home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23427
  1 Bruger, 580 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: rosebrown123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451970 gange)
Scholesy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1290: 19 Jun 2011, 23:10 »

http://www.teamtalk.com/news/2483/6996862/Barca-agree-fee-for-Sanchez

Så ser det endeligt ud til, at i fik ham. Smiley
Fremragede spiller, jeg gerne havde set i United.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1291: 19 Jun 2011, 23:17 »

Well, den havde jeg ikke set komme, troede han endte i England eller Madrid, havde ikke set ham i Barca Smiley Men well, tillykke med ham Smiley
Logged


Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1292: 19 Jun 2011, 23:34 »

Jeg har hele tiden gået med idéen om, at forhandlingerne med Alexis Sanchez har været en plan B, hvis forhandlingerne med Giuseppe Rossi skulle ende i en hårdknude. Det scenarie ser ud til at være hvad der sker nu, hvor Villarreal har presset prisen eller fortrudt og ikke vil af med Rossi alligevel.

Jeg anser også Sanchez som mere brugbar, selvom det er begrænset hvad jeg har set med ham udover VM2010. Jeg tror simpelthen Rossi kun vil kunne bruges som manden helt på toppen, hvor Sanchez i højere grad vil kunne dække alle tre offensive pladser.


Udover den handel, så er det jo simpelthen en fryd for øjet at følge Thiago og Martin Montoya ved U21-EM. Thiago har været en af turneringens bedste i mine øjne og dikterer spillet på Xavisk vis og Montoya har virkelig også spillet rigtig godt på højrebacken og ligner en mand, som vil være 1.reserve på højrebacken i den kommende sæson. Thiago regner jeg stærkt med at vi også får mere at se på den centrale midtbane, hvor han måske vil kunne aflaste Xavi i kampene mod de mindre hold.
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1293: 20 Jun 2011, 00:04 »

Jeg er fuldstændig enig med Søgaard i at Sanchez er mere brugbar da han kan spille mere end en plads. Jeg ser ham også som en bedre oplægger end Rossi pga. hans teknik og hurtighed. Er meget glad for at se vi får gjort noget ud af forhandlingerne.

Thiago er bare fantastisk, han er totalt uimponeret og jeg tror virkelig han er Xavis afløser nok er Xavi blevet 30 og derfor og større chance for skader og lign. men det er jeg slet ikke nervøs for med det spil Thiago viser.

Jeg glæder mig vildt til den nye sæson starter for at se hvad der vil ske!
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1294: 20 Jun 2011, 00:28 »

Jeg er fuldstændig enig med Søgaard i at Sanchez er mere brugbar da han kan spille mere end en plads. Jeg ser ham også som en bedre oplægger end Rossi pga. hans teknik og hurtighed. Er meget glad for at se vi får gjort noget ud af forhandlingerne.

Thiago er bare fantastisk, han er totalt uimponeret og jeg tror virkelig han er Xavis afløser nok er Xavi blevet 30 og derfor og større chance for skader og lign. men det er jeg slet ikke nervøs for med det spil Thiago viser.

Jeg glæder mig vildt til den nye sæson starter for at se hvad der vil ske!

Nu ser jeg godt nok på Thiago som Real Madrid-fan, men jeg syntes bare ikke, at han på nogen måde er på niveau med Xavi. Godt nok har han været fremragende under U21-slutrunden, men det er altså også mod modstandere som er langt under den kaliber Barcelona konkurrer imod.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1295: 20 Jun 2011, 00:32 »

Nu ser jeg godt nok på Thiago som Real Madrid-fan, men jeg syntes bare ikke, at han på nogen måde er på niveau med Xavi. Godt nok har han været fremragende under U21-slutrunden, men det er altså også mod modstandere som er langt under den kaliber Barcelona konkurrer imod.

Thiago har heldigvis også spillet i ligaen, og der var blandt andet en relativt god kamp mod Villarreal, hvor han viste solidt overblik. Der er ingen tvivl, om at den knægt har et kæmpe potentiale, og selvfølgelig har han ikke Xavis niveau endnu. Det er der vist heller ingen, der rigtigt skriver: Blot at vi er glade, for at have ham, og har tiltro til ham skulle Xavi få en skade eller lignende.
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1296: 20 Jun 2011, 00:35 »

Nu ser jeg godt nok på Thiago som Real Madrid-fan, men jeg syntes bare ikke, at han på nogen måde er på niveau med Xavi. Godt nok har han været fremragende under U21-slutrunden, men det er altså også mod modstandere som er langt under den kaliber Barcelona konkurrer imod.
Han vil selvfølgelig ikke kunne gå ind og erstatte Xavi i den kommende sæson og det er skam heller ikke på nogen måde forventet eller planen. Xavi er stadigvæk blandt de absolut bedste centrale midtbanespillere i verden, hvilket vi også fik bevis på i december, da han var blandt de tre sidste ved kåring af året fodboldspiller i verden.

Thiago viser dog lovende takter og der er næppe mange, som tvivler på at han vil kunne overtage Xavis plads, når han sætter fodboldstøvlerne på hylden. Man sætter selvfølgelig ikke Thiago ind mod Real Madrid og regner med at han spiller op til det niveau Xavi spiller på. Derimod kan han få kampe mod de svagere hold og få kampminutter hen mod slutningen af kampe, så Xavi og Iniesta kan aflastes, da der i den forgangne sæson er blevet kørt hårdt på de to centrale midtbanespillere og derfor vil det være fantastisk, hvis Thiago kan gå ind og give lidt bredde med den viden at han ikke direkte skal konkurrere med Xavi og Iniesta.

Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1297: 20 Jun 2011, 00:37 »

Thiago har heldigvis også spillet i ligaen, og der var blandt andet en relativt god kamp mod Villarreal, hvor han viste solidt overblik. Der er ingen tvivl, om at den knægt har et kæmpe potentiale, og selvfølgelig har han ikke Xavis niveau endnu. Det er der vist heller ingen, der rigtigt skriver: Blot at vi er glade, for at have ham, og har tiltro til ham skulle Xavi få en skade eller lignende.

Selvfølgelig har han et kæmpe potentiale, ingen tvivl om det! Men jeg syntes bare, at han helt har niveauet til at afløse en skadet Xavi, og der er samtidig rigtig lang vej til Xavi's niveau. Jeg tror aldrig, at han kommer op omkring Xavi, for han er i mine øjne en af de mest intelligente spillere, som verden har fået lov at skue.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1298: 20 Jun 2011, 00:39 »

Selvfølgelig har han et kæmpe potentiale, ingen tvivl om det! Men jeg syntes bare, at han helt har niveauet til at afløse en skadet Xavi, og der er samtidig rigtig lang vej til Xavi's niveau. Jeg tror aldrig, at han kommer op omkring Xavi, for han er i mine øjne en af de mest intelligente spillere, som verden har fået lov at skue.

Sådan ser man jo forskelligt på det. Jeg vil i hvert fald ikke tøve med at smide Thiago ind, når Cesc og Xavi er skadet i den kommende sæson Wink
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1299: 20 Jun 2011, 00:42 »

Selvfølgelig har han et kæmpe potentiale, ingen tvivl om det! Men jeg syntes bare, at han helt har niveauet til at afløse en skadet Xavi, og der er samtidig rigtig lang vej til Xavi's niveau. Jeg tror aldrig, at han kommer op omkring Xavi, for han er i mine øjne en af de mest intelligente spillere, som verden har fået lov at skue.
Det er svært at spå om Thiago vil nå op på samme niveau som Xavi, men han viser lovende takter og har nogle af de samme tendenser i sit spil, som Xavi har. Han kommer gerne ned og modtager bolden og vil gerne fordele den. Samtidig er han god til at se de afleveringer, som kan splitte forsvaret og generelt får han alle afleveringer til at se simple ud. Disse ting er jo nogle af de ting, som har gjort at Xavi er så succesfuld på vores hold og har gjort ham til en unik midtbanespillere, hvor der ikke findes en direkte arvtager på nuværende tidspunkt. Thiago og Fabregas er vel det tætteste man kommer på folk, som direkte kan overtage hans plads.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1300: 20 Jun 2011, 00:51 »

Det er svært at spå om Thiago vil nå op på samme niveau som Xavi, men han viser lovende takter og har nogle af de samme tendenser i sit spil, som Xavi har. Han kommer gerne ned og modtager bolden og vil gerne fordele den. Samtidig er han god til at se de afleveringer, som kan splitte forsvaret og generelt får han alle afleveringer til at se simple ud. Disse ting er jo nogle af de ting, som har gjort at Xavi er så succesfuld på vores hold og har gjort ham til en unik midtbanespillere, hvor der ikke findes en direkte arvtager på nuværende tidspunkt. Thiago og Fabregas er vel det tætteste man kommer på folk, som direkte kan overtage hans plads.

Ja, hvis man vil fortsætte sit "La Masia-kocept", så er det jo helt klart en af de to spillere, som man skal have ind. Men bliver Xavi skadet inde midt i sæsonen, så har man et meget større problem, end hvis Xabi Alonso bliver skadet for Real Madrid, for der sætter så Nuri Sahin ind ved siden af Khedira. I Barcelona vil man være nødsaget til at skulle bruge Thiago eller Mascherano i en længere periode, og så vil man altså miste meget i sit spil.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1301: 20 Jun 2011, 00:57 »

Ja, hvis man vil fortsætte sit "La Masia-kocept", så er det jo helt klart en af de to spillere, som man skal have ind. Men bliver Xavi skadet inde midt i sæsonen, så har man et meget større problem, end hvis Xabi Alonso bliver skadet for Real Madrid, for der sætter så Nuri Sahin ind ved siden af Khedira. I Barcelona vil man være nødsaget til at skulle bruge Thiago eller Mascherano i en længere periode, og så vil man altså miste meget i sit spil.

Nuri Sahin? Skulle man ikke lige se ham spille først. :-) Kaka skulle jo også være en eller anden form for frelser.

Vi har Keita, Mascherano, Busquets og Thiago til at tage over ved en skade. Busquets er pasningssikker, og kan uden tøven smides ind på hans plads, mens Mascherano så tager Busses plads. Naturligvis ikke lige så godt, men det er vel også derfor at Xavi spiller den rolle fast - præcis som i enhver anden klub. Og så har vi altså stadig Messi, Iniesta, Villa.

La Masia er lukket i øvrigt. : o )
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1302: 20 Jun 2011, 01:09 »

Nuri Sahin? Skulle man ikke lige se ham spille først. :-) Kaka skulle jo også være en eller anden form for frelser.

Vi har Keita, Mascherano, Busquets og Thiago til at tage over ved en skade. Busquets er pasningssikker, og kan uden tøven smides ind på hans plads, mens Mascherano så tager Busses plads. Naturligvis ikke lige så godt, men det er vel også derfor at Xavi spiller den rolle fast - præcis som i enhver anden klub. Og så har vi altså stadig Messi, Iniesta, Villa.

La Masia er lukket i øvrigt. : o )

Jeg vil da sige, at hvis man bliver kåret til den bedste spiller i Bundesligaen med 46 %, så er man rigtig god fodboldspiller. Hvorfor er La Masia lukket? Peace
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1303: 20 Jun 2011, 01:25 »

Jeg vil da sige, at hvis man bliver kåret til den bedste spiller i Bundesligaen med 46 %, så er man rigtig god fodboldspiller. Hvorfor er La Masia lukket? Peace

Kaka har vundet prisen som verdens bedste fodboldspiller.

Naturligvis har Sahin været god i Bundesligaen i denne sæson, og hvad jeg har set af ham, har også været lovende. Men det tog fx Benzema flere år, at tilvænne sig Real Madrid.

La Masia-bygningerne blev lukket, fordi man flyttede ind i mere moderne boliger.
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1304: 20 Jun 2011, 01:33 »

Jeg vil da sige, at hvis man bliver kåret til den bedste spiller i Bundesligaen med 46 %, så er man rigtig god fodboldspiller. Hvorfor er La Masia lukket? Peace
Man er rykket til et nyere sted ude i nærheden af træningsbanerne fremfor et gammel hus inde ved selve Camp Nou. Navnet skulle dog blive hængende, da det jo er et synonym med talentudviklingen i FC Barcelona.

Alt respekt for Nuri Sahin, fordi han har været god i denne sæson, så kan jeg ikke se ham overtage den plads, som Alonso har. Dertil vil han simpelthen ligge for offensivt på banen, hvor Alonso ofte er ligger dybt i banen og fordeler boldene. Som JG også påpeger, så er der ingen garantier for at nye spillere hurtigt kan tilvænne sig det nye land, den nye spillestil og generelt formår at tilvænne sig til at pludselig spille i en af verdens største klubber. I har flere gode eksempler, hvor rigtig gode spillere er blevet købt og spået store triumfer med Real Madrid, men kun for at skuffe rent spillemæssigt.

Jeg har fuld tiltro til vores midtbane i tilfælde af skader, da man står med mange gode kort, som kan spilles i den forbindelse. Skader til vores stjerner vil selvfølgelig være en svækkelse, men der er altså ikke mange klubber, hvor de kan sætte en ligeså god mand ind, hvis en af de allerstørste stjerner bliver skadet. For at hive diskussionen tilbage på Thiago, så har vi der en spiller, som er fuldt uddannet i spillestilet i Barcelona og som allerede har trænet med stjerner i et stykke tid. Har verdens to bedste midtbanespillere til at lære sig op. Jeg kan ikke se andre muligheder end at han en dag kommer til at spille fast for os.
Logged

Sider: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010