home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Kan Sigames stadig levere?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Kan Sigames stadig levere?  (Læst 27006 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Kan Sigames stadig levere?
« : 03 Mar 2015, 23:22 »

Jeg er trofast cm & fm gamer siden 93 eller 94. Ihvertfald var Italia 93/94 min addict adgang:). Jeg har haft samtlige spil lige siden. Så jeg tillader mig at sige jeg har min erfaring med spillet.

Igennem de seneste år har jeg dog spillet det mindre og mindre. Fm 14 og især 15 har ellers et enormt potentiale syntes jeg. Mange ting jeg virkelig kan lide. Men for pokker hvor er jeg træt af den udvikling det spil skal igennem.
Jeg ved godt der sider folk derude der har deres taktik der fungere ved alle patches. Der er også dem der gang på gang vil sige "sådan er virkeligheden jo også".
- Det kan der for så vidt være noget om. Det ændrer dog ikke på at spille ændrer karakter ved hver patch. I en sådan grad at jeg simpelthen ikke gider spillet. Fandt først rigtigt lysten til spillet ved patch 15.2. Før var det helt ubrugeligt for mig som mac bruger ihverfald. (igen var der en masse snak og debat der gik på folkest computere fremfor et hamrende elendigt produkt fra SIgames.

Denne gang kom patch "3" ved sædvanlige tid og lige til 7 ugers barsel, så lysten var stor. Et godt gennemtænkt Roma spil var i mine tanker. Med en masse taktiske dagsdrømmerier mm.
Til gengæld har denne patch så fucked mit spil helt op.. Det er ustabil performance, dog ikke som ved patch 1.
Jeg har konstant 6-8 skader. (Spiller med samme training setup igennem mange fm versioner)
Spillernes rating er helt hen i vejret. En De Rossi laver ingen fejl i mit spil og forhindrer rigtig meget fra mine modstandere. Alligevel kan han kun snige sig op på 6.5.
Iturbe scorer 2 mål. 6.7, i en kamp hvor han er ret dominerende. Minimum en af mine 2 dc spiller til ca 6.0 (igen samme opsætning som så mange andre år)
Jeg har ikke selv oplevet det, men kan se i de computer genererede kampe at der er voldsomt mange straffespark. Senest illustreret i kampen mellem Cesena-Napoli, som ender 3-2 ALLE er straffe. Kan læse de samme historier i jeres spil oplevelser.

Jeg syntes ærlig talt at det er for ringe. Jeg syntes ikke det er rimeligt at sælge sådan noget som et færdigt produkt, når ændringer er af så stor en art.
For mig har det betydet af jeg igennem de sidste mange FM versioner har spillet utroligt mange "test" spil, hvor jeg egentlig blot spiller for at gøre mig klog på taktik til mit "store seriøse" spil, hvor jeg fordyber mig i mange facetter. Bygger en historie og en filosofi op som jeg syntes er realistisk. Men jeg når bare aldrig til det "seriøse" spil da SIgames konstant ændrer mine forudsætninger. Det er hele min oplevelse med Fm der går i stykker der, hvilket i høj grad kan ses på antal sæsoner spillet færdig i de seneste fm.
FM 14 nåede jeg max 2 sæsoner. I år har jeg tilgode at komme igang med 2 sæson. Seneste forsøg var med Napoli, hvor min manager profil af uransagelige årsager pludselig står uden kontrakt. Jeg har forhandlet en ny 2 årig kontrakt. Ingen ultimatums eller noget. 17/7 står der blot som nyhed et jeg har forladt klubben HuhHuh?.

Jeg ved da godt jeg bare kan lade være med at spille spillet osv osv, men jeg har bare ikke noget alternativ og tror helt naivt at  "I ÅR" er de blevet deres erfaringer klogere.
I andre spil sammenhænge er det dog også en tendens at spil udkommer og først bliver direkte spilbare undervejs.
Men med SIgames er det ofte skridt tilbage. Det er 90% for mig udelukkende match engine der smadrer ting for mig og den har godt nok ændret karakter mange gange. Jeg syntes som forbruger ikke det er urimeligt at være utilfreds med den standard SIgames sætter. De må da have større kompetence end som så. Jeg kan sagtens forst at små ændringer et sted, kan give store ændringer andre steder. Men for pokker, det er vel ikke et kælder projekt for en bumset serie 6 spiller det her. Det er markedet eneste fodbold manager spil.

For første gang i mange år lå FM ikke i min postkasse ved release i år. FM16 er jeg slet ikke sikker på finder min vej. Og det er sgu ærgrerligt når min lyst er intakt fra da jeg var 13 år gammel og sad på mit værelse med Italia og så Batistuta banke kasser ind for Fiorentina. Idag er der bare en større viden og større passion for den fortælling FM også er for mig. Men jeg kan ikke udleve den med et produkt i den forfatning.

Jeg er idag familiefar med alt det, det nu bringer med sig. Men jeg "vil stadig have lov at nyde et spil FM når huset er i ro. Det er tid jeg skal tage mig for at finde tid til det. Så hænger det bare ikke sammen længere, når SIgames giver mig den kvalitet at lege med.

Hvad med jer? Hvordan er dit FM liv ændret godt som ondt. Det er egentlig nok bare det jeg ville sætte lidt ord på:)
Det ville være dejligt forfriskende med en konkurrent til FM..



Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #1: 03 Mar 2015, 23:39 »

Jeg er helt enig i alt det du skriver. Jeg synes ikke det er okay, at man hvert eneste år skal igennem et rent helvede i den ME. De må da kunne ansætte nogle flere testere eller noget. Det er jo helt grotesk, at man i 15.2 kan have en udmærket ME (dog langt fra perfekt), og så gennemsmadre den fuldstændig i næste patch. Hvordan kan de ikke opdage så tydelige ting før release?
Logged

sarcas
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #2: 04 Mar 2015, 00:05 »

Fuldstændig enig og det er grunden til at jeg ikke har købt FM 15
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #3: 04 Mar 2015, 00:08 »

Hvis bare der var nogle alternativer. Overvejer ofte at spille en FIFA karriere istedet, men det er jo bare slet ikke det samme. Overhovedet.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #4: 04 Mar 2015, 00:11 »

Det positive i denne SI farce, er at jeg har "lært" at blive grebet af sandkasse spil:).. Assasins creed, Watch Dogs og gta5 er alle snurrende i min ps4 istedet:)..
Meeeeen et manager fix kan det altså ikke klare
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #5: 04 Mar 2015, 00:38 »

Jeg kan kun nikke genkendende til alt hvad du skriver. Jeg blev grebet at manager dengang det hed CM og det var i sæsonen 01/02.
Jeg synes det bedste manager til dags dato er CM 03/04.

Hvert år håber/forventer man et FM der bare slår benene væk under en. Et FM der ikke er til at slippe igen.
De har virkelig lavet en ringe update med denne 15.3.

De burde have erfaringen og muligheder for at lave et spil, der bare er lige i kassen i første hug! Især hvis man tænker på hvor mange FM spillere der betaler for spillet hvert år. Det burde give dem ressourcer nok til at kunne lave et færdigt produkt til release. Sådan at det kun skulle fin justeres til transfer updaten med diverse transfer og lidt små ændringer i CA/PA.
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #6: 04 Mar 2015, 00:58 »

Jeg synes at det er lidt unfair..., som du siger så har dit liv også ændret dig, og skal jeg sammenligne spil fra tidligere, med f.eks. den nyeste version, så er det klart den bedste version til dato, uden tvivl.

Jeg oplever slet ikke de mængder af skader som jeg ser mange skrive om..., SLET IKKE.

jeg er enig i at der er mange ting der kan forbedres..., men og jeg vil lige sige et STORT MEN..., det er altså også fordi vi sammenslutter det med virkeligheden. Dette er et spil der bygger på så ekstremt mange virkelige følelser, meninger og tilgange, at det er trist og irriterende, når man spiller et spil, som langt fra lever op til virkeligheden..., men det er trods alt "blot" et spil.

Lige meget hvor realistisk man gør det, kan man ikke få en klub, til at agere som den ville gøre i virkeligheden..., eller en ME til at fungere som et fodboldspil (en kamp) agerer i virkeligheden.

Jeg synes stadig at spillet er fedt, og jeg ser forbedringer hvert eneste år, som netop får mig til at tænke på hvad de gør fremadrettet. Ta' f.eks. det at man kan råbe ad spillerne under kampen..., det er nyt, men er jo reelt noget der var med i CM versionen, lige eftewr at SI gik fra at lave CM, til at det hed FM...,k det er kommet med nu, og bestemt noget jeg kan bruge..., forhandlingerne er blevet gode.

Generelt synes at jeg der er forbedringer på næsten alle fronter..., at der stadig er fejl, er uundgåeligt, vi taler trods alt ikke et game som AC, WD eller gta, som er spil der er lavet på et fast grundlag, hvor virkeligheden ikke ændre spillets virkelighed efter 6 måneder.

Men selvfølgelig er der ting der irriterer mig..., at spillet ikke reelt er klart til release dato, og behøver en reel første update..., de resterende er jeg frisk nok på, fordi de omhandler forbedringer i database osv.

Men jeg mener bestemt at spillet er det hele værd, år efter år..., men jeg har heller ikke stiftet familie, eller begyndt at spille et hav af rpg osv..., jeg foretrækker mine strategispil, og der synes jeg stadig at FM, bliver stærkere fra år til år, og mere realistiske, og giver en bredere tilgang til spillet.

Men vi ser alle tingene forskelligt...

Men jeg har også spillet football manager spil siden c64 tiden..., og derfra mangler jeg en ting, nemlig at man kunne satse penge på sine kampe (ja ja det er ikke tilladt, i virkeligheden, men det var sgu sjovt).... Wink
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #7: 04 Mar 2015, 02:21 »

Tænkte nok der ville komme en tråd ala denne før eller siden.

Naturligvis er det træls at der er en række fejl i spillet, det ville vi alle også Sigames ønske at der ikke var.

De fejl du oplever Bromberg lyder langt ude og jeg er uforstående overfor hvordan dit spil kan havde så mange fejl som de fleste af os andre slet ikke oplever. Men det er igen blot med til at vise hvor kompliceret en størrelse et spil som FM og i særdeleshed kamp motoren er.

Med hensyn til at ME som Svartovich fremhæver som gennem smadret i 15.3 versionen så sidder jeg personligt uforstående over for det, jeg har ingen problemer oplevet med hensyn til ME, og personligt anser jeg 15.3 ME versionen som habil og klart en forbedring i forhold til 15.2.

Nu har jeg personligt selv været med til at teste de forgående par Football Manager spil og ved derfor hvor kompleks ME i bund og grund er.

Det er nemt at sige man skal ansætte flere testere, men uanset hvor mange du så hiver ind, så vil det aldrig nogensinde give nær samme feedback og antal forskellige forsøg på at smadre systemt som når flere millioner får adgang til den samme version.

Hvis man tror at der blot er tale om at der sidder 50 mennesker hos sigames og tester spillet også nogle stykker eksternt så tager man grueligt fejl.

Alene antallet af sigames folk, ansatte samt researchere med adgang til beta, overstiger 200 personer. Dertil kommer så flere hundrede kopier til diverse managere, spillere og andre med interesse for Fodbold og FM. Dertil kommer så eksterne beta testere aka dream team fyldt med FM nørder der har mange års erfaring i at teste FM hjemme fra stuen.
Alt i alt har et sted mellem 5-600 mennesker nok adgang til betaen.

Men igen, 500 er ikke meget målt op mod flere millioner spillere.

Men i bund og grund så ligger det største problem faktisk i at folk ikke går ind på sigames forum og beretter om de fejl de oplever. De fleste tænker, at det oplever andre jo nok også, så det skal nok blive fixet.

Men sandheden er faktisk at langt de fleste fejl, vi oplever i spillet, kun bliver genproduceret lad os sige 1 ud af 10.000 gange det forsøges. Så bliver fejlen ikke dokumeneret og rapporteret, så kan der gå måneder før den igen dukker op hos nogen, som så måske ej heller rapporterer den.


« Seneste Redigering: 04 Mar 2015, 02:24 af Sunbao » Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #8: 04 Mar 2015, 03:08 »

Tænkte nok der ville komme en tråd ala denne før eller siden.

Naturligvis er det træls at der er en række fejl i spillet, det ville vi alle også Sigames ønske at der ikke var.

De fejl du oplever Bromberg lyder langt ude og jeg er uforstående overfor hvordan dit spil kan havde så mange fejl som de fleste af os andre slet ikke oplever. Men det er igen blot med til at vise hvor kompliceret en størrelse et spil som FM og i særdeleshed kamp motoren er.

Med hensyn til at ME som Svartovich fremhæver som gennem smadret i 15.3 versionen så sidder jeg personligt uforstående over for det, jeg har ingen problemer oplevet med hensyn til ME, og personligt anser jeg 15.3 ME versionen som habil og klart en forbedring i forhold til 15.2.

Nu har jeg personligt selv været med til at teste de forgående par Football Manager spil og ved derfor hvor kompleks ME i bund og grund er.

Det er nemt at sige man skal ansætte flere testere, men uanset hvor mange du så hiver ind, så vil det aldrig nogensinde give nær samme feedback og antal forskellige forsøg på at smadre systemt som når flere millioner får adgang til den samme version.

Hvis man tror at der blot er tale om at der sidder 50 mennesker hos sigames og tester spillet også nogle stykker eksternt så tager man grueligt fejl.

Alene antallet af sigames folk, ansatte samt researchere med adgang til beta, overstiger 200 personer. Dertil kommer så flere hundrede kopier til diverse managere, spillere og andre med interesse for Fodbold og FM. Dertil kommer så eksterne beta testere aka dream team fyldt med FM nørder der har mange års erfaring i at teste FM hjemme fra stuen.
Alt i alt har et sted mellem 5-600 mennesker nok adgang til betaen.

Men igen, 500 er ikke meget målt op mod flere millioner spillere.

Men i bund og grund så ligger det største problem faktisk i at folk ikke går ind på sigames forum og beretter om de fejl de oplever. De fleste tænker, at det oplever andre jo nok også, så det skal nok blive fixet.

Men sandheden er faktisk at langt de fleste fejl, vi oplever i spillet, kun bliver genproduceret lad os sige 1 ud af 10.000 gange det forsøges. Så bliver fejlen ikke dokumteneret og rapporteret, så kan der gå måneder før den igen dukker op hos nogen, som så måske ej heller rapporterer den.




Jeg er så meget enig.

Jeg benytter selv SI community ekstremt meget, og både finder løsninger til fejl, og rapporterer fejl derinde. Jeg finder at SI generelt er gode til at rapportere tilbage, hvis man kommer med noget, og så gøre noget ved det..., men jeg er HELT enig med Sunbao..., der er simpelthen en kompleks situation og ting..., men som allerede skrevet tidligere, anser jeg stadig dette spil som et af de bedste og mest gennemgribende og bredeste indefor FM/CM genren, som jeg vil kjalde sin egen.

Vores spilform er unik og kan ikke sammenlignes med diverse rpg og andre typer spil. Der findes ingen spil med så komplekst et spilsystem og hvor du kan sætte 1000 mennesker til at spille, og få 1000 udfald, selv med spil hvor handling bety7der ændring i udfald.

Dette er unikt, på alle punkter, så jeg lever med fejlene  der måske kommer, om end jeg altså ikke oplever dem i så stor stil som andre skriver..., men som også Sunbao til dels foreslår, så skriv dem til SI..., kun sådan kan de ændre tingene.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #9: 04 Mar 2015, 03:39 »

Jeg oplever slet ikke de ting som folk ellers beklager sig over... Okay, jeg får en del skader og det er sq irriterende, men ellers oplever jeg ikke samme antal røde kort, straffespark osv. Og ja, folk er nødt til at reportere deres problemer direkte til SI via deres forum. At sidde og sige "Nu har jeg fået nok, så jeg gider ikke spille det her spil mere" hjælper jo absolut ingen.

Jeg oplevede selv utallige crash dumps i FM'14, hvilket ødelagde spil-oplevelsen. Jeg reporterede hver eneste crash inde hos SI, og til sidst fandt de en løsning, hvilket gjorde at jeg ikke oplevede samme antal crash'es som før.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #10: 04 Mar 2015, 08:39 »

Det er helt rigtigt at mit liv igennem årene har ændret sig. Som jeg skriver så er det på FM fronten, nu således at jeg vælger at bruger min enetid på FM. Hvor jeg førhen bare spillede efter skole eller hvornår det lige passede mig. Men det skal i mine øjne intet med kvaliteten af FM at gøre. Gætter på Sigames gerne vil sælge spil til mænd i 30 ´erne også. I min jævnaldrende omgangskreds ved jeg at jeg ikke er ene om ønsket udbytte af FM:).

Nå det er sagt, så går min største frustration nu ikke på at spillet ikke afspejler virkeligheden 100%. Der er jeg helt enig med jer i at det når vi nok aldrig. Heller ikke siker på "vi" ønsker alligevel. Det er et spil, hvor hvert save er unikt, præget af de beslutninger vi nu hver især tager. Heldigvis for det. Hvilket jeg også syntes fungerer rigtig fint.
 - Min største bebrejdelse går på konstante ændringer i ME, som ændrer spillet i så voldsom grad. Jeg vil slet ikke beskrive hvor træls det er at eks, være halvt inde i en sæson med eks Juventus (altid mit første spil), hvor taktik spiller. Så kommer der en patch og ændringerne er nok til at min taktik er banket helt i bund og Juventus forvandles med et fra fungerende tophold til middelmådigt Parma hold.

Det der for mig gør det svært er, at den taktik jeg nu har fået til at lykkedes er lavet så der er taget højde for en eller anden fejl i ME, som så er ubedret ved næste patch. Det er jo fint nok at fejlen udbedres. Problemet er bare at det jo oftest er den samme fejl i første omgang der rettes, hvor et nyt problem opstår. Mange FM versioner i streg.
For mig er store fejl i ME afgørende for om jeg vil bruge tiden på spillet. Kan huske back´s har været helt umulige at få op over et 6.0. og ofte spillende på 4-5.0 stk. Det gider jeg ikke.
En uskarp angriber, der har 10-15 chancer intet kan ramme. Hvilket gør at man kan lave nok så god en taktik der er dominerende og generere 5-10 åbne chancer, men man taber alligevel en kamp 1-0 eller 2-1. Bevares det sker, men er ofte standard før patch 2.

En målmand der ved redning ikke formår at rejse sig i tide efter redning (når der er masser af tid) - det er blot få ting, men ting jeg ikke ser som bagateller for MIN oplevelse af spillet:). Har en kammerat der fint spiller spillet sådan og det er helt fint og ikke det mindste forkert. Min påstand er blot at jeg her ikke er alene og om det er en rimelig fejl år efter år.

EDIT: - Et er sikkert. Kommer der ikke en patch mere, så er FM 2015 dødt for mig og der er vel at mærke inden det egentlig levede. Det er dog ikke første gang jeg har den følelse. Mener FM10 i mine øjne var håbløst og hurtigt blev skrottet

Derudover mener jeg heller ikke at ansvaret ligger hos os forbrugere via indberetninger. Jeg er med på at det skal være en hjælp og også gerne en stor en. Har i min tid indberettet flere også.

Jeg ER med på det er et kompleks spil. Hvor der må ske fejl. Især når vi også sætter krav til udvikling. Det syntes jeg er fair. Jeg syntes dog ikke det er rimeligt at fejlen ofte ligger hos os der "brokker" os. Vi er forvente og for krævende. Og det kan da også sagtens være det forholder sig sådan. Modstykket på det er så desværre bare at jeg/vi melder os ud til sidst.
Fordi FM ikke længere giver os det vi sætter som minimum for acceptabelt spil.
Det skal siges jeg i almindelighed nemt lever med patches, da de altid (for det meste) højner kvaliteten. Dog ikke hvis det er i en størrelse som for mig skal være på plads førend et spil er spilbart. Og en utilregnelig ME er for mig så afgørende..

At kunne råbe til sine spillere under kamp er i mine øjne heller ikke så stor en feature at vi må acceptere at sådanne tiltag giver fejl og mangler.

Jeg håber stadig at man har kompetencerne til at kunne udbedre disse fejl så spillet (for mig) er meningsfyldt. Jeg mener nemlig ikke at FM er det mest kompliceret spil i verden, hvorfor det ikke "bare" skal accepteres at det har sine fejl.
Tænker da også SIgames tænker i samme baner. Nu de har åbnet op for beta version mm. Tænker det tildels er for er bredere testpanel. Desværre har Betaen for mig ofte været bedre end endelige version. (Undtaget ved patch 15.2.)
Jeg lever gerne med sløve loadetider og grafiske fejl. Det er ikke hjertet i spillet (for mig).

Men fint vi har debatten syntes jeg:)

« Seneste Redigering: 04 Mar 2015, 08:41 af bromberg » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #11: 04 Mar 2015, 08:59 »

Nå det er sagt, så går min største frustration nu ikke på at spillet ikke afspejler virkeligheden 100%. Der er jeg helt enig med jer i at det når vi nok aldrig. Heller ikke siker på "vi" ønsker alligevel. Det er et spil, hvor hvert save er unikt, præget af de beslutninger vi nu hver især tager. Heldigvis for det. Hvilket jeg også syntes fungerer rigtig fint.
 - Min største bebrejdelse går på konstante ændringer i ME, som ændrer spillet i så voldsom grad. Jeg vil slet ikke beskrive hvor træls det er at eks, være halvt inde i en sæson med eks Juventus (altid mit første spil), hvor taktik spiller. Så kommer der en patch og ændringerne er nok til at min taktik er banket helt i bund og Juventus forvandles med et fra fungerende tophold til middelmådigt Parma hold.

Jeg kan forstå din frustration hvis det du skriver er sandt - MEN jeg gad godt vide hvilke(n) taktik/taktikker du benytter?
fordi siden spillet udkom har jeg arbejdet med fem forskellige taktikker som alle er meget forskellige og er tilpasset mine klubber og trupper individuelt  - jeg har INGEN problemer med at taktikkerne ikke fungere, og de steder hvor ændringerne sker (de bliver jo oplyst af SI) har jeg mulighed for at ændre småting for at det igen forløber som jeg gerne vil.

angående skader som nogen snakker om, er det jo slet slet SLET ikke unormalt at man har mellem 3-9 spillere skadet, og ligesom med alle andre facetter i ens liv, man husker bedst når tingene går skidt dvs. når du netop er ramt af ni skader, og ikke i de 4-5 måneder hver sæson hvor du kan har 1-3 skader.. STØRRE PERSPEKTIV TAK ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #12: 04 Mar 2015, 09:12 »

Jeg skal lige sige at jeg aldrig har haft problemer med at lave en taktik der giver resultater. I FM2014, blev jeg mester med Atalanta i første sæson. FM13 kastede et mesterskab af sig i anden sæson med bologna.
Det var en 4-1-3-2, som jeg stadig er mest sikker i til dato:). Derudover forsøger jeg mig altid med en 4-1-2-2-1 eller 4-5-1 om man vil. Det hele ligger jo heller ikke i taktik alene, men ligeså vel pressemøder og teamtalk. Nok om det:).

Jeg er også enig med dig i at en trup i virkeligheden altid har skader med sig. Men 9 er vel i de færreste klubber ud af en trup på 24-26 mand. Men det forekommer bestemt som du påpeger. IGEN - vil jeg påpege at det er den forskel der er spillet efter patches. Før en patch får man mange skader. Så kommer næste patch og skaderne minimeres. Ved næste patch er problemet der igen. Min pointe er blot den måde spillet ændrer sig på gør at jeg aldrig, som beskrevet i første indlæg når et spil der virkelig fanger mig og dermed bliver en fortælling.

Så jeg mener ikke det drejer sig om større perspektiv, men alene om en frustration på et spil der konstant ændrer sig. Et spil der på nogle områder har fejl som gør det ikke spilbart. Jeg kan sagtens leve med de "mange" skader, hvis spillet så bare er sådan og mine modstandere også rammes i samme grad.

Nu er det bare skaderne, men jeg mener at den forskellighed der opleves er på mange områder i spillet.
Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #13: 04 Mar 2015, 14:54 »

Jeg har brugt den samme taktik i de sidste 3 FM versioner, og jeg ser altså ikke den helt store ændring, hver gang der kommer en patch i hvordan min taktik udspiller sig.

Jeg har ikke ændret det store på min taktik gennem flere år, og har stort set samme succesrate med den, fra den første version til nu. Ja det kommer an på hvilke spillere at jeg har, om mine spillere kan udleve den fuldt ud..., men jeg ser ikke diverse patch'es som værende den store indvirken overhovedet. De er en nødvendighed i spillet.

Jeg kan huske en patch der ødelagde noget for 2 år siden, fordi SI havde sat et forkert tal ind så alle skud fra egen banehalvdel gik i mål..., men der kom en ny patch 2 dage senere, og SI beklagede stort, at det kunne ske..., men det er altså noget jeg anser som sjældent at den type fejl er kommet ud.

All firmaer laver fejl, og de fleste fejl rettes via indberetninger, som da Toyota for et par år siden, opdagede via indberetninger, at en bil der var 1½ år gammel havde fejl...

Jeg synes faktisk at SI gør det godt, og jeg synes selvom at jeg lukker mange mål ind (kommer sgu nok an på mine spilleres formåen), at det er lige så spændende at spille i dag, som for 15 år siden..., faktisk er det mere spændende i dag, fordi man skal/kan gå langt dybere ned i de forskellige ting som taktik, spillerpleje, og selv under kampene er der langt mere nu.

Og personligt synes jeg altså ikke at ME er så dårligt..., hvilket jeg ikke forstår er at du skriver at du ikke kan få backs op på en karakter over 4-5 stykker..., det undre mig ekstremt, for jeg får sjældent spillere der har karaktere under 6,3..., og mine backs (wingbacks) er en vigtig del af mit opspil, så de får tit over 7,5 og nogle gange er de man of the match med karaktere over 9,5..., så jeg kan slet ikke følge dine kritik punkter. Sorry.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Kan Sigames stadig levere?
« Svar #14: 04 Mar 2015, 15:13 »

Der er da ingen tvivl om at FM er et glimrende spil, og rent funktionsmæssigt klart det bedste FM nogensinde. Jeg synes de gør et glimrende arbejde fra år til år med at gøre spillet bedre og bedre.

Mit største problem er inde på banen. Jeg har de sidste 3-4 år set utallige mål hele ude fra sidelinjen. I år har det egentlig været udmærket, lige indtil denne patch, hvor jeg føler det handler om held mht. røde kort og straffe. Den første kamp jeg spillede efter patchen bød både på et rødt kort fra begge hold + straffespark. Siden da har der oftest kun været en enkelt situation pr. kamp, men det er stadig for meget. Og det er ikke, fordi jeg brokker mig over disse ting går imod mig, for det sker lige så ofte, at mit eget hold scorer sådanne bullshit mål.

Men det er da super, at ikke alle oplever de røde kort og straffe. Jeg er bare uforstående overfor hvordan jeg nu har haft problemet i 3 forskellige saves, og hører utallige andre med samme erfaringer. Jeg har f.eks. ikke oplevet de mange skader folk snakker om, men det må jo være et problem siden så mange kan klage over det.

Og lige til Sunbao: Det har jo intet at gøre med flere millioner kontra nogle hundrede testere at gøre. Det er jo masser herinde på siden der klager over de samme fejl, og der er jo ikke engang et par hundrede aktive.
« Seneste Redigering: 04 Mar 2015, 15:17 af Svartovich » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010