home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 564 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452405 gange)
michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1575: 08 Jan 2012, 17:39 »

Synes lige jeg vil smide den her video herind for Barcelona fans. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DhYU_znLSRk

Og hvad vil du præcis opnå ved at vise denne video til Barcelona fansene?

Hvis du så endelig skulle være rigtig sjov så smid den ind i Real Madrid tråden! Eller, nej bare lad være.
Logged

Hala Madrid!

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1576: 08 Jan 2012, 17:42 »

Synes lige jeg vil smide den her video herind for Barcelona fans. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DhYU_znLSRk

Sådan nogle posts hører vel mere chatten til. Det bidrager jo overhovedet ikke til en debat omhandlende FCB.

@FC Barcelona (indlægget med analysen af aftens kamp)

Føj for satan hvor det skarpt!

Bliver et godt lokalopgør, men jeg tror at Barcelona slipper ud af opgøret med en 1-3'er,
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1577: 08 Jan 2012, 20:53 »

Mourinho`s undskyldnings liste og Ferguson der vil tage nederlag som en mand:

<a href="http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowScriptAccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;<a href=&quot;http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot; target=&quot;_blank&quot;>http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; allowScriptAccess=&quot;always&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;360&quot;&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowScriptAccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;<a href="http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage" target="_blank">http://www.youtube.com/v/b1AMB5sWKW0?version=3&amp;feature=player_detailpage</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; allowScriptAccess=&quot;always&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;360&quot;&gt;&lt;/object&gt;</a>

Ronaldo der for et magisk objekt, kun ved at bære den ville han kunne vinde alle fortæer på et år: 

<a href="http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowScriptAccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;<a href=&quot;http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot; target=&quot;_blank&quot;>http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; allowScriptAccess=&quot;always&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;360&quot;&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowScriptAccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;<a href="http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ovOdbUdf-Yo?version=3&amp;feature=player_detailpage</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; allowScriptAccess=&quot;always&quot; width=&quot;640&quot; height=&quot;360&quot;&gt;&lt;/object&gt;</a>

Husk men kan vælge danske undertekster under CC.


Kan klart anbefale jer at se Crackovia, det er imo geniale humor. Alle afsnit kommer op på youtube! 
« Seneste Redigering: 08 Jan 2012, 20:59 af Messi1987 » Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1578: 08 Jan 2012, 21:13 »

Preview af Barcelona mod Espanyol..
Fantastisk indlæg, dit niveau er som altid meget højt!

Angående kampen, er jeg enig med dig, Espanyol kan godt drille, tror dog det bliver en forholdsvis sikker sejre til verdens bedste hold. 3-0!
« Seneste Redigering: 08 Jan 2012, 21:15 af Messi1987 » Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1579: 08 Jan 2012, 21:20 »

Haha især den første af dine videoer er genial! Den passer så godt på Mourinho, lige meget hvordan Barca vinder er det jo held! Genialt!  funny
Logged

FC Barcelona

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1580: 09 Jan 2012, 00:51 »

Ikke lige det review jeg havde håbet på at skulle lægge ud med, men ikke desto mindre:



RCD Espanyol 1 – 1 FC Barcelona

Espanyol præsterede, som sædvanen efterhånden foreskriver, ganske fænomenalt hjemme mod Barcelona, og hentede et meget stort point. Samtidig var pointtabet et tilbageslag for Barcelona, der nu er 5 point efter rivalerne fra Real Madrid. Med en sen udligning af indskiftede Álvaro, sørgede hjemmeholdet for at byens storhold ikke tog fra Cornellà med alle tre point.

Sådan stillede de op

Hjemmeholdets opstilling var svær på forhånd at forudsige, men i forsvaret var der ikke de helt store overraskelser, udover at Raúl Rodríguez blev skubbet ud på højrebacken i stedet for Ernesto Galán, for dermed at skabe plads til det unge stortalent Jordi Amat i midterforsvaret, mens Cristian Álvarez tog sig af målet. På den defensive midtbane blev det som forventet Romaric der tog sig af den ene af de to pladser, mens Juan Forlín, der ellers primært bliver benyttet som centerback, vandt kampen om den anden plads. Ganske som forventet blev holdets offensive omdrejningspunkt, Joan Verdú, placeret på den offensive midtbane, hvorfra han i en relativt fri rolle, kunne søge både ned i banen og ud i siderne, for at skabe sig den fornødne plads. På kanterne blev det de to unge talenter Vladimir Weiss og Thievy Bifouma der blev valgt, for dermed at smide Sergio García helt på toppen, hvorfra han bedre kunne gøre brug af sit angriberinstinkt.

Udeholdets startende elleve spillere, bød derimod ikke på de store overraskelser, da man som forventet stillede op i en mellemting mellem en 3-4-3 og en 3-5-2 formation. Valdés var naturligvis at finde mellem stængerne, mens Carles Puyol, Gerard Piqué og Éric Abidal udgjorde et bredt tremandsforsvar, med Sergio Busquets liggende tæt foran sig. Busquets havde de to små fodbold-tvillinger, Xavi og Andrés Iniesta, foran sig, mens Cesc Fàbregas, Lionel Messi og Alexis Sánchez lå som de tre forreste og vekslede kraftigt, i et dynamisk og skiftende samarbejde. Sidst lå Dani Alves som en decideret højrekant gennem det meste af kampen, og gjorde det muligt at skabe overtalssituationer på højrekanten gang på gang.

Sådan forløb kampen

Espanyol lagde ud med et hidsigt og højt pres, der gjorde det svært for Barcelona at spille sig ud af problemerne. De flyttede mange mand højt op på banen, hvilket gjorde at udeholdet ofte endte i undertal og blev så pressede at bolden enten blev sparket væk, spillet i fødderne af en Espanyol spiller eller tacklet væk. De første 8-10 minutter gik på ovenstående måde, men Barcelona fik langsomt flyttet spillet længere frem på banen, og fik i løbet af få minutter etableret et højt og massivt pres på Espanyol's banehalvdel, hvilket endte med at kaste et mål af sig, da Dani Alves smækkede et indlæg ind omkring kanten af straffesparksfeltet, hvor Cesc dukkede op og bragte gæsterne foran med sit 9. ligamål i blot 13 ligaoptrædener. Disse tal vidner om hvor vigtig Cesc allerede er blevet for Barcelona. Han har med sin dynamisk og offensive tilgang givet midtbanen i Barcelona en helt ny dimension. Han er yderst målfarlig og kan sågar bruge hovedet, da han er i særklasse når det kommer til at tage de sene løb ind i feltet.

Det etablerede pres holdt i et kvarters tid, men kampen åbnede sig så småt igen, da Espanyol fortsat pressede på og Barcelona fortsat begik fejl. Et af de punkter hvor Espanyol især formåede at presse Barcelona på, var når udeholdet havde målspark. Espanyol lukkede ganske enkelt af for muligheden for at sparke det kort ud til en af forsvarsspillerne, ved at mandsopdække hver enkelt spiller på Barcelona's egen banehalvdel. Dette tvang til Valdés til at sparke bolden langt, og her var de små Barcelona folk reelt uden chance overfor de større og stærkere Espanyol spillere. Hen mod slutningen af første halvleg var det sågar Espanyol der fik etableret et højt og godt pres.

Da anden halvleg blev fløjtet op, så det dog ud til at Barcelona igen skulle sidde på det, men presset og dominansen varede ikke meget længere end 5 minutter, før kampen igen åbnede sig fuldstændig. Afleveringer fra Barcelona sad løst og hjemmeholdet blev pisket frem af et utroligt hjemmepublikum, der formåede at skabe en heksekedel med en fantastisk stemning. Samtidig fik Espanyol's forsvarsspillere bedre og bedre fat i Barcelona's offensive kræfter, hvilket gav mulighed for et uset antal af kontrafremstød fra hjemmeholdets side. Til sidst lykkedes det for hjemmeholdet at dirke låsen op, da Raúl Rodríguez slog et glimrende indlæg fra højre kanten, som Thievy forlængede og inde foran Valdés bur ventede indskiftede Álvaro. En fortjent udligning hvis man ser på spil og chancer. For på trods af at Barcelona var på bolden i 62% af tiden, stod Espanyol ved kampens afslutning noteret for 14 afslutninger, heraf 4 på mål, hvor Barcelona kun stod noteret for 10 skud, hvoraf de 3 havde været inden for rammen.

Kampens spiller


Raúl Rodríguez bliver normalt benyttet som centerback, men i dag var han foretrukket frem for Ernesto Galán på højrebacken, og her leverede han en fantastisk indsats. Han stod ene mand for en tredjedel af Espanyol's tacklinger i løbet af kampen, og spillede i det hele taget en fantastisk kamp overfor Alexis Sánchez, som dog også var skuffende. Udover det vandt han samtlige af sine hovedstødsdueller og var relativt pasningssikker. Den fantastisk flotte defensive indsats krydrede han med et flot fremstød i kampens ende, der førte til et flot indlæg fra hans side, en fin videresnitning fra Thievy og i sidste ende udligningen fra Álvaro's hoved.


Kampens flop


Messi spillede en af de ringeste kampe jeg til dato har set ham spille. Den unge argentiner, der forventes at løbe med Ballon d'Or trofæet ved FIFA's årlige galla i Zürich senere i aften, virkede uoplagt og gik og kiggede på det mest af kampen. Det var især hans manglende løb ned i banen for at tage imod bolden, der gjorde det så svært for Barcelona at flytte spillet højere op på banen. Han rørte bolden få gange og når han rørte den virkede han uinspireret og umotiveret – temposkiftene kom aldrig og bolden blev som regel bare trillet videre til den nærmeste medspiller. Om det er Messi's maveonde forleden der gør at han ikke er helt på toppen, vil jeg ikke gøre mig klog, men en ting er i hvert fald soleklart: Messi var flere kilometer ved siden af sig selv i aftenens kamp.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1581: 09 Jan 2012, 21:44 »

Det er som om at Barca har svært ved at følge med medmindre det er topkampe. Det er en skam at miste en titel fordi man ikke kan følge med RM i disse opgør som vi altså bliver nød til at vinde langt, langt de fleste af.

Det eneste jeg har kunnet komme frem til er at motivationen simpelthen mangler i de mindre kampe. Jeg tror ikke at det er bevidst, men simpelthen ligger og "lurer" i underbevidstheden at man har vundet så meget de sidste år. Den sult der før var til at vinde er ligesom ved at være stillet. Jeg er bange for at spillerne er ved at blive mætte.

Jeg er bange for at Barcas totale dominans er ved at være ovre.
Logged

FC Barcelona

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1582: 10 Jan 2012, 02:09 »

Jeg tror nu ikke det er motivationen der fejler. Der har jo ikke været problemer på hjemmebane overhovedet, heller ikke mod de upåagtede modstandere. Det store problem består tydeligvis i at spille på udebane. Det fungerer bare ikke i denne sæson - i hvert fald ikke i La Liga. Her er resultaterne på udebane i La Liga i denne sæson:

2-2 @ Sociedad
2-2 @ Valencia
0-1 @ Gijón
0-1 @ Granada
2-2 @ Athletic
1-0 @ Getafe
1-3 @ Madrid
1-1 @ Espanyol

Altså er der på udebane kun blevet hentet 13 ud af 24 mulige point og målscoren lyder på 12-9. Til sammenligning er der blevet hentet 25 ud af 27 mulige point på hjemmebane, med en frygtindgydende målscore på 39-0. Der tegner sig altså et klart billede af et decideret udebanekompleks, hvilket desværre ikke er første gang i Barcelona's historie. På Camp Nou har Barcelona for vane at spille fantastisk og udradere næsten enhver modstander, men på udebane halter det altså, og det er især tydeligt i indeværende sæson. Om det er forberedelsen og idéen om først at rejse til byen hvor man skal spille på selve kampdagen der ikke fungerer optimalt, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der er tydeligvis noget der ikke fungerer som det skal. Mystisk nok er det dog kun i La Liga, for i Champions League rundbarberede man jo både BATE og Viktoria Plzen på deres respektive hjemmebaner, mens man slog Milan i Milano, men omvendt kun fik uafgjort hjemme, hvor man i øvrigt også havde lidt problemer med Plzen.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Pep tænker så det knager over ovenstående problem, måske endda som jeg skriver dette, for det er et stort problem og et problem der skal være løst allerede den 22. januar, når han rejser til Málaga sammen med sine drenge, for La Rosaleda er en svær bane at spille på, også selvom Real Madrid vandt en overbevisende 0-4 sejr da de gæstede Pellegrini's tropper.

For lige at komme med en ekstra kommentar til kampen mod Espanyol, så mener jeg at et af problemerne var at der var for langt mellem den bageste kæde, og så midtbanekæden. Under normale omstændigheder kan Busquets sagtens forbinde kæderne på egen hånd, men Espanyol formåede at pakke lige netop det område hvori Busquets opererer med rigtig mange spillere, der samtidig pressede aggressivt og ihærdigt, og det bevirkede ganske enkelt at det blev nogle lange afleveringer der skulle forbinde backkæden og midtbanekæden - og ikke nok med at det var lange afleveringer, så skulle de endda også slås under pres, qua Espanyol's hidsige presspil. En lang aflevering slået under pres bliver sjældent en optimal aflevering og når først aflevering ikke lå helt perfekt, så blev førsteberøringen også noget skidt, og i sidste ende tabte man altså bolden. At det gik således skal naturligvis primært tilskrives Espanyol og deres gode pres, men Messi har også en del af ansvaret, sammen med Xavi og Iniesta, da han plejer at falde ned dybt i banen og modtage bolden, og dermed agere som det føromtalte forbindende led. Det formåede han overhovedet ikke at gøre, og det var også kun i et yderst begrænset omfang at Xavi og Iniesta gjorde det. Ovenstående illustreres meget godt af følgende billede, der indikerer spillernes mest hyppige position set over de 90 minutter:



Bemærk hvor tæt Xavi (6), Cesc (4) og Messi (10) lå på hinanden, hvilket bringer mig videre til næste punkt: Bredden. Der blev spillet alt for meget over venstrekanten, på trods af at det tidligt i kampen var tydeligt at Raúl Rodríguez havde rigtig godt styr på Alexis. Alligevel blev man ved med at hælde bolden derover, i stedet for at forsøge at implementere Dani Alves noget mere i opspillet. Dette kan med al sandsynlighed også tilskrives Messi's usynlighed. Messi skal gerne deltage i opspillet, hvis det skal kunne fungere på højrekanten, og det gjorde han ganske enkelt ikke - når Messi også deltager kan der skabes overtalssituationer i højresiden og det er her Dani Alves bliver farlig, når han kan komme snigende i sine overlaps og overraske forsvaret. Generelt synes jeg både at det var spillerne og Pep der fejlede. Spillerne i den forstand at de virkede ukoncentrerede i store dele af kampen, og lod til at have tankerne et helt andet sted, og Pep i den forstand at han ikke tog konsekvensen af at Messi havde sin dårligste kamp i flere år. Messi skulle ganske enkelt være pillet ud. Der sad rigtig mange dygtige fodboldspillere på bænken, der alle tørstede efter at vise sit værd og få nogle minutter på banen, så hvorfor Messi ikke blev taget ud til fordel for eksempelvis en sulten og veloplagt Adriano stiller jeg mig uforstående overfor. Pedro kunne også have været bragt i spil langt tidligere, da han med sit ihærdige løbearbejde og udfordrende spillestil givetvis kunne have gjort ondt på Raúl Rodríguez, hvis han var kommet ind noget tidligere.

Der er dog ikke andet for end at tage ved lære af søndagens kamp, og det er da også klart det Pep's efterfølgende udtalelser bærer præg af. Han nægter stadig konsekvent at kommentere dommernes præstationer og indflydelse på kampene, på trods af at det på en aften som i søndags havde været fristende. Det er dog også det eneste rigtige at gøre. Det hjælper dig ikke bedre på vej mod næste kamp at brokke dig over dommeren, som jeg, i øvrigt, ikke mener bærer nogen del af skylden for pointtabet. I stedet er det langt bedre for dig og dit hold at ty til selvransagelse og indadseende spørgsmål.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 02:19 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1583: 10 Jan 2012, 12:52 »

Nu ser jeg jo glad og gerne alle mine favorithold i spansk fodbold spille (Real Madrid og alle der spiller imod Barcelona), hvorfor jeg da har set en stor del af de ovennævnte udebanekampe. Og ganske simpelt er der ét eneste problem der slår mig hver gang Barca ser ud til at have problemer, som de bare ikke havde i sidste sæson: Cesc Fabregas. Ikke at han er dårlig - langt fra. Han har været intet mindre end fantastik i den første halvdel af sæsonen, og når Xavi ikke kan længere er jeg ikke i tvivl om at man har fundet en værdi afløser.

Men netop heri ser jeg også problemet. Fabregas er så god at han simpelthen er nødt til at spille. Og det bliver i hvert fald ikke på bekostning af Iniesta eller Xavi. Samtidigt er Busquets det suveræne bindeled, hvorfor han heller ikke kan ofres. Messi er ligeledes indiskutabel, og så står man altså med 4 spillere der mere eller mindre bevæger sig samme sted hen på banen, netop som den flotte grafik viser (jeg har dog talt Iniesta med, men ham kan vi godt se bort fra også). Et problem men ikke stod med i sidste sæson, hvor man ikke havde Fabergas på holdet.

Det store spørgsmål er så bare hvorfor dette ikke virker på udebane, når nu det virker ganske glimrende på hjemmebane. Mit eneste bud er at Fabregas' tilføjelse til holdet har gjort at Pep faktisk er gået over til et systemskifte fra den Barca-klassiske 4-3-3 formation til en snarere 3-5-2 eller 3-4-3 formation, hvor Daniel Alves er rykket længere op på banen, fordi der ellers mangler bredde. For mig at se spiller Barcelona altså et andet system med Fabregas på banen, og på udebane hvor modstanderholdet er en anelse mere motiveret end på Camp Nou, så tror jeg på at det er systemskiftet, som spillerne ikke er så vante til som med 4-3-3, der volder problemer. Og 4-3-3 systemet er vel netop også det system man i Barca "praler" med at man har kørende hele vejen op gennem ungdomsholdene, hvorfor det må være ekstra svært at omvende de selv-opdragede spillere.
Jeg mener altså at systemskiftet volder problemer på udebane fordi værtsholdet er en anelse mere opsat på at kæmpe og ødelægge Barca, og med et andet system end det vante, så har Barcelonaspillerne også sværere ved at spille sig ud af det pres.

For mig at se er der altså så to løsninger på problemet: Smid Iniesta, Xavi eller Fabregas på bænken til fordel for en ekstra "kant". Eller tving Iniesta til at spille den ene kant, selvom det ikke er hans foretrukne. Han har jo gjort det før og tilmed ganske fint. Løsningen skal altså være at spille med 3 deciderede kanter/angribere med Messi som den ene (typisk i midten).

Nu ser jeg jo selvfølgelig ikke alle Barca's kampe som jeg ser Real's så jeg skal da ikke afvise jeg er forkert på den, men det var lige nogle tanker fra en næsten helt udefrakommende.
Logged

Vuelve la ilusión

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1584: 10 Jan 2012, 13:50 »

Jeg tror nu ikke det er motivationen der fejler. Der har jo ikke været problemer på hjemmebane overhovedet, heller ikke mod de upåagtede modstandere. Det store problem består tydeligvis i at spille på udebane. Det fungerer bare ikke i denne sæson - i hvert fald ikke i La Liga.

Ja, men blot fordi problemet kun er på udebane mener jeg ikke at det nødvendigvis ikke er motivationen den er gal med. På hjemmebane sidder der 90.000 catalanske fans på tribunerne og forventer en sejr. Jeg tror helt klart at det er en faktor der er med til at gøre, at spillerne presser sig selv mere end på udebane - hvor tingene måske bare nærmere skal overstås.
Som du selv siger i CHL mod Milan gik det jo glimrende på udebane hvor det var en storkamp, mens det mod BATE var de sultne reserver der fik chancen for at bevise sig selv.

Angående Cesc Fabregas. Jeg mener absolut ikke at han er problemet. Jeg synes at han har været den friske "nye" energi, der viser sulten efter titler, som min teori går på at andre spillere i truppen  måske lidt ubevidst mangler.

Systemskiftet tror jeg var kommet under alle omstændigheder - Cesc eller ej. Vi så også sidste sæson at holdet i en periode var i problemer og her løste det sig faktisk da han begyndte med et 3 mands forsvar. Man skal huske på at det holder heller ikke i flere år at spille på præcis samme måde som altid. 
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 13:54 af Rafinha » Logged

FC Barcelona

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1585: 10 Jan 2012, 14:43 »

Angående Cesc Fabregas. Jeg mener absolut ikke at han er problemet. Jeg synes at han har været den friske "nye" energi, der viser sulten efter titler, som min teori går på at andre spillere i truppen  måske lidt ubevidst mangler.

Hvis det er mit oplæg du hentyder til, så tror jeg du har misforstået det lidt. Jeg skriver jo netop at som spiller har Fabregas været fantastisk, men at han indirekte har forårsaget et system skifte.
Logged

Vuelve la ilusión

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1586: 10 Jan 2012, 15:25 »

Jo det er dit indlæg jeg referer til, og har skam også forstået det. Men kan se at vi så er enige i at har været fantastisk. Men vi så er uenige i at han indirekte har medført systemskiftet som jeg mener man allerede så begyndelsen af i sidste sæson. Jeg mener derfor heller ikke at han indirekte er skyld i de problemer der har været på udebane Smiley
Logged

FC Barcelona

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1587: 10 Jan 2012, 22:35 »

Rafinha, du kan givetvis have en pointe angående motivationen, men jeg stiller mig stadig kritisk overfor den mulighed - det virker trods alt alt andet lige som en trup fyldt med ambitioner og mål, og derudover er Pep jo kendt som en mand der om nogen kan finde ud af at motivere sine spillere. Næste udekamp i ligaen mod Málaga, giver med al sandsynlighed et fingerpeg om hvorvidt problemerne er eller vil blive løst, men indtil da kan vi vel blot konkludere at udebanekampe er noget man gerne vil undgå - det er desværre bare ikke lige nogen realistisk løsning af aflyse alle udekampe.

Idéen om at det skulle være det 'nye' system der skulle give problemer har jeg dog svært ved at nikke genkendende til. Som Rafinha påpeger legede Pep allerede i slutningen af sidste sæson med idéen om en treback-kæde og en fremskudt Dani Alves, og det har faktisk været løsningen i flere kampe, hvor vi havde problemer - eksempelvis i 2-2 kampen mod Valencia. Måden at spille på i 3-5-2 formationen minder trods alt ret meget om måden at spille på i 4-3-3 formationen, og selve spilkonceptet er det jo ikke blevet rørt ved.

Jeg mener ikke at det vil være nogen løsning at smide en af de tre små midtbanespillere på bænken til fordel for en decideret kant. Med det spilkoncept og spilsystem der udøves er teknisk dygtige midtbanespillere med gode pasningsevner og et godt blik for spillet, mere værd end en hurtig kant, uanset den bredde en decideret kantspiller skulle tilbyde. Hvis tilfældet var omvendt er jeg fuldstændig sikker på at Pep for længst var blevet opmærksom herpå og gjort noget ved det - man har trods alt adskillige typer der kan fungere som deciderede kantspillere i truppen, i form af Pedro, Alexis, Dani Alves eller Adriano.

I øvrigt tror jeg også at denne sæsons udebanestatistik hænger sammen med at holdene ganske enkelt er blevet modigere. Man må formode at diverse spanske små og mellemstore hold på et eller andet tidspunkt bliver trætte af at blive kørt rundt på egen bane af Barcelona gang på gang, og simpelthen bare vælger at gå 'all in'. Der har i denne sæson allerede på nuværende tidspunkt været markant flere hold der rent faktisk har forsøgt sig med et højt og aggressivt pres mod Barcelona, end der var i hele sidste eller for den sags skyld forrige sæson. Selvom Barcelona selvfølgelig har været ringe i mange af udekampene, kan de manglende resultater selvfølgelig også tilskrives flotte præstationer fra hjemmeholdene.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Dr. Def
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1588: 10 Jan 2012, 23:46 »

Hænger  mig også  i den grad fast i teorien om at spilerne er blevet mætte efter de sidste par års store succeser, det er ingen problemer på hjemmebane hvor man kværner alle modstandere, og hvor Messi, Xavi m.m. er super tændte.

Så snart man så kommer på udebane mangler gnisten som der er på hjemmebane virkelig i de kampe jeg har set, hvor man godt kunne have tabt i både Valencia, Bilbao og Espanyol men så får 1 point. Ligeså med de nemme hold, man vinder en smal sejr og uden at imponere overhovedet. Mærkeligt nok er sejren ude over Real eneste kamp hvor man tænkte at her var lidt at det Barca hold fra sidste sæson.

Og det er måske meget naturligt at spillere og træner er ved at være mætte, Guardiola har været et scoop at rykke op som træner, har jo vundet alt i de sæsoner han har været træner, så jeg tror han har sine tanker om hvor han skal hen til sommer, regner ikke med at han forlænger med jer.

Og Messi er 24 og har vundet alt på klubplan, kan han holde kadancen oppe?
Logged

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1589: 10 Jan 2012, 23:56 »

Jeg ville elske hvis Barca spillerne var blevet mætte, og det kunne man for den sags skyld sagtens forestille sig, men jeg tror dog stadig ikke det er problemet. Guardiola er nok den bedste træner til at få de her spillere til ikke at blive mætte. De har vundet alt, men han fastholder samme udgangspunkt hele tiden.

Jeg tror egentlig bare det er et lille formdyk de har på udebane. Der er et kæmpe pres på Barca, og de skal vinde ved at spille deres fantastiske spil. Det mener jeg nogle gange godt kan blive et problem for dem, især når de spiller på udebane mod hold som Espanyol, Valencia og Bilbao, hvor publikum presser deres hold fremad og spiller enormt fysisk. Her holder Barca stadig 100% fast i deres spillestil, og det har jo også lykkedes de sidste sæsoner, men det er som om de bare nogle gange skal prøve noget nyt i disse kampe.
Logged

Hala Madrid!

Sider: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010