home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 347 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  UEFA - Bøder
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: UEFA - Bøder  (Læst 3191 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
UEFA - Bøder
« : 27 Mar 2015, 20:52 »

Hej FMFreaks

Nu har jeg den seneste tid læst meget omkring UEFA der har givet bøder til diverse klubber for forskellige forseelser og jeg har om nogen svært ved at hitte ud af hvordan de vægter deres bøder

eksempel:
Dynamo Kiev idømmes en bøde på hvad der svarer til 110.000 kr for "racistiske ytringer, antændt fyrværkeri og generel dårlig sikkerhed på stadion" en bøde man kan diskuterer om er høj eller lav..

et andet eksempel og det er her jeg synes filmen knækker:
Malmø bliver idømt en bøde på 750.000 kr fordi deres græstæppe var for dårligt at spille på - de kan dog slå halv skade hvis banen inden for to år kommer i stand til europæiske kampe hvis dette bliver aktuelt.

Er der nogen der har et bud på hvordan det hele hænger sammen eller om UEFA lidt har tabt sutten - det kan betale sig 6-7 gange at stå  bag racistiske ytringer, antændt fyrværkeri og generel dårlig sikkerhed på stadion - end det kan at græsset ikke er så grønt og plant som UEFA ønsker ?


Underbukse-gate med Bendter kostede "ham" 800.000 kr i bøde - da det gik ud over "deres" sponsorer - hvilket jeg har nemmere ved at forstå.
« Seneste Redigering: 27 Mar 2015, 20:54 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: UEFA - Bøder
« Svar #1: 27 Mar 2015, 20:59 »

Nu er det begrænset hvor meget jeg har sat mig ind i sagen, men kan det ikke tænkes af UEFA vurderer den dårlige bane har gjort større skade på det 'produkt' de tilbyder fans og TV-stationer over verden end ytringer og tilråb?

Misforstå mig ikke: Jeg afskyr den slags, og mener ingenlunde det hører noget stemme hjemme - heller ikke på lægterne til fodbold. Men en dårlig bane har en direkte effekt på Champions League, på de andre hold og kan medføre skader til spillere. Eller bare dårlige kampe. Under alle omstændigheder er det noget UEFA og CHL mister fans (og dermed penge) på, og noget klubberne kan kontrollere på forhånd. Der er naturligvis nogle regler herfor, og med de bankoverførsel UEFA giver klubberne for at deltage i CHL, er det vel egentligt fair nok at forvente et græstæppe af en eller anden kvalitet, så det ikke er dét, der skal koste fans.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: UEFA - Bøder
« Svar #2: 27 Mar 2015, 21:40 »

Nu er det begrænset hvor meget jeg har sat mig ind i sagen, men kan det ikke tænkes af UEFA vurderer den dårlige bane har gjort større skade på det 'produkt' de tilbyder fans og TV-stationer over verden end ytringer og tilråb?

Misforstå mig ikke: Jeg afskyr den slags, og mener ingenlunde det hører noget stemme hjemme - heller ikke på lægterne til fodbold. Men en dårlig bane har en direkte effekt på Champions League, på de andre hold og kan medføre skader til spillere. Eller bare dårlige kampe. Under alle omstændigheder er det noget UEFA og CHL mister fans (og dermed penge) på, og noget klubberne kan kontrollere på forhånd. Der er naturligvis nogle regler herfor, og med de bankoverførsel UEFA giver klubberne for at deltage i CHL, er det vel egentligt fair nok at forvente et græstæppe af en eller anden kvalitet, så det ikke er dét, der skal koste fans.

Jeg er helt enig med dig i at bøden til Malmø er fair da de ikke levere det produkt der er forventet af dem som "underleverandør" men at man så ikke hæver bøden overfor de andre ting forstår jeg slet ikke - de kan jo nok måde bøden for en dårlig bane i forhold til underholdningsværdi og brand der lider skade

Men set ud fra et socialt og samfundsmæssigt billede som UEFA gerne vil have værende noget de kæmper for skal blive fri for racisme mm. syntes jeg måske de burde have den bøde så det kan mærkes i de klubber som har tilhængere der ikke kan gebærde sig ?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: UEFA - Bøder
« Svar #3: 28 Mar 2015, 16:05 »

Klubberne har jo umådeligt svært ved at kontrollere hvilke sange og ytringer fans kommer med i løbet af en kamp, hvorimod banen er klubbens fulde ansvar. Derfor finder jeg det meget naturligt at bøden er højere når det drejer sig om ting hvor klubben har det fulde ansvar..
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010