home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:18:57 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 12:34:40 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  2 Brugere, 571 Gæster Online.

Indlæg: 1132884 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452069 gange)
Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1335: 25 Jul 2011, 15:43 »

det var da et ufattelig grimt 9 tal?? Opstemt
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1336: 28 Jul 2011, 18:54 »



Så blev Alexis Sanchez helt officielt præsenteret!

Mon ikke jeg i løbet af året skal ud og have fat i sådan en trøje, som han står med! Smiley

Jeg skal i hvert fald. Ham eller Villa.
Er der i øvrigt et sted hvor man kan købe 2010-11 tryk? Jeg har en trøje uden tryk, men det vil jeg gerne have ændret på.

I en anden boldgade.. Thiago imponerede igen mod Bayern München. Xavi sidder trygt på sin plads. Er det nødvendigt at hente verdens dyreste reserve i form af Cesc Fabregas? Jeg vil gerne have ham... men han er lidt overflødig, ikke? crazy
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1337: 28 Jul 2011, 19:05 »

Synes mere at vi skulle satse ungt, i en central forsvar, venstreback eller en angriber...
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1338: 28 Jul 2011, 19:08 »

Jeg skal i hvert fald. Ham eller Villa.
Er der i øvrigt et sted hvor man kan købe 2010-11 tryk? Jeg har en trøje uden tryk, men det vil jeg gerne have ændret på.

I en anden boldgade.. Thiago imponerede igen mod Bayern München. Xavi sidder trygt på sin plads. Er det nødvendigt at hente verdens dyreste reserve i form af Cesc Fabregas? Jeg vil gerne have ham... men han er lidt overflødig, ikke? crazy
Jeg ved ikke om Unisport yder den service at give tryk på trøjer, hvis man sender den ind, men de er mit bedste bud på et bredt udvalg af tryk fra sidste sæson.

Omkring Fabregas, så har Thiago imponeret ved U21-EM og nu her til Audi-cup, så at smide millioner efter Fabregas virker virkelig overflødigt. Xavi og Keita er omkring de 30 og bliver ikke ved med dat holde til de mange kampe og derfor skal der formentlig i løbet af et par år købes en erstatning, som kan gå ind og aflaste disse to spillere. Denne spiller kan forhåbentlig være Fabregas. Han kommer tættere på kontraktudløb, så vi kan spare lidt penge i forhold til et køb på nuværende tidspunkt og behovet for Fabregas vil rent faktisk være til stede, fremfor at købe ham for bare at have ham på bænken Tunge
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1339: 28 Jul 2011, 19:40 »

Synes mere at vi skulle satse ungt, i en central forsvar, venstreback eller en angriber...

Fontas kommer op i det centrale forsvar, pt. har vi Abidal, Maxwell og Adriano på venstrebacken. Hvad mangler vi i angrebet?
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1340: 28 Jul 2011, 19:54 »

Synes ikke at Fontas har slået til endnu, og han er ikke klar til at tage over for Puyol....
Maxwell = GAMMEl
ABIDAL = GAMMEL
Adriano = Halv gammel, men har slet ikke nivuea hvis du spørg mig.. Han hører til på kanten..

I angrebet syntes jeg at Villa er sluppet lidt af på den, og han bliver ikke ligefrem yngre, desuden så har vi jo solgt Bojan til Roma...

Det var vist beggrundelse nok?
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1341: 28 Jul 2011, 20:02 »

Synes ikke at Fontas har slået til endnu, og han er ikke klar til at tage over for Puyol....
Maxwell = GAMMEl
ABIDAL = GAMMEL
Adriano = Halv gammel, men har slet ikke nivuea hvis du spørg mig.. Han hører til på kanten..

I angrebet syntes jeg at Villa er sluppet lidt af på den, og han bliver ikke ligefrem yngre, desuden så har vi jo solgt Bojan til Roma...

Det var vist beggrundelse nok?
I de få kampe, som Fontas har fået, har han jo netop gjort det ganske glimrende og han er uden tvivl en mand for fremtiden. Derudover kan en spiller som Marc Bartra også hives op, hvis det står skidt til.

Vi kunne godt bruge et talent på venstreback, men det forudsætter et salg af Adriano eller nok mest Maxwell, men som de alle tre spiller, så er der ingen grund til at købe en ung spiller bare for at købe. Så er det bedre at vente på den rigtige spiller enten presser sig på fra ungdommen eller man finder et talent, som er værd at satse på.

Villa levede da i den grad op til forventningerne og i Champions League finalen var han rigtig god, så kan ikke helt se hvornår han skulle have slækket på sit niveau. Derudover har vi jo Messi, Pedro, Sanchez, Afellay og formentlig også en Jeffren med mindre han bliver solgt eller lejet ud i den kommende sæson. Det er uden tvivl nok til de tre positioner og en spiller mere vil da bare komme til at varme tribunen.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1342: 31 Jul 2011, 15:55 »

Synes ikke at Fontas har slået til endnu, og han er ikke klar til at tage over for Puyol....
Maxwell = GAMMEl
ABIDAL = GAMMEL
Adriano = Halv gammel, men har slet ikke nivuea hvis du spørg mig.. Han hører til på kanten..

I angrebet syntes jeg at Villa er sluppet lidt af på den, og han bliver ikke ligefrem yngre, desuden så har vi jo solgt Bojan til Roma...

Det var vist beggrundelse nok?

Det var da i hvert fald begrundelser, men ærlig talt... Ser du vores kampe? Abidal er måske gammel, men hold da op hvor er han stærk (og det er altså ikke FM, det her. Det er muligt at spille i Barcelona og have passeret de 30 år). Hvem skal man købe? Ingen af dem vi kan få for tiden, kan overhovedet presse Abidal. Maxwell og Adriano er fantastiske reserver.

Fontas skal jo netop heller ikke tage over for Puyol - endnu. Han skal give bredde. Og dertil er han god nok - selvom han var elendig i nat mod United. Vi har jo Mascherano, Busquets, Milito, Abidal og nu altså Fontas, der alle træder til ved skader i midterforsvaret. Det er vist okay. Hvis vi skulle forstærke os, så er jeg dog enig i at det skal være her i midterforsvaret, især fordi Guardiola ikke virker særlig tryg ved den eneste centrale forsvarsspiller vi har som reserve.

Vi har solgt Bojan, ja, men hvor stor indflydelse har han gjort de sidste par år? Vi har jo også købt Alexis Sanchez, husker du? Han kan trække ned på kanten, Messi i front og så Pedro/Villa på kanten. Herudover er Afellay stadig en joker, der har gjort det okay i pre-season; desværre har han nuppet en skade, men han skal nok komme op i gear igen. Vi kan rykke så meget frem og tilbage i angrebet, så jeg ser ikke det store problem i at vi har solgt Bojan - der til sidst mere eller mindre kun spillede på kanten, når han spillede.
« Seneste Redigering: 31 Jul 2011, 18:30 af JG7 » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1343: 31 Jul 2011, 18:22 »

Jeg har åbenbart befundet mig på en anden planet, da jeg slet ikke har vidst at I har erhvervet jer Alexis.

Han er jo en fantastisk spiller, som har en helt udsøgt teknik. Tror også at han kan tilpasse sig systemet relativt hurtigt, på trods af at han er utrolig selvisk.

Tillykke med ham. Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1344: 02 Aug 2011, 00:25 »

Synes ikke at Fontas har slået til endnu, og han er ikke klar til at tage over for Puyol....
Maxwell = GAMMEl
ABIDAL = GAMMEL
Adriano = Halv gammel, men har slet ikke nivuea hvis du spørg mig.. Han hører til på kanten..

I angrebet syntes jeg at Villa er sluppet lidt af på den, og han bliver ikke ligefrem yngre, desuden så har vi jo solgt Bojan til Roma...

Det var vist beggrundelse nok?

Jeg kan forestille mig at der er en helt masse mennesker der føler sig som Metusalem, hvis du mener man som 29-årig er gammel - og så endda med lutter store bogstaver. 31 år er heller ingen alder. Husker du hvem der spillede venstreback i Champions League finalen i 2009, og var med til at pille Cristiano Ronaldo helt ned? Det gjorde Sylvinho, i en alder af 35. Der hvor mange spillere begynder at lide når de kommer over de 30, og hvor man også må sande at Sylvinho virkelig havde sine mangler, da hans tid i Barcelona var ved at rinde ud, er på fysikken. Dette gør sig absolut ikke gældende for Abidal. Han er en fantastisk atlet. Hurtig, adræt, stærk og udholdende. Dertil kommer det faktum at han er en utroligt intelligent spiller. Der er intet 'fancy' over ham, udover når han laver liggende hovedstød, men han er rigtig dygtig rent defensivt, og bringer et godt flow i spillet, ved at skille sig hurtigt og fornuftigt af med bolden når han modtager den. Han vælger desuden sine offensive løb med uhyggelig omhu, hvilket giver en glimrende balance med Dani Alves på højrebacken in mente. Han er slet ikke en offensiv back, der skaber adskillige chancer i løbet af hver kamp - men han er den stabile og taktisk begave modpart til Dani Alves, som jeg mener der er brug for, for at få vores defensiv til at fungere optimalt.

Angrebet kan jeg heller ikke se nogle problemer med - heller ikke hvis Jeffrén skulle forsvinde, hvilket alt tyder på at han gør. Som JG7 nævner har vi Sánchez, Messi, Pedro, Villa og Afellay til de tre forreste pladser, og dertil kommer muligheden for at bruge Iniesta, Adriano eller Dani Alves på en af kanterne, hvis det hele skulle gå i fisk. Kiko Femenía kunne også blive en kanin i hatten, såfremt det skulle gå helt galt, eller hvis der skulle være behov for at aflaste nogle af de der normalt spiller, i en eller flere af de 'lettere' kampe. Med tilgangen af Alexis, samt oprykningen af Thiago og Fontàs, hvor førstnævnte godt kunne få sit gennembrud i denne sæson, synes jeg at truppen ser stærkere og bredere ud end sidste år, på trods af Bojan og sandsynligvis også Jeffrén's afgang.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1345: 04 Aug 2011, 01:40 »

Så skrev Jeffrén under på en 5-årig kontrakt med Sporting - ikke Sporting Gijón, vel at mærke. Vi får 3,7 millioner euro for ham, hvilket er ganske fornuftigt at få, for en 23-årig, der er skadet adskillige gange i løbet af hver sæson og desuden endnu ikke har formået at gøre sig i en stor liga. Når det så er sagt, er der naturligvis tale om en meget talentfuld spiller. Han er vanvittig hurtig og rigtig dygtig i mand mod mand duellerne, og er desuden i besiddelse af et yderst farligt venstreben, hvilket han senest viste ved U21 EM her i Danmark. Så vidt jeg er orienteret er der også indskrevet en tilbagekøbs-klausul, som kan benyttes indenfor de første to år af hans kontrakt. Hvad denne klausul lyder på, vides dog endnu ikke. Sidst har vi krav på 20% af overgangs-summen i en eventuel fremtidig transfer.

Personligt er jeg ret glad for denne relativt nye strategi, med rent faktisk at få penge for de spillere der forlader klubben. Under Laporta fik rigtig mange spillere lov til at gå gratis. Om det var for at gøre det så let som muligt for Txiki og den pågældende spiller, eller om det var fordi vi vitterligt ikke kunne få penge for dem, tør jeg ikke udtale mig om - jeg vil dog på forhånd tvivle på at det var fordi man ikke kunne få penge for dem. Eksempelvis lod man Henry og Márquez smutte gratis før sidste sæson, og i 2007 fik van Bronckhorst og Saviola også lov til at forlade klubben gratis. Selvfølgelig er det lettere for alle parter, men jeg synes absolut kun at det er godt, hvis man lige får presset de få millioner euros man nu ellers kan, ud af hver handel - mange bække små gør en stor å, som ordsproget jo lyder. Hvis man gør regnskabet op for dette transfervindue, vil man også se at vi har hentet et rekordstort antal penge på salg. Først er der de 24 millioner euro som Milan skulle hoste op med for at sikre sig Zlatan permanent, dertil kommer de 12 millioner som Luis Enrique kastede fra Roma til Barcelona for at få Bojan den anden vej, dertil kommer 5 millioner euro fra Oriol Romeu handlen, 3 millioner fra Cáceres' skifte til Sevilla, samt de knapt 4 millioner fra den sidste handel her med Jeffrén. I alt løber det altså op i godt og vel 48 millioner euro - potentialt 49,5, da der er yderligere 1,5 millioner i Cáceres handlen, som er baseret på variabler. Til sammenligning har vi indtil videre brugt 28 millioner på at hente Alexis Sánchez og Kiko Femenía ind - et beløb der dog kan stige til 39,5, grundet de 11,5 millioner i Sánchez handlen, der er baseret på variabler. Medmindre der altså bliver foretaget et stort køb i de resterende uger af transfervinduet, et køb af Cesc er vel det mest realistiske her, vil vi altså komme ud af transfervinduet med et overskud - noget der ikke er sket siden 2005-2006 sæsonen.

Kort fortalt er jeg uenig med Sandro Rosell på rigtig mange punkter, men på lige netop dette punkt er jeg meget enig med ham. Så længe vi bibeholder den nuværende strømning af akademispillere til førsteholdet, ser jeg meget gerne at de spillere der ikke for alvor formår at slå igennem, bliver sendt videre i systemet, i en transfer med dertilhørende overgangssum, vel at mærke. Rosell er forretningsmand og det skinner i mine øjen igennem på lige netop dette område.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1346: 12 Aug 2011, 14:55 »

I følge flere spanske medier (bl.a. AS og Marca) så lander Cesc Fabregas i Barcelona i dag og vil i morgen gennemgå lægetjek og underskrive en kontrakt på 5 år med os. Mit spanske er ikke så stærkt og google translate er noget værre lort, så hvad jeg har kunne komme frem til, så vil han først blive offentliggjort på enten på søndag op til super cup kampen eller også vil man vente til efter kampen for ikke at fjerne de andre spilleres fokus fra kampen.

Men hold da kæft en midtbane vi får! Vi står med 7 midtbanespillere, som mere eller mindre kunne spille fast i enhver anden storklub i Europa og de skal altså deles om tre pladser! Det bliver spændende hvordan Guardiola kommer til at styre spilletiden til dem alle. Modsat tidligere år, så kan vi i år give de pauser til de centrale folk, som Xavi og Iniesta, så de kan være 100% friske til de vigtige kampe, hvor deres tilstedeværelse er nødvendig!
Logged

henssel
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1347: 12 Aug 2011, 14:57 »

Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1348: 12 Aug 2011, 17:19 »

Nu skal de to klubber bare gøre det officielt og så er Fabregas tilbage i Barca for omkring 300 mio kr.!

Han kommer søndag til Barcelona og præsenteres mandag :-)
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1349: 12 Aug 2011, 17:23 »

Det er helt fantastisk hvis han tager til Barca, så kan det være flere af Barcaspillerne kan holde deres kæft.
Logged

Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010