home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 765 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  L'era Rosso
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: L'era Rosso  (Læst 12019 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #45: 11 Nov 2006, 14:40 »

I øvrigt, en henvendelse til FMfreaks crewet.. Det er nu efterhånden til gentagende iritation, at jeres side pludseligt vælger at refreshe ens browser, og derefter sletter alt hva man har skrevet.
Det er sket gentagende gange for mig, hvor jeg har skrevet en opdatering og er igang med at ændre opsætningen, hvorefter siden opdaterer, og jeg ingen mulighed har for at gendenne det jeg har skrevet..

Nu skal jeg endnu engang til at skrive en opdatering, som jeg allerede har skrevet en gang Skuffet
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Kampen om Milano
« Svar #46: 11 Nov 2006, 15:06 »

Kampen om Milano
La Gazetta dello Sport - 19/11-2006


Milano er en millionby, en by delt i to. Delt i to på grund af de store, stolte fodboldhold, F.C. Internazionale og A.C. Milan. Hvor Inter traditionelt er en klub for den øvre del af befolkningen, er A.C. Milan arbejdernes klub. Dette er dog ikke rigtigt gældende mere – men lidt historie er vel altid interessant.
De to klubber har igennem hundrede år været rivaler, og det er derfor givet, at der står langt mere end tre points på spil, når de to hold løber på banen på henholdsvis San Siro og Stadio Guiseppe Meazza – to navne for det samme stadion. Klubberne deler både stadion, og ambitionen om at blive Milano, Italien og verdens bedste klubhold.

I dagens opgør var det de rød og stor stribede, Rossoneri, som venligt tog imod ”udebaneholdet”, de sort og blåstribede, Nerazzuri. Inden opgøret var Inter klare favoritter, og har helt klart været det bedst spillende klubhold fra Milano i denne sæson. 26 points, 8 sejre ud af 10 mulige, og ubesejrede. Milan kom derimod med skuffende 13 points (Rigtigt 21, men Milan startede med -8 points pga. Calciopoli sagen).
Med andre ord, Inter Milan var altså holdet som skulle bevise deres fortsatte dominans, mens det var op til A.C. Milan er vise de stadigvæk er med i kampen om mesterskabet, og fortsat vil sidde øverst på fodboldens trone.

Som kampen gik i gang var det dog også Inter Milan som dominerede, primært pga. deres kreative og tempofyldte kantspillere. Specielt Milans højreback, Daniele Bonera, havde problemer med at håndtere nyindkøbt Maxi Rodriguez. Rodriguez var sjovt nok inden sæsonen gik i gang, en spiller begge klubber var villige til at bruge enorme summer på. Inter trak det længste strå, og så fra start ud af også til at være det hold, som ville få de omstridte tre points.
Og efter 34. minutter kom Nerazzuri da også i front. Zlatan Ibrahimović kunne efter et indlæg fra Florent Malouda passere Dida, som inden dagens opgør blot havde lukket 3 mål ind i 10 kampe – en imponerende præstation af den brasilianske keeper, som i starten af sæsonen var på tale som en spiller, der med sikkerhed skulle udskiftes til januar. Han er kommet efter sin dårlige start på sæsonen, og har reddet Milan adskillige gange.
Blot et minut efter kom Il Diavolo dog tilbage, da en storspillende Mikel Arteta modtog åbningspasningen da Gilardino gav bolden op. Arteta tog 2 træk forbi sin markør Florent Malouda, og derefter et enkelt træk ind i banen. I mellemtiden havde Gilardino løbet i dybden ned bag Walter Samuel, og ventede blot på en tværaflevering fra Arteta. Afleveringen kom perfekt, og Gilardino kunne efter et imponerende samarbejde, udligne Inters føring, som reelt set kun holdt i få sekunder.
I overtiden af første halvleg var Milan uhyre tæt på at bringe sig i front. Netop tilbagevendte Filippo Inzaghi modtog en dyb stikning fra Andrea Pirlo, men måtte desværre takke sig med sidenettet, da skarpheden tydeligvis manglede. Inzaghi, som blot har spillet to kampe i denne sæson, kom dog stærkt tilbage i anden halvleg.

Mikel Arteta spillede generelt en god kamp, og havde fingeren med i alt positivt Milan foretog sig, hvis man ser på kampen fra et offensivt synspunkt. I det 58. minut skød Javier Zanetti bolden ud til hjørnespark, hvorefter Arteta vanen tro løb ud for at sparke. Pablo, Alessandro Nesta og Paolo Maldini var alle med oppe for at gribe chancen for et hovedstødsmål, og førstenævnte kom højest af alle, og kunne derfor bringe Milan foran, da han med et stærkt hovedstød headede forbi en fumlende Júlio César.

Blot fire minutter senere var Arteta igen på spil. Denne gang havde Fabio Grosso begået frispark mod rutinerede Serginho, og endnu engang bragte Arteta sig selv i oplæggerens rolle. På frisparket fandt han Inzaghi blandt mængden af Inter forsvarsspillere, og den erfarne måltyv bragte Rossoneri foran med 3-1, kampens resultat.

Efter kampen udtalte en stolt Adriano Galliani sig sålades: ”Jeg er stolt og tilfreds med dagens kamp, en kamp som vi skulle vinde. Vi fik en uheldig start på sæsonen, men Rivera og holdet har rettet op på den, hvilket denne kamp er et endegyldigt bevis på. Vi er tilbage i kampen om mesterskabet, og skal nok overraske folk til foråret, hvor vi forhåbentlig vil hæve trofæet.”

Milan vs Inter – 3:1
- 0-1: Zlatan Ibrahimović (34.)
- 1-1: Alberto Gilardino (35.)
- 2-1: Pablo (58.)
- 3-1: Filippo Inzaghi (62.)
Man of the Match: Pablo
« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 15:31 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

MeeLo
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #47: 11 Nov 2006, 15:15 »

I øvrigt, en henvendelse til FMfreaks crewet.. Det er nu efterhånden til gentagende iritation, at jeres side pludseligt vælger at refreshe ens browser, og derefter sletter alt hva man har skrevet.
Det er sket gentagende gange for mig, hvor jeg har skrevet en opdatering og er igang med at ændre opsætningen, hvorefter siden opdaterer, og jeg ingen mulighed har for at gendenne det jeg har skrevet..

Nu skal jeg endnu engang til at skrive en opdatering, som jeg allerede har skrevet en gang Skuffet

Kender det alt for godt. Derfor vil jeg råde dig til at skrive i wordpad eller notepad, og så når du skal poste det, opsætte det som du gerne vil. Bare husk hele tiden at have kopieret det du har sat ind, så du nemt kan trykke ctrl+v hvis der skulle ske noget Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #48: 11 Nov 2006, 15:28 »

Kender det alt for godt. Derfor vil jeg råde dig til at skrive i wordpad eller notepad, og så når du skal poste det, opsætte det som du gerne vil. Bare husk hele tiden at have kopieret det du har sat ind, så du nemt kan trykke ctrl+v hvis der skulle ske noget Smiley

Er jeg også begyndt på, men finder det stadigvæk irriterende at skulle gøre det, frem for blot at skrive her på siden Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #49: 11 Nov 2006, 15:33 »

Det er selvfølgelig ikke acceptabelt, at det skal skrives i notepad, word eller andet.
Det er blev sendt videre til Acido, så han kigger vel på det, når han engang kommer til live igen.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #50: 11 Nov 2006, 15:35 »

Det er selvfølgelig ikke acceptabelt, at det skal skrives i notepad, word eller andet.
Det er blev sendt videre til Acido, så han kigger vel på det, når han engang kommer til live igen.

Dejligt Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Acido
FmFreaks Crew
(Programmør)
*

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #51: 11 Nov 2006, 21:16 »

Der er ikke nogen indstillinger her på siden der får den til at refreshe noget som helst.

Problemet må ligge i en indstilling du har sat på i din browser.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #52: 11 Nov 2006, 21:33 »

Der er ikke nogen indstillinger her på siden der får den til at refreshe noget som helst.

Problemet må ligge i en indstilling du har sat på i din browser.


Nu har jeg kigget Firefox igennem, og kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor der står min browser refresher af sig selv, men du kan jo muligvis have ret.. MeeLo skriver jo også han har problemet, så enten har vi bare begge Firefox og den indstilling, eller også er det noget siden gør :<
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Acido
FmFreaks Crew
(Programmør)
*

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #53: 11 Nov 2006, 21:49 »

Nu har jeg kigget Firefox igennem, og kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor der står min browser refresher af sig selv, men du kan jo muligvis have ret.. MeeLo skriver jo også han har problemet, så enten har vi bare begge Firefox og den indstilling, eller også er det noget siden gør :<

Jeg bruger også selv firefox. Men jeg må indrømme at jeg aldrig har haft dette problem selv, om jeg så lader den stå natten over så har den ikke refreshet noget som helst om morgenen når jeg står op igen.

Derfor vil jeg umidelbart gå ud fra det er en indstilling i din browser, kan ikke lige se hvad det ellers skulle være.

Jeg har netop gjort det så den ikke refresher faktisk, pga du ellers ville kunne snyde den til at du var online hele døgnet rundt Wink Din tid online tæller ikke hvis du står idle på siden.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Milan videre fra Champions League gruppespillet
« Svar #54: 13 Nov 2006, 15:26 »

Milan videre fra Champions League gruppespillet
La Gazetta dello Sport - 05/12-2006


Efter en vaklende og usikker indledning på årets Champions League, kom A.C. Milan stærkt igen mod slutningen af gruppespillet, og sikrede sig med en overbevisende 3-0 sejr, ude mod Chelsea på Stamford Bridge. En kamp domineret af kantspilleren Marcelo, som i aftes for alvor fik sit internationale gennembrud.

På trods af at man på forhånd forventede José Mourinho at stille forberedt op til en AC Milan kamp, så det slet ikke sådan ud, da Diavolo gæstede Stamford Bridge. Fra dommerens start til slutfløjt var Chelsea ved siden af sig selv, og lignede langt fra et hold, som har domineret gruppespillet i pulje A, og som for øjeblikket indtager en halvskuffende 3. plads i Premier League.

Efter blot 8 minutters spilletid bragte Rossoneri sig i front, da Kaká lavede en overraskende tværpasning på kanten af Chelseas straffesparksfelt, hvor han spillede landsmanden Marcelo helt fri, som uden problemer bankede bolden forbi Petr Cech. Marcelo kom til kampen på Stamford Bridge med en stor selvtillid, i det både ham og fløjkollegaen Mikel Arteta har spillet helt fantastisk i de foregående kampe. Arteta var tæt på et hattrick da holdet gennemtævede Cagliari med 4-0, hvor Marcelo også kom på tavlen, og senere løb af med titlen som kampens bedste spiller. På trods af en svag start på sæsonen, og stor konkurrence med legendariske Maldini om pladsen som venstre back, har Marcelo alligevel formået at slå igennem på San Siro, og har for alvor vist hvor gode hans offensive kræfter er. Siden Antonio Puerta blev skadet har Marcelo og Serginho været flyvende på venstrekanten, og skiftevis leveret gode præstationer.


Godt og vel 20 minutter senere, en halv time inde i kampen, var oplæggeren til Marcelos mål, Kaká, uhyre tæt på at bringe Milan foran med 2-0. Den angrebsivrige playmaker fyrede et brag af et langskud af, men Petr Cech i Chelsea målet fik dog i sidste øjeblik hånd på bolden, og sendte bolden ud til hjørnespark.

I det 41. minut var den gal igen, Chelsea var atter i problemer. Marcelo afdriblede en yderst svagtspillende Jonas Elmer, som overraskende nok var startet på højre back. På trods af det schweiziske backtalent normalt huserer på venstrekanten, havde Mourinho overraskende nok, på trods af der officielt ikke er nogle skadede spillere i truppen, alligevel ladet ham starte på den modsatte side. Kampen igennem var Elmer udsat for et enormt pres af Marcelo, og generelt set var det ikke et specielt gennemtænkt træk, af den ellers så taktiske geniale portugiser. Marcelo spillede bolden indover til Ricardo Oliveira, som efter en enkelt dribling kom forbi Khalid Boulahrouz, og scorede på en chanceløs Cech. 2-0!

Efter pausen fortsatte Milaneserne med at dominere, og i det 64. minut kunne Alberto Gilardino øge føringen til 3-0, kampens endelige resultat.
Chelsea havde enkelte chancer i kampen, hvor Adriano, Robben og Ribéry alle tre var yderst skuffende, på trods af den dyrt indkøbte trio ellers skulle kunne levere hver gang.

Med fortsat positive resultater og avancement i Champions League, kunne det godt tyde på at Rivera nærmer sig noget der ligner en mulig kontraktforlængelse, hvilket det bestemt ikke lignede for blot 2 måneder siden.

Chelsea vs Milan - 0:3
- 0-1: Marcelo (8.)
- 0-2: Ricardo Oliveira (41.)
- 0-3: Alberto Gilardino (64.)
Man of the Match: Marcelo
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #55: 17 Nov 2006, 13:47 »

Da jeg hverken har haft tiden eller lysten til at spille FM eller skrive blogs i denne uge, kan man vel godt betegne bloggen som lukket.. Varede ikke så lang tid, og nåede slet ikke så langt som jeg havde sat mig for, desværre.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: L'era Rosso
« Svar #56: 17 Nov 2006, 13:48 »

Da jeg hverken har haft tiden eller lysten til at spille FM eller skrive blogs i denne uge, kan man vel godt betegne bloggen som lukket.. Varede ikke så lang tid, og nåede slet ikke så langt som jeg havde sat mig for, desværre.

Græder ticked off Kan du ikk la' vær med at slette spillet ? og så måske spille hvis du for lyst ?
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #57: 17 Nov 2006, 13:49 »

Græder ticked off Kan du ikk la' vær med at slette spillet ? og så måske spille hvis du for lyst ?

Jo, har jeg skam heller ikke gjort.. Vil bare ikke ha, at nogle skulle forvente at der kommer mere, eftersom jeg ikke lige pt. har lysten Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

United-styrer
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #58: 17 Nov 2006, 13:57 »

Meget ærgerligt. Det var en fornem blog, så længe det varede. Håber, du genoptager den på et tidspunkt.
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #59: 17 Nov 2006, 13:59 »

Meget ærgerligt. Det var en fornem blog, så længe det varede. Håber, du genoptager den på et tidspunkt.
Også mig.. Kom så Dau du kan jo godt !!!  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010