home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-tråden  (Læst 38153 gange)
manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #15: 14 Nov 2014, 13:33 »

Hej
Har prøvet spille 4-2-3-1 bred men bliver simpelhen kørt over selvom mine 2 CM er på defensiv og mine backs er på støtte.

Overvejer spille denne nu:

MM
HB CB CB VB

       CDM
        CM

HW    COM   VW
           ANG

Men synes i man kan spille med en CDM, cm og COM? Har ikke set nogle spille sådan.

Overvejede spille med 1 CDM og 2 på CM, men alt for mange talenter og regens spiller på COM pladsen så vil helst ikke undvære den Smiley
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #16: 14 Nov 2014, 14:09 »

Det kan nok sagtens lade sig gøre.
Jeg er dog lidt bekymret for om du bliver for smal (læs: tynd) på midten.
Jeg ville nok placere spillerne lidt asymmetriske.
Så MC ligger i venstre side, og CDM ligger i højre side. Eller omvendt.

Vigtigt er det at du formår at have 2 roller, hvor de holder sig til positionen (så de ikke laller rundt ude i siden) og ikke ryger inde i samme områder på banen. Hvis de ligger og dækker det samme område op, så går det galt.

Dernæst så ville jeg sætte begge mine wings til at være support.

Jeg vil sige, forsøg det. Det er den bedste måde at gøre det på Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #17: 14 Nov 2014, 16:13 »

Hej Freaks!!
Søger en taktik til mit FC Fredericia hold i den danske første division.

Krav:
4-4-2
Kompakt
Defensivt
Kontra

Tak på forhånd
Logged

Højt at flyve, langt at gå

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #18: 14 Nov 2014, 20:16 »

Hmm du har ret Smiley jeg burde forsøge det vil bare se sjovt ud tror jeg Smiley med en DM, CM og COM men hvis det køre så det fint nok.

Forstår ikke hvorfor mine 4-2-3-1 ikke lykkedes, det undre mig.

MM

HB (støtte) CB CB VB(støtte)

       CM (defensiv) dybdeliggende playmaker (defensiv)


Wing(offensiv) offensiv midtbanespiller (offensiv)   Wing(offensiv)

Skarpretter

Synes jeg har blandet kort rigtigt med en god portion spillere det forvare og 4 spillere der tænker offensivt men det gik ikke Smiley
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #19: 14 Nov 2014, 22:29 »

Hmm du har ret Smiley jeg burde forsøge det vil bare se sjovt ud tror jeg Smiley med en DM, CM og COM men hvis det køre så det fint nok.

Forstår ikke hvorfor mine 4-2-3-1 ikke lykkedes, det undre mig.

MM

HB (støtte) CB CB VB(støtte)

       CM (defensiv) dybdeliggende playmaker (defensiv)


Wing(offensiv) offensiv midtbanespiller (offensiv)   Wing(offensiv)

Skarpretter

Synes jeg har blandet kort rigtigt med en god portion spillere det forvare og 4 spillere der tænker offensivt men det gik ikke Smiley

Du har kun 2 support i form af dine backs.
Du kan jo gøre lidt forskelligt, men fælles for det hele er at du simpelthen ikke kan spille med en skarpretter og så have 3 angribende bag ham. Det eneste de tænker på er mål, mål, mål, mål. Ingen balance.
Skal du spille med skarpretter, så ville jeg have alle 3 på support bag ved ham.
Du kan EVENTUELT, såfremt du er et storhold, have en af dine wings som "attack".

Dine centrale midt er såmænd fint nok med 2 defensive, men jeg ville nok vælge den ene som support Smiley Overvejende nok mest den dybdeliggende playmaker.

Det afhænger også af dine holdsindstrukser selvfølgelig, men ovenstående er mit syn på selve spillerinstrukserne Smiley

Det vigtigste er at have balance, balance og balance!
Pas på med at have for mange som bare vil frem og score. Husk at have flere på support end attack Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #20: 14 Nov 2014, 22:32 »

Du har kun 2 support i form af dine backs.
Du kan jo gøre lidt forskelligt, men fælles for det hele er at du simpelthen ikke kan spille med en skarpretter og så have 3 angribende bag ham. Det eneste de tænker på er mål, mål, mål, mål. Ingen balance.
Skal du spille med skarpretter, så ville jeg have alle 3 på support bag ved ham.
Du kan EVENTUELT, såfremt du er et storhold, have en af dine wings som "attack".

Dine centrale midt er såmænd fint nok med 2 defensive, men jeg ville nok vælge den ene som support Smiley Overvejende nok mest den dybdeliggende playmaker.

Det afhænger også af dine holdsindstrukser selvfølgelig, men ovenstående er mit syn på selve spillerinstrukserne Smiley

Det vigtigste er at have balance, balance og balance!
Pas på med at have for mange som bare vil frem og score. Husk at have flere på support end attack Smiley

Hmm okay tak jeg kigger på det og fokusere på balancen du har ret den er død vigtig Smiley
Logged

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #21: 15 Nov 2014, 10:50 »

Indtil videre har jeg brugt min gamle taktik fra 14'eren og synes egentlig den fungere fint i 15'eren også:
-------------MM------------
---HB----FC----FC---VB--- Back(auto) og FC(Midterforsvar, Forsvar)
-------------DM----------- (Ankermand)
---HM------MC-------VM--- Fløjspiller(angreb) og Felt til felt midtbanespiller
--------ANG---ANG-------- Falsk 9'er og komplet angrebsspiller (angreb)
Logged

Traditionsklub siden 1924

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #22: 19 Nov 2014, 23:38 »

Guys har sgu brug for hjælp. jeg er Napoli og lagde rigtig skidt ud i ligaen. stillede op i en 4-2-3-1(Bred), det fandt jeg så hurtigt ud af ikke gik. Ændrede den så til 4-3-2-1, 3 på midten 2 wings og en angriber, men scorer godt nok ikke får meget. har vundet de sidste 3 kampe med 1-0 og det er rigtig sent målet kommer på i kampen. hvordan kan jeg få det ændret? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Brando
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #23: 20 Nov 2014, 08:24 »

Morgen Freaks

Ville bare lige dele en vild taktik med jer. Har lige spillet første sæson med Leicester, og blev nr 3 i ligaen (kun 6 nederlag) Har kun købt 2 brugbare spillere, Jonas Knudsen (Esbjerg) og Jannik Vestergaard (Hoffenheim) - Han er dog ikke 70 mill værd, som jeg måtte slippe for ham.

Jeg har brugt denne taktik fra ca. 4-6 uger inden i sæsonen og frem... den virker helt fantastisk.

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-15-tactics/179480-christianeriksen-beautiful-play.html

Og køb Jonas Knudsen... han har lavet over 200 key passings i sæsonen og har kun givet 7 mill for ham.

Håber det kan hjælpe jer...
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #24: 20 Nov 2014, 10:57 »

@Brando har du skiftet mellem alle 3 eller blot kørt kontra og kontroller taktikken, nu hvor du er et lille hold som Leicester?

Har du ligeledes kørt med version 10 eller en af de tidligere versioner?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Brando
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #25: 20 Nov 2014, 12:16 »

@Brando har du skiftet mellem alle 3 eller blot kørt kontra og kontroller taktikken, nu hvor du er et lille hold som Leicester?

Har du ligeledes kørt med version 10 eller en af de tidligere versioner?

Jeg har primært brugt kontrollér og mod stor-hold counter... Jeg brugte version 9 til Jan/Feb og så skiftede jeg til version 10, som har virket fantastisk for mig

Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #26: 20 Nov 2014, 18:33 »

Jeg har et problem som jeg ikke ved om i andre kan genkende

Jeg spiller med korte aflevering, og alle bliver bedt om at spille kort og uden risiko, og alligevel smadre min målmand bolden op af banen hver eneste gang han har bolden, og da ingen i min klub kan heade, ja så er det jo en tabt bold.. og han indstillinger siger spil kort, og spil til centerforsvar, færre risikobolde... nogen foreslag?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #27: 28 Nov 2014, 20:12 »

Hej nogle der har god erfaring med en alene angriber på toppen som falsk 9ere, har hørt at en enlig angriber som falsk 9ere skal bruge en angriber ved sin side før det går godt
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #28: 03 Jan 2015, 21:55 »

Er der en venlig sjæl der vil tage et kig på min taktik. Føler sgu ikke den er så fandes effektiv. Kunne godt bruge lidt hjælp. Kom gerne med forslag til ændringer Smiley



Logged

H A L A   M A D R I D!

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-tråden
« Svar #29: 27 Jan 2015, 14:32 »

Hej har lavet en ret simpel kontra taktik som er ret simpel mine kanter skal aflevere til min skarpretter og han prikker boledene ind.
Men er bare i tvivl skal mine wings være på offensive eller support hvad passer bedst?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010