home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 774 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  L'era Rosso
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: L'era Rosso  (Læst 12021 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
L'era Rosso
« : 08 Nov 2006, 16:43 »


L'ERA ROSSO



Introduktion
Efter en længere periode uden at have foretaget mig noget på FM-scenen, eller i FM i det hele taget, fik jeg pludseligt lyst til at skrive lidt igen, og da FM2007 i den grad er en god undskyldning for at gå ordentligt igang igen, synes jeg at tiden var inde.
Dengang jeg skrev "blogs", eller dagbøger som vi kaldte det på FMkickoff (gammel side som introducerede blogs til FM scenen), var det højst sandsynligt anderledes end det bliver gjort nu. Jeg har kort kigget i et par af de andre aktive blogs, men har ikke rigtigt fundet en "typisk" stil at skrive i. Derfor vælger jeg at følge den jeg altid har skrevet, som vel også er lidt tilfældig. Jeg vil opdatere bloggen med transfernyheder og kampreferater og måske et par statusrapporter. Jeg kan intet sige mht. til aktivitet, da jeg går i gymnasiet, og nogle gange har massere af fritid, andre gange ingen. Håber I kan lide det, og forhåbentlig vil smide en kommentar eller to.

Jeg har valgt AC Milan af flere grunde. For det første fordi det er den fodboldklub jeg har fulgt i længst tid, nærmere betegnet 1995. Dengang var idolerne Roberto Baggio, Paolo Maldini og ikke mindst Franco Baresi. I denne blog vil jeg prøve at skabe et dynamisk og nyskabende "Rossoneri" (de rød-sorte) der spiller offensiv fodbold, modsat det holdet har vist under Carlo Ancelotti. Jeg vil for alt i verden holde fast på de levende legender Paolo Maldini og Alessandro Costacurta, men der er ikke andre fredede spillere. Ændringerne i truppen vil i første omgang nok ikke være så radikale, men med en gennemsnitsalder på 29 når holdet i hvert fald ikke langt.
Jeg vil primært søge efter nye spillere i Italien - forhåbentlig primært fra egne rækker. Derudover vil jeg naturligvis fortsætte Milans tradtion med store brasilianske spillere i trøjen, og det er ikke utvivlsomt at truppen også får et par spansktalenede spillere fra Argentina, Spanien og måske Mexico tilføjet. Altså kort fortalt sydlandsk inspireret fodbold, hvor kærligheden til spillet sættes højest.



Førsteholdstruppen
Opdateret 31/08-2006

Målmænd
1. Dida
16. Željko Kalac

Forsvar
2. Cafu
3. Paolo Maldini
4. Kahka Kaladze
5. Alessandro Costacurta
13. Alessandro Nesta
14. Pablo Ibañez
17. Dario Šimić
19. Giuseppe Favalli
23. Marcelo
25. Daniele Bonera

Midtbane
8. Gennaro Gattuso
7. Antonio Puerta
10. Mikel Arteta
20. Yohan Gourcuff
21. Andrea Pirlo
22. Kaká
24. Massimo Ambrosini
26. Antonio Vera

Angreb
9. Filippo Inzaghi
11. Alberto Gilardino
12. Ricardo Oliveira
15. George Weah Junior



Transfers

Handler ind:
04/07-06 - Antonio Puerta fra Sevilla - Pris: £6.000.000
11/07-06 - Marcelo fra Fluminense - Pris: £5.500.000
15/07-06 - Pablo fra Atlético Madrid - Pris: Byttehandel
29/07-06 - Mikel Arteta fra Everton - Pris: £9.500.000
29/07-06 - Antonio Vera fra Sevilla - Pris: Lejeaftale (et år)

Handler ud:
07/07-06 - Clarence Seedorf til Juventus - Pris: £9.000.000
12/07-06 - Cristian Brocchi til Catania - Pris: £500.000
15/07-06 - Marek Jankulovski til Atlético Madrid - Pris: £1.000.000 + Pablo

Bloggen er optimeret til Mozilla Firefox.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 15:33 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #1: 08 Nov 2006, 16:44 »

Kanon indledning og flot sat op!

Glæder mig til at høre mere.

Thumbs Up
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #2: 08 Nov 2006, 16:46 »

Spændende koncept med sambabolden. Jeg skal følge med i denne blog :-)
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Ancelotti erstattes endelig – Il Diavolo med spændende skifte
« Svar #3: 08 Nov 2006, 16:46 »

Ancelotti erstattes endelig – Il Diavolo med spændende skifte
La Gazzetta Dello Sport - 01/07-2006

Efter længere tids kritik af Carlo Ancelotti, valgte bestyrelsesformand Silvio Berlusconi, sammen med en enstemmig bestyrelse at lade ham træde af, og søge efter en ny lederskikkelse til de røde fra Milano. Efter blot 2 dage uden en cheftræner, indkaldte den milanesiske medieguru igen til pressemøde, hvor holdets nye frontfigur blev præsenteret.

Valget faldt, yderst overraskende, på blot 32 årige Christián Rivera, søn af legendariske Gianni Rivera. Rivera ”junior” har været på den milanesiske lønningsliste siden år 2000, hvor han har trænet Beretti holdet (U19) med stor succes. Rivera, som hele sit liv har været AC Milan fan, sagde følgende til pressemødet: ”Jeg er yderst stolt over at være Carlo’s (Ancelotti red.) efterfølger. Han var en god træner, og jeg skal vise mit bedste hvis jeg vil nå op på hans niveau. På trods af min unge alder, og forholdsvis korte erfaring som cheftræner, mener jeg alligevel at jeg er yderst kvalificeret, hvilket I vil få at se når sæsonen engang kommer i gang.”

Pressen så måbende til da Berlusconi præsenterede Rivera, og gentagende spørgsmål om Rivera’s evner som cheftræner for en klub af denne størrelse, samt spørgsmål angående hans manglende erfaring, valgte Berlusconi at besvare samtlige spørgsmål på denne måde: ”Jeg er fuldt forstående overfor jeres uforståenhed overfor vores valg af en ny cheftræner. Vi har naturligvis haft mange ansøgere, men da vi kun har haft gode erfaringer med Christian, siden hans far anbefalede ham for os i 2000, var vi slet ikke i tvivl om at vi kunne ansætte en ny træner fra egne rækker. Vi har præcis de samme forventninger til den kommende sæson, som hvis træneren hed Alberto Zaccheroni eller Carlo Ancelotti. Vi skal vinde alt hvad vi er med i, og hvis det ikke lykkedes, har sæsonen været en fiasko. Eneste undskyldning for at Serie A titlen ikke kommer til San Siro i denne sæson er naturligvis ”Calciopoli” skandalen, og da vi starter med -8 points efter vores konkurrenter. Med ansættelsen af Christián sender vi også det signal, at vi ihærdigt vil prøve på at forny truppen med en del nye spillere, og forhåbentlig få et inspirerende og kreativt hold, med en yderst ambitiøs vinderindstilling til kampstart den 10. September.”

Berlusconis ord afsluttede det i alt tredive minutter lange pressemøde, hvor djævlene fra Milano i den grad ser svækkede ud, taget den nye sæson i betragtning.


Christián Rivera er søn af den tidligere A.C. Milan anfører, Gianni Rivera
« Seneste Redigering: 08 Nov 2006, 17:45 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

absalonsen
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #4: 08 Nov 2006, 16:53 »

Som altid en fornøjelse at læse. Mere kræves!  Thumbs Up
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #5: 08 Nov 2006, 17:02 »

Wtf.... Det her er jo en super indledning... Det ser virkelig ud til at være noget der kan blive godt Smiley Og jeg vil, ligesom Absa, kræve mere! Opstemt
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Puerta nyeste mand i Milan trøjen
« Svar #6: 08 Nov 2006, 17:44 »

Puerta nyeste mand i Milan trøjen
La Gazzetta Dello Sport - 04/07-2006

Efter blot 4 dage i spidsen for Il Diavolo, har cheftræner Christián Rivera allerede hentet sit første indkøb til klubben. Navnet er Antonio Puerta, en 21 årige sevillianer med 5 U21 landskampe og en enkelt sæson i La Primera i benene. Alt i alt en spændende spiller for fremtiden, som indtil videre forventes at være reserve for Clarence Seedorf, som dog muligvis er på vej væk.

"Antonio Puerta er i den grad en spiller som har det vi behøver. Ingen er over holdet i min trup, og derfor er jeg sådan set ligeglad, om omgivelserne ikke mener at der skrives kontrakter der ikke er et Milan hold værdigt. Jo vist er superstjerner noget der kan give holdet et skub i den rigtige retning, men jeg har ikke været på udkig efter superstjerner, men derimod spillere som vil passe godt ind i netop denne trup. Puerta var mit førstevalg, og jeg er yderst lettet over at allerede efter 4 dage som træner, at kunne præsentere mit første indkøb.
Puerta giver et meget godt billede på, hvordan jeg vil forsøge at forny truppen. Unge spillere med gå-på-mod og en god indstilling er hvad jeg søger, da rutinen i den grad ikke er en mangelvare på Milanello
." sagde Christián Rivera ved dagens pressemøde.

Antonio Puerta har fået tildelt nummer 7, hvilket stik imod alle forventinger, indikerer at han bliver blandt de startende 11, og ikke blot en reservespiller.


Antonio Puerta fejrer et af sine to mål i den forgange sæson
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Seedorf tager til Torino
« Svar #7: 08 Nov 2006, 18:09 »

Seedorf tager til Torino
La Gazzetta Dello Sport - 07/07-2006

Efter blot en uge på Milanello hvor lederen har heddet Christián Rivera, er djævelene på papiret i den grad blevet svækket. Væk er den rutinerede, alsidige og stærke kantspiller Clarence Seedorf, som tager vest på til Torino og Juventus - og samtidig skifter Serie A og Champions League ud med Serie B.
Efter Riveras udnævnelse har Seedorf, blandt andre, været utilfreds med den nye ledelseform, hvilket primært skulle være grunden til salget. Officielt siger Adriano Galliani dog blot at spilleren ikke længere var i truppens planer, og derfor blev solgt til højest bydende.

Clarence Seedorf sagde selv om skiftet: "Jeg nyder at være i Italien, og er derfor glad at kunne skifte AC Milan og Milano ud med Juventus og Torino. Geografisk er det ikke noget stort skifte, og jeg forventer da heller ikke så forfærdeligt mange ændringer spilmæssigt. Juventus står overfor en stor udfordring med Serie B, og jeg glæder mig til at være med til at genopbygge en så betydningsfuld og traditionsrig klub. Jeg ønsker Rivera og hans nye trænerstab al held og lykke med fremtiden, og kan ikke vente til at mødes med min gamle klub i næste sæson, når vi selvfølgelig spiller i Serie A."

Umiddelbart ser Milans kanter nu meget svækkede ud, da de reelt står med to unge og uerfarene, og to yderst erfarne, men måske mættede og trætte spillere. Yohann Gourcoff, Antonio Puerta, Cafu og Serginho er de spillere Rivera skal vælge imellem, og umiddelbart ser det ikke ud som om, at nogle af løsningerne har kvaliteterne til at løfte spillet betydeligt, nærmest tværtimod.
Hvis kanterne ikke forstærkes betydeligt, bør Milan slet ikke drømme om Champions League eller Serie A titler i denne sæson.


Clarence Seedorf har fejret mange triumfer med AC Milan, og forventer at gøre det samme med Juventus
« Seneste Redigering: 08 Nov 2006, 18:36 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Lovende talent skriver under med Milan
« Svar #8: 08 Nov 2006, 18:23 »

Lovende talent skriver under med Milan
La Gazzetta Dello Sport - 11/07-2006

Efter dagens pressemøde var det lysende klart for alle - A.C. Milan har netop skrevet under med en yderst lovende venstreback. Navnet er Marcelo Vieira da Silva Júnior, eller bare Marcelo, som han kaldes i hjemlandet Brasilien. Netop i Brasilien er han en af de unge spillere, som det fodboldtossede folkefærd forventer sig uendelig meget af. Han er udnævnt til at være landsholdets nye venstreback, og skal overtage arven fra den legendariske Roberto Carlos.
Og unge Marcelo har da også mange af de talenter som Carlos har. Begge spillere er meget angrebsivrige af forsvarsspillere at være, og Marcelo har allerede vist for Fluminense, at han helt bestemt er et farligt våben i angrebet. Han tager raids op ad venstrekanten som kun Carlos kan efterligne, hvorefter et indlæg fra baglinien eller en pasning ind til de angribende spillere ligger præcist, og oftest ender med et mål eller en giftig chance. I en kort "præsentationsvideo" af Marcelo så vi netop dette scenarie gentaget op til flere gange, da han i den igangværende sæson for Fluminense flere gange modtog kåringer som rundens og kampens spiller, og i det hele taget kun har imponeret.

Marcelo forventes allerede nu at skulle konkurrere med Kahka Kaladze, selvom man næppe kan forvente at en blot 18 årig brasilianer vil slå til med det samme, i et land hvor han hverken kan sproget eller har bosat sig endnu. Marcelo forventes dog at skulle tages ind under landsmanden Serginho's vinger, som i de første måneder vil tage sig af Marcelo og lære ham om det italienske sprog og landets kultur.

Det er med sikkerhed en spændende og talentfuld herre, som Christián Rivera har tilføjet i sin trup. Efter et lidt tvivlsomt indkøb af Antonio Puerta, er det bestemt positive takter fra Milano bossen!


Marcelo har været flyvende for Fluminense
« Seneste Redigering: 08 Nov 2006, 22:15 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Jankulovski til Madrid, Pablo til Milano
« Svar #9: 08 Nov 2006, 18:58 »

Jankulovski til Madrid, Pablo til Milano
La Gazzetta Dello Sport - 15/07-2006

Endnu engang kaldte Adriano Galliani og Christián Rivera til pressemøde, denne gang for at præsentere en byttehandel med Atletico de Madrid. Til Madrid rejser tjekken Marek Jankulovski, mens Pablo Ibañez pakker sine ting og rejser til Milano.

Marek Jankulovski har de seneste par dage været med i et hav af transferrygter, hvor bl.a. Udinese, Manchester City og F.C. København har været involveret. Efter Marcelos ankomst på Milanello var spåede flere fodboldseksperter at tjekkens dage i Milano var talte, og at han hurtigst muligt ville forlade klubben. Og fodboldeksperterne fik ret, Jankulovski har skrevet under på en tre årig kontrakt med de rød og hvid stribede underdogs fra Madrid, mens A.C. Milan modtager et ukendt pengebeløb samt den centrale forsvarsspiller Pablo.

Pablo forventes umiddelbart at skulle rotere med Alessandro Nesta og Paolo Maldini, og på længere sigt overtage Maldinis plads i det centrale forsvar. Maldini har endnu ikke sagt hvornår han vil trække sig tilbage, men det forventes at den nuværende sæson vil være hans sidste, en mening som i den grad blev forstærket efter Pablos ankomst.
Christian Rivera sagde følgende under dagens pressemøde: "Jeg er yderst glad for at kunne præsentere Pablo Ibañez som ny mand i Milans trøje, og forventer mig meget af ham i den kommende sæson. Han forstærker vores centrale forsvar gevaldigt, og glæder sig til at starte i klubben. Jeg var sikker på at Pablo ville blive en "Diavolo" efter jeg så ham under VM, hvor han gang på gang spillede blændende i det centrale forsvar med Puyol. Han er en spiller jeg forventer mig meget af, og som ligeledes forventer sig meget af os.."

Endnu en dag på Milanello fyldt med tranfers og transferrygter er overstået. Jankulovski er rejst, Pablo er ankommet, og det virker som om at spillertilgangen ingen ende vil tage.
Af spillere som kædes sammen med A.C. Milan for tiden kan bl.a nævnes Fernando Gago (Boca Juniors), Rodrigo Palacio (Boca), Tiago (Lyon), Mikel Arteta (Everton) og Raúl García (Osasuna). En ting er sikkert, det er ikke det sidste vi har set fra djævelene denne sommer.


Pablo i kamp for Spanien.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

ZhotLog
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #10: 08 Nov 2006, 19:29 »

Sygt lækkert med alle de updates! Og det er jo spændende læsning.. Men fik du virkelig penge for den byttehandel? For Pablo er da en del bedre en Jankulovski???
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: L'era Rosso
« Svar #11: 08 Nov 2006, 19:39 »

Sygt lækkert med alle de updates! Og det er jo spændende læsning.. Men fik du virkelig penge for den byttehandel? For Pablo er da en del bedre en Jankulovski???

Sådan ser jeg også på det, men Atletico har solgt Antonio López, og så vil jeg mene at Jankulovski er en god handel.. Som du kan læse under transfers fik jeg £1.000.000 for ham + Pablo, føler mig dog også meget heldig.
Det er anden gang (Pablo blev også solgt for små penge i mit tidligere spil) at jeg ser ham blive solgt for så lidt, så Atlético Madrid er åbenbart ikke så vilde med ham..
Som bonusinfo kan jeg da nævne at de også har solgt Perea, så de holder åbenbart udsalg i deres forsvar i dette spil..

Forresten, tak for alle jer som har smidt en kommentar, det gør det jo lidt sjovere at der rent faktisk er nogle der læser det man skriver Wink
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Guldbrand
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #12: 08 Nov 2006, 19:59 »

God blog indtil videre... Du skriver på en god måde så det er spændende at læse.. Thumbs Up

Dog kunne det være dejligt hvis du placerede dine billedere så de lå inde i teksten, og på den måde fik en lille læse pause efter man f.eks. havde læst halvdelen af det.. tror det ville give bloggen et lille ekstra plus  Wink
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: L'era Rosso
« Svar #13: 08 Nov 2006, 20:03 »

The king is back!

Rigtig godt skrevet, så keep up the good work!
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
A.C. Milan på tur i sambaens moderland
« Svar #14: 08 Nov 2006, 20:05 »

A.C. Milan på tur i sambaens moderland
La Gazzetta Dello Sport - 23/07-2006


I dag tog Christián Rivera samtlige førsteholdsspillere med til Malpensa lufthavnen i Milano, hvor kursen blev sat  mod Brasilien, nærmere bestemt Botafogo, Rio de Janiero. Her indleder klubben årets venskabs og testkampe mod fire brasilianske klubber, nemlig Fluminense, Palmeiras, São Paulo og Guarani. I alt skal truppen opholde sig fjorten dage i Brasilien, hvor den første kamp bliver spillet i Rio, mens de resterende vil tage sted i landets største by, São Paulo.

Alle førsteholdsspillere, pånær skadesplagede Massimo Ambrossini er udtaget, men overraskende nok har Rivera undladt at tage nogle af de mest lovende talenter fra ungdomsholdene med. Riveras forklaring på dette lyder at han ville have holdet skal blive mere sammentømret, og derfor ikke har tid eller lyst til at teste ungdomsspillere, som alligevel ikke vil være førsteholdsaktuelle i den kommende sæson.
Signalet Rivera sender med at udtage alle førsteholdsspillere er at klubben højst sandsynligt ikke vil sælge flere af dets faste spillere, og formentlig blot bygge videre på denne trup, og eventuelt tilføje en spiller eller to til midtbanen, som mildest talt er meget svag.

A.C. Milan kan ikke forvente at få lette modstandere, i det alle holde lige pt. klarer sig godt i Brasiliens Série A, hvor São Paulo i øjeblikket leder ligaen foran rivalerne fra São Caetano.
Der er blevet spekuleret i om klubben på sit brasiliens visit er på udkig efter en sydamerikansk samarbejdspartner, hvor vidt der er hold i disse rygter vides dog ikke.

Kampplan over A.C. Milans visit i Brasilien. Samtlige kampe kan følges via LiveStream og tekstopdateringer på ACMilan.com. Alle kampes sendes kl. 20.30.

- Tirsdag den 25. Juli mod  Fluminense
- Fredag den 28. Juli mod  Palmeiras
- Mandag den 31. Juli mod São Paulo FC
- Torsdag den. 3. August mod Guarani
« Seneste Redigering: 08 Nov 2006, 20:12 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010