home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 254 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Lower League Management
| | |-+  The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding  (Læst 33058 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« : 08 Nov 2014, 13:20 »

Hej alle,

For nogle år siden havde vi gang i et interessant projekt, som blev døbt The Lutz Pfannenstiel Challenge, hvor ideen var at man skulle hoppe fra klub til klub på en LLM-facon. Lutz Pfannenstiel er en tidligere fodboldspillere som tjente til sit levebrød i 26 forskellige klubber

For dem, som ikke har stiftet bekendtskab med dette før, har jeg kopieret retningslinjerne ind fra 2013 af.

Først og fremmest er det et journeyman spil. Som navnet hentyder til er der stor fokus på en anderledes karriere rundt omkring i sjove kroge af fodboldverdenen.

Konceptet er som følger:
-   Start et spil op med så mange ligaer som overhovedet muligt. Jeg er selv startet op med 79 forskellige ligaer
o   Det medfører selvfølgelig at spillet går langsomt, men det er en del af charmen. Derudover skal man mindst have 2 rækker (hvor muligt) med fra hvert land. Dog synes jeg at det går hurtigere i FM15 end tidligere.
-   Database-størrelsen er irrelevant i og med at man har så mange ligaer med, så small DB er fint.
-   Man skal være arbejdsløs fra starten af og man skal have Sunday League Footballer som Past Experience og selvfølgelig ingen træningsbadges.
-   Ens nationalitet skal være tilfældig. Dette er for at sørge for at man undgår at få en dansk klub fra starten af og også gøre at man får en lidt anderledes karriere ud af det. At sørge for tilfældig nationalitet, kan gøres på flere forskellige måder. Her er en af dem: random.org. Første random test er om du skal have to nationaliteter eller ej. Så her får du blot siden til at vælge mellem 1 og 2. Dernæst, får du siden til at vælge mellem 1 og 26/29, alt afhængig af hvilket sprog du kører med. Dette markerer det første bogstav af dét land, du skal være fra. Dernæst er du nødt til at gå ind og tælle hvor mange nationer der starter med det bogstav, og af det antal skal du igen få siden til at vælge et tal for dig. For eksempel, hvis jeg skulle have et land med A og hvis siden dernæst valgte tallet 15 til mig, så ville jeg vide at jeg skulle være fra Azerbadijan. I mit spil endte jeg med at være fra Nicaragua og Algeriet.
-   Man kan også få random.org til at afgøre hvilket køn, man skal være i spillet.
-   Derefter er det blot at gå på ferie og indstille det således at man søger alle jobs. Det er vigtigt at man går ind i alle jobsamtaler med målet om at få dette job - er selv havnet i den andenbedste kinesiske række og det har da også sin charme! Når du har fået en klub, så kan det anbefales at gå ind i "Manage Subscriptions" da man ellers vil få cirka en milliard nyheder hele tiden.
-   Man skal acceptere det første job man får tilbudt (efter at have været til samtale selvfølgelig).
-   LLM reglerne skal følges (vil definere LLM reglerne nedenfor).
-   Det er en del af konceptet at man flakker meget rundt i ens karriere, så når man får et jobtilbud mens man er ansat i en klub allerede, så skal det accepteres. Dette er egentligt hoved-princippet i challengen. Hvis det ikke følges, så kan spillet ikke karakterises som en del af denne challenge.
-   Det står en frit for at sige op i en klub, men det vil være dårlig stil at sige op i en klub uden at give det en chance, så en 10-15 kampe bør være absolut minimum.
-   Man må gerne være træner for landshold hvis det er det man har lyst til.

LLM reglerne
Nøgleordet her er realisme og det er lidt op til digselv at definere realisme men de følgende kriterier er minimum:

-   "Staff Responsibilites/Ansvarlig for staben". Dette er med til at forøge realismen markant, da der næppe er mange managers der har som deres ansvarsområde at bestemme hvor ens talentspejdere skal søge efter nye spillere henne osv. Selvfølgelig gør det dit arbejde, som manager, markant sværere, da du nu vil være meget mere afhængig af andre personer. Men sådan ser virkeligheden i den store fodbold-verden også ud. Derfor skal alle parametrene inde i "Staff Responsibilities/Ansvarlig for staben" været sat til at blive styret af en anden person end dig selv, med undtagelse af "Hires/fires all other staff/Ansætter/Afskediger al andet personale" og alle ting under "Træning". Selvfølgelig også hvis man ikke har en sportsdirektør, så er der flere ting man selv er ansvarlig for, såsom kontraktforlængelse r osv.
-   Alle spillere man tilføjer til ens ønskeliste skal enten være scoutet af ens talentspejdere eller tilbudt en af agenter. Spillerne som kan scoutes kan findes på følgende måder:
o   Igennem scouting assignments (Chief Scout er self ansvarlig for disse hvis man har sådan en)
o   Modstandere
o   Rygter (hvis pressen kæder dig sammen med en spiller)
o   Nyheden omkring fritstillede spillere (her er det vigtigt at notere at det ikke er tilladt at subscribe til alle ligaer i spillet da man derfor får alt for mange nyheder omkring dette.
-   Derfor er Player Search funktion forbudt land til enhver tid.
-   Hvis man har en sportsdirektør, så er han selvfølgelig ansvarlig for transfers, men man kan skubbe ham lidt i den rette retning, ved at få ham til at foreslå mulige indkøb. Her er det også vigtigt at nævne, at han selv skal forsøge at lave handlen. Dette bliver gjort inde i Transfer Centeret.
-   Hvis man ikke har en sportsdirektør og derfor selv skal ansætte personalemedlemmer, så skal alt dette foregå igennem Job Centeret.
-   Downloadede taktikker/træningsprogrammer er ikke tilladt – yderst realisme ville være at man skulle basere sine taktikker ud fra den samling standard taktikker der er i spillet fra starten af og så lave få ændringer ud fra dem, men hvis man har sin egen taktik så kan den også accepteres.
-   Træningskampe skal arrangeres af en assistent.

Det følgende kan virke ret strikst, både i forbindelse med selve konceptet og LLM. Men det er for at skabe den ultimative udfordring.

Jeg tænkte at tråden her kunne både bruges til at fortælle om ens TLPC (The Lutz Pfannenstiel Challenge) karrierespil og også hvis man har spørgsmål til det ene eller andet.

Med venlig hilsen
Dan

EDIT: Størstedelen af ovenstående er direkte copy/paste fra 2013-udgaven af, så sig endelig til hvis I har nogle forslag til ændringer.
EDIT2: Det virker til at mange får tilbudt Jomo Cosmos-jobbet fra starten af og da dette er svært urealistisk da det er en ret stor klub, så er det tilladt at sige nej til urealistiske tilbud i starten. Det er lidt op til jer, hvor realistisk I vil have det så. :-)
« Seneste Redigering: 09 Nov 2014, 12:10 af Saviola » Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #1: 08 Nov 2014, 13:21 »

Stærkt!

Jeg henter lige vasketøj, og så ser jeg på det Opstemt
Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #2: 08 Nov 2014, 13:24 »

Fedt man! Starter op senere i dag Smiley
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #3: 08 Nov 2014, 13:26 »

Jeg tror jeg er med på denne challenge.. lyder som et interessant save at have kørende! Smiley

Lige et spørgsmål.. hvornår har man gennemført denne challenge, eller er det bare noget der skal køre hele tiden?
« Seneste Redigering: 08 Nov 2014, 13:28 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #4: 08 Nov 2014, 13:28 »

Nogle der ved om der stadig er den bug der som opgraderer ens licens på et tidspunkt i starten, hvis man starte r med det laveste?
Logged

JaWocKa

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #5: 08 Nov 2014, 13:33 »

Jeg tror jeg er med på denne challenge.. lyder som et interessant save at have kørende! Smiley

Lige et spørgsmål.. hvornår har man gennemført denne challenge, eller er det bare noget der skal køre hele tiden?
 
Det er et fantastisk godt spørgsmål. :-D Det er vel når man bliver træner for et et af de helt store hold, såsom Barca, Bayern etc, og vel har vundet alt. Man kunne sige at man er færdig når man er 1er på Hall of Fame listen, men tror det er meget op til dig selv.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #6: 08 Nov 2014, 13:34 »

Det virker til at der er en del der er interesseret i challengen, så smider også en Karriere-tråd op (som med FM13-versionen).
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #7: 08 Nov 2014, 14:50 »

Hvad skal reglen om licens være? Jeg tænker udimilbart, at man starter uden nogen licens. Hvad synes du/i? Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #8: 08 Nov 2014, 14:52 »

naturligvis starter man på laveste
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #9: 08 Nov 2014, 14:54 »

Det havde jeg også regnet med. Det var fordi jeg læste, at Boxx valgte National C-Licens i den anden tråd. Smiley
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #10: 08 Nov 2014, 14:56 »

Yeah, laveste. Har også justeret det i "reglerne".
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #11: 08 Nov 2014, 15:18 »

Jeg er på ! Wink - hvordan med liga udvidelser ? Engelsk tier 11 og tysk tier 6 ? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #12: 08 Nov 2014, 15:21 »

Hehe, det kan du sagtens spille med også - tænker bare at spillet bliver meget langsomt hvis du også skal have eksotiske ligaer med!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #13: 08 Nov 2014, 15:22 »

Ifølge reglerne fra FM 14 er det ikke tilladt at bruge databaser. Smiley

-   Den eneste editor-ændring der er acceptabel er at gøre diverse landshold spilbare.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #14: 08 Nov 2014, 15:26 »

Point taken!
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010