home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 717 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 27 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451627 gange)
3.v evaB
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1020: 28 Apr 2011, 11:10 »

Nu er jeg hverken fan af Barca eller Real, men er det her ikke noget svineri?

http://indkast.dk/index.php?nyhed=79512
Helt enig, det er alt for ulækkert den måde Pepe hensynsløst går ind i den tackling.
Nu er jeg overbevist om, at han rammer ham, for ellers er det vanvittigt Alves kan undgå den på den måde.
Men skal vi belønne  Pepe for, at Alves undviger? Nej. Det er ligesom hvis man sparker ud efter en spiller så er der stadig rødt kort om du rammer eller ej.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1021: 28 Apr 2011, 11:16 »

Helt enig, det er alt for ulækkert den måde Pepe hensynsløst går ind i den tackling.
Nu er jeg overbevist om, at han rammer ham, for ellers er det vanvittigt Alves kan undgå den på den måde.
Men skal vi belønne  Pepe for, at Alves undviger? Nej. Det er ligesom hvis man sparker ud efter en spiller så er der stadig rødt kort om du rammer eller ej.

Fuldstændig korrekt, og fuldstændig enig.
Logged


Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1022: 28 Apr 2011, 11:31 »

Han skal vel ikke stå og vente på, at han brækker benet. Derfor synes jeg, at det er fair nok, han undviger og der er rødt. Kan ikke helt huske situationen, men han ligger da og vrider sig som en sindssyg lige bagefter. Det er dårlig stil til gengæld.
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1023: 28 Apr 2011, 11:35 »

Tacklingen er hensynsløs og et rødt kan sagtens forsvares. Men når jeg ser de billeder, så synes jeg ikke det ser ud som om at Alves bliver ramt. Det forhindrer ham dog ikke i et trille rundt 5-6 gange og vride sig i smerte, og han endte endda med at blive båret ud. 2 minutter efter var han dog igen frisk som en havørn. Virkelig dårlig stil.

Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1024: 28 Apr 2011, 12:02 »

Han skal vel ikke stå og vente på, at han brækker benet. Derfor synes jeg, at det er fair nok, han undviger og der er rødt. Kan ikke helt huske situationen, men han ligger da og vrider sig som en sindssyg lige bagefter. Det er dårlig stil til gengæld.
Det er jo bare i samme stil som hele kampen var, der var hele tiden en spiller uanset hold der havde travlt med at vride sig på jorden hvorefter alle de resterende spillere havde travlt med, at påvirke dommeren.

Om det er dårlig stil eller ej, så er det en del af fodbolden det der med at filme.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1025: 28 Apr 2011, 12:57 »

Det er jo bare i samme stil som hele kampen var, der var hele tiden en spiller uanset hold der havde travlt med at vride sig på jorden hvorefter alle de resterende spillere havde travlt med, at påvirke dommeren.

Om det er dårlig stil eller ej, så er det en del af fodbolden det der med at filme.

Præcis. Der var ikke et af holdene der var bedre end det andet hvad angår film, brok osv. Det værste var sådan set at høre på/læse om alle dem der brokkede sig, hvor man havde fornemmelsen af, at de kun blev hængende for at brokke sig, i stedet for at slå over på noget andet. Ved sgu ikke hvad der er mest patetisk Smiley

Lev med det, eller slå over, specielt når kampe involverer hold fra det sydlige Europa. De accepterer film, vi er mere til hårde tacklinger. Sådan vil det altid være, like it or not.
Logged

coKey
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1026: 28 Apr 2011, 15:21 »

Som Barca fan er jeg træt af Busquets nu vi snakker om film .... den mand hører med den indstilling ikke hjemme på en fodboldbane.

Omkring alt det brok der er i kampen, så mener jeg at det primært er dommeren der er skyld i at det fortsætter, da han jo i og for sig bare kan hive kort op ad lommen, hvilket han også burde have gjort overfor Keita eller Puyol i situationen hvor Pedro bliver nedlagt.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1027: 28 Apr 2011, 15:26 »

Som Barca fan er jeg træt af Busquets nu vi snakker om film .... den mand hører med den indstilling ikke hjemme på en fodboldbane.

Omkring alt det brok der er i kampen, så mener jeg at det primært er dommeren der er skyld i at det fortsætter, da han jo i og for sig bare kan hive kort op ad lommen, hvilket han også burde have gjort overfor Keita eller Puyol i situationen hvor Pedro bliver nedlagt.
Fedt at se, at der er en Barca fan der kan indrømme sådan noget. Thumbs up..
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1028: 28 Apr 2011, 20:46 »

Vores spillere filmer, big deal. Jeg vil til hver en tid foretrække det, fremfor at vi går hensynsløst ind i diverse tacklinger. Det tager jeg nu ikke så tungt. Det er ikke pænt at kigge på, men sådan er det jo. Busquets filmeri eller Adebayors "tacklinger"? I sidste ende ville Adebayor blive udvist flere gange end Busquets...

Og så vil jeg lige igen understrege Afellay. Han får ikke mange chancer, men han kostede ca. det samme som Ailton gjorde for FCK. Giv ham lidt spilletid, lad hans selvtillid vokse, og vi står pludselig i et stort luksusproblem.

Jeg er dog lidt ked af, at Guardiola inden kampen gik lidt ud af sin ellers meget ydmyge stil, da han på pressemødet direkte svarede Mourinho. Vi vandt kampen, men normalt lader han sig ikke påvirke af det, og der fik Mourinho en lille sejr.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1029: 28 Apr 2011, 21:09 »

Tacklingen er hensynsløs og et rødt kan sagtens forsvares. Men når jeg ser de billeder, så synes jeg ikke det ser ud som om at Alves bliver ramt. Det forhindrer ham dog ikke i et trille rundt 5-6 gange og vride sig i smerte, og han endte endda med at blive båret ud. 2 minutter efter var han dog igen frisk som en havørn. Virkelig dårlig stil.



Men sådan er det jo overalt i topfodbold. Som håndboldspiller har jeg kun hån til overs for det forbillede mange af de professionelle spillere er på det område, set i forhold til mange andre sportsgrene. Jovist, der er tacklinger der gør ondt, der kommer skader, og jeg siger på ingen måde at man ikke skal lade sig falde med fordel hvis man er blevet ramt for fx at få et retfærdigt straffespark.

Men nøj hvor er der tit film. Der er jo næsten ingen der falder, ømmer sig, og siden ømmer sig igen. Alle falder, skriger som var de skudt i låret, for så derefter at rejse sig op og sprinte ned i modstandernes felt. Hvad sker der for det?

Når nu du er United fan, så mindes jeg en episode mellem United og Chelsea, mener det var i CL. Nani fik en tackling bagfra af Ramires. Frispark, uden tvivl, og jo, det kunne måske godt have ramt uheldigt. Manden ligger og er ved at dø, men så snart dommeren har givet Ramires dommen, så flyver han op, og spurter ned i modstandernes felt, uden den mindste bekymring for sin ankel..

Det ser man bare ikke i håndbold .... ... Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1030: 28 Apr 2011, 21:13 »

Helt enig, det er alt for ulækkert den måde Pepe hensynsløst går ind i den tackling.
Nu er jeg overbevist om, at han rammer ham, for ellers er det vanvittigt Alves kan undgå den på den måde.
Men skal vi belønne  Pepe for, at Alves undviger? Nej. Det er ligesom hvis man sparker ud efter en spiller så er der stadig rødt kort om du rammer eller ej.

Helt enig med dig Bave. Det røde kort kan sagtens forsvares, også selvom han blot rammer bolden. Hele videoen viser jo det strakte ben i en hensynsløs tackling. Det røde kort kan sagtens gives på den baggrund, og det burde det også.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1031: 28 Apr 2011, 21:15 »

Er film ikke bare en stor del af Spansk fodbold? Nok er det for nogle flot fodbold, men hvem fanden gider se på store voksne mænd falde så let og tude.

Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1032: 28 Apr 2011, 21:34 »

Jeg synes det forekommer alle steder, også i England. Måske nok mere af sydlandske spillere end englænderne selv, men da PL er fuld af udlændinge, så må det jo gælde for engelsk fodbold ligeså.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1033: 28 Apr 2011, 21:52 »

Jeg synes det forekommer alle steder, også i England. Måske nok mere af sydlandske spillere end englænderne selv, men da PL er fuld af udlændinge, så må det jo gælde for engelsk fodbold ligeså.

Selvfølgelig er det også i PL, men der en grænse syntes jeg. Modsat i Spanien hvor man nærmest ikke skal røre hinanden før de tager sig til benet.

Det er helt utroligt så gode ben de har i La Liga, hvis de bliver tacklet så hårdt hver gang.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1034: 29 Apr 2011, 09:41 »

Jeg er dog lidt ked af, at Guardiola inden kampen gik lidt ud af sin ellers meget ydmyge stil, da han på pressemødet direkte svarede Mourinho. Vi vandt kampen, men normalt lader han sig ikke påvirke af det, og der fik Mourinho en lille sejr.

Hvorfor dog? Det kan være han har været den bedste Barca træner i historien hvad angår resultater, men nøj hvor er manden ufatteligt kedelig. Ja han er vel nærmest så kedelig at han er forudsigelig og irriterende på samme tid. Misforstår mig ikke, det han har gjort med Barca er imponerende, men læste en glimrende TipsBladet artikel om netop manden og udtrykket "Måske pisser jeg parfume".

Hvis man ser ud over sine Barca-briller, så er det netop der irriterer flest også i det spanske. At hele klubben pt. fremstår som de rene engle. Ingen træder ved siden af, alle opfattes som ufejlbarlige, ja vel nærmest som overmennesker der er urørlige. Som hold er det et fantastisk mandskab, men som personligheder når de ikke Real, Utd, Chelsea til sokkeholderne.

Nu vælger man ikke klub ud fra personlighederne (som oftest da) og det er i bund og grund også en ubetydelig faktor i fodbolden, men det her image der vel nærmest hører til i bibelske sammenhænge, er altså trættende. Og det bliver rigtig godt illustreret af, at hvor alle opfattede det her som at Mourinho fik sig en lille sejr (som du også gør), så kommer udtalelse fra Luna Christofi at "han har nok gjort det bevidst og er ikke blevet fanget af Mourinho". Argh det er til at brække sig over at høre om sådan en klam tilbedelse med klapper for begge øjne...

Dagens sure opstød Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010