Jeg er efterhånden ved at være godt træt af dette års udgave af Football Manager!
http://i.imgur.com/PXoMc20.jpgGrunden til det findes i dette screenshot: Skader, skader og skader! Jeg er nået frem til marts 2015 og har fem skader. Ramos, Ronaldo og Sterling er færdige for sæsonen, mens Isco, Jesé og Zivkovic alle har haft lange skader. Udover de 8 spillere har Bale, James, Kroos, Khedira, Varane og Marcelo alle har haft kæmpe problemer i løbet af sæsonen og det har været meget sjældent at jeg har kunne stille med 11 spillere i kampform. I kampene har jeg ingen mulighed for at bruge mine udskiftninger taktisk eller for at spare spillere, fordi jeg er nødt til at udskifte spillere med enten slag eller skader..
Min træningsintensitet har sæsonen igennem været sat på mellem og jeg har 9 (!!) fysioterapeuter ansat - altså ingen problemer der.
http://i.imgur.com/qpSDxUr.jpgPå grund af de mange skader valgte jeg at starte et nyt save op. Jeg havde på fornemmelsen at patch 15.3 måske havde en dårlig indvirkning på gamle saves og at jeg måske ikke ville have så store problemer i et nyt save.
Men der tog jeg fejl.. I det andet save er jeg kun knap 3 måneder inde i sæsonen, men på trods af det har jeg på nuværende tidspunkt 5 (uden Jesé) skader. Derudover er Marcelo, Khedira og Isco på vej tilbage fra skader, mens Ronaldo, Kroos, Bale og Chicharito tidligere på sæsonen har været ude. I alt har jeg haft 12 forskellige spillere ude med diverse skader i løbet af knap 3 måneder!

I dette save har jeg ladet Mauro Tassotti styre træningen, mens jeg har haft 6 fysioterapeuter ansat.
Derudover har jeg i begge saves forsøgt at rotere så ofte som muligt (hvilket ofte har været umuligt pga. antallet af skadesfrie spillere). Det betyder at den mest benyttede spiller Carvajal har spillet 32 ud af 48 kampe, mens en reserve som f.eks. Ødegaard har spillet 20 kampe fra start!
Skal man bare smide spillet i skraldespanden og vente på FM16 eller gør jeg et eller andet fuldstændig forkert? Ellers ville jeg gerne høre jeres bud på, hvordan man bedst håndterer spillernes fitness og form for at undgå de skide skader. :-)