home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 778 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451550 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #945: 21 Mar 2011, 22:06 »

Jeg tror bestemt ikke I skal undervurdere Shakhtar Donetsk. Det var på forhånd dem jeg mindst ville møde sammen med jer, United og Real. De er uhyggelige på hjemmebane og har nogle rigtig dygtige brasilianere. Jeg spår faktisk, at det bliver lidt ligesom mod Rubin Kazan, hvor de overraskende vandt på Camp Nou. Dette bliver en rigtig svær opgave, og ekstra svær, for lige bestemt jer, da I spiller så teknisk. Det tror jeg passer dem glimrende. I er selvfølgelig favoritter, men nemt bliver det i hvert fald ikke.

Jeg tror på ukrainerne møder Real Madrid i semifinalen. :-)
Logged

JSLindholt
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #946: 21 Mar 2011, 22:17 »

Det skal du da være velkommen til at tro Wink

Er enige i de ikke skal undervurderes men nu skal vi heller ikke gøre dem bedre end de er. Der skal være forskel over 2 kampe og det eneste jeg virkelig frygter er vores egen uskarphed. Chancerne skal ihvertifald nok blive skabt.

Udover det er de vel i den bedre halvdel af hvem man kunne trække, ville nok have foretrukket Tottenham eller Schalke ( Evt. Inter ) men vil ihvertifald ikke brokke mig over den lodtrækning.

Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #947: 21 Mar 2011, 22:20 »

Det skal du da være velkommen til at tro Wink

Er enige i de ikke skal undervurderes men nu skal vi heller ikke gøre dem bedre end de er. Der skal være forskel over 2 kampe og det eneste jeg virkelig frygter er vores egen uskarphed. Chancerne skal ihvertifald nok blive skabt.

Udover det er de vel i den bedre halvdel af hvem man kunne trække, ville nok have foretrukket Tottenham eller Schalke ( Evt. Inter ) men vil ihvertifald ikke brokke mig over den lodtrækning.


De bliver heller ikke gjort bedre end de er. :-)

Over 4 kampe, 2 mod Arsenal og 2 mod Roma, har de kun modtaget et nederlag, og vundet de 3 andre kampe. De fik så vidt jeg husker, også 15 point i gruppespillet og henviste Arsenal til 2. pladsen. Jeg synes de er rigtig stærke, og jeg kan godt frygte mere for de to spanske hold mod Shakhtar, end for de engelske.
Logged

JSLindholt
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #948: 21 Mar 2011, 22:25 »

Sejren over Arsenal faldt vel på et tidspunkt hvor det ikke kørte for Arsenal ( Mener også de tabte ude til Braga der ? ) og de blev jo kørt ud på Emirates.

Så ikke særlig meget af Roma kampene så vil ikke udtale mig om dem udover at der da var nok af Roma chancer i den første halvleg i Ukraine.

Forstår ikke helt hvad du mener med det sidste du siger - tror du at de engelske hold ville have bedre chance mod Shahktar ?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #949: 21 Mar 2011, 22:30 »

Ja, det tror jeg helt bestemt de ville. Og nu vil jeg ikke være efter Barcelona, men især Barca, kan komme i store vanskeligheder mod et hold som Shakhtar.

De engelske hold, spiller med direkte og fysisk. Det tror jeg et hold som Shakhtar vil have det svært i mod. Arsenal er et rigtig dårligt eksempel, mens United og Chelsea erpragteksempler, på der hvor jeg vil hen. Barcelona spiller fantastisk fodbold. Ingen tvivl om det. Men når det ikke køre på skinner for dem, og de kommer overfor organiseret forsvarsspil, virker plan B langt væk. Så ved de ikke hvad de skal gøre. Inter, Kazan og Chelsea er fantastiske eksempler på, hvordan det er lykkedes for hold. Jeg tror bestemt Shakhtar har en chance for at gøre de andre kunsten efter.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #950: 21 Mar 2011, 22:43 »

Shakthars store svaghed er netop deres defensiv, som slet ikke er så godt besat som offensiven og uanset hvordan de blander kortene mod Barcelona, så tvivler jeg simpelthen på at defensiven har klassen til at kunne holde Barcelonas offensive nede. De har gode offensive kort, men de mangler stadigvæk det sidste for at bryde igennem på det allerhøjeste niveau og der er netop stabilitet, som jeg mener. Der har nogle af brasilianerne problemer. De kan spille blændende den ene dag, men når de bliver matchet eller overmatchet, så har de det med at forsvinde ud af kampen.

At sammenligne Shakthar og Rubin Kazan er simpelthen synd og skam.. Rubin Kazan er kendt for at pakke sig i europæiske kampe, mens Shakthar ikke kan pakke sig med de offensive kræfter, som de har og heller ikke vil det. Det vil hvert fald ikke være det smarteste, da deres brasilianere har store mangler i det defensive spil.

Shakthar spiller flot fodbold og anderledes fodbold end hvad vi er vant til at se fra de store europæiske hold og selvfølgelig skal man respektere ens modstander i kvartfinalen, men det må altså siges at være en af de nemmeste lodtrækninger, som Barcelona kunne få. Hvorvidt de engelske hold vil have nemmere ved at nedkæmpe Shakthar er jo svært at sige, men de vil sikkert hurtigt kunne skabe respekt hos de måske lidt klejne offensive kræfter hos Shakthar, men jeg tror såment at Shakthar vil være i stand til at spille nogenlunde op med alle hold som er tilbage i Champions League, uanset modstanderens styrke og svaghed.
Logged

JSLindholt
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #951: 21 Mar 2011, 22:48 »

Selvfølgelig vil forskellige hold bidrage med forskellige spillestile, så kan man jo altid diskutere hvem der ville stå bedst til hvem. lige meget hvad så skal vi kunne gå videre mod Shahktar Donetsk ( Sagt med alt respekt for Shahktar, de har spillet et rigtig flot CL indtil videre)

Er enige i at der måske mangler en plan B når det ikke kører men igen hvordan vil du mene så mange andre hold har en plan B? Det er jo ikke fordi at Chelsea i løbet af en kamp finder ud af at det fysiske spil ikke lige kører for dem også skifter de over og prøver at eftergøre Barcelona? Man spiller vel udfra ens styrker, hvad truppen nu engang magter - Barcelona sværger til offensivt spil med mange pasninger, de angriber fordi det er hvad de kan finde ud af. At truppen så evt. er lige smal nok ( Vi har f.eks. ikke lige en Anelka - Drogba vi kan smide på banen som i gjorde i gårsdagens kamp vs City) kan jeg være enig i.

Dog tror jeg ikke Barcelona kan spille en dårlig kamp, som f.eks. Man U så fint magter, og stadigvæk vinde. Det tror jeg skyldes spillestilen og måske den føromtalte manglende plan B
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #952: 21 Mar 2011, 22:54 »

Jeg ved nu ikke, hvor ringe jeg synes Shakhtar er defensivt. Jeg tror godt de kan pakke sig, og det tror jeg også de vil gøre. Deres offensiv er selvfølgelig super god, og nok også bedre end defensiven, men jeg synes ikke defensiven er ringe. Desuden er det noget af et fort de har derover i Ukraine. Jeg kan sagtens se dine point, og forstår dem til fulde.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #953: 21 Mar 2011, 22:59 »

Er meget enig med dig, Jakob.

En stram og solid organisation er en af faktorene, hvis man skal bekæmpe Barcelona. I er verdens bedste hold, når man ser på jeres pasningsspil, og bare generelt opbygningsspillet. I har nogle fantastiske individualister, som mestrer mange facetter på fantastisk vis. Jeres effektivitet skal fungerer, og samtidig skal jeres defensiv være 100% optimal. Shakhtar har dygtige spillere, især i offensiven. Hvis de først sættes i scene, så kan I få det svært. Jádson, Fernandinho, Douglas Costa, Eduardo og jeg kunne blive ved. Jeres bagkæde står meget højt, og det straffer Shakhtar sikkert jer også på, hvis tingene ikke fungerer helt. Donbass Arena er ikke et sjovt sted, at spille. Virkelig ikke. Stemningen og atmosfæren skiller sig ud fra andre stadions.


Jeg ser måske Barcelona, som værende det bedste hold i verden, men alligevel kan jeg se tydelige mangler og svagheder. Lad os tage en spiller som Dani Alves. Helt fantastisk. Nok verdens bedste back. Han har fart, teknik, eksplosivitet, fremragende antrit og har verdens bedste førsteberøring. Han er fremragende! Han er meget iscenesættende under jeres opbygningsspil, hvor han skal med frem, udfordrer og lave den afgørende pasning på den sidste tredjedel af banen. Når man har en Messi, som trækker ind i banen, og man samtidig har Alves som ligger højt på banen, giver det et enormt bagrum, og hvis Shakhtar ligger et højt pres i erobringsspillet og er klar til, at omstille sig, så tror jeg virkelig at I kan få problemer. De skal heller ikke gå for taktisk fokuseret ind til kampen, da Barcá er alt for gode og de bare vil blive straffet. Omstillingerne ser jeg som en magtfaktor til evt. videre avancement for Shakhtar.

Jeg glæder mig faktisk ekstremt meget til, hvad disse kampes udfald vil blive.  Peace
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #954: 21 Mar 2011, 23:04 »

Shakthars store svaghed er netop deres defensiv, som slet ikke er så godt besat som offensiven og uanset hvordan de blander kortene mod Barcelona, så tvivler jeg simpelthen på at defensiven har klassen til at kunne holde Barcelonas offensive nede. De har gode offensive kort, men de mangler stadigvæk det sidste for at bryde igennem på det allerhøjeste niveau og der er netop stabilitet, som jeg mener. Der har nogle af brasilianerne problemer. De kan spille blændende den ene dag, men når de bliver matchet eller overmatchet, så har de det med at forsvinde ud af kampen.

At sammenligne Shakthar og Rubin Kazan er simpelthen synd og skam.. Rubin Kazan er kendt for at pakke sig i europæiske kampe, mens Shakthar ikke kan pakke sig med de offensive kræfter, som de har og heller ikke vil det. Det vil hvert fald ikke være det smarteste, da deres brasilianere har store mangler i det defensive spil.

Shakthar spiller flot fodbold og anderledes fodbold end hvad vi er vant til at se fra de store europæiske hold og selvfølgelig skal man respektere ens modstander i kvartfinalen, men det må altså siges at være en af de nemmeste lodtrækninger, som Barcelona kunne få. Hvorvidt de engelske hold vil have nemmere ved at nedkæmpe Shakthar er jo svært at sige, men de vil sikkert hurtigt kunne skabe respekt hos de måske lidt klejne offensive kræfter hos Shakthar, men jeg tror såment at Shakthar vil være i stand til at spille nogenlunde op med alle hold som er tilbage i Champions League, uanset modstanderens styrke og svaghed.

Tror jeg heller ikke, at nogen har givet udtryk for. Tror Jakob mener, at Barcelona har problemer mod hold, såsom dem. Dette er vel egentlig bare et fingerpeg på, at Barcelona har flere problemer, som bliver tydelige mod hold, som fastholder et meget stramt koncept.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #955: 21 Mar 2011, 23:27 »

Tror jeg heller ikke, at nogen har givet udtryk for. Tror Jakob mener, at Barcelona har problemer mod hold, såsom dem. Dette er vel egentlig bare et fingerpeg på, at Barcelona har flere problemer, som bliver tydelige mod hold, som fastholder et meget stramt koncept.
Nu skrev Jakob at Shakthar bør gøre som Rubin Kazan, hvilket jeg ganske enkelt ikke tror er muligt for dem. Dertil er deres spillermateriale slet ikke disciplineret nok til at kunne holde en så organiseret defensiv gennem 2x90 minutter.

Det problem, som mange hold har mod Barcelona det er, at de bliver nødt til at ofre tilpas mange mænd i defensiven for at holde Barcelona fra at score, til at de ikke selv kan sætte disse omstillinger i gang, hvor Barcelona ganske rigtigt er sårbare. Hvis Shakthar f.eks. lader deres venstrekant stå fremme ved midterlinjen, så vil deres venstreback altså blive rullet af Alves, Messi og Pedro gang på gang. Oftes står modstanderne jo bare med en angriber helt fremme og en mere 10-15 meter længere nede. Det er ikke nok til at virkelig udfordre Barcelonas defensiv. Hvis et hold gør det anderledes, så er chancerne for at blive brændt i defensiven simpelthen for store og derfor ender det tit med at holdene står med to blokke i defensiven gennem 90 minutter. For overstående overhovedet skal lykkes, så skal man have et hold, hvor enhver spiller kender sin plads, når holdet står så defensivt. Der skal altså være en perfekt afstemning i afstanden mellem hver enkelt spiller og alle automatikker skal være på plads. Dertil har jeg simpelthen også mine tvivler om hvorvidt Shakthar er sådan en opgave voksen.
Logged

JSLindholt
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #956: 22 Mar 2011, 23:45 »

http://www.bold.dk/nyt/Alves-forlaenger-med-Barcelona

Så fik vi endelig det på plads, frygtede godt nok det værste. Kan ikke rigtig se nogle erstatning til ham, så self helt det rigtige og få forlænget med ham. Fuldstændig fantastisk nyhed Opstemt
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #957: 02 Apr 2011, 20:12 »

Så gælder det snart ligaens sværeste udebanekamp i mine øjene.
1: Fordi at det er Villarreal, som er det eneste tophold i liagen, vi har det lidt svært mod.
2: Det er efter en landsholdspause hvor vi altid har det svært!
3: Vi er uden med flere stamspillere blandt andet Xavi og Puyol.

Vil ikke bliver overraskende hvis det bliver uafgjort eller vi taber, men tror på at Messi nok skal sørge for at Barcelona vinder alligevel Smiley

Edit: Sådan Gijon godt gået Wink
« Seneste Redigering: 02 Apr 2011, 20:14 af Messi1987 » Logged

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #958: 02 Apr 2011, 20:13 »

Så gælder det snart ligaens sværeste udebanekamp i mine øjene.
1: Fordi at det er Villarreal, som er det eneste tophold i liagen, vi har det lidt svært mod.
2: Det er efter en landsholdspause hvor vi altid har det svært!
3: Vi er uden med flere stamspillere blandt andet Xavi og Puyol.

Vil ikke bliver overraskende hvis det bliver uafgjort eller vi taber, men tror på at Messi nok skal sørge for at Barcelona vinder alligevel Smiley

Så kan jeg fortælle dig, at 95% af alle Spanske fodboldfans frygter Athletic Bilbao ude mere. Der var en afstemning om det på en Spansk forum for år tilbage ang det.
Logged

coKey
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #959: 02 Apr 2011, 20:14 »

Så fik vi os en lille gave før aftenens kamp serveret af Gijon der brød Mourinho´s stime af ikke tabte hjemmekampe i over 9 år ... gylden mulighed for at øge føringen i ligaen, men gør det samtidig muligt at leve med pointtab i en svær kamp
Logged

Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010