten slag eller skader..

Min træningsintensitet har sæsonen igennem været sat på mellem og jeg har 9 (!!) fysioterapeuter ansat - altså ingen problemer der.



http://i.imgur.com/qpSDxUr.jpg

På grund af de mange skader valgte jeg at starte et nyt save op. Jeg havde på fornemmelsen at patch 15.3 måske havde en dårlig indvirkning på gamle saves og at jeg måske ikke ville have så store problemer i et nyt save.

Men der tog jeg fejl.. I det andet save er jeg kun knap 3 måneder inde i sæsonen, men på trods af det har jeg på nuværende tidspunkt 5 (uden Jesé) skader. Derudover er Marcelo, Khedira og Isco på vej tilbage fra skader, mens Ronaldo, Kroos, Bale og Chicharito tidligere på sæsonen har været ude. I alt har jeg haft 12 forskellige spillere ude med diverse skader i løbet af knap 3 måneder! Shockeret

I dette save har jeg ladet Mauro Tassotti styre træningen, mens jeg har haft 6 fysioterapeuter ansat.



Derudover har jeg i begge saves forsøgt at rotere så ofte som muligt (hvilket ofte har været umuligt pga. antallet af skadesfrie spillere). Det betyder at den mest benyttede spiller Carvajal har spillet 32 ud af 48 kampe, mens en reserve som f.eks. Ødegaard har spillet 20 kampe fra start!



Skal man bare smide spillet i skraldespanden og vente på FM16 eller gør jeg et eller andet fuldstændig forkert? Ellers ville jeg gerne høre jeres bud på, hvordan man bedst håndterer spillernes fitness og form for at undgå de skide skader. :-)
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #1: 13 Apr 2015, 23:59 »

Havde noget af samme problem på et tidspunkt, og det løste jeg ved at have en overordnet trænings "work load" på let.
Altså den daglige træning på Let og den individuelle på Max Medium, hvis det er i opstarten kan jeg nogle gange gå op på hård hvis jeg spiller i f.eks England.

Når du træner en spiller individuelt, træner han f.eks hans position + "forsvar (alle pligter)" og så kommer din assistent og anbefaler at den spiller skal øve f.eks (bliver på benene når han tackler), det er 3 individuelle trænings metoder + den daglige træning !!!

det er meget hvis man også skal spille ca 40 kampe på en sæson.
Logged


JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #2: 14 Apr 2015, 07:28 »

Jeg synes sgu altid at FM har haft et problem med alt for mange skader - virkelig noget som også går mig på nerverne... :/
Logged

JaWocKa

Dauer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #3: 14 Apr 2015, 10:54 »

Har sku ikke de store problemer med skader i det her FM....der er bare nogle spillere som ALTID er skadet deri....kan f.eks. nævne El Sharaawy og Varane, som er 2 spiller der konstant er skadet --- husk at kigge under report card om der står nogle "cons" om skadesplaget, selvom jeg nu ikke tror at hele Reals hold har den xD
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #4: 24 Apr 2015, 13:29 »

Jeg oplever ikke problemet generelt.
Men jeg mener der er en tendens til flere skader når jeg spiller i La Liga.
Eksempelvis har jeg pt et save med Valencia og her er jeg også plaget af skader.
Ikke så vildsomt som du har i Real, men småskader hele tiden.

Omvendt oplever jeg sjældent store skadeskriser i England.

Så det kan godt være du har 6-9 fysio men hvis de er dårlige til deres job kunne du
Overveje at udskifte dem.
Hver gang jeg starter et save op, uanset hvilket hold, ryder jeg ud i staben.
For mig skal Fysio have mindst 17 i fysioterapi og samtidig have kendskab til fitnesstræning.

Ved ikke helt om dette var en hjælp men om ikke andet så tjek dine stats på dine fysio og se om der er plads til forbedring
Logged

Love the Blues

pernilles86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #5: 28 Apr 2015, 19:58 »

Nå så man kan gøre det på den måde... Det vidste jeg ikke så tak
Logged

kimf86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fitness, form og skader
« Svar #6: 30 Apr 2015, 08:36 »

Jeg oplever heller ikke problemet generelt!!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010