home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Dyderne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Dyderne  (Læst 36008 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Dyderne
« : 12 Dec 2014, 15:52 »




For efterhånden flere år siden, havde Cube en blog der bar navnet ”De ti bud”. Idéen var ganske enkelt, at han opsatte ti krav, bud, benspænd, om man vil, for sig selv. Ti regler, der skulle overholdes. Dengang var jeg ganske fascineret af tanken, og tiltrækningskræften er kun blevet større med tiden. Jeg er fast tilhænger af rammer og regler, og tanken om at have en stabil kerne, der udgør fundamentet og fortæller hvem man er som manager, tiltaler mig stadig i høj grad.

For at undgå, at gå Cube i bedene hvad angår kravene, har jeg dog valgt at opstille nogle dyder i stedet. Dyder, der ikke er sort/hvide og som ikke skal efterleves med religiøs fanatisme, men dyder som jeg håber, kan minde både jer og mig om min identitet som manager, og dermed måske skabe en solidt fundament, der kan bygges på. Dyderne er som lyder:

  • Fitness. Jeg er træt af at se spillere, der må lade sig udskifte med kramper efter 10 kilometer. Overalt i verden findes der motionister, der løber ture der er både to og tre gange længere end dét, selvom de passer deres job, uddannelse og familie ved siden af.
  • Resultatfodbold. Tiki-taka er fint, flot og fornemt. Men det er ikke for alle. Og det er ikke en spillestil, der egner sig til det nordlige Tyskland om vinteren. En del af det, at skabe sin egen identitet som manager er også at skabe sin egen spillestil. Min vil være, at vi skal vinde – for enhver pris.
  • Betonforsvar. I forlængelse af resultatfodbolden, er det helt naturligt at fokus kommer til at lægge på et tungt forsvar, der kan afværge og afvæbne modstandernes trusler. Det er nemmere at hente tre point, hvis målmanden holder buret rent og i sidste ende er det grundpillen, alle resultater bygger på.
  • Matthias und Miroslav. En tysk omskrivning af Real Madrids »Zidanes y Pavones«. Her opkaldt efter Miroslav Klose og Matthias Ginter, der var hhv. den ældste og yngste spiller i Tysklands trup ved VM-slutrunden. Det betyder, at vi skal udvikle egne talenter, give dem chancen i en ung alder, men også støtte dem via rutinerede kræfter. Jeg vil forsøge ikke at udvise aldersfacisme, men derimod arbejde efter Matt Busbys »If you’re good enough, you’re old enough«-mantraet.
  • Økonomisk ansvarlighed. Økonomien er den største udfordring i tidens fodbold. Har en klub et millionoverskud i et vist antal år, vil de - før eller siden - kunne købe sig en plads højere i fødekæden. Har de derimod underskud, må de før eller siden sælge deres plads. Så simpelt er det. Det betyder også, at vi skal være fornuftige med vores penge. Her er ingen prestigehandler eller fanfavoritter.

Holdet jeg har valgt som forsøgskanin for disse dyder og mine managerevner i FM15 er HAMBURGER SV. Den tidligere storklub, der for bare en håndfuld år siden var i Europa League-semifinalen to år i træk, men nu frister en tilværelse i bunden af Bundesligaen. Helt grel var 2013/14-sæsonen, hvor klubben måtte ud i to neglebidere mod Greuther Fürth, før endnu en sæson i 1. Bundesliga var en realitet. HSV er det eneste eksisterende mandskab, der har været en del af Bundesligaen gennem alle ligaens 51 år, men hvis ikke kurven snart knækker og spiralen roteres 180o, kan det snart være en saga blot.

« Seneste Redigering: 12 Dec 2014, 15:55 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #1: 12 Dec 2014, 15:53 »



Velkommen til.

Normalt er jeg meget grundig i forberedelserne til mine blogs, men denne gang har jeg valgt at gøre det lidt anderledes. Dette kan forhåbentligt skabe en større kobling og samhørighed mellem blog og spil. Det er i hvert fald tanken. Det betyder dog også, at jeg ikke ved om denne blog nogensinde kommer til at forlade jorden, eller den blot kommer til at lægge og ralle som en dødfødt.

Som nævnt har jeg valgt at give mig i kast med Hamburger SV, der i sidste sæson blev nummer 16 i Bundesligaen og var ganske tæt på at måtte sige farvel til Tysklands fineste liga. Hvad jeg så godt kan li’ ved Tyskland i FM er det faktum, at man på den ene side har lokomotiverne ude i Europa – Bayern, Dortmund – men samtidig har man i de hjemlige rækker en hel underskov af tidligere storklubber, hvor formen skifter som vinden blæser. Ligesom HSV har Werder Bremen gennemlevet lidt af en nedtur siden deres bronzemedalje i 2010, VfB Stuttgart er blevet nummer 12 og 15 de sidste to sæsoner og Herta Berlin, der i 2009 blev nummer fire, er siden rykket ud af ligaen ikke færre end to gange.

TRUPPEN
15. René Adler
1. Jaroslav Drobný (Tjekkiet)

5. Johan Djourou (Schweiz)
7. Marcell Jansen
4. Heiko Westermann
32. Slobodan Rajkovic (Serbien)
12. Fabio Morena
22. Matthias Ostrzolek
2. Dennis Diekmeier
3. Cléber (Brasilien)

23. Rafael van der Vaart (Holland)
21. Valon Behrami (Schweiz)
19. Petr Jiracek (Tjekkiet)
40. Gojko Kacar (Serbien)
11. Ivo Illicevic (Kroatien)
17. Zoltán Stieber (Ungarn)
37. Julian Green (Bayern München) (USA)
10. Lewis Holtby (Tottenham)

27. Nicolai Müller
24. Matti Steinmann
9. Maximilian Beister
8. Tolgay Arslan

20. Pierre-Michel Lasogga
16. Artoms Rudnevs (Letland)

LEJET
« Seneste Redigering: 12 Dec 2014, 16:34 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Dyderne
« Svar #2: 12 Dec 2014, 16:22 »

Spændende indledning, flot layout og dejligt klubvalg.. Jeg er helt sikkert med på en læser..   Thumbs Up
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #3: 12 Dec 2014, 16:28 »

Jeg er også på! Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #4: 12 Dec 2014, 16:54 »

Spændende indledning, flot layout og dejligt klubvalg.. Jeg er helt sikkert med på en læser..   Thumbs Up

Jeg er også på! Thumbs Up

Tak, drenge. Jeg er glad for, I kigger med!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Dyderne
« Svar #5: 12 Dec 2014, 17:00 »

lækkert med en blog om de gode, gamle Brøndby Dyder imo!
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #6: 12 Dec 2014, 17:23 »



For 13 gang: HSV skifter træner
KICKER.DE | 01.07.2014

Hamburger SV har sagt farvel til træneren Mirko Slomka efter bare et halvt år. Den tyske træner, der tidligere har været i Hannover 96 og Schalke 04, skriver sig dermed ind i den lange rækker af træner i HSV, der heller ikke var svaret. Med fyringen af Slomka, har Hamburger sagt farvel til 12 træner siden Huub Stevens overtog efter Thomas Dool i 2007.

Det bliver dog ikke Doll der vender tilbage til klubben han både spillede for og trænede, men derimod det ubeskrevet kort Abt König. Doll var ellers længe oddssætternes favorit, men den 48-årige valgte i 11. time at takke nej til HSV’s tilbud og forblive i Ferencvárosi TC og Ungarn. Derfor valgte man at belønne 44-årige Abt König, der har været tilknyttet som træner for nogle af ungdomsholdene de seneste år, mens han har deltaget i FIFA’s trænerkurser.

»König har ikke tidligere haft ansvaret på det her niveau, men med alt hvad han har vist os i ungdomsrækkerne, har vi stor tiltro til ham«, fortæller klubbens sportschef, Peter Knäbel. Trods ordene fra officiel side, siges det dog, at bølgerne har gået højt i bestyrelseslokalet, da Abt Königs navn blev bragt op. Kilder tæt på ledelsen fortæller, ledelsen havde sat al deres lid til at overtale Doll, men da det mislykkedes, blev man tvunget til at sætte Plan B i værk. En plan, der har delt de bestemmende instanser i den tidligere storklub:

»De sportslige resultater og økonomien har begge haltet siden 4. pladsen i 2008. Ikke alle var enige i, kurven kunne knækkes ved at indsætte ham [König]«, fortæller et anonym bestyrelsesmedlem, der har måtte se sin klub gå gennem otte år uden Bundesliga-metal. Om dette kan blive anderledes med König ved roret må fremtiden afsløre, men bestyrelsesmedlemme t fortæller at man er klar over klubben står overfor en potentiel brydningstid:

»Vi sluttede som nummer 16 sidste år. Vi har ikke råd til at ramme ved siden af. Ét fejltrin kan få vidtrækkende konsekvenser både sportsligt og økonomisk«

HSV TRÆNERE SIDEN 2007
Huub Stevens (Holland), 02.02.2007 - 30.06.2008
Martin Jol (Holland), 01.07.2008 -26.05.2009
Bruno Labbadia (Tyskland), 01.07.2009 – 25.04.2010
Ricardo Moniz (Holland), 26.04.2010 – 30.06.2010
Armin Veh (Tyskland), 01.07.2010 – 13.03.2011
Michael Oenning (Tyskland), 14.03.2011 – 19.09.2011
Rodolfo Esteban Cardoso (Argentina), 19.09.2011 – 10.10.2011
Frank Arnesen (Danmark), 10.10.2011 – 16.10.2011
Thorsten Fink (Tyskland), 17.10.2011 – 16.09.2013
Rodolfo Esteban Carodos (Argentina), 17.09.2013 – 24.09.2013
Bert van Marwijk (Holland) 25.09.2013 – 16.02.2014
Mirko Slomka (Tyskland) 16.02.2014 – 30.06.2014
Abt König (Tyskland), 01.07.2014 - ?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #7: 12 Dec 2014, 18:05 »

lækkert med en blog om de gode, gamle Brøndby Dyder imo!

Jeg slettede ellers den del med de lange løbeture i Brøndbyskoven med Morten Olsen.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dyderne
« Svar #8: 12 Dec 2014, 23:09 »

Spændende projekt!

Jeg følger med!
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #9: 13 Dec 2014, 08:04 »

Spændende projekt!

Jeg følger med!

Det er jeg glad for, Baliian.

Der kommer i øvrigt kun én update i dag, og det bliver her først på formiddagen.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #10: 13 Dec 2014, 08:49 »



»Kulturbærer« forlænger med HSV
KICKER.DE | 03.08.2014

Der blev løftet en del øjenbryn i og omkring Hamborg da HSV’s nye træner, Abt König, sagde, man ikke ville forlænge med stjernen Marcell Jansen for alt i verden. Hurtigt haglede kritikken ned over den uprøvede træner, mens andre roste ham for at stå fast i et så tabuiseret, ømtåleligt og betændt emne.

Nu lader det dog til Jansen og Hamburger Sports-Verein har fundet fælles fodslag. Parterne har nemlig indgået en ny kontrakt, der binder landsholdsbacken til Hamborg frem til 30.06.2018. Angiveligt var det store stridspunkt økonomien, hvor HSV nægtede at gå på kompromis ved at hæve back-stjernes løn.

»Vi er meget glade for at have forlænget kontrakten med Marcell frem til 2018. Han er indbegrebet af alt det, vi ønsker HSV står og skal stå for: hårdt arbejde, talent og vilje. Han er en kulturbærer, en mentor for de unge og vil forhåbentligt blive husket som en institution, når hans karriere en dag slutter«, sagde Knäbel på pressemødet, hvor han med Jansen ved sin side offentliggjorde den forlængede kontrakt.

Forlydningerne går på, Jansen kan se frem til at tjene cirka £45.500 om ugen eller lige omkring £200.000 per måned. Jansen, der har spillet fast i det nordtyske forsvar siden sit skifte fra Bayern München i 2008, er dog stadig langt efter topscoren Rafael Van der Vaart, der anslås til at tjene mere end det dobbelte. Netop dette skulle dog være én af de ting, Abt König har holdt lange møder med klubbens bestyrelse om, da HSV kan gå en økonomisk trængt fremtid i møde.

En sportsøkonom anslår, at HSV bruger omkring £3.500.000 alene på løn hver måned. Samme ekspert fortæller dog også, at det er langt efter de mest løntunge i både verden og Tyskland: Det vurderes, at Real Madrid stjernen Cristiano Ronaldo alene får mere end £2.500.000 om måneden, mens Bayern München-stjernerne Mario Götze og Franck Ribéry, der tjener mest af alle spillere i Tyskland, hiver cirka 1/3-del af det beløb hjem.


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #11: 14 Dec 2014, 14:50 »




Pre-season analyse: Klar, parat, start
KICKER.DE | 17.08.2014

Ni kampe er spillet siden Abt König tog styringen i Hamburger Sports-Verinen. Ni kampe, der har budt på taktiske kreativiteter og to dybt forskellige stilarter. Men også ni kampe, der har givet König en chance for at spore sig ind på sine spillere – og alle os andre ind på König.

Med 4:1-sejren over Dresden i DFP-Pokalturneringen, fik den nye træner den bedst mulige start på sin nye karriere, da HSV i sikker stil bragt sig videre i turneringen, de ikke har vundet siden 1987. Målscorerne hed Rafael van der Vaart, Nicolai Müller, Lewis Holtby og Pierre-Michel Lasogga, og kampen var på mange måder symptomatisk for hele forløbet i optakten til den nye sæson.

Ligesom i de seneste kampe, stillede nordtyskerne op i en 4-2-3-1-formation, hvor fokus lå på boldbesiddelse og på at åbne modstandernes forsvar med tålmodighed. Siden König skiftede til denne taktik, er det blevet til sejre over Næsby (Danmark), Meppen (Regionalligaen), LSK Hansa (4. division) og altså Dresden (3. division). Fælles for alle kampene har været en boldbesiddelse på 60+ procent, mere end 500 afleveringer med en høj grad af præcision og flere end 25 afslutninger per 90 minutter. 16:3 siger målscoren, der fortæller om klasseforskel.

Det er utvivlsomt den taktik, der skal bruges til at nedbryde svagere og defensive hold, der står kompakt eller er for gode i luftrummet til at fyrtårnet Lasogga kan sætte sig igennem. Det var ellers ham og hans tjans som ’targetman’, der var grundlaget i den første håndfuld kampe: Her var boldbesiddelsen meget tættere på 50/50, afleveringerne var længere, mere over kanten og formationen en 4-4-2 med en hurtigløber ved siden af Lasogga.

I alt blev det til seks mål, tre oplæg og ni kampe for Pierre-Michel Lasogga, der nød godt af at have nyindkøbte Nicolai Müller med sig i offensiven. Den tidligere Mainz 05-spiller signerede fem mål, syv oplæg og fik i flere ombæringer vist sin helt uimodståelige hurtighed, der kan komme til at skabe problemer for alle modstandere i Bundesligaen.

Nu er legetiden dog slut for Abt König og hans tropper. Foruden venter en ilddåb mod WfL Wolfsburg, TSG 1899 Hoffenheim og Borussia Dortmund i de tre første runder. Tre kampe, der kan sætte et ar på hele sæsonen eller indfri fansenes forhåbninger om en lysere fremtid end sidste år, hvor den 127 år gamle klub var tæt på at rykke ud af 1. Bundesliga for første gang.

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dyderne
« Svar #12: 14 Dec 2014, 14:59 »

Fantastisk blog indtil videre. Jeg følger. Overvejer selv et hold i tyskland, så HSV er klart en mulighed Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #13: 14 Dec 2014, 15:26 »

Havde selv et meget kort save med HSV i 14'eren en utroligt spændende klub, og højt niveau som altid Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dyderne
« Svar #14: 14 Dec 2014, 16:17 »

Fantastisk blog indtil videre. Jeg følger. Overvejer selv et hold i tyskland, så HSV er klart en mulighed Smiley

Tusind tak, Dennislauridsen. Nu er det begrænset hvor meget jeg har fået spillet i Tyskland (det her save er bare mit andet i FM15), men jeg er sikker på, det er en spændende liga! Om det så lige er HSV, Werder eller noget helt tredje er nok lige hvad man føler for Smiley

Havde selv et meget kort save med HSV i 14'eren en utroligt spændende klub, og højt niveau som altid Smiley

Det er det helt sikkert. HSV har også nogle andre udfordringer (økonomien bl.a.), der gør det endnu mere udfordrende end bare det taktiske. Mange tak, i øvrigt!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010