home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  1 Bruger, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452175 gange)
Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1425: 26 Sep 2011, 09:47 »

Haha det er da nok den dummeste kommentar du kan komme med...

Når Barca smadrer alle hold i ligaen inklusiv Madrid, som er i top 3 i hele verden, skyldes det at ligaen ikke er særlig god.

Når United smadrer alle (inklusiv Stoke  Grin) skyldes det, at United er verdens bedste mandskab.

Må jeg bede dig en gang til lukke øjnene og inden du åbner igen, tag dine fede par United briller af inden du kommenterer tak..
Det må du gerne synes.

Hvorfor nævne Stoke-kampen i lørdags? Stoke er langt stærkere end Sociedad, som Barcelona ikke formåede at slå. Det er nogle hårde gutter på Britannia Stadium, som er fantastiske på hjemmebane, og bliver bakket op af nogle ellevilde fans, så jeg anser det ikke så slemt, at vi kun henter et point.

Jeg har ikke et par fede United-briller på, da jeg forsøger at forholde mig objektivt til dette emne.

Jeg kan sagtens uddybe og argumentere endnu mere, hvorfor jeg mener at United er lige så gode som catalanerne, men så bliver det senere i dag, da jeg er i skole.  Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1426: 26 Sep 2011, 12:07 »

Det er nogle hårde gutter på Britannia Stadium, som er fantastiske på hjemmebane, og bliver bakket op af nogle ellevilde fans, så jeg anser det ikke så slemt, at vi kun henter et point.

Og derfor kæmper de med om titlen år efter år.

Naturligvis er der nogle hold, der bare er svære at spille imod, men sidste år blev de nummer 13 og året forinden nummer 11. I jeres sidste syv ligakampe imod Stoke har I vundet seks og spillet én uafgjort. Det lyder ikke just til at det er United (men nærmere de andre tophold, I jo ellers slagter . . .) der har et problem mod dem.

Og du må endelig gerne argumentere hvorfor United er bedre end Barcelona. Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1427: 26 Sep 2011, 17:59 »

Stoke er langt stærkere end Sociedad

Hvorledes vurderer du det? Hvad er baggrunden for at komme med et sådant postulat? Er det fordi du kender flere af navnene i Stoke end i Sociedad? Er det fordi Stoke har flere penge end Sociedad? Fordi de har 'vildere' tilskuere? Det er jo så hypotetisk en diskussion at det halve kunne være nok. De kommer ikke til at spille mod hinanden i denne sæson og de kommer heller ikke til at møde nogle af de hold, det andet hold møder. Det er vel fodboldens pendant til de der latterlige programmer der stiller en tiger op mod en løve og ser hvem der 'vinder'.

Jeg er sådan set fuldstændig enig med dig i at Stoke er et bedre hold en Sociedad, men helt principielt er jeg virkelig bare stor modstander af de her sammenligninger. Det er selvfølgelig i orden - og i modsætning til en sammenligning som denne også helt reelt muligt - at stille Valencia op mod Chelsea. De skal spille mod hinanden og vi får det helt reelle styrkeforhold at se i praksis. Men det her med at tage hold x fra liga a og sammenligne med hold y fra liga b, på trods af at der ikke er noget reelt at holde dem op mod hinanden på, synes jeg simpelthen er så dårlig en idé at Kongerne af Marielyst godt kan pakke sammen.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1428: 26 Sep 2011, 21:09 »

Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1429: 26 Sep 2011, 23:53 »

Jeg vil ikke argumentere for, hvorfor United er bedre, da jeg aldrig har udtalt det.

Barcelona er et fantastisk mandskab, det kan der ikke herskes nogen form for tvivl om. Se blot Jeres startellever - fantastiske fodboldspillere. Xavi, Iniesta, Alves, Villa, Pedro, Messi, Fabregas, Sanchéz og jeg kunne blive ved. Lad os tage en spiller som Xavi, helt enestående. Sublimt overblik, verdensklasse pasningsspiller, vanvittig teknik og er indgroet i Barcelonas spilkoncept. Verdens bedste playmaker i min optik. Hans eneste svaghed er hans manglende fysiske kunnen, men hans store kompetencer kompensere for dette, og den fastgroede spillestil gør fysikken relativt unødvendig i hans rolle. Messi er jo mere end verdensklasse. Hans måde at iscenesætte sig selv og andre er virkelig beundringsværdig. Hans tyngdepunkt er skræmmende lavt, og han er virkelig one of a kind! Jeg kunne blive ved med, at nævne spillere på de respektive pladser og komme ind på deres fantastiske evner som fodboldspillere, men så kunne jeg lige så godt udgive en roman.

United. Jeg forsøger mig på bedste vis, at forhold mig objektivt, trods min store kærlighed og passion for klubben. Lad os tage Rooney. Helt og aldeles fantastisk i min optik - en af verdens bedste spillere. Han er ekstrem komplet. Hurtig, stærk, ekstrem klog, teknisk og har indstillet sigtekornet. Hans formåen i det opbyggende spil er jo verdensklasse, især hans position taget i betragtning. Du finder ikke nogen der bare minder det mindste om vores kære Wayne, også en såkaldt on of a kind. Han agere så mange forskellige roller, alt efter hvilken del af spillets facetter vi befinder os i. Han kan agere playmaker, når han søger ned i banen for at modtage den, og fordeler bolden videre med en kreativ og helt og aldeles eminent pasning på tværs af banen, f.eks. Det mest fantastiske og beundringsværdige ved ham er, at han ikke blot er en angriber, men en moderne en af slagsen, som kan alt. Young har også vist sig som en stensikker investering, allerede på nuværende tidspunkt. Hans førsteberøringer og generelt sin tekniske kunnen er formidabel. Han er pisse hurtig, og meget direkte og chanceskabende i sit spil, hvilket sætter noget flow og dynamik i spillet, som er flot at se på. Nani er også en storslået spiller, som er blandt de bedste i verden, når han virkelig rammer sit topniveau, selvom der desværre er lidt udsving imellem. Hans dribleevne er fra en anden planet, virkelig. Han er pisse hurtig, og kan fandme også sparke til læderkuglen. Chicharito skal naturligvis også nævnes, da han også er noget ganske særligt. Utrolig intelligent, koldblodig og i besiddelse af en fænomenal placeringsevne i offensiven. Han var helt fænomenal i sidste sæson, hvor hans målnæse og kynisme virkelig kom til udtryk, endda på altafgørende tidspunkter. En sand klassespiller, som forhåbentlig kommer rigtig i omdrejninger, snarest. Så er der også en marginalspiller såsom Park. Ekstrem undervurderet spiller. Han er ikke noget teknisk vidunder, eller nogen elegant spiller, som f.eks. Nani, men hans indstilling er i topklasse. En sand fighter, som altid giver sig 100%. Han er en fandens dygtig bolderobr. Jeg kunne fortsætte med at nævne alle vores klasse spillere, men så bliver vi aldrig færdige.

Når det var egentlig blot forord omkring klubbens fantastiske fodboldspillere. Nu til den mere analytiske del af holdets spilmæssige formåen.

Vi alle kender jo til Barcelonas pasningsspil. Nydeligt og spilkontrollerende, og der matcher United dem slet ikke. Pasningsspillet og sikkerheden i deres foretagende med bold er uhyggelig. Exceptionelt, hvis du spørger mig. Deres opbygningsspil er ekstremt direkte, men har samtidig en stor sikkerhed over sig, da spilkonceptet er så fastgroet i spillernes mentalitet i, hvordan fodbold skal spilles. Dog kan modstanderen udnytte et så spilkontrolleret mandskab, som Barcelona jo er. Så egentlig mener jeg, at klubbens største force kan blive deres død, hvis modstanderen forstår at forholde sig taktisk og dybt koncentreret i 90 minutter. Vi så det i mod Inter, da Mourinho gik ekstremt velovervejet og taktisk indtil CL-semifinalen i 2010. Man valgte at pakke sig sammen, og spille et konsekvent mand- og zonemarkering i mod det velspillende og kontrollerende Barcelona. Presspillet var også en magtfaktor til det store udbytte, som Inter fik. Der var konstant en spiller på Xavi, som var den vigtige playmaker, og samtidig lukkede man ned for Messi, via et meget enkelt zonemarkeringsprinc ip. Der var altid mindst en spiller omkring boldholder, og derfor kunne Barcelona ikke kreere det ellers så vante offensive fodbold, som de er velkendt for. Selvom de havde samtlige spillere på modstanderens banehalvdel var det ubrugeligt, da boldholder ikke havde pladsen til at skabe noget kreativt overfor den organiserede og kompakte bagkæde fra Inter. Samtidig indgår f.eks. Dani Alves ekstremt meget i det opbyggende, og han efterlader ofte et tomrum, som man skal udnytte i en evt. omstillingsmulighed . Man skal være meget konsekvent, når man spiller mod et så stærkt og spilstyrende hold, og der er ikke mange der magter dette, da det kræver stor tålmodighed og dyb koncentration.

Dette var blot en lille taktisk del omkring, hvordan man kan overvinde et så spilstyrende og målrettet mandskab, ifølge min optik. Man kan sagtens forholde sig meget mere detaljeret til de forskellige facetter af kampen, men det kan jeg videreuddybe, hvis vi får en ordentlig og saglig debat i gang.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1430: 27 Sep 2011, 15:25 »

Daniel Nordentoft - Tak for dette indlæg og her synes jeg du er objektiv ved begge hold. Det eneste jeg vil tage op til diskussion eller sætte spørgsmålstegn ved, er dine taktiske overvejelser.

Da Inter i 2010 slog Barca ud af turneringen var det på klogt taktisk spil af Mourinho (læg mærke til Mourinho!) Siden da har Mourinho spillet 7 kampe mod Barcelona og har vundet 1 i forlænget spilletid. Er blevet kørt over 5-0 og har spillet et par kampe uafgjort. Det min pointe er her er, at hvis Mourinho kunne gøre det samme ved Real Madrid som ved Inter (Real er bedre end Inter), så havde han nok gjort det. Vi så i nogle kampe at han forsøgte at gå defensivt ligesom ved Inter, men det lykkedes kun den ene gang.

Enten er Barcelona blevet bedre siden (er de nok også), ellers var der også held indblandet i Inter-showet. Og hold nu fast. United mødte for nogle måneder siden Barca (som de havde spillet mod før, så de vidste hvordan de spillede) og tabte fortjent. Hvis Sir Alex er verdens bedste manager (siger ikke at han ikke er), så havde han nok valgt den taktik, som han mente man bedst kunne slå Barca med, men det virkede heller ikke 2. gang. I denne sæson har Barca fået en ekstra dimension ved Fabregas. Samtidig har de fået en mere direkte ikke typisk Barcaspiller i Alexis Sanchez. Dette giver Guardiola en lidt anden måde at kunne spille på, for Sanchez kan nogle ting, som andre ikke kan og som man ikke så tit ser i Barcelona. Dette gør, at man kan spille på andre måder end kun lige den man har gjort de sidste succesfulde år. Så spørgsmålet er, om man virkelig bare kan grave sig ned og så vinde over Barca i en kamp som CL-Finalen. Det tror jeg sku helt ærligt ikke på man kan. Der findes store kampe (CL) og så findes der "walkover kampe" (nogle ligakampe). Motivationensforske llen er enorm fra de forskellige kampe og hvis Barca virkelig VIL vinde, så tror jeg også de gør det, med det hold de har nu.

Jeg håber du vil se på det jeg skriver og komme med kommentar, hvis du ikke er helt enig, så vi kan få en god debat Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1431: 27 Sep 2011, 23:19 »

Jeg kan ikke finde din uenighed i dét du skriver der.

Jeg tror heller ikke blot man kan pakke sig, men man skal tage nogle mere nuancerede overvejelser i betragtning, i min optik.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1432: 27 Sep 2011, 23:29 »

Ja. Hvis jeg som Barca-fan skal komme med nogle punkter, hvor man kan ramme Barca er selvfølgelig at satse lidt og bruge deres eget våben imod dem selv - nemlig det hurtige høje genpres. Barcelona er ikke gode til at forsvare. Slet ikke faktisk, så hvis du kan få bolden højt oppe på banen, kan alle hold score mod dem. Men man tager en kæmpe chance hvis man gør dette (Real Madrid 5-0 sejren) men hvis det lykkedes kan man godt presse dem (Valencia 2-2 denne sæson). Ellers skal man forsøge at holde på bolden selvom det er svære end som så. Og så vær skarp når muligheden byder sig! Man får ikke mange muligheder imod Barca og så skal man altså udnytte dem, hvis man vil vinde!

Har du flere punkter? Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1433: 27 Sep 2011, 23:36 »

Det du nævner med Mourinho's taktik i Inter mod den i Real så var det næmmere for Mourinho at spille den defensive og kontrollerende fodbold stil i Inter med Zanetti og Cambiasso på den defensive midtbane frem for Khedira og Pepe i Real.
For tager du Pepe væk fra forsvaret så mangler der en del der nede da jeg ikke ser Reals forsvars spillere så gode som dem Inter havde i denne sæson (og stadig har, bare faldet lidt i niveau) men du har da helt ret i der også var lidt held med i 2-1 sejren i Milano men det ændre ikke på at det var en genialitet af Mourinho i lige præcis denne kamp. Det er bare ikke så nemt at gøre igen når man ikke har de samme spillere til at udfører jobbet Smiley

Det var lige lidt om min mening
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1434: 27 Sep 2011, 23:46 »

Ja. Hvis jeg som Barca-fan skal komme med nogle punkter, hvor man kan ramme Barca er selvfølgelig at satse lidt og bruge deres eget våben imod dem selv - nemlig det hurtige høje genpres. Barcelona er ikke gode til at forsvare. Slet ikke faktisk, så hvis du kan få bolden højt oppe på banen, kan alle hold score mod dem. Men man tager en kæmpe chance hvis man gør dette (Real Madrid 5-0 sejren) men hvis det lykkedes kan man godt presse dem (Valencia 2-2 denne sæson). Ellers skal man forsøge at holde på bolden selvom det er svære end som så. Og så vær skarp når muligheden byder sig! Man får ikke mange muligheder imod Barca og så skal man altså udnytte dem, hvis man vil vinde!

Har du flere punkter? Smiley
Ja, jeg har skam flere punkter, da jeg sagtens kan uddybe og nuancerer de forskellige taktiske facetter, men så bliver det i morgen, da jeg simpelthen er for træt til, at forhold mig analytisk, da det jo kræver omtanke, og min hjerne er for længst gået i seng.  Peace

Ej, vi tager den i morgen, da det er en god og relevant debat.  Smiley
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1435: 27 Sep 2011, 23:56 »

Det lyder fint - så tager vi den i morgen Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1436: 29 Sep 2011, 06:18 »

BATE var godt nok utrolig dårlig også viste de alt for stor respekt, de var bange for os! Så går det helt galt mod verdens bedste hold måske nogensinde.

Men dejligt med endnu en Manita. Smiley

Lionel Messi 2011/2012:
10 kampe. 14 mål & 10 assists.
Leo bliver ved med at overgå sig selv!
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1437: 02 Okt 2011, 21:57 »

VI LIGGER NUMMER 1! Thumbs Up Smiley
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1438: 16 Okt 2011, 06:56 »

Fantastisk med en sikker sejr efter landskampspausen mod et stærkt defensivt hold. Dejligt at se en Pedro i hopla. Men træls at Pique blev skadet.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1439: 30 Okt 2011, 00:06 »

Messi fortælle hvor mange kasser han vil lave efter det først mål.



Tre ord til at beskrive Barca Messi! Messi! Messi!

Dejligt med en manita (5-0) Adriano var for VILD og Alves mål til sidste Shockeret


Logged

Sider: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010