home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 282 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Loco
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Loco  (Læst 19970 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #45: 25 Apr 2015, 09:50 »

Desværre. Men det tager ikke noget fra en yderst fornem sæson. Også tarveligt ikke at blive mester med 84 point.

Ja, præcis. PSG bliver stærkere og stærkere. Det er også helt vildt, så mange kvalitetsspillere, som de henter. De har brugt £147.000.000 i sæsonen.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #46: 25 Apr 2015, 09:56 »


FARVEL TIL TO STJERNER
Sommeren har budt på salg af to store spillere. De var store på hver sin måde. Den ene, fordi han har spillet 10 år i klubben som førstevalg. Den anden, fordi han var en af verdens bedste på sin position.
UD
Dória -> Arsenal (£41.500.000)
Michy Batshuayi -> Rennes (£3.500.000)
Steve Mandanda -> Fiorentina (£1.600.000)
Jérémie Porsan Clemente -> Rennes (leje)


IND
Achour Mokrani (£7.000.000)
Layvin Kurzawa (£7.000.000)
Morgan Schneiderlin (£21.500.000)
Jerónimo Rulli (£14.000.000)

Der er tale om Steve Mandanda og Dória. Førstnævnte måtte jeg sælge, efter jeg fik chancen for at hente en bedre og yngre målmand. Der kommer mere om ham senere. Mandanda er nu i Fiorentina, som fik en god keeper for en slik.

Planen var at holde på Dória så længe som muligt, og ikke overraskende kunne jeg ikke holde på ham i mere end tre sæsoner. Efter forhandlinger endte Arsenal med at byde £41.500.000 for min guldfugl, og det kunne jeg ikke sige nej til, da det også var Dórias ønske at skifte.

Jeg har ikke hentet en direkte erstatning for Dória. Jeg vælger at satse på ungdommen. Jeg havde 21-årige Diallo, 23-årige Aloé, 20-årige Pepe, 27-årige Nkoulou og 18-årige Cedric Germano til at dække de tre positioner i forsvaret, men nu har jeg også hentet Achour Mokrani for £7.000.000 i Monaco. Dermed har jeg nu fem meget unge forsvarsspillere og så også Nkoulou, som må blive alderspræsidenten med sine 27 år. Det skal blive sindssygt spændende at følge udviklingen. Germano og Mokrani forventer jeg mig meget af.

Venstre backen har jeg før nævnt som et svagt punkt, fordi jeg kun har haft Mendy til den plads. Nu har jeg også Layvin Kurzawa. En 24-årige venstre back, som har 12 landskampe for Frankrig.
CL BEST PLACED QUAL. 3 LEG 1
v. GENK (h) 4-0
1-0, Ayew (11)
2-0, Ayew (30)
3-0, Ayew (31)
4-0, Ayew (37)


CL BEST PLACED QUAL. 3 LEG 2
v. GENK (a) 3-0
1-0, Germano (34)
2-0, Díaz (35)
3-0, Griezmann (60)


CHAMPIONS TROPHY
v. PSG 2-0
1-0, Ayew (38)
2-0, Germano (57)

Sommerens to største indkøb må dog siges at være Morgan Schneiderlin og Jerónimo Rulli. Schneiderlin er en fantastisk midtbanespiller, som forhåbentlig kommer til at blomstre på mine defensive midtbane i rotation med Rabiot. Rulli er den målmand, som jeg snakkede om tidligere. Han er en verdensklassemålman d, og det var ikke mindst også på grund af hans personlighed (Model Professionel), at jeg hentede ham. Han er et scoop for £14.000.000.

Rulli har stået sine første tre kampe for Marseille, og han har holdt buret rent alle tre gange. Vi er klar til to playoff-kampe imod Plzen i Champions League, efter vi har besejret Genk med samlet 7-0. Ayew scorede utrolige fire mål på 26 minutter hjemme i Frankrig, mens de to kometer, Díaz og Germano, var med til at gøre arbejdet færdig i Belgien.

For andet år i træk har vi vundet Champions Trophy. Ayew scorede sit femte sæsonmål, mens Germano igen nettede, da PSG blev sænket med 2-0. Vi er klar til Ligue 1-åbneren imod Monaco.

TRUPPEN (64 % FRANSK)
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Loco
« Svar #47: 25 Apr 2015, 12:58 »

Jeg har selv spillet 6 sæsoner med Bordeaux her i FM15, og jeg kan kun nikke genkendende til at PSG virkelig har iført sig spenderbuksen.

Og lækkert indkøb med Rulli. Ham har jeg i flere omgange virkelig gerne ville have haft på mit Goiás mandskab.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #48: 26 Apr 2015, 10:40 »

Jeg har selv spillet 6 sæsoner med Bordeaux her i FM15, og jeg kan kun nikke genkendende til at PSG virkelig har iført sig spenderbuksen.

Og lækkert indkøb med Rulli. Ham har jeg i flere omgange virkelig gerne ville have haft på mit Goiás mandskab.

Ja, det er helt utroligt, hvad de køber.

Rulli er en kongekeeper!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #49: 26 Apr 2015, 10:48 »

PSG ER STUKKET AF, MEN SÆSONEN LEVER
Jeg er halvvejs i min fjerde sæson i Olympique Marseille. Efter en meget sløj sæsonstart, som betyder, at vi er ude af mesterskabskampen, er vi nu ubesejret i 13 kampe i træk. Vi er også videre fra en svær Champions League-gruppe, hvorfor jeg egentlig er okay tilfreds.

Først skal vi lige omkring nogle transfers. Dória og Mandanda, to store navne i klubben, var allerede smuttet, men den 31. august smuttede den måske største spiller i klubben. Han havde været i klubben siden 2005. Han havde startet sæsonen fantastisk med fire mål imod Genk og et imod PSG, men da Atlético kom med et bud på £41.500.000 kunne hverken Ayew eller jeg sige nej.

En hurtig erstatning blev 21-årige Kelechi Ikeanacho, som jeg lejede i Manchester City. Ikeanacho har et fantastisk potentiale. For nylig – helt præcist 28. november – hentede jeg endnu en angriber. Griezmann, som havde været en af mine absolut bedste spillere, fik en slem skade for det franske landshold, som ville holde ham ude i tre måneder, og derfor fik klubben lov til at hente en erstatning. Her fandt jeg 22-årige Anthony Martial i Monaco. Han kostede mig £30.500.000.

André-Pierre Gignac er topscorer med 13 mål.

Senest har jeg hentet brasilianske Nathan på en fri transfer. Nathan har formidable egenskaber, og han er en lidt en sikring og en backup, hvis Imbula skulle blive solgt i januarvinduet. Både Manchester United og Juventus har set sig lune på min nøglespiller. Desuden forlader Mathieu Flamini og Andrea Pirlo også klubben, da jeg slet ikke kan finde spilletid til dem.

Som sagt er 1. pladsen væk. PSG har vundet 15 af deres første 17 kampe og er på vej imod endnu et mesterskab. Med 10-4-4 ligger vi på 5. pladsen og er vi 11 point efter, men jeg er tror på, at vi nok skal være kravlet op på 2. pladsen, når 38. runde er spillet.

Vores start bød på grimme pointtab imod Saint-Etienne, Lens, Lille, Rennes og Sochaux. Derudover fik vi tæv af Bayern Müncen i Champions League. Vi havnede i en gruppe med Bayern, Valencia og Besiktas, og vi lagde ud med en 4-1-snitter i Tyskland.

Men en 3-0-sejr over Auxerre og en 5-0-triumf imod Besiktas kickstartede vores sæson. Vi tabte imidlertid 3-2 på Parc des Princes i en kamp, hvor vi førte ved pausen og så godt ud, men siden har vi ikke tabt. Vi spillede 2-2 og 2-1 imod Valencia og fik revanche imod Bayern. Pepe og Imbula scorede i en forrygende 2-0-sejr over tyskerne. At vi kun fik 1-1 i sidste kamp imod Besiktas betød, at vi endte på 2. pladsen, et point efter Bayern. Nu gælder det Dortmund i ottendedelsfinalen.

Bortset fra to dumme pointtab imod Lorient og Ajaccio har vores form været suveræn i ligaen. Gignac og Díaz var med to mål hver i superform, da vi i sidste ligakamp vandt 5-2 over Guingamp.

Nu gælder det sidste halvdel af min fjerde sæson. Målet er en plads i top to i ligaen og mindst en kvartfinaleplads i Champions League.

Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #50: 27 Apr 2015, 16:40 »


MARSEILLE SPILLER MED OM TRE TROFÆER
År 2018 har indtil videre været forrygende. Vi har spillet 21 kampe. Vi har vundet 18 af dem og scoret absurde 72 mål. PSG vinder også mange kampe, og vi indhenter dem ikke, men til gengæld er vi, i modsætning til PSG, stadig med i Champions League. I de to cupturneringer er det selvfølgelig også PSG, der er modstanderen – i Coupe de la Ligue-finalen og i French Cup-semifinalen.

Januar måned var fuldstændig fantastisk. Syv kampe gav syv sejre og en målscorer på 33-1. Neal Maupay scorede sig et 10-tal med fem mål i 6-0-sejren over Nantes i Coupe de la Ligue. Min forsvarsspiller Abdou Diallo scorede seks mål i januar og er oppe på ufattelige 14 mål.

Venstre side af forsvaret har været en af sæsonens
opleveler. Kurzawa har en kanon debutsæson
med otte oplæg, mens Diallo har scoret 14 mål.

Vi har fortsat takterne i februar og marts, men har dog tabt point. Vi tabte fortjent 2-0 imod Rennes, men vores to uafgjorte kampe imod Sochaux og Montpellier var meget frustrerende. Vi førte 2-0 imod Sochaux, som udlignede med to minutter igen. Montpellier udlignede også i slutminutterne.

Højdepunkterne har helt sikkert været vores billet til finalen i Coupe de la Ligue, 3-0-sejren over PSG og ikke mindst vores triumf imod Dortmund. Imbula, Martial og Diallo scorede et mål hver, da vi slagtede Paris hjemme på Stade Vélodrome, hvor Dortmund også fik ørene i maskinen. Vi lukkede dog tyskerne ind i kampen, da de reducerede til 3-5, men med en 1-0-sejr i Dortmund var det videre avancement hjemme. Nu venter mægtige Real Madrid i kvartfinalen.

Anthony Martial har været en formidabelt køb. I 22 optrædener er det blevet til 10 mål og 12 oplæg. Det har været vigtigt i Griezmanns fravær. Gignac og Maupay er også kun blevet bedre og bedre. De har tilsammen 45 mål.

Jeg har desuden haft spenderbukserne på. Da Newcastle bød £12.750.000 på Brice Dja Djédjé, så jeg chancen til at sælge min trofaste højre back og i stedet hente et stærkere navn ind. Jeg havde nemlig udset mig Sébastien Corchia i Porto, og jeg måtte slippe £38.000.000 for den franske back. Jeg har nu to rigtig, rigtig gode backs på hver sin side i Kurzawa og Corchia.

Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #51: 27 Apr 2015, 21:38 »

MARSEILLE MÅ NØJES MED DE TO SMÅ TROFÆER

Mægtige Real Madrid var modstanderen i Champions League-kvartfinalen, og for andet år i træk slog vi en af de spanske giganter ud. Sidste år fik Barcelona ikke et ben til jorden, men denne gang var det en hårdere opgave. Returopgøret måtte i forlænget spilletid, efter James Rodriguez havde udlignet til 1-1 og samlet 2-2 i de døende minutter på Stade Vélodrome, men her dukkede Anthony Martial op i kampens 116. minut og sendte os i semifinalen.

Til enorm skuffelse tabte vi til Shakhtar, som også gik hen og vandt finalen med 3-2 over Manchester United, som havde fået hævn over Liverpool i semifinalen, efter at det sidste år var Liverpool, der bookede finalebilletten. Jeg var ellers sikker på, at vi ville klare den, da vi med en 2-0-føring og et stort overtag så godt ud med 15 minutter tilbage af første opgør imod ukrainerne. Men Shakhtar fik reduceret efter 75 minutter, og i opgørets 88. minut begik vi straffespark. Shakhtar fik 2-2 med hjem fra Frankrig, og da vi tabte 2-1 i Ukraine, var vi ude af Champions League.

Sæsonen er slut, og det endte med to trofæer. De to små franske turneringer: Champions Trophy og Coupe de la Ligue. Vi tog sidste nævnte efter en straffesparkskonkur rencesejr over PSG. Hovedstadsklubben er dog dem, som griner højest, efter de genvandt mesterskabet med 92 point og også vandt French Cup. De slog os med 2-0 i semifinalen.
GOALS
28 - Neal Maupay
26 - André-Pierre Gignac
17 - Anthony Martial


ASSISTS
17 - Sergio Díaz
16 - André-Pierre Gignac
14 - Neal Maupay

Vi fik skrabet 85 point sammen i ligaen. Det havde jeg ikke regnet med, at vi ville gøre efter vores dårlige start, og pointantallet er også et større end sidste år, hvorfor jeg er tilfreds.

Jeg glæder mig over endnu fin præstation i Champions League, hvor vi besejrede store hold som Valencia, Bayern, Dortmund og Real Madrid. Jeg glæder mig også over, at Anthony Martial viste sig at være et formidabelt indkøb. Han præsterede 17 mål og 15 assists. Giannelli Imbula og Neal Maupay havde begge igen flotte sæsoner, og jeg er sikker på, at der kommer en masse bud på de to over sommeren. Generelt tror jeg, at mange af mine spillere er eftertragtede, og det skal blive et meget spændende transfervindue, som jeg går i møde.

Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #52: 28 Apr 2015, 09:45 »


MARSEILLE TJENER KASSEN PÅ STORE SALG
I den netop overståede sæson købte jeg spillere for svimlende £119.000.000. Til den nye sæson har det været omvendt. Mine spillere har været eftertragtede, og der er tikket intet mindre end £104.000.000 ind på kontoen. Jeg har kun købt for £29.500.000 og har stadig £122.000.000 at købe ind for.

UD
Giannelli Imbula (£50.000.000) | Neal Maupay (£42.000.000) | Adrien Rabiot (£17.750.000) | Brice Samba (£125.000)

Giannelli Imbula har været en fantastisk spiller for mig. Fra 2015 til 2018 lavede han 34 mål og lagde op til 30. Specielt i 2016/17-sæsonen var han suveræn med et karaktersnit på 7.62. Men nu er hans tid i Marseille slut, og det var noget, som jeg havde forudset, som jeg også fortalte, da jeg hentede Nathan i sidste sæson. Chelsea har betalt £43.500.000 for franskmanden, og det stiger til £50.000.000, hvis Imbula spiller 10 landskampe mere.

Neal Maupay er også fortid. Han er også taget til Premier League. Manchester City bød £42.000.000 for min topscorer, og så måtte jeg sige ja. Jeg købte ham for £6.000.000, og han har givet mig 70 mål, hvorfor han har været et fantastisk bekendtskab for klubben.

En anden spiller, som jeg har tjent en masse penge på, er Adrien Rabiot, som er skiftet til Roma. Jeg hentede ham for £6.250.000 i PSG og har nu solgt ham videre for £17.750.000. Jeg mente, at jeg godt kunne finde en spiller på samme eller højere niveau til færre penge, og det har jeg også formået at gøre.

Desuden har jeg min reservekeeper Brice Samba også forladt holdet, da han ønskede mere spilletid. Han er nu hos sidste års bronzevindere Lorient.

IND
Jean Fofana (£5.000.000) | Fasika Welmant (£3.500.000) | Anthony Charlot (£11.750.000) | Guido Vadalá (£2.200.000) | Geoffrey Kondogbia £6.750.000

Salget af Samba betød, at jeg skulle ud og finde mig en ny andenmålmand, og jeg fandt to unge franskmænd, som jeg har købt: Jean Fofana og Fasika Welmant. Welmant har jeg udlejet til en Ligue 2-klub med det samme, da han godt kan klare sig selv med hans Fairly Professionel-personlighed, mens Fofana bliver i klubben som andenmålmand og tager ved lære af Rulli, som er en god tutor. Manchester City har også været ude efter Rulli i transfervinduet, men de betalte ikke nok. Alligevel tror jeg ikke, det varer længe, før Rulli ryger til en større klub, og derfor er jeg meget tilfreds med, at jeg har hentet to meget talentfulde franske keepere, som kan vogte Marseille-buret i mange år.

Som erstatninger for Imbula og Rabiot har jeg hentet henholdsvis Anthony Charlot og Geoffrey Kondogbia. Kondogbia har jeg altid haft et godt øje til, så da jeg fik muligheden for at hente ham for blot £6.750.000 i Juventus, slog jeg til. Charlot er en meget talentfuld offensiv midtbanespiller, som jeg fandt i Braga.

Sidst men ikke mindst har jeg fundet Guido Vadalá i Boca. Han kostede kun £2.200.000, og i en alder af blot 21 er han allerede en super angriber, som kan komme til at score mange mål i Marseille.

Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #53: 29 Apr 2015, 07:24 »


TRUPPEN

Efter et travlt sommertransfervindu e er jeg nu klar til præsentere min trup, som den ser ud i min femte sæson i Olympique Marseille.

MÅLMÆND

Jeg er meget tilfreds med situationen på målmandsposten. Jerónimo Rulli er en af verdens bedste målmand, og som backup har jeg to unge keepere, som jeg forventer mig meget af. Welmant skal udvikle sig i Ligue 2 i år, mens jeg håber, at Rulli og Fofana får et godt samarbejde, som sidstnævnte vil lære en masse af. Jeg håber på at kunne sælge Rulli for en stor bunke penge inden for to år, hvorefter de to unge kan tage over.

FORSVARSSPILLERE

Igen er jeg meget tilfreds. Jeg har seks spillere til at dække de tre pladser. Pepe, Germano og Mokrani er kun henholdsvis 21, 19 og 18 år, men de to første er allerede etablerede på holdet, og jeg forventer også at kunne give meget spilletid til Mokrani. Diallo og Nkoulou er nok de mest faste i forsvaret, mens det ser slemmest ud for Aloé, som godt kunne være på vej ud af klubben inden længe.

BACKS

Vi har to formidable backs i Kurzawa og Corchia (Corchia har kun en stjerne, fordi der er taget udgangspunkt i venstre back). Begge er på det franske landshold, og der er ingen grund til at bytte ud på de pladser. Mandi og Mendy er glimrende backups, mens Diané har et stort potentiale.

DEFENSIVE MIDTBANESPILLERE

Igen kunne jeg ikke ønske mig det meget bedre, når jeg helst vil have det fransk. Schneiderlin og Kondogbia kommer til at rotere en del. Hvem der er mit førstevalg i de store kampe, vides ikke endnu.

MIDTBANESPILLERE

Nathan er fantastisk dygtig, og Charlot er fremtidens mand. Lopez og Goguey har længe været de store håb på midtbanen for mig, men Lopez har ikke været tilfreds med spilletiden. Jeg har prøvet at leje dem begge ud, men uden held. Den helt store drøm er at få Paul Pogba til at spille her. Det ville blive meget dyrt, men jeg har jo pengene. Det skal overvejes.

ANGRIBERE

Seks fremragende angribere. Det er svært at sige, hvem der er mine foretrukne. Porsan-Clemente havde en suveræn sæson for Rennes sidste år, hvor han scorede 19 ligamål og blev nummer to på topscorerlisten i Ligue 1. Ham har jeg stadig store håb om. Vadalá og Díaz er to dygtige sydamerikanere, mens Gignac bomber år efter år men efterhånden er 32 år. Martial og Griezmann må trods alt være de to første på holdkortet, når vi kigger på angrebet.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010