home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  RB Leipzig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: RB Leipzig  (Læst 23671 gange)
Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #15: 15 Dec 2014, 10:04 »

Jeg fik en suveræn første plads i min første sæson. I anden sæson fik jeg overraskende hevet en 4. plads hjem, hvilket giver mig adgang til kval. til CL. Det er gået virkelig stærkt, så jeg skal i gang med et spændende transfervindue.

I min startopstilling har jeg stadig 5 spillere fra den oprindelige trup, så man har et stærkt hold fra start. Den største overraskelse har været angriberen Frahn. Han ligner ikke noget specielt men han banker kasser ind på stribe, så har jeg ikke haft behov for at finde en ny angriber.

Jeg ligger en masse screenshots op senere, skriv endelig hvis I vil have af noget specielt.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #16: 15 Dec 2014, 19:30 »

En meget uheldig lodtrkning  Sur

Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #17: 16 Dec 2014, 12:01 »

Jeg fik en suveræn første plads i min første sæson. I anden sæson fik jeg overraskende hevet en 4. plads hjem, hvilket giver mig adgang til kval. til CL. Det er gået virkelig stærkt, så jeg skal i gang med et spændende transfervindue.

I min startopstilling har jeg stadig 5 spillere fra den oprindelige trup, så man har et stærkt hold fra start. Den største overraskelse har været angriberen Frahn. Han ligner ikke noget specielt men han banker kasser ind på stribe, så har jeg ikke haft behov for at finde en ny angriber.

Jeg ligger en masse screenshots op senere, skriv endelig hvis I vil have af noget specielt.


Jeg vil meget gerne se din taktik og holdinstruktioner! :-) Tænker selv på at starte et save med RB Leipzig, da jeg havde stor succes med det i 14'eren. Dog er jeg stadig meget ny i FM15.
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #18: 17 Dec 2014, 13:40 »



Jeg vil meget gerne se din taktik og holdinstruktioner! :-) Tænker selv på at starte et save med RB Leipzig, da jeg havde stor succes med det i 14'eren. Dog er jeg stadig meget ny i FM15.

Jeg er ikke lige hjemme nu her men du må selvfølgelig gerne se min taktik - det skal siges den har ændret sig løbende undervejs.

Endvidere kan jeg sige at jeg ikke kom i CL Skuffet Fik 2-2 hjemme mod Liverpool men blev kørt over 5-2 på Anfield, så nu kan jeg koncentere mig om ligaen og muligvis en 3. plads, som kunne sikre mig direkte adgang til CL. Tror også mine unge spillere kunne bruge 1 års mere erfaring inden de skal slåes med i gruppespillet i CL.

Jeg vil gerne lige nævne hvem jeg fra den oprindelig trup stadig benytter i min start 11'er, så ved folk hvem de kan satse lidt på Smiley

Frahn - AC , hans stats og vurdering er ikke særlig god men han sparker alt ind hvis han får chancen i feltet.
Y. Poulsen - OMV/H forsøgte ham som angriber men han er bare ikke god nok som enelig angriber, så jeg har rykket ham ned på en offensivkant, det er lidt forskelligt om det er højre eller venstre.
Kaiser - MC Han er blevet min anfører og gør det virkeligt solidt på den centrale midt, jeg tror han bliver en type for Leipzig, som Lampard var for Chelsea.
Teig - FH (Muligvis stavet forkert) - Sikker mand på højreback og han bliver bare ved med at udvikle sig. Hans force ligger i det fremadrettet og han kunne måske godt være bedre i det deffensive del af spillet.
Jung - FV - Jeg har valgt at benytte ham på venstra back og her har ingen kunne slå ham af endnu.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #19: 26 Dec 2014, 15:45 »

Så er jeg kommet igang med et RB Leipzig save også  Smiley.
I slutningen af fm14 var jeg begyndt at blive stor fan af en 5-3-2 taktik, og den har jeg så valgt at prøve mig med igen her i dette save. Jeg kører med 3 centerforsvare, 2 wingbacks, 2 centrale midtbane, 1 offensiv og 2 angribere. Det har indtil videre kastet en masse succes af sig, og har indtil videre kun ført til 1 nederlag i pokalen, hvor jeg mødte München Gladbach.

Jeg har forstærket mig på målmandsposten med Alex Smithies. Han er ung og allerede en dygtig keeper, men ser ham ikke som førstekeeper om 3-4 sæsoner.
Derudover har jeg hentet Maik Franz som forstærkning til forsvaret og Andriy Voronin som forstærkning til offensiven. Det er 2 rigtig erfarne spillere, som kan hjælpe et forholdvis ungt hold med at skabe noget stabilitet på banen.
Til sidst har jeg satset på 2 unge danskere i Moses Opondo og Viktor Ahlmann. Er spændt på at se, hvor meget de vil udvikle sig i klubben.

Udover spillerne, er der hentet noget mere personale til klubben. Deriblandt Ebbe Sand som angrebstræner.

I ligaen går det helt perfekt. 9 Sejre og 1 uafgjort i sæsonens 10 første kampe.
Jeg vælger at fokusere meget af min kamptræning, på min defensive placeringsevne, og det fører også til at holdene har meget svært ved at bryde igennem hos mig, samtidig med at mine angribere er farlige foran målet.

https://billedeupload.dk/?v=ncuS8.png

https://billedeupload.dk/?v=AKbTg.png

Håber på at truppen kan bevare den gode form som de har indledt sæsonen med, og så må vi se om det ikke nok kan lykkes nogle forstærkninger til, hvis det nu skal hedde Bundesligaen efter 1. sæson (det forventes rigtig meget)  Smiley
Logged

Jensen10
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #20: 27 Dec 2014, 20:20 »

Efter oprykning til Bundesligaen mangler jeg nu en kvalitetskeeper... Nogen der har nogle anbefalinger?
Logged

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #21: 27 Dec 2014, 20:57 »

Efter oprykning til Bundesligaen mangler jeg nu en kvalitetskeeper... Nogen der har nogle anbefalinger?

Hvordan er budgettet, og er der nogle specifikke krav til ham? :-)
Logged

Jensen10
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #22: 27 Dec 2014, 21:10 »

Hvordan er budgettet, og er der nogle specifikke krav til ham? :-)

Maks 50 millioner... men tænker bare "value for money" og gerne under 28 år :-)
Logged

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #23: 27 Dec 2014, 21:47 »

Maks 50 millioner... men tænker bare "value for money" og gerne under 28 år :-)

Timo Horn kan købes for 33 mio. kr., hvis hans kontrakt ikke er ændret :-).
Han har potentiale og kan sagtens begå sig i bundesligaen med det samme :-).
Logged

Jensen10
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #24: 27 Dec 2014, 21:50 »

Timo Horn kan købes for 33 mio. kr., hvis hans kontrakt ikke er ændret :-).
Han har potentiale og kan sagtens begå sig i bundesligaen med det samme :-).

Kontrakten var desværre ændret, men fik Kristoffer Nordfelt for sølle 12 millioner - Håber han bliver et røvekøb  Cool
Logged

ArsenalFM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #25: 27 Dec 2014, 22:02 »

Jeg fik for nyligt også gang i et save med RB Leipzig. Det er fra start af gået ret godt for klubben. Fedt at vi får lidt aktivitet i denne tråd. Jeg kan da lige fortælle lidt om mit save og min taktik med RBL. Jeg skal netop til at igang med den 4. sæson.

Taktikken

Jeg har siden første sæson spillet med formationen, 4-1-2-3 DM Bred. Jeg har valgt at spille kontrollér og fleksibel samt 8 holdinstruktioner: Hold på bolden, kortere afleveringer, aflevér i dybden, smækkede indlæg, løb mod forsvar, udnyt fløjende, spil bredere og højere tempo.

Taktikken har ikke ændret sig gennem sæsonerne.

1. sæson

Største profil(er): Yussuf Poulsen og Ante Rebic

Transfers ind
Sommer: Matt Richie (26 mio), Andreas Lambertz (5.75 mio), Frederik Holst (Lån), Valentino Lazaro (Lån)
Vinter: Niklas Stark (60 mio), Mathias Henn (11 mio), Serge Gnabry (Lån)

Transfers ud
Joshua Kimmich (6 mio), Terrence Boyd (15 mio), F. Palacios (20 mio), Niklas Hohender (Bytte med Niklas Stark)

Målet var oprykning med det samme og den første sæson gik som den skulle. Yussuf Poulsen var flyvende i 2. Bundesliga og vi endte på en forholdsvis sikker 1. plads. I pokalturneringen nåede holdet 3. runde, hvor vi blev slået af Bayern München.

2. sæson

Største profil(er): Yussuf Poulsen og Rani Khedira

Transfers ind
Sommer: Ante Rebic (39 mio), Joel Cambell (Lån), Youri Tielemans (Lån), Håvard Nordveit (6.75 mio), James Wilson (Lån), Lamine Sané (30 mio), Matej Vydra (32 mio)
Vinter: Ingen handler, da økonomien ikke var til det.

Transfers ud
Georg Teigl (20 mio), Massimo Bruno (16 mio), Denis Tomalia (3 mio), Mikael Sumusalo (Lån), André Luge (Lån)

I anden sæson var målet en midterplacering og at vi skulle etablere os i den bedste række. Der blev eksperimenteret med mere defensive kontra taktikker i pre-season, men det endte med at vi endnu engang satsede på den kontrollerende taktik, som gav os en 1. plads i 2. Bundesliga. Det var en sæson med op og nedture, hvor taktikken ikke altid fungerede lige godt, men det hele endte alligevel med en solid 9. plads. I pokalturneringen blev til en kvartfinale, hvor Bayern München endnu engang slog os ud.

3. sæson

Største profil(er): Joel Cambell, Léo, og Niklas Stark - men stort set hele truppen spillede fantastisk i denne sæson!

Transfers ind
Sommer: Joel Cambell (Fri), Youri Tielemans (80 mio), Christian Günter (35 mio), Roman Bürki (14 mio), Léo (110 mio), Mamadou Sakho (57.5 mio)
Vinter: Nicola Sansone (31 mio)

Transfers ud
Yussuf Poulsen (Frikøbsklausul aktiveret - 147 mio), Diego Demme (17 mio), Mathias Henn (15 mio) + 10 spillere ud på fri transfer og 6 spillere ud på lån.

Den tredje sæson skulle vise sig, at blive en kæmpe success. Inden sæsonen havde vi lavet en række markante transfers både ind og ud. Vi mistede bl.a. Yussuf Poulsen, hvis frikøbsklausul blev udløst af Tottenham. Atletico Madrid angriberen, Léo, blev hentet intet som den direkte erstatning for Yussuf og det gjorde han godt. Vi holdte fast i taktikken og det gav en 1. plads i Bundesligaen med kun 4 nederlag i ligaen. Vi endte 5 point foran Bayern München som havde en skidt sæson med mange dumme pointtab. I pokalturneringen nåede vi endnu engang til kvartfinalen og for tredje gang i træk mødte vi Bayern München, som slog os ud af turneringen.

I fjerde sæson står den på Champions League, titelforsvar og et stort transfer/lønbudget. Jeg kan bl.a. afsløre at stjerner som Junior Malanda (Wolfsburg) og Manuel Icardi (Inter) allerede er blevet hentet til klubben.

Ekstra: Spillere fra den oprindelige trup, som fortsat spiller en rolle

Rani Khedira - Super solid midtbane spiller, som kan spille flere pladser.

Ante Rebic - Har bare været god fra første kamp og bidrager fra venstrekanten både med mål og assists.

Marcel Sabitzer- Bruges primært som indskifter i 3. og 4. sæson, men han var rigtig god i 2. sæson.

Anthony Jung - Var indtil 3. sæson første valg på venstrebacken og han har gjort det ekstremt godt. Er nu blevet andet valg efter Christian Günter, men han spiller fortsat en rolle i truppen.

Dominik Kaiser - Assistkongen i 1. og 2. sæson og er nu en solid rotationsspiller, som primært bruges som indskifter.

Lukas Klostermann - Han fortjener virkeligt at blive nævnt. I starten var han andet valg efter Georg Teigl, som gjorde det fantastisk godt. Efter Teigl tvang et skifte igennem hentede jeg Sané som erstatning. Det viste sig dog, at Klostermann faktisk præsterede væsentligt bedre end Sané og han endte som første valg. Champions League er formentlig over hans niveau og det forventes, at der nu hentes en bedre højre back.


« Seneste Redigering: 27 Dec 2014, 22:11 af ArsenalFM » Logged

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig
« Svar #26: 27 Dec 2014, 22:03 »

Kontrakten var desværre ændret, men fik Kristoffer Nordfelt for sølle 12 millioner - Håber han bliver et røvekøb  Cool
Det var en skam, men håber Nordfelt vil gøre det godt for dig  Smiley.
Hvem har du ellers købt her i 2. sæson?
Logged

ArsenalFM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #27: 27 Dec 2014, 22:15 »

Nogle gode råd til en højreback? Han skulle gerne kunne begå sig i Champions League.

Budget: 100-150 mio.
Logged

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #28: 28 Dec 2014, 08:50 »

Så vil jeg også melde mig på banen hvor jeg også er gået i gang med dette spændende hold.

jeg kan starte med at fortælle et denne sæson er gået over alt forventning. Eftersom jeg lige har fået spillet, skulle jeg først til lære de nye ting omkring det, samt finde en taktik der virker. Den blev hurtigt fundet i forhold til mine trænings kampe for der kørte det bare der ud af. men jeg har løbende i sæsonen lavet nogle små justeringer hist og pist. på transfer fronten skete der også lidt i den positive retning vil jeg mene for jeg er en der altid satser på fremtiden så der skal altid unge spiller ind blandet med lidt ældre for at få den bedste konstaltion.

Når men min taktik har jeg taget udgangspunkt i en 4-5-1 da jeg følte at det var det der passede bedst til holdet samt at det giver nogle gode offensive aspekter. hvor jeg så spiller kontroller samt struktureret. og det har gjort at endt med en oprykning.

Indkøb:
Pedro poppe Fri
Alex Smithies 26 Mil
Martin Ødegaard 16 Mil
Ezequiel Fri

ud:
en masse på fri
Terrence Boyd 14 mil
Joshua Kimmich 40 mil

Er virkelig ked af at skulle af med Joshua da han var virkelig god i mine første 4 trænings kampe men han var utilfreds og ville væk og havde fået bud på 25 mil som jeg havde sagt nej til så prøvede at se om jeg kunne få 40 Mil og der hoppede Zenit på. så det var fint.

Fremtidig indkøb:
Luka Jovic 49 Mil
Mattia Aramu 26 Mil

Ser det som nogle spændende fremtidig spiller som jeg forventer mig en del af.


Hvem har gjort det godt i sæsonen:
Havde store forventninger til Yussef Poulsen han gjorde det også godt i trænings kampene men så gik det bare ned af der der fra så prøvet jeg Pedro Poppe af og med det samme gav det bonus første kamp lavede han 4 mål og har ikke kiggede sig tilbage efter der er sluttede af med det højeste snit samt topscore rollen.

Ellers Dominik Kaiser samt har styret midtbane med hård hånd og været sublim på frisspark samt med flest assist.

Mål for næste sæson er at få en respektabel placering samt at få tilføjet flere gode spiller samt unge fremtidig stjerner. ellers komme af med nogle overskud spiller

det var lidt fra mig



Logged

ArsenalFM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig
« Svar #29: 28 Dec 2014, 09:30 »

Så vil jeg også melde mig på banen hvor jeg også er gået i gang med dette spændende hold.

jeg kan starte med at fortælle et denne sæson er gået over alt forventning. Eftersom jeg lige har fået spillet, skulle jeg først til lære de nye ting omkring det, samt finde en taktik der virker. Den blev hurtigt fundet i forhold til mine trænings kampe for der kørte det bare der ud af. men jeg har løbende i sæsonen lavet nogle små justeringer hist og pist. på transfer fronten skete der også lidt i den positive retning vil jeg mene for jeg er en der altid satser på fremtiden så der skal altid unge spiller ind blandet med lidt ældre for at få den bedste konstaltion.

Når men min taktik har jeg taget udgangspunkt i en 4-5-1 da jeg følte at det var det der passede bedst til holdet samt at det giver nogle gode offensive aspekter. hvor jeg så spiller kontroller samt struktureret. og det har gjort at endt med en oprykning.

Indkøb:
Pedro poppe Fri
Alex Smithies 26 Mil
Martin Ødegaard 16 Mil
Ezequiel Fri

ud:
en masse på fri
Terrence Boyd 14 mil
Joshua Kimmich 40 mil

Er virkelig ked af at skulle af med Joshua da han var virkelig god i mine første 4 trænings kampe men han var utilfreds og ville væk og havde fået bud på 25 mil som jeg havde sagt nej til så prøvede at se om jeg kunne få 40 Mil og der hoppede Zenit på. så det var fint.

Fremtidig indkøb:
Luka Jovic 49 Mil
Mattia Aramu 26 Mil

Ser det som nogle spændende fremtidig spiller som jeg forventer mig en del af.


Hvem har gjort det godt i sæsonen:
Havde store forventninger til Yussef Poulsen han gjorde det også godt i trænings kampene men så gik det bare ned af der der fra så prøvet jeg Pedro Poppe af og med det samme gav det bonus første kamp lavede han 4 mål og har ikke kiggede sig tilbage efter der er sluttede af med det højeste snit samt topscore rollen.

Ellers Dominik Kaiser samt har styret midtbane med hård hånd og været sublim på frisspark samt med flest assist.

Mål for næste sæson er at få en respektabel placering samt at få tilføjet flere gode spiller samt unge fremtidig stjerner. ellers komme af med nogle overskud spiller

det var lidt fra mig


Du formåede da, at få en pæn sum penge for Kimmich. Han gjorde det også fantastisk godt for mig i første sæson, men gennemtvang derefter et skifte igennem til Stuttgart.. Prisen var sølle 6 mio.

Har du nogle screenshots af transfers, taktik og trup?

Kaiser var virkelig god for mig i de første to sæsoner, men han mangler lidt for, at være en god spiller i den bedste række. Har du hentet Ante Rebic på fast kontrakt eller?

Joel Cambell kan jeg anbefale på det kraftigste - fantastisk spiller. Fik ham på lån i 2. sæson og på fri transfer i starten af 3. sæson. Youri Tielemans på lån er heller ikke nogen dum idé. På trods af hans unge alder kunne han sagtens styre midtbanen sammen med Rani Khedira i mesterskabssæsonen (3. sæson). 
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010