Sæson 16/17 er afsluttet og skal til at tage hul på en ny sæson. Men vil lige komme med en opsummering af forrige sæson. Ligaen med vundet med 100 point, som er ny rekord. PSG sluttede hele 19. point efter mig på en 2. plads, så er godt tilfreds. Havde en målscorer på 113-21, hvilket må siges at være fantastisk.
Jeg ændre jo taktik i januar, og har endnu ikke fortrudt det. Spillet flyder rigtig godt, og har nu endelig fået en trup der passer perfekt til den. Kunne måske godt købe en spiller eller 2 til bredden, men igen, hvorfor bare købe fordi man har mange penge.
Den Franske Ligacup blev også vundet, 5-0 over Evian i finalen. Der var ikke så meget modstand i turneringen så, vi skulle vinde den, og det har vi nu gjort 3 sæsoner i streg.
Champions League var vi jo i gruppespillet med Barcelona, Dortmund og Dinamo. Vi endte på en sikker 1. plads. Vi trak Juventus i første knockout runde, og de måtte forlade turneringen med en samlet 5-1 nederlag. Kvartfinalen bød på FC Bayern - vidste udmærket godt at det ville blive en svær opgave. Vi vinder 3-1 på Stade Louis, men vidste godt det ikke var ovre endnu. Vi taber 1-0 på Allianz Arena, hvor vi var utrolig heldig med dette resultat, men sådan er fodbold nu engang. Chelsea ventede i semifinalen og første kamp skulle spilles på Standford Brigde. Vi taber 2-1 og syntes det er et okay resultat, som sikre os det vigtige udbanemål. Chelsea skulle besøge Stade Louis og det fortrød de, da de måtte rejse hjem med et 4-1 nederlag og så var Monaco i finalen for andet år i træk. Liverpool ventede i finalen og de har set rigtig farlige ud hele turneringen igennem, så jeg vidste at drengene skulle spille op til deres allerbedste hvis vi skulle derfra med den store Pokal. Heldigvis leverer drengene en fantastisk præsentation og vi vinder 2-0.
Vi ender sæsonen af med at vinde the treble!
Lukaku spillede hans første sæson til UG og mere til. 50(2) kampe, 52 mål og 9 oplæg.
Tariq spillede igen en rigtig god sæson. 46(4) kampe, 17 mål og 24 oplæg.
Anthony Martial havde ikke fået så meget spilletid under mig, men valgte at give ham chancen efter jeg ændrede taktik og det takkede han med at levere en fremragende "halvsæson" 18(8) kampe, 22 mål og 6 oplæg.
Der er selvfølgelig andre spillere som har spillet utrolig godt, men syntes bare lige at de 3 skillede sig ud fra de andre.
Valgte også i transfervinduet i januar at købe måske spillets bedste højreback talent. han kostede mig 48 mio, og kan allerede love for han bliver vild!
Lidt info om den nye sæson som jeg skal til at tage hul på. Der har været utrolig gang i transfers. Tariq blev i sin tid købt for 2,5 mio, han er nu røget afsted for 380 mio + klausuler. Carrasco passede ikke ind, da jeg ikke spiller med fløj spillere og ville ikke omskole ham, da han så bare blev i overskud. han er solgt for 85 mio. Lucas Ocampos er også røget for sølle 60 mio. Ingen ville købe ham, og han var for god til bare at rende rundt på reserveholdet. Jetro Williems som jeg købte sidste sæson, skuffede fælt og tabte ca 100 mio på et salg af ham da han kun indbragte 55 mio.
Yarmolenko som jeg også købte 1. sæson er blevet tilovers da jeg ikke spiller med fløjspillere. PSG bød 450 mio så kan man ikke sige nej. Lidt træls at det netop kun var PSG der bød så meget, men igen han var tilovers og fik over 70 mio årligt, så væk med ham. Mangala blev også tilovers da jeg har 2 store talenter som er rykket op på førsteholdet. 100 mio fik jeg for ham.
Ould-Chikh er desværre også røget pga. taktikken ikke indebærer fløjspillere. 65 mio blev han skudt afsted for, kunne sikkert godt få mere, men hans kontrakt udløb efter sæsonen og han krævede hele 35 mio om året hvilket jeg ikke var parat til at tilbyde.
Ialt har jeg solgt spillere for 1,18 mia.
Til den nye sæson har jeg kun købt 2 rigtig store talenter for sølle 59 mio.
Luka Jovic og Tielemans er kommet retur fra deres lejeophold og træder ind på førsteholdet.
Min målsætning for ligaen er at jeg skal gå ubesejret gennem den, og det tror jeg godt kan lade sig gøre, men nu må vi se. CHL skal vindes igen, det er de turneringer jeg ligger mest vægt på, og de andre må mine reserver se om de kan vinde
Det var lidt om mit spil. Der er rigtig meget tekst, men det var nødvendigt