home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 373 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Loco
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Loco  (Læst 19992 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #15: 10 Apr 2015, 12:53 »


UNGT OG GAMMELT ANKOMMER TIL STADE VÉLODROME
Efter en hæsblæsende afslutning på min første sæson i Olympique Marseille er der nu blevet taget hul på min anden. Lad os tage et kig på transferaktiviteter ne først.

Jeg har hentet den 18-årige Neal Maupay for £6.000.000 i Nice, for hvem han optrådte 29 gange for i sidste sæson. Der er et kæmpe potentiale i den unge angriber, som allerede har tre U21-landskampe for Frankrig. Han skal blive meget spændende at følge.

Derudover er det også blevet til et gensyn med en gammel kending i Marseille. Mathieu Flamini spillede i Marseille fra 2000 til 2005, inden han tog til Arsenal. Nu er han tilbage på Stade Vélodrome. Jeg har lejet ham for en enkelt sæson, så jeg nu har to opryddere på midtbanen i form af Flamini og Romao.

Jeg havde også chancen for at hente Didier Drogba tilbage til klubben på en fri transfer, men jeg valgte at satse på ungdommen i stedet, og der har ikke været yderligere signings. Til gengæld er Dória vendt tilbage, og det er alligevel noget af en forstærkning. Han udviklede sig meget i Brasilien, og nu er han i en alder af blot 20 en fremragende forsvarsspiller. Ham skal jeg gøre alt for at holde på – det fås ikke bedre. Wonderkid.

En anden spiller, som er vendt tilbage fra leje, af Saber Khalifa. Tuneseren ligner umiddelbart en glimrende angriber, og jeg giver ham chancen. Men hvis han ikke griber den, kan han hurtigt være på vej ud af klubben igen.

Udover en masse overflødige reserveholdsspiller e, som har forladt klubben, har jeg også sagt farvel til Romain Alessandrini. Han var ikke tilfreds med mængden af spilletid i sidste sæson, og derfor spiller han nu i Nantes.

Vi har spillet sæsonens første betydelige kampe: To opgør imod Fenerbahce i Champions League-kvalifikation.
1-1 v. Fenerbahce (a)
3-0 v. Fenerbahce (h)
?-? v. Chelsea (a)
?-? v. Chelsea (h)

I en svær kamp i Tyrkiet var vi heldige med at få 1-1, efter Andre Ayew udlignede med 20 minutter igen. Returkampen i Frankrig var langt bedre fra vores side. Vi var klart bedst. Et mål fra Batshuayi og en double fra Thauvin sikrede os en 3-0-sejr og videre avancement til playoff-kampen om en plads i gruppespillet...

Og her har vi trukket Chelsea. London-klubben sluttede på 4. pladsen i Premier League i sidste sæson og er nu et kæmpe bump i vores vej til Champions League. Det skal blive meget, meget svært at vinde over José Mourinhos tropper.

Vi åbner Ligue 1 med en udekamp imod vores lokalrivaler fra Montpellier. Vi er spået en 2. plads i år, og top to må også være mit mål. Jeg vil se en forbedring fra sidste sæsons 64 point.

Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #16: 10 Apr 2015, 15:58 »

Lækker opdatering og lækker stil som bloggen holder Smiley

Jeg væmmes dog ved din seneste startopstilling, men det er jo ikke noget jeg er herre over Opstemt
Logged

JaWocKa

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #17: 10 Apr 2015, 16:26 »

Lækker opdatering og lækker stil som bloggen holder Smiley

Jeg væmmes dog ved din seneste startopstilling, men det er jo ikke noget jeg er herre over Opstemt

På grund af Maupay eller hvad? Opstemt
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #18: 10 Apr 2015, 16:32 »

På grund af Maupay eller hvad? Opstemt


Nejnej, han er såmen god nok, men jeg hader bare at se et Marseille-hold uden spillere som Ayew, Thauvin, Payet mm... Har altid været vant til at se nogle mere traditionelle kanter Opstemt

Men det ser ud til at virke, så ekstremt spændende taktik! Smiley
Logged

JaWocKa

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #19: 10 Apr 2015, 17:10 »


Nejnej, han er såmen god nok, men jeg hader bare at se et Marseille-hold uden spillere som Ayew, Thauvin, Payet mm... Har altid været vant til at se nogle mere traditionelle kanter Opstemt

Men det ser ud til at virke, så ekstremt spændende taktik! Smiley

De tre skal nok få spilletid, men jeg kommer nok ikke til at spille med kanter igen lige foreløbig, nej. Wink
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #20: 10 Apr 2015, 18:18 »

De tre skal nok få spilletid, men jeg kommer nok ikke til at spille med kanter igen lige foreløbig, nej. Wink

Forståeligt Opstemt
Logged

JaWocKa

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #21: 11 Apr 2015, 14:53 »

INGEN OVERRASKELSE I CHAMPIONS LEAGUE
Var var heldige med at få et fint udgangspunkt på Stamford Bridge, men vi kunne ikke gøre arbejdet færdig hjemme på Stade Vélodrome, da vi mødte overmagten i Champions League playoff.

Chelsea førte 2-0 i pausen, da vi var på besøg i London. Batshuayi reducerede midt i anden halvleg, og selvom Chelsea havde chancerne til meget mere, endte opgøret 2-1. Et glimrende resultat set fra min side af.

I Marseille var vi længe med i kampen om at tage billetten til gruppespillet. Det stod 0-0 indtil minut 72, hvor Diego Costa gjorde det af med os. Det var en meget lige kamp, som kunne være gået begge veje, men der var ingen tvivl om, at Chelsea var det stærkeste hold over de to kampe. Nu gælder det i stedet Europe League, hvor vi er havnet i en gruppe med Slovan Liberec, Qarabag Agdam og Spartak Moskva.

Jeg har været godt tilfreds med min nye taktik, som har tre spillere liggende oppe foran. Vi sluttede sidste sæson suverænt af med den, og vi er også startet godt i denne sæson, selvom de sidste fire kampe – inklusiv de to Chelsea-kampe – har givet fire nederlag. Vi lagde nemlig ud med to fremragende sejre på udebane imod Montpellier og Bordeaux. Gignac og Batshuayi gjorde det af med førstnævnte, mens Neal Maupay stjal rampelyset på Stade Bordeaux Atlantique. Mit nyindkøb havde holdt sin 19-års fødselsdag dagen forinden, og det fejrede han med et hattrick i en 4-1-sejr. Thauvin stod for det fjerde mål.

Men Nantes og Lille har vi ikke kunnet få skovlen under. Vi var dårlige, da Nantes sejrede 2-1 på Stade Vélodrome. Vi var bedre imod Lille, hvor vi havde rigeligt med afslutninger, men alligevel tabte kampen med 1-0.

Men jeg er stadig fortrøstningsfuld, fordi der er store forbedringer i vores spil med den nye 3-3-1-3-formation i forhold til sidste halvdel af sidste sæson (minus de tre sidste kampe).
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #22: 12 Apr 2015, 13:37 »


MARSEILLE MELDER SIG IND I KAMPEN OM DET FRANSKE MESTERSKAB
Siden vores stime med fire nederlag i træk har vi spillet 16 kampe. Vi har kun tabt en enkelt gang. Det skete i en kamp, hvor det virkelig ikke burde kunne lade sig gøre. Vi totaltdominerede imod Guingamp og førte 1-0. Men i opgørets sidste kvarter nettede Guingamp to gange på frispark. Guingamp skabte ikke en eneste chance i kampen.

Udover det meget frustrerende opgør har det set fantastisk ud. Inden vores nederlag til Guingamp havde vi vundet fire kampe i træk i ligaen, hvor det blev til 13 scoringer. Vi er det mest scorende hold i Ligue 1 sammen med Paris, og min defensiv ser meget bedre ud i denne sæson, hvor Dória og co. kun har lukket 12 mål ind i 15 ligakampe.

Mit centrale forsvar fungerer godt i øjeblikket.

Specielt i første halvleg i vores kamp imod PSG, som vi vandt 3-2, var jeg imponeret over defensiven. PSG var helt usynlige offensivt i en første halvleg, som vi vandt 1-0. Lad os tage et hurtigt kig på, hvordan mit forsvar fungerer i praksis. I det her eksempel er det tydeligt, at vi umiddelbart mangler folk bredde på midtbane. Payet og Imbula dækker stort set samme område. Men hvis vi spoler et par sekunder frem, kan vi se, at min venstre centrale forsvarsspiller (i det her tilfælde Fanni) er over Wanyama med det samme. Det er han både, fordi han fungerer som "Stopper" ligesom min højre centrale forsvarsspiller, hvor den centraltliggende forsvarsspiller fungerer som "Cover", og fordi jeg har instrueret holdet i et skærme meget af og presse modstanderen. At Fanni skubber frem efterlader et hul, men det er ikke et hul, som overhovedet bliver udsat. De to andre forsvarsspillere har fuldstænidg styr på Paris' forreste mand. Ni sekunder efter, at Fanni erobrede bolden fra Wanyama, har Maupay en fremragende målchance i Paris' straffesparksfelt. Og det er lige præcis sådan, holdet skal spille. Aggressivt og med et lynhurtigt tempo. Desuden kan det også ses i klippet, at forsvaret danner en fembackkæde, som giver en masse beskyttelse. Så mine wing backs er hamrende vigtige, da de spiller store roller defensivt såvel som offensivt.

I anden halvleg af kampen imod PSG var gæsterne bedre, og vi kom bagud 2-1. Men i kampens sidste kvarter fik vi ganske fortjent scoret to mål og sikrede os en meget vigtig 3-2-sejr. Det var Florian Thauvin, der blev matchvinder, og netop han har været en af sæsonens store profiler. Jeg har måttet omskole ham til angriber, og det har han formået at udføre til topkarakter. Thauvin er nummer to på klubbens topscorerliste med 10 mål.

3-2-triumfen har været med til at give os en flot 2. plads, hvor vi har et point op til PSG. Med til historien hører det, at vi har spillet to kampe færre end Laurent Blancs tropper, hvilket stiller os i den mest favorable situation.

I Europa League ser det også fint ud. Vi er videre til næste runde med 11 point i fem kampe. Vi skal bare bruge et point i sidste kamp imod Qarabag Agdam, så har vi også sikret os 1. pladsen.

Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #23: 12 Apr 2015, 13:48 »

Vildt at du kan få Aloé til at spille så godt.. Hos mig er han vitterligt elendig, og har lavet 3 straffespark på blot 4 kampe.. Peace
Logged

JaWocKa

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #24: 13 Apr 2015, 16:56 »


FARVEL TIL EN PROFIL
Det er ikke med min gode vilje, men jeg har måttet lade Dimitri Payet smutte til den spanske gigant, FC Barcelona. Jeg afviste Barcelonas første udspil, hvilket min franske kreatør ikke var tilfreds med. Jeg lovede, at hvis Barcelona kom med at bedre tilbud, ville jeg acceptere – i frygt for, at truppen ville vende sig imod mig.

Barcelona kom med et bud på £19.000.000, og så måtte jeg sige ja. Desværre. Med 16 assists var Payet en af mine største profiler i sidste sæson, og i denne sæson havde han fortsat formen ved at give mig yderligere 10 assists på et halvt år.
UD
Dimitri Payet - FC Barcelona (£19.000.000)

IND
Cedric Germano - AS Monaco (£3.500.000)

Der er ikke umiddelbart en spiller på markedet, som jeg tænker vil passe ind som erstatning for Payet. Til gengæld vil Payets afrejse måske give mere plads til min unge Maxime Lopez, som allerede har fået chancen et par gange i denne sæson. Giannelli Imbula kan også gå op midtbanen, selvom han oftest spiller på defensive midtbane. Men der kan jeg også gøre brug af Flamini og Romao.

Desuden har jeg hentet den 16-årige Cedric Germano i Monaco. Den 194 centimeter høje forsvarsspiller har et stort potentiale, og han har allerede gang i en stor udvikling under Nkoulous vinger.
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #25: 13 Apr 2015, 17:10 »

Spændende med ham Cedric! Smiley

Personligt glæder jeg mig også til at se hvad du kan få ud af M. Lopez, som bestemt har potentiale!
Logged

JaWocKa

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #26: 14 Apr 2015, 12:48 »


MARSEILLE SVÆVER PÅ EN LYSERØD SKY
Den 2. december led vi et et skuffende 1-0-nederlag til Lens. Siden det opgør er der gået to måneder, og vi har spillet 13 kampe. Alle 13 er blevet vundet.

Olympique Marseille er flyvende i øjeblikket. Målene hagler ind. Vi er det mest scorende hold i Ligue 1 med 60 mål. Den 5. december bankede vi Lyon med 4-0, og i de to første kampe i 2016 nettede vi syv mål i to kampe imod Monaco, da vi hentede en 4-1- og en 3-1-sejr. Defensiven er også god og faktisk også den bedste i ligaen. Steve Mandanda har stået samtlige 24 ligakampe, og den 30-årige congolesisk fødte keeper har kun lukket 16 mål ind.

Det placerer os på en komfortabel på 1. plads. Vi har hele seks point ned til Zlatan, Lavezzi, Cavani, Lacazette, Strootman, Luiz og Silva - få af mange stjerner på Paris Saint-Germains købehold – og vi har oven i købet en kamp i hånden. Top to er målet, men nu har vi efterhånden så imponerende et forspring, at jeg ville blive skuffet, hvis vi ikke henter mesterskabet.

En 1-0-sejr over Qarabag Agdam sikrede os 1. pladsen i Europe League-gruppen, og nu venter Torino i første knockoutrunde. Europe League er en af tre knockout-turneringer, som vi stadig er med i. Vi har slået Sochaux og Lorient ud for nu at være nået til en semifinale imod PSG i Coupe de la Ligue.

I French Cup har vi også gjort det formidabelt. Vi kom ind i turneringen i 9. runde, og vi havde fået en svær lodtrækning, da nummer tre i ligaen, Saint-Etienne, ventede på Stade Geoffrey-Guichard. Værterne kom tidligt foran, men der fra tog mine spillere over. Fire af mine angribere, Batshuayi, Gignac, Maupay og Thauvin, kommer alle på tavlen i en flot 4-1-triumf. Ayew og Maupay kom også tavlen, da et reservespækket Marseille-hold, hvor 20-årige Sparagna, 19-årige Pepe og 16 årige Germano udgjorde det centrale forsvar, slog Clermont med 3-0 i 10. runde af French Cup.
FEMKLØVEREN
André Ayew - 17 mål, 7 assists
Florian Thauvin - 15 mål, 7 assists
Michy Batshuayi - 14 mål, 8 assists
Neal Maupay - 13 mål, 7 assists
André-Pierre Gignac - 8 mål, 7 assists

Netop mine angribere fungerer fantastisk godt i min 3-3-1-3-taktik. Ayew, Thauvin, Batshuayi, Maupay og Gignac har til sammen scoret 67 mål i denne sæson. Det er sjovt nok de to spillere, som spillede på fløjen i sidste sæson (Ayew og Thauvin), som har scoret flest med henholdsvis 17 og 16 kasser.

Efter Payets afgang har Maxime Lopez fået lidt mere spilletid. Har har fået 10 optrædener indtil videre i sæsonen, seks som starter, og han har kvitteret med utrolige otte oplæg. Men det er alligevel Gianelli Imbula, som jeg foretrækker som min kreatør på midtbanen. Han har scoret syv mål og lagt op til fem, og så er han den med klart flest man of the match-priser med syv af slagsen.

Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Loco
« Svar #27: 14 Apr 2015, 19:41 »

Imponerende resultater du har fået skabt dig med en noget utraditionel taktik Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #28: 15 Apr 2015, 16:57 »

Imponerende resultater du har fået skabt dig med en noget utraditionel taktik Thumbs Up

Ja, tak - jeg er også meget tilfreds i øjeblikket.  Thumbs Up
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Loco
« Svar #29: 15 Apr 2015, 17:21 »


MARSEILLE TILBAGE PÅ TRONEN I SUVERÆN STIL
Efter to andenpladser og en tredjeplads som de bedste resultater de sidste fem sæsoner er Olympique Marseille tilbage på det øverste trin på skamlen i den franske Ligue 1. Ingen kunne følge med, da jeg sikrede de lyseblå et suverænt mesterskab med 14 point ned til Paris Saint-Germain.

Lorient, Toulouse og Lyon formåede at besejre os i de sidste fire måneder, mens vi undgik nederlag på Parc des Princes, da André Ayew udlignede en Paris-føring i minut 84. Med et point ude imod PSG i ottendesidste runde lå vi ekstremt godt til at vinde mesterskabet, og da Paris i runde 35 spillede 0-0 imod Toulouse, var guldet i hus. Det fejrede vi med en sublim 4-1-sejr over Rennes, hvilket blev fulgt op af en 6-3-sejr imod Lens. Halvanden måneds tid forinden havde vi banket et af topholdene, Saint-Etienne, med 5-1. De mange mål så os ende på imponerende 94 scoringer i ligaen.
TOPSCORERE
25 - André Ayew
23 - Neal Maupay
21 - Florian Thauvin


FLEST ASSISTS
15 - Neal Maupay
13 - André-Pierre Gignac
11 - André Ayew

PSG kunne ikke følge med os i ligaen, men de fik desværre revanche både i Coupe de la Ligue- og French Cup-semifinalen. I førstenævnte var vi bagud med 4-0 efter 25 minutter på fire dødbolde. Kampen endte også 4-0. Det var noget mere jævnbyrdigt i French Cup, hvor jeg var skuffet over vores exit. Vi førte både 1-0 og 2-1 på Parc des Princes, men Cavani sendte PSG i finalen med mål i minut 78 og 88. Jeg var måske for naiv ved vores føringer, og det kan godt være, at jeg skal overveje at gå mere kompakt imod de bedre hold fremover. Specielt når vi nu skal spille Champions League.

I Europa League skuffede vi også en smule. Vi fik 2-2 i Italien imod Torino og havde et fint udgangspunkt. Vi var også det bedste hold på hjemmebane, men vi endte mærkeligt nok med at tabe 3-1. Der var ikke meget, jeg kunne stille op. Vi var alt for uskarpe på vores mange chancer, og Torino var det helt modsatte.

Vi manglede koldblodigheden i cupturneringerne og Europa League, men vi havde til gengæld is i maven i Ligue 1, og jeg er mere end tilfreds med sæsonens resultater. Ligaen var det klart vigtigste.

Mine fem angribere endte med at score utrolige 101 mål. Ayew blev topscorer med 25 mål, men sommerindkøbet, Neal Maupay, var spilleren, som var direkte involveret i flest mål med 23 scoringer og 15 assists. En utrolig debutsæson af den unge forward, som nu har også har fået beskrivelsen ”Wonderkid”.

I forsvaret var Dória fremragende. Han spillede til 7.28 over 48 kampe. På midtbanen har vi fået os en profil i form af Giannelli Imbula. 10 mål, otte oplæg og ni MoM-priser blev det til for den unge franskmand.

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010