home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 808 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 27 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451664 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1050: 03 Maj 2011, 23:20 »

Mit mål var ikke at sige, at de ikke var relevant, at der manglede frispark omkring Ronaldo. Det er selvfølgelig væsentligt. Jeg siger blot, at der var mange andre ting også, som i det store og hele ville kunne få endnu større betydning. Her hentyder jeg ikke til målet, da jeg her helt sikkert er farvet, og derfor ikke vil diskutere sagen nærmere. Det må I andre om at afgøre Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1051: 03 Maj 2011, 23:26 »

Pepe's røde kort, Barca's manglende eller Higuain's annullerede mål ville have ændre på i var gået i finalen alligevel. Synd det skulle ske på den måde, for i fortjente at vise det på fair vis.

Det bliver endnu tættere næste år, og jeg ser frem til flere spændende El Clasico-opgør.

Tillykke med finalepladsen, jeg håber i taber Wink
Logged

Vuelve la ilusión

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1052: 03 Maj 2011, 23:35 »

Tillykke med sejren! Det var fortjent og lad os ligge stridsøksen efter 18 heftige dage. Smiley
Tak og det er dejligt disse 18 dage er overstået. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg i løbet af disse dage er blevet udspurgt omkring diverse kendelser og generelt bare hørt på meget galde fra begge sider, hvor jeg ofte har stået og været pisseligeglad med det meste Tunge

Der har været meget fokus på Busquets den seneste uges tid og hold kæft hvor ville jeg ønske at han kunne smide den del af sig selv, hvor han filmer og generelt opfører sig ubarcelona-agtigt. Han er jo en rigtig god defensiv midtbanespiller og størstedelen af tiden er han jo fantastisk til at bryde modstandernes angreb og selv gå med i angrebet, hvor vi tidligere har haft mere begrænsede spillere på de defensive midtbane. Hvis han dog bare koncentrerede sig om at spille fodbold alle 90 minutter, så ville han være så meget bedre.

Dommerpræstationen havde igen mangler, men når man ser på kulissen og generelt det pres, som der er blevet lagt på dommerne i faktisk alle fire opgør, så kan man nok ikke undgå at blive lidt presset af omgivelserne og når der kommer sådan et pres på hver eneste kendelse, som han dømmer eller ikke dømmer gør jo enhver dommer lidt usikker. De er trods alt kun mennesker. Modsat sidste gang, startede denne dommer egentlig med at sætte sig i respekt og giver et korrekt gult kort til Carvalho i en situation, hvor Barcelona faktisk ville have været to mod to, hvis Messi havde rundet Carvalho. Han mister dog kampen til sidst, hvor Real Madrid har indset at kampen er tabt og de begynder at lave mange frispark og generelt fokuserer mere på spillerne end bolden. Diarra, Carvalho og Adebayor kunne nemt have gået i bad inden kampen var spillet færdig, mens Pedro også kan prise sig lykkelig for ikke at have omklædningsrummet for sig selv. Derudover burde Real Madrid nok have været foran, men de sydamerikanere er gode til at rulle et par ekstra gange.

Over de to kampe, så synes jeg det var fuldt ud fortjent at vi gik videre, da vi gennem de to kampe havde en overvægt i både spil og chancer, hvilket bedst vises i dagens kamp, hvor Valdes ikke havde en eneste redning. Jeg synes faktisk også det er synd at Real Madrid ikke har turde at sætte sig op mod Barcelona og spille deres eget spil bare i nogen grad. I det første opgør her i Champions League spillede de jo et system, som uden tvivl var lavet til netop Barcelona, men det var samtidig tydeligt at spillerne slet ikke var vant til de roller, som de skulle spille og det frustrerede dem tydeligt. Bedst vist ved Ronaldos slåen ud med armene, da han prøver at presse alene i den første kamp. I dagens kamp var det et Real Madrid hold, som i det mindste stiller op i den normale opstilling og prøver at spille fodbold med Barcelona, men at man stiller op med Kaka og Higuain, som overhovedet ikke er i ordentlig kamptræning.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1053: 04 Maj 2011, 08:28 »

Jeg er glad for at Barcelona er videre, dem kan jeg klart bedre lide en Real.

Når det så er sagt, så er det efterhånden gået pænt ned af bakke med min sympati for Barca. Jeg synes det er begyndt at filme noget så frygteligt, og det har taget overhånd i kampene mod Real hvor de filmer utroligt tit. Mascerano smed sig tydeligt 3 gange og fakede at han var skadet, hvor han ikke var blevet ramt overhovedet. Som Ronaldo siger (ikke tit jeg er enig med ham), så synes jeg ikke at Masc var sådan i Liverpool, så det er en skam at han har tilføjet det til sit spil. Men han var desværre ikke den eneste, der var flere Barca spillere der filmede på det groveste, selv perfekte Messi er blevet god til det. Det er virkelig en skam for fodbolden, for Barca spiller flottere fodbold end nogen anden, men man kommer til at sidde og håbe lidt på at de kommer ned med nakken, når de smider sig sådan.

Der er ingen tvivl om at min sympati stadig ligger hos Barca imellem de to hold, men der er ikke så stor forskel som tidligere. Real var dog også selv gode til at lave et par svinestreger, og især Adebayor var den sædvanlige cunt (undskyld sproget) der lavede den ene sviner efter den anden. Den mand kan bare ikke tåle modgang, det har vi set så ofte.

Rent taktisk var Reals fejl at der overhovedet ingen disciplin var. Som Flodgaard så flot finder et eksempel på, så var spillerne slet ikke et hold. Deres presspil var alt for ringe, hvor der var en enkelt spiller der pressede bolden, og så begyndte den næste NÅR barca-spilleren havde afleveret. Det var tydeligt hvordan Real på den måde blev splittet fuldstændig ad, og Barca kunne tit gøre hvad de ville..

Nu glæder jeg mig så til en finale hvor Barca forhåbentlig splitter United ad. Hvis Arsenal kan, kan Barca også Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1054: 04 Maj 2011, 08:46 »

Jeg sad og faldt over Barcas defensiv i går. Nuvel, offensiven roses altid med rette, men det er altså vildt som det hold også kan forsvare. Alle ved at de har et solidt midterforsvar, men stort set resten af holdet er gearet til offensiv fodbold. Alligevel så er de uhyggelige defensivt grundet deres høje pres, som ser så meget nemmere ud end det egentlig er. Er der bare én der misser sit pres eller timingen i det, så er modstanderholdet igennem, og især et hold som Real burde være farlige her. Alligevel så så man tit at de fik held med at presse Real til at spille bolden ud af banen, og kun Xabi Alonso synes jeg var god til at spille sig ud af det omkring midten.

Det synes jeg var positivt. Som Hawk er inde på, så er det en skam at Barca-spillerne skal ødelægge holdets image, da al den film ellers ikke normalt er noget jeg ville sætte sammen med det hold i nogen højere grad end hos andre. Jeg er dog lodret uenig med dig Hawk, når det kommer til Messi. Jeg går ud fra at du mener episoden med Marcelo. Ja han ruller, men strengt taget, så selv om han ved han bliver tacklet, så er han jo i høj fart og bliver fejlagtigt tacklet bagfra og ramt. Synderen der må være Marcelo der laver et dumt frispark der kunne være til gult, og ikke Messi der lader sig falde.

Mascherano var en skamplet for Barcelona igår, og jeg synes blot han understreget, hvor forkert et køb han har været. Han var meget muligt en fantastisk defensiv ankermand i Liverpool, men han passer bare ikke ind i Barca, dertil virker han alt for nervøs i sit pasningsspil, selv på en god dag.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1055: 04 Maj 2011, 10:21 »

Jeg er dog lodret uenig med dig Hawk, når det kommer til Messi. Jeg går ud fra at du mener episoden med Marcelo. Ja han ruller, men strengt taget, så selv om han ved han bliver tacklet, så er han jo i høj fart og bliver fejlagtigt tacklet bagfra og ramt. Synderen der må være Marcelo der laver et dumt frispark der kunne være til gult, og ikke Messi der lader sig falde.

Ja, det er skam heller ikke fordi at jeg ikke mente at der var kontakt, eller at Marcelo ikke skulle have gult. Generelt er/var jeg bare træt af at Barca spillerne har så let til at falde og overdrive situationerne, og det gjorde Messi også med sit rul i går, og i første kamp, hvor han også groft overspillede i flere situationer. Det klæder ikke en mand der ellers er så fænomenal til fodbold - ligesom det ikke klædte Maradona med Guds hånd Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Mærtin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1056: 04 Maj 2011, 13:00 »

Nu tænkte jeg lige at jeg ville komme med min vurdering af de 4 el clasicos. Først vil jeg gøre det klart at jeg er glødende barca fan, men mener ikke at det i dette tilfælde har nogen indflydelse på dette indlæg. Jeg er dog træt træt træt af alle de real fans der råber op om dommeren og film og kendelser der kan diskuteres i al evighed, bottom line er at real ikke når barca til kanten af sokkerne! kampen igår var det barca der med milimeter præcise et to afleveringer, udstillede real spilleren og gjorde dem til 11 hvide kegler på banen. hvad mere er at real spillerne som er købt for det hvide ud af øjne begynder at klage over dommeren, er i mine øjne ynkligt, Real bryster sig af at være en kongeklub og klubben over dem alle, hvorfor viser de det så ikke? De havde 4 kampe til at vise barca hvor skabet skulle stå, men magtede det på ingen måde, andet end i pokalfinalen, hvor de endelig lukkede lidt op for hvad de rent faktisk kan. Resultatet af de to kampe i CL er at real fremstår som en middelklub i midten af liga, og man sad igår og tænkte at barca ligeså godt kunne have spillet mod getafe eller murcia. At real bagefter piver over et annulleret mål, som i min optik vil give dem medhold i er en anden sag, men de skulle da have domineret kampen og gået efter sejren, men det gjorde de på ingen måde! jeg ved ikke hvad der skal til for at slå et hold som barca, som spiller så godt. jeg ved det ikke, mourinho ved det tydeligvis heller ikke. så real fans buk jer i støvet og indse at hvis ikke real får en træner der får lov og tid til at skabe et koncept og en organisation i klubben, kommer i aldrig op på vores niveau.
Men men men lige en snitter til barca! hvis jeg var pep, ville jeg dele lussinger ud til Busquest, Pedro, og Mascherano, føj føj føj siger jeg bare. sælg dem!

Og så lige to linjer om Messi. Han er jo sindsyg, de afleveringer, driblinger, hvis man kan kalde dem det, og antrit som han laver er jo helt af en anden verden, og læg mærke til at han falder ikke bare fordi han bliver rørt lidt eller ligger og skriger som han ven busquest!
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1057: 04 Maj 2011, 13:13 »

Nu tænkte jeg lige at jeg ville komme med min vurdering af de 4 el clasicos. Først vil jeg gøre det klart at jeg er glødende barca fan, men mener ikke at det i dette tilfælde har nogen indflydelse på dette indlæg. Jeg er dog træt træt træt af alle de real fans der råber op om dommeren og film og kendelser der kan diskuteres i al evighed, bottom line er at real ikke når barca til kanten af sokkerne! kampen igår var det barca der med milimeter præcise et to afleveringer, udstillede real spilleren og gjorde dem til 11 hvide kegler på banen. hvad mere er at real spillerne som er købt for det hvide ud af øjne begynder at klage over dommeren, er i mine øjne ynkligt, Real bryster sig af at være en kongeklub og klubben over dem alle, hvorfor viser de det så ikke? De havde 4 kampe til at vise barca hvor skabet skulle stå, men magtede det på ingen måde, andet end i pokalfinalen, hvor de endelig lukkede lidt op for hvad de rent faktisk kan. Resultatet af de to kampe i CL er at real fremstår som en middelklub i midten af liga, og man sad igår og tænkte at barca ligeså godt kunne have spillet mod getafe eller murcia. At real bagefter piver over et annulleret mål, som i min optik vil give dem medhold i er en anden sag, men de skulle da have domineret kampen og gået efter sejren, men det gjorde de på ingen måde! jeg ved ikke hvad der skal til for at slå et hold som barca, som spiller så godt. jeg ved det ikke, mourinho ved det tydeligvis heller ikke. så real fans buk jer i støvet og indse at hvis ikke real får en træner der får lov og tid til at skabe et koncept og en organisation i klubben, kommer i aldrig op på vores niveau.
Men men men lige en snitter til barca! hvis jeg var pep, ville jeg dele lussinger ud til Busquest, Pedro, og Mascherano, føj føj føj siger jeg bare. sælg dem!

Og så lige to linjer om Messi. Han er jo sindsyg, de afleveringer, driblinger, hvis man kan kalde dem det, og antrit som han laver er jo helt af en anden verden, og læg mærke til at han falder ikke bare fordi han bliver rørt lidt eller ligger og skriger som han ven busquest!

OMFG... Underholdning for alle pengene, hahaha
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1058: 04 Maj 2011, 13:25 »

Ja, det er helt væk.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1059: 04 Maj 2011, 13:32 »

Jeg er ikke uenig i at Barcelona er det bedste hold. Hvis det var SÅ klart dog, som @Mærtin giver udtryk for, så havde Barcelona nok vundet mere end ét af de opgør. En så tydelig overlegenhed, som der bliver beskrevet resulterer normalt ikke i 3/4 uafgjorte.

Derudover er der bare mange sjove sætninger i hans indlæg, som man da godt kan smile lidt af, hans indledende bemærkning taget i betragtning
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1060: 04 Maj 2011, 13:47 »

De var jo overlegne! At 3/4 endte uafgjort skyldes udelukkende at Real M. ikke ville spille fodbold. Men ok så er mætins indlæg meget farvet  Smiley

Den første kamp var i ligaen.... Barca fører med 8 point og er på udebane - de dominerer og 1 point er mere endrigeligt for dem.

Kamp 2: pokalfinale - Real viser lidt mere end i den første kamp men stadig ikke noget der kan have imponeret nogen som helst
Kamp 3: udebane i madrid - udspiller et real madrid hold der kun spiler for at ødelægge modstanderen.

Kamp 4: Helt klart den Real har mest ære af... men synes stadig ikke de havde fortjent atvinde den kamp.

Jeg synes helt sikkert der har været stor forskel på de 2 hold og helt klart det rigtige hold der er gået videre.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1061: 04 Maj 2011, 14:05 »

Nu burde Real Madrid ikke blive diskuteret i Barcelona-tråden, men jeg synes du skal tage et kig på pokalfinalekampen igen. Der var kun ét hold på banen i første halvleg, Real Madrid. Der var kun ét hold på banen i anden halvleg, Barcelona. Det var en totalt lige kamp og den kunne være gået til begge sider.
Logged

Vuelve la ilusión

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1062: 04 Maj 2011, 14:10 »

Nu burde Real Madrid ikke blive diskuteret i Barcelona-tråden, men jeg synes du skal tage et kig på pokalfinalekampen igen. Der var kun ét hold på banen i første halvleg, Real Madrid. Der var kun ét hold på banen i anden halvleg, Barcelona. Det var en totalt lige kamp og den kunne være gået til begge sider.

Svar taget til efterretning.... så 2 ud af 4 kampe kan real være der indsats bekendt. Jeg synes Barca kunne være deres indsats bekendt i alle kampe.

Vil dog helt sikkert godt give ret i at barcaspillerne altid overdriver situationerne og det er virkelig irriterende at se på. Men synes ikke der kan være nogen tvivl om hvilket hold der er det bedste i Spanien i øjeblikket.
Logged

Mærtin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1063: 04 Maj 2011, 14:16 »

Jae joe måske glemte jeg at tage min barca hue af da jeg skrev det indlæg, men essensen af indlægget holder jeg fast i. Jeg synes det er for dårligt et hold som real ikke formår at spille de kampe ud fra deres koncept, og ikke forholde sig til hvordan modstanderen agere, men det så man kun noget af i pokalfinalen. Derudover er jeg bare træt af at de real fans som jeg kender og mange af de indlæg rundt om på forskellige forums, ikke kan forholde sig til andet end dommeren og fejlkendelser.

Lidt farvet er man vel altid;)

Grunden til jeg giver udtryk for at barca er langt bedre end real, er den tilgang til spillet, barca har et koncept, som de går udfra hver gang, og tror på egne evner, og det virker det ikke til at real gør, men istedet for at sige hey vi er de bedste og vi har de bedste spillere i verden, så vil de hellere ødelægge spillet for modstanderen, og når de så endelig skal skabe en kamp formår de det ikke.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2011, 14:22 af Mærtin » Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1064: 04 Maj 2011, 14:29 »

Det gjorde Real Madrid i den første kamp i El Clasico og fik 0-5 med hjem at lege med. Og så kan jeg ærlig talt godt forstå man tænker andre tanker når opgørene betyder lidt mere. Javist, Real var slet ikke så sammenspillet den gang, og Barca spillede måske sin bedste kamp nogensinde, men derfor ser jeg ikke noget galt i at ændre på taktikken.

Barcelona er verdens bedste hold, og indtil det ændrer sig ser jeg ikke noget galt i at man ændrer konceptet for at ødelægge Barca's spil indtil man selv har overtaget tronen. Husk på det her er en opbyggelsessæson, og ingen har lovet noget som helst om det skulle blive kønt, offensivt eller at vi skulle vinde noget.
Logged

Vuelve la ilusión

Sider: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010