home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-tråden  (Læst 38165 gange)
vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #30: 27 Jan 2015, 15:37 »

Jeg har et problem som jeg ikke ved om i andre kan genkende

Jeg spiller med korte aflevering, og alle bliver bedt om at spille kort og uden risiko, og alligevel smadre min målmand bolden op af banen hver eneste gang han har bolden, og da ingen i min klub kan heade, ja så er det jo en tabt bold.. og han indstillinger siger spil kort, og spil til centerforsvar, færre risikobolde... nogen foreslag?
Jeg har det samme problem
Logged

The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #31: 27 Jan 2015, 16:06 »

Jeg har et problem som jeg ikke ved om i andre kan genkende

Jeg spiller med korte aflevering, og alle bliver bedt om at spille kort og uden risiko, og alligevel smadre min målmand bolden op af banen hver eneste gang han har bolden, og da ingen i min klub kan heade, ja så er det jo en tabt bold.. og han indstillinger siger spil kort, og spil til centerforsvar, færre risikobolde... nogen foreslag?

Det lyder mærkeligt! Jeg benytter mig af samme taktik med at målmanden spiller kort, samt at bolden bliver spillet op fra forsvaret. Min generelle opsætning for hold er "korte afleveringer". Min opsætningen for målmanden er "spil kort", dog ikke til nogen bestemte personer i forsvaret. Det retter han sig (for det meste) efter. Hvad med at prøve at fjerne færre risikobolde? Det kan jo være din målmand mener det er en risiko at spille den kort Wink
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #32: 28 Jan 2015, 20:22 »

Hvilke instruktioner har i hvis i vil spille kontra?
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #33: 17 Feb 2015, 17:55 »

Tror i denne midtbane og angreb kan køre?

Dybdeliggende playmaker D central midtbane D

Fløj A    Offensivmidtbane A   Indvendig A

Skarpretter

- mine 2 cm skal bare holde øje med min defensiv og spille kort til de offensive
- er i tvivl om min indvendig angriber løber en i min Offensivmidtbane måske?
- og kan ikke forstå hvorfor mine 2 CM bliver så hurtigt trætte, de er begge kun defensive og sat til skærme mindre af, spil kort og tackl hårdere.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #34: 18 Feb 2015, 09:50 »

Tror i denne midtbane og angreb kan køre?

Dybdeliggende playmaker D central midtbane D

Fløj A    Offensivmidtbane A   Indvendig A

Skarpretter

- mine 2 cm skal bare holde øje med min defensiv og spille kort til de offensive
- er i tvivl om min indvendig angriber løber en i min Offensivmidtbane måske?
- og kan ikke forstå hvorfor mine 2 CM bliver så hurtigt trætte, de er begge kun defensive og sat til skærme mindre af, spil kort og tackl hårdere.


Som jeg ser det, så kommer du til at mangle en mellemrumsspiller, altså en spiller der bliver i rummet mellem din midtbane og angreb, som regel en spiller i support. så balancen i angrebet mangler. Derudover tager dine 4 offensive spillere alle løb fremad og du kommer til at overbefolke rummet bag modstanderens forsvar og de "annullere" hinanden, ved at lukke rummet for hinanden. Især din AMC har ikke noget plads at løbe på, da de tre andre allerede optager pladsen både centralt og i rummet på kanten..

Jeg ville overveje at bruge mindst to support roller blandt de 4 offensive og som minimum 1...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #35: 18 Feb 2015, 11:19 »

Som jeg ser det, så kommer du til at mangle en mellemrumsspiller, altså en spiller der bliver i rummet mellem din midtbane og angreb, som regel en spiller i support. så balancen i angrebet mangler. Derudover tager dine 4 offensive spillere alle løb fremad og du kommer til at overbefolke rummet bag modstanderens forsvar og de "annullere" hinanden, ved at lukke rummet for hinanden. Især din AMC har ikke noget plads at løbe på, da de tre andre allerede optager pladsen både centralt og i rummet på kanten..

Jeg ville overveje at bruge mindst to support roller blandt de 4 offensive og som minimum 1...
Jeg er meget enig med Westers blændende taktiske gennemgang. Jeg til blot tilføje, at det giver sammenhængskraft på holdet, hvis man har en back på support og en på offensiv. Det at fire offensive spillere på offensiv mindsker sammenhængskraften, hvorefter mindst én bør være på support
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #36: 18 Feb 2015, 13:49 »

Hmm okay tak Smiley
Tror jeg ændre mine OM til fremskudt playmaker support og min indvendig som support.

Min venstre back gøre jeg på offensiv og min højre som support. ( fordi min venstre back får mere plads fremad pga min indvendig angriber skaber pladsen )

Men forstår stadig ikk hvorfor mine begge CM bliver så hurtig trætte de skal nærmest intet lave
Rotere meget og giver hvile til dem efter næsten hver kamp.

De er sat til tackl hårdere, skærm mindre af og spil korter
Logged

KimGreve
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #37: 24 Feb 2015, 09:13 »

Nogen som kender til en god 5-3-2 (3-2-2-1-2) taktik? Gerne med 3 center forsvar, 2 wing backs, 2 centrale midtbaner, 1 off. midt og 2 angribere.

  X
XXX
X  X
XX
  X
 XX
Logged

COYI
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #38: 25 Feb 2015, 15:47 »

Jeg har et kæmpe problem med mit Chelsea-hold. Jeg kan simpelthen ikke lukke af bagtil! Jeg lukker sindssygt mange mål ind! På trods af dette fører jeg ligaen og er i ChL-semi.. Her her et par eksempler på resultater fra denne sæson:
City - Chelsea 8-5
Chelsea - Sevilla 5-4
Everton - Chelsea 4-6
Chelsea - Newcastle 8-4
Chelsea - Inter 6-4
Desuden er der masser af kampe hvor jeg fx fører 4-0 og så lader modstanderen komme på 4-3 på trods af taktiske ændringer til mere defensivt klogt spil og instrukser undervejs hvor jeg prøver at få spillerne til at tage sig sammen og koncentrere sig!!
Jeg spiller en 4-2-3-1 med de to CM'ere som boldvindende(forsvar) og fremskudt playmaker(support)..
Jeg spiller kontrollerende og har følgende holdinstrukser:
-spil mere direkte
-smækkede indlæg
-udnyt midten
-søg overlap
-skærm mindre af
-højere tempo

Jeg er selvfølgelig glad for de mange mål, men er godt træt af at mit forsvar sejler! Har trods alt kompetente spillere på alle pladser!
Har indtil videre lukket 50mål ind i PL(april måned) og det svarer til de hold, der ligger på 10-12 pladsen!!

Nogen der oplever det samme? Eller har forslag?
Logged

Come On You Irons!

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #39: 25 Feb 2015, 16:21 »

Tror i denne midtbane og angreb kan køre?

Dybdeliggende playmaker D central midtbane D

Fløj A    Offensivmidtbane A   Indvendig A

Skarpretter

- mine 2 cm skal bare holde øje med min defensiv og spille kort til de offensive
- er i tvivl om min indvendig angriber løber en i min Offensivmidtbane måske?
- og kan ikke forstå hvorfor mine 2 CM bliver så hurtigt trætte, de er begge kun defensive og sat til skærme mindre af, spil kort og tackle hårdere.


den opstilling kunne være en ide så du frigør rum i mellem midtbane og angreb så dine offensive kræfter får plads til at søge indad.

           CMA - DPS - CMAU

   RTYA                           IA

              Skarpretter
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #40: 25 Feb 2015, 17:23 »

Jeg har også konstant defensive problemer uanset hvilket hold jeg er. Det er generelt dødbold og indlæg der er min svage side, også selvom jeg har store og stærke spillere, som sagtens burde kunne tage kampen op i luftrummet. Alle mine mål bliver scoret efter indlæg eller dødbolde næsten. Vil sige 9/10. Det irriterer mig grænseløst. Jeg har prøvet diverse hjørnesparksinstruk tioner, synes ikke rigtig det hjælper. Så er gået tilbage til Zoneopdækning i det lille felt.

Hvis der er nogen der ligger inde med råd til, hvordan jeg kan dæmme op for modstandernes mål fra kanterne, ville det være super!
Alle råd modtages Smiley
Logged

Arsenal <3

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #41: 25 Feb 2015, 17:24 »

Det har hjulpet for mig, at træne defensive dødboldssituationer . Smiley
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #42: 25 Feb 2015, 17:26 »

Det har hjulpet for mig, at træne defensive dødboldssituationer . Smiley
Det har jeg selvfølgelig også gjort gennem de snart to sæsoner jeg har spillet med Huddersfield nu. :-)
Jeg er dog helt lost på, hvordan jeg dæmmer op for de mange hovedstødsmål via kanterne..
Logged

Arsenal <3

COYI
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #43: 25 Feb 2015, 22:43 »

Det har hjulpet for mig, at træne defensive dødboldssituationer . Smiley

Det har jeg også gjort i stort set to sæsoner nu.. Målene vælter ind!! Jeg er frustreret!
Logged

Come On You Irons!

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #44: 15 Mar 2015, 16:00 »

Efter den seneste patch lukker jeg utrolig mange mål ind efter ikke åben spil, specielt på langskud. Hvordan kommer jeg det til livs?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010