home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 335 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Aalborg boldspilklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Aalborg boldspilklub  (Læst 10647 gange)
laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Aalborg boldspilklub
« : 26 Okt 2014, 16:20 »

Så er det på tide, at vi får startet en tråd med AaB.

Transfers: Hvis man vælger at starte med AaB, så vil man opleve, at de har ufattelig mange skader i begyndelsen, så derfor så jeg mig nødsaget til at hente en smule kvalitet ind, som de unge stjerneskud kunne læne sig lidt op af.

Derfor kom, Christian Lell og Wout Brama ind på fritransfers.
Ud gik, Ando på en lejeaftale.


Jeg har nu færdigspillet den første halve sæson, og det er mildest talt gået over al forventning.

Ligaen:Til vinterpausen ligger jeg suverænt nummer 1, med 46 point. Fck er nummer 2 med 32 point. Målet må derfor være, at køre mesterskabet hjem i sikkerstil og så kombinere det med, at få kørt nogle af ungdomspillerne ind på førsteholdet.
 
Pokalen: Jeg røg ud til OB i 4 runde, eftersom jeg stillede med alle de unge, og de kunne desværre ikke
holde pauseføringen på 1-3.

Europa: På trods af, at jeg fører ligaen så suverænt, så er det IMO ikke den største bedrift. Jeg formåede nemlig at kvalificere mig til CHL gruppespillet via. først en samlet 1-1 sejr over Besiktas, og der efter samlet 2-3 over selveste Napoli. Jeg lagde ud med at tabe 0-2 hjemme, men vandt simpelthen 0-3 ude. Pga. skader fik lillebror Ahlmann chancen fra start i disse kampe, og han scorede målet mod Besiktas og målet til 0-1 mod Napoli.

Jeg trak en gruppe som bestod af, Liverpool, Benfica og Basel. Umiddelbart var der ikke meget at gøre i denne gruppe, hvilket også resulterede i en sidsteplads, men med en anelse mere held, så kunne jeg skam sagtens have gået videre. Jeg fik 6 point, som kom i hus via. en sejr ude over liverpool, x hjemme mod Liverpool, og så 2 * x mod Basel.


Jeg håber, at andre vil tage udfordringen op med AaB, jeg er i hvert fald svært tilfreds med, at det ligner at ungdomspillerne har fået et nøk op ad mht. potentialet. Det lover godt!
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #1: 31 Okt 2014, 13:08 »

Er selv startet med AaB. Spiller en 4-4-2 som i virkeligheden, og foruden at have fritstillet en masse reserver og ungdomsspillere, har min eneste reelle transferaktivitet været, at jeg har hentet Derrick Nissen i Vejle for 500K. Han er højreback, og selvom jeg både har Dalsgaard og Patrick Kristensen der kan udfylde den plads, havde jeg ingen unge spillere med potentiale til positionen. Det har jeg nu.
Logged

welbz is dat guy

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #2: 03 Dec 2014, 23:01 »

Jeg er startet med AaB og syntes det er ekstremt underholdene. Klubben starter jo med at have en masse skadet spillere, så man kunne være fristet til at gå ud og handle ind, men det har jeg ikke gjort og det er jeg glad for. Alle mine unge knægte har virkelig gjort det godt. Jeg er nu nået til april og ligger pt. på en 2 plads i ligaen. Der har været mange svingene præsentation i løbet af sæsonen, men resultaterne er ved at falde på plads. Jeg stiller op i en 4-3-3(4-1-2-2-1). selvom min assistent mener formationen overhovedet ikke passer ind i truppen så er det alligevel den som har været mest effektiv. Ændrede taktik omkring januar. Alle de skader i truppen gjorde at jeg hev en masse unge spillere op på førsteholdet og de har gjort det rigtig godt. Ramkilde er blevet kåret til årets U-17 talent i Danmark. Han har spillet 5 fra start og 7 indskiftninger og scoret 5 mål. Bestemt godkendt syntes jeg. Nikolaj Thomsen kåret til årets U-19 & U-21 talent samt årets spiller i superligaen. Han har virkelig været fantastisk for mig på den midtbanen. Årets profil i superligaen blev KEP, han har også spillet godt hele sæsonen.

Indtil videre har jeg ikke lavet en eneste handel. Har sendt AUG og AKJ asted for 6,3 mio. Truppen består af 25 spillere hvor 17 er af egen avl. Jeg har forbedret træningsfaciliteter ne på førsteholdet samt ungdomsholdet. Jeg har virkelig lagt vægt på ungdommen i klubben og det er dem der skal fører mig frem i Danmark samt i Europa.

CHL er gået over al forventning. Bestyrelsen forventede at jeg skulle komme til slutspillet, det gjorde vi også og endda noget længere. Vi slog sparta prag og Salzburg i kvalifikationen, så hed det gruppespillet og der havnede vi i gruppe med Shakhtar, Anderlecht og Chelsea. Vi endte med 3 sejr og 2 uafgjorte og et enkelt nederlag, hvilket var nok til at sende os videre til knockout runden hvor Juventus blev vores ende station. Følte ellers vi havde en mulighed for at gå videre mod Juventus efter vi kun tabte 1-0 hjemme, men vi tabte 2-0 ude så samlet 3-0 er ikke galt, er stolt over at drengene kom så langt.

Jeg vil komme med en opdatering når sæsonen er slut. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #3: 04 Dec 2014, 02:37 »

Så blev sæsonen afsluttet og det endte med en double. Pokalturneringen blev vundet over Esbjerg. Ligaen var utrolig, utrolig tæt. Jeg hev 68 point hjem hvilket var nok til en sejr. 8 point er der kun ned til nummer 4 som er FCK. Holdet har spillet rigtig flot fodbold, men hold op hvor har der været meget lort ind i mellem. Men sejr er en sejr og vi kan kalde os mestre for andet år i træk både i pokalen og i ligaen.

Har lige fået følgende budgetter for den nye sæson, hele 131 til lønninger og 91 mio til transfer, det syntes jeg er rigtig mange penge. Men igen min egen filosofi er at benytte egne unge talenter, men nu må vi se om hvor vidt der skal hentes eller ej. Helenius og Enevoldsen ryger tilbage til deres klubber igen. Jeg har ikke i sinde at tage fordel af den klausul der ligger i de leje aftaler da jeg skal fører et nyt system. Jeg går nemlig fra at spille 4-3-3 til at spille 4-1-2-1-2 så må vi se hvad det bringer.

Jeg vender tilbage når sæsonen er skudt i gang Wink
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #4: 04 Dec 2014, 10:04 »

Så fik jeg spillet min første kamp i den nye sæson. En CHL kamp, hvor jeg følte vi skulle vinde, uden de store anstrengelser og det gjorde vi. 5-0 blev et hold fra Slovenien tror jeg, ikke lige 100% sikker. Skal starte superligaen ud med et møde mod Brøndby. Jeg har som sagt lavet om på omstillingen fra sidste år. Vi gik fra 4-3-3 til 4-1-2-1-2 og jeg er meget tilfreds med det nye system.

Jeg snakkede om at jeg nok ikke ville købe nogle spillere, men købte 3 på fri transfer, kunne ikke lade vær. Hörður Björgvin Magnússon er kommet på fri fra Juventus, han virker til at skulle være et fremragende køb. Kasper Povlsen er også kommet på fri fra AGF, han er kun ment som bredde spiller, men hvis han spiller godt så ved man jo ikke hvad der kan ske. Det største kup jeg har gjort mig i form af transfer må det være Nicola Leali som også er kommet på fri transfer. Jeg var ekstremt usikker omkring hvor vidt jeg skulle signe ham eller ikke, men kunne ikke lade vær. Han har et enormt stor potentiale, men han er ikke garanteret en startsplads da Nicolai Larsen står rigtig godt og er pt inde omkring landsholdet. han har fået sin første kamp for landsholdet, hvilket viser hvor meget han har rykket sig i løbet af sidste sæson.

Det var lidt om mit spil indtil videre. jeg vil komme med en update når jeg når lidt længere Wink
Logged

H A L A   M A D R I D!

M-T
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #5: 04 Dec 2014, 11:05 »

Lækre resultater, Dennislauridsen.
Er pt. færdig med min tredje sæson i klubben, og det er endnu ikke blevet til andet end én enkelt triumf i pokalen. Har handlet meget ind, dog ikke betragteligt til, at AKJ og Spalvis har BOMBET for holdet, og Thomsen er fast landsholdsspiller.

Tror jeg vil ændre min taktik til næste sæson, da mine angribere skiftes til at virke hver halvanden sæson med enten én angriber i front eller to.
Logged

''Arsenal, Arsenal FC, We're by far the greatest team, The world has ever seen''

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #6: 04 Dec 2014, 12:58 »

Lækre resultater, Dennislauridsen.
Er pt. færdig med min tredje sæson i klubben, og det er endnu ikke blevet til andet end én enkelt triumf i pokalen. Har handlet meget ind, dog ikke betragteligt til, at AKJ og Spalvis har BOMBET for holdet, og Thomsen er fast landsholdsspiller.

Tror jeg vil ændre min taktik til næste sæson, da mine angribere skiftes til at virke hver halvanden sæson med enten én angriber i front eller to.

Tak skal du have. Mine spillere kender hinanden ud og ind nærmest. Grunden min store fokus på ungdomsspillere så er der ikke langt fra U-19 til seniortruppen, hvilket gør at jeg er meget fleksibel på næsten alle positioner. Jeg har bevidst ikke handlet ret meget ind fordi jeg vil fokusere på talentudvikling men samtidig vil jeg også have at mine spillere har et fantastisk samarbejde. Jeg var ved at sikre mig et rigtig, rigtig vild talent på venstre back, men igen der var jeg dækket godt ind. Han valgte dog at tage til Atletico hvilket var okay da han var fra Elfenbenskysten. Min filosofi er jo ikke lige frem udlandsske spillere, men er villig til at hente dem i en meget tidlig alder, så de hurtigst muligt kan blive EU-Borger. Først og fremmest vil jeg fokusere på Egen avl. Bruge de ressourcer klubben nu har, men ellers skal der investeres i unge talentfulde spillere. Bruger rigtig mange penge på at få de bedste ungdomsfaciliteter, samt kvaliteten af ungdomsspillere på akademiet. Lige nu har jeg brugt i omegen af 100 mio på mine faciliteter så de unge kan nå deres potentiale. 

Første sæson havde mine angriber til tider svært ved at scorer, selv på frit mål kunne de banke den ind på overlæggeren osv. Det var ekstremt frustrerende, men det blev vendt sidst på sæsonen og det begyndte at ligne noget. Efter at have skiftet til to angribere så ser de mere effektive ud og tror jeg går en rigtig fed sæson i møde, samt spillerene virker opsatte på at vise deres værd (Der jo ikke langt fra U-19 til seniortruppen). Det giver en kæmpe stor motivation til alle mine unge drenge.

Thomsen er for vild. Håber jeg kan holde på ham rigtig rigtig mange år. Han er min vigtigste spiller sammen med Wichmann. Han gør det også fabelagtigt! Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

andreasbdk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #7: 04 Dec 2014, 14:17 »

Jeg skal til min 3 særson, og de er gået sådan her.

særson 2014-2015:
Ligaen
1.Aab 71point
2.FCK 66
3.FCM 64

Pokal
Taber til Esbjerg i 4 runde

Europa:

Europa League
puljen
1.Psv 14 point
2.Aab 10 point
3.Bate 7 point
4. Dinamo 3 point

taber så samlet til Everton 11-4 i første runde :/

Spiller:

Anders k. Jakobsen laver 25 mål i ligaen og 34 ialt i 44 kampe.
Nicklas Helenus laver 20 mål i ligaen og og 28 ialt i 45 kampe.

Transfer:
Ind:
Pierre Bengtsson Fri
Thomas Enevoldsen 4 mio.

særson 2015-2016:
Ligaen
1.Aab 74point
2.FCM 68
3.FCK 60

Pokal
Taber til FCK i kvartfinale 4-0

Europa:

Champions League
puljen
1.Man Utd 16 point
2.Schalke 04 11point
3.Aab  7point
4.Galatasaray 0point

taber så i samlet til Zenit 4-3 i først runde i Europa League

Spiller:

Anders k. Jakobsen laver 20 mål i ligaen og 24 ialt i 39 kampe.

Transfer:
Ind:
Frederik Sørensen Fri
Paul Onuachu 6 mio.
Uffe Bech 12 mio

Ude:
Kasper Pedersen 1,65 mio
Patrick Kristensen 5,25 mio
Nicolaj Jørgensen 4,5 mio

2015-2016

Tranfer:
IND:
Andreas Christensen Fri
Jannik Vestergaard Fri
Aron Gunnarsson Fri

Ude:
Kasper Riggård 950 k
Viktor Ahlmann 1,5 mio.
Kenneth Emil Petersen 1,15 mio

Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #8: 08 Dec 2014, 12:14 »

Der har sgu ikke været så fandes meget tid til at spille. Der har været holdt noget julefrokost osv, men regner med at få startet op på mit spil med AaB igen i dag. Smiley
« Seneste Redigering: 08 Dec 2014, 14:10 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #9: 11 Dec 2014, 00:00 »

Så fik jeg afsluttet 2 sæson. Der sgu ikke så meget at sige, jeg vandt ligaen og pokalturneringen igen, men hold kæft det har været et langt år. Nogle kampe har været så ringen at jeg overvejede at slutte mit spil, men har valgt at forsætte og sætte mig nogle nye mål. 14 ud af 22 spillere er af egen avl og det ser rigtig tyndt ud i forhold til talent i klubben. Der er selvfølgelig nogle der har et stort potentiale, men de er slet ikke god nok til at komme på holdet lige pt. Derfor føler jeg selv at jeg bliver nød til at bruge lidt penge på spillere til den nye sæson. Målet for den nye sæson er at jeg vil stræbe efter at gå ubesejret gennem ligaen.

Alle mine faciliteter er igen blevet opgraderet så jeg kan snart ikke få bedre. Det håber jeg især til næste sæson at der er nogle "store" unge spillere der virkelig har et stort potentiale til at komme på tale til 1. holdet.

Jeg vender tilbage med transfer osv når den nye sæson begynder Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #10: 11 Dec 2014, 02:06 »

Så er sæsonen skudt igang og det er blevet til en enkelt uafgjort og en sejr i ligaen. Jeg har været lidt aktiv i transfervinduet hvor syv spillere er blevet hentet og 5 er at finde i 1. holds truppen. Jakob andersen er kommet til for 9 mio, Anders Christensen er kommet på fri. Andy Kawaya er kommet på fri, lidt et sats men manglede en venstre wing. Et stort regen talent for 25 mio og så Guido Vadala for 57 mio. det er mange penge der er blevet brugt, men de to sidste indkøb er gjort for ren business. De skal sælges videre om en sæson eller 2 for en kæmpe sum penge Smiley

Søren fredriksen, Kasper Povlsen, KEP har forladt klubben, rigtig gode erstatninger syntes jeg. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #11: 23 Dec 2014, 17:18 »

Jeg har også fået startet et spil op med aab, og lad os da lige få lidt gang i tråden?
Der er ikke sket det store på transferfronten.. Endnu! Jeg har hentet en ung angriber i Ibrahima Drame, han har ikke rigtig fået chancen endnu, men det skal nok komme! En spiller jeg forventer at kunne sende videre med stor profit. Derudover har jeg hentet Andreas Maxsø som skal ind og spille med i et tremandsforsvar. Samlet har jeg brugt 4,75 millioner. Ud er gået Jakob Blåbjerg for 30, fik dog kun 11 af dem til transfers, han ville grrne væk og så følte jeg at det var en god pris at få for ham. Smiley
I ligaen er jeg startet ubesejret efter 8 kampe, med fem sejre og tre uafgjorte, er dog rigtig skuffet over to af de uafgjorte hvor jeg fører med henholdsvis tre og to mål.. Ligger på en anden plads, en kamp mindre en fcm på førstepladsen og to point mindre, men med en kamp mere end brøndby på tredjepladsen og kun et point mere.
Jeg er kvalificeret til europa league, hvor jeg starter ud med hjemme at få en snitter af villareal på 4-2..

Edit: derudover kommer martine ødegaard til januar for en pris der kan løbe op i 11 millioner kroner!
« Seneste Redigering: 23 Dec 2014, 17:20 af Nhg93 » Logged

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #12: 02 Jan 2015, 19:00 »

Jeg er endelig kommet igang med et AaB save, og det er gået helt suverænt  Smiley.
Jeg vandt superligaen i første sæson, kom på en 3. plads i Chl gruppen, og tabte så 2. knockoutrunde samlet 4-2 til Inter.
Jeg spiller efter et koncept med, at de spillere jeg henter enten skal komme på fri transfer eller være et stort talent som kan tjene penge til klubben. Jeg har første sæson lavet følgende transfer:

Martin Ødegaard - 7.5 Mio. Kr.

Jakob Blåbjerg - 11 Mio. Kr.
Mathias Wichmann - 1.8 Mio. Kr.

Profilerne i 1. sæson:
Nikolaj Thomsen: 43 kampe, 9 mål, 11 assist, 7.35 gennemsnit.
Rasmus Jönsson: 24 kampe, 18 mål, 6 assist, 7.24 gennemsnit.
Viktor Ahlmann: 35 kampe, 16 mål, 11 assist, 7.28 gennemsnit.
Moses Opondo: 39 kampe, 12 mål, 15 assist, 7.24 gennemsnit.

Jeg er næsten forbi transfervinduet frem mod 2. sæson, og der er blevet smidt en hel masse spillere på fri transfer. Det er størstedelen af min 2. hold, da de fylder for meget i træningen, så det mindsker udviklingen for mine talenter ticked off

Joe Rothwell - Fri transfer.
Mohamed Rayhi - Fri transfer.
Hjörtur Hermannsson - Fri transfer.
Martin Juul - 2.5 Mio kr.
Lasse Petry - 7.5 Mio. kr.

Anders K. Jacobsen - 750.000 kr.
Kasper Pedersen - 115.000 kr.

Derudover er Luka Jovic hentet fra Januar vinduet af, da han ikke er fyldt 18 år endnu.
Han er et kæmpe serbisk talent, og har også måtte betale kassen for ham.
Det samlede beløb har rundet de 100 Mio. kr., men kun 40 af dem er betalt kontant, hvor 25 er fordelt over 48 måneder og resten er afhængig af hans præstation for klubben  Smiley.

Det er tidligt at vurderer hvilke spillere som bliver profilerne i år, men er sikker på de samme fire fortsætter i år.
Viktor Ahlmann er allerede den bedst spillende spiller i superligaen efter de første 7 runder, og han bliver ved med at imponerer for klubben  Smiley.
Logged

AaBFreak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #13: 03 Jan 2015, 22:03 »

Kort update ved vinterpausen i 2. sæson Smiley.
Vi ligger nr. 2 i ligaen, hvor vi simpelthen bare ikke har kunne formå at score de sidste mål, så det har resulteret i en masse uafgjorte..
Vi kom på en 3. plads i Champions League, hvor vi ellers var i gruppe med Real Madrid, Liverpool og Lyon. Lyon blev slået på hjemmebane, hvor vi også vandt 3-2 over et uheldigt Real Madrid hold. Vi havde 6 chancer i alt, med 3 skud indenfor rammen, men Jönsson var skarp Smiley.

Martin Ødegaard er lige blevet solgt for 65 millioner kr. til Arsenal, og som nævnt blev Luka Jovic hentet her til januar også.
Micah Richard er kommet til på fri transfer, han har bare ikke været registreret før nu desværre.
Vi skal møde Olympiakos i første knockout runde igen i år i Euro League. Sidste år blev det en samlet 7-2 sejr til AaB, så vi håber på at gå videre endnu en gang Smiley.

Edit: Mohamed El-Neny er hentet ind som erstatning for Martin Ødegaard. Han er hentet fra Basel for sammenlagt 55 millioner kr. hvor 40 mio. er kontant. Han har allerede som 23 årig spillet 41 landskampe, og har derfor en god erfaring og han kan tilføje holdet en masse  Smiley
« Seneste Redigering: 03 Jan 2015, 22:27 af AaBFreak » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Aalborg boldspilklub
« Svar #14: 07 Jan 2015, 11:28 »

Godt at se at andre også spiller med aab!
Hvordan gør han det ham luka jovic?Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010