home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 651 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451475 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #885: 24 Feb 2011, 14:32 »

Men det er ikke Arsenals skyld, det er den spanske lovgivning der er strammere end den engelske. At begynde at snakke om hvad der moralsk og etisk korrekt i fodbold, er egentlig bare patetisk Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #886: 24 Feb 2011, 15:54 »

Er det ikke en anelse tyndt, når man selv hentede Messi som 12-årig? Måske man skulle feje for egen dør først? Og hvornår blev Pedro hentet fra Tenerife?

Hente og hente. Fik Messi ikke en sygdom, som hverken han selv eller de argentiske klubber (inkl. River Plate) kunne finansiere?

"The Messis had relatives in Catalonia, so Jorge and Leo travelled over and managed to get him recommended for a trial with Barcelona." http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/european_football/article3779961.ece

Faktisk var han også tæt på at blive afvist i Barcelona indtil Carles Rexach så ham.

Ang. Pedro: "Pedro joined FC Barcelona's youth system at the age of 17, having arrived from local side CD San Isidro". Det er vel ikke så unormalt, at spillere med talent, tager hen til faciliteterne. Vi ser Niels Jørgensen fra Gyllemose IF tage til den store lokale klub, fordi de simpelthen har bedre spillere, bedre trænere og bedre faciliteter. Har man talent og ambition, så drager man jo naturligvis videre. Det ser jeg ikke som anderledes end når FCK, FCM, SønderjyskE og alle andre klubber med ambitioner, sætter scouts ud til kampe mellem unge danskere for at få dem ind på deres ungdomsafdeling.

Kan jeg se forskellen på de to eksempler, og så det tilbud Arsenal gav Toral? Ja:

"What conditions offered by the Arsenal?

A professional contract with a salary between 25 and 35 times higher than that perceived at the club* plus a substantial bonus tied to his first team debut. Studies and free accommodation (one of the apartments that governs the legendary Mrs. Noren); travel paid for the whole family to London
" (Link)

*Barcelona tilbyder angiveligt 10.000 euro om året til spillerne - Arsenals tilbud skulle så være 25-35 gange større Tunge

Toral Harper har dog engelsk familie, og føler sig efter eget udsagn engelsk, så jeg synes det er helt fint at han smutter til Arsenal, hvis det er der, han helst vil være. Og så får han jo også en stor økonomisk sikring, han helt sikkert ikke havde fået i Barca lige med det samme Tunge

Kan du ikke se forskellen?

Mht. selve linket er jeg dog enig med dig. Arsenal kan ikke gøre for reglerne er som de er.
« Seneste Redigering: 24 Feb 2011, 15:56 af JG7 » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #887: 24 Feb 2011, 16:56 »

Men det er ikke Arsenals skyld, det er den spanske lovgivning der er strammere end den engelske. At begynde at snakke om hvad der moralsk og etisk korrekt i fodbold, er egentlig bare patetisk Smiley

Spot on. Andet er der simpelthen ikke at sige om Torral-sagen. Forstår egentlig slet ikke at der overhovedet er kørt en "sag" op.
Logged



Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #888: 24 Feb 2011, 16:57 »

Barca er jo ikke bedre på nogen punkter, når snakken kommer til at hente unge spillere.

Barca har bare ikke penge til at betale så meget som Arsenal, men de har et status i Spanien som gør at mange spillere vil dertil, ligeså snart de bliver nævnt.

Jeg er dog enig i at reglerne burde være det samme for alle klubber i Europa, ligemeget om det er England, Spanien eller Rusland.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #889: 25 Feb 2011, 00:08 »

Barca er jo ikke bedre på nogen punkter, når snakken kommer til at hente unge spillere.

Barca har bare ikke penge til at betale så meget som Arsenal, men de har et status i Spanien som gør at mange spillere vil dertil, ligeså snart de bliver nævnt.

Nej, Barcelona vil ikke betale ligeså meget som Arsenal - de må ikke indgå professionelle kontrakter med spillere under 18, og medmindre det er en fuldtids- og professionel kontrakt, er der da selvsagt ingen klubber der gider at betale ligeså meget for en spiller, som Arsenal efter sigende skulle gøre for Toral. Der er en markant forskel.

Jeg bryder mig ikke om at Rosell langer ud efter Arsenal, men hvis jeg skal prøve at se det lidt fra hans synspunkt, må grunden til at han finder dem dobbeltmoralske, næsten være den, at Arsenal ikke har informeret klubben om at de snakkede kontrakt med Toral, på trods af at selvsamme Arsenal var meget vrede over, at Barcelona skulle have snakket med Fàbregas uden at fortælle dem om det. Deri, tror jeg, at dobbeltmoralen ligger, set fra Rosells synspunkt. Som sagt er jeg dog ikke glad for, at han slynger sådan en kommentar ud.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #890: 25 Feb 2011, 11:40 »

Nej, Barcelona vil ikke betale ligeså meget som Arsenal - de må ikke indgå professionelle kontrakter med spillere under 18, og medmindre det er en fuldtids- og professionel kontrakt, er der da selvsagt ingen klubber der gider at betale ligeså meget for en spiller, som Arsenal efter sigende skulle gøre for Toral. Der er en markant forskel.

Jeg bryder mig ikke om at Rosell langer ud efter Arsenal, men hvis jeg skal prøve at se det lidt fra hans synspunkt, må grunden til at han finder dem dobbeltmoralske, næsten være den, at Arsenal ikke har informeret klubben om at de snakkede kontrakt med Toral, på trods af at selvsamme Arsenal var meget vrede over, at Barcelona skulle have snakket med Fàbregas uden at fortælle dem om det. Deri, tror jeg, at dobbeltmoralen ligger, set fra Rosells synspunkt. Som sagt er jeg dog ikke glad for, at han slynger sådan en kommentar ud.

Forskellen er jo så bare at Fabregas er under kontrakt med Arsenal og dermed er det regelbrud hvis de snakker med ham, hvilket kan koste klækkelige bøder (se bare hvad Chelsea og Cole blev idømt da de snakkede bag Arsenals ryg). Samme regel gælder ikke for Toral.
Samtidig går Barca jo selv rundt og snupper spillere fra diverse klubber, som ikke er gamle nok til at få kontrakt i deres hjemland, så jeg vil da næsten påstå at Barca er de dobbeltmoralske her.. Læs mere her: http://younggunsblog.co.uk/2011/02/hypocrisy-is-rife-as-barca-point-the-finger/
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #891: 25 Feb 2011, 12:51 »

De får jo heller ikke kontakt i Barcelona - de skifter vel som sådan bare klub Tunge
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #892: 25 Feb 2011, 16:43 »

http://www.arsenal.com/news/news-archive/walcott-very-unlikely-to-face-barcelona

Det passer mig ret godt, når Pique er ude i næste kamp. Maxwell har haft det lidt svært mod Walcott. Bare lidt. Tunge
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #893: 27 Feb 2011, 10:18 »

http://www.guardian.co.uk/football/2011/feb/27/said-done-sepp-fifa-barcelona

Og lidt flere eksempler, bl.a. en 6-årig gut fra Australien. Undskyld mig, men der er decideret klamt....
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #894: 03 Mar 2011, 08:17 »

En nervepirrende kamp igår! Det have nok vært mest fair med uafgjort, men tak Messi Smiley
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #895: 03 Mar 2011, 16:53 »

Okay...

Jeg ved ikke om jeg skal være "stolt" af dette.. eller bare skræmt af hvor sindsyge Barca er.. fact fra i går:
"A final point – Barcelona had “only” 61% of possession in this game, their joint lowest figure of the season – the other game was also against Valencia. That suggests Emery’s tactics coped well in midfield (certainly, Xavi and Iniesta weren’t very prominent), but is also an indication that Valencia have good ball-playing midfielders, and a reflection on the fact that their full-backs were often ‘free’ until Barcelona made the tactical change."

@ZonalMarking.net

Det er jo vanvittigt...
Jeg er udemærket godt klar over at Barca har bolden meget, men at 61% er deres laveste og det begge er mod os.. De er ikke rare at spille i mod..
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #896: 03 Mar 2011, 16:59 »

Det er jo ikke værre end man godt kan udnytte det, hvis man bare står rigtigt på banen.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #897: 03 Mar 2011, 19:01 »

Det er jo ikke værre end man godt kan udnytte det, hvis man bare står rigtigt på banen.
Okay, det lyder nemt. Hvorfor owner vi så alle hold når vi spiller op til vores niveau? Hvorfor har Mourinho tabt så mange gang mod os? Han er jo taktikkens mester, så han burde nemt kunne stå rigtigt på banen, hvis det bare er det der skal til. Vi har selvfølgelig kampe hvor vi slet ikke spiller op til vores niveau ligesom alle andre hold, men ellers er vi da ustoppelig!
« Seneste Redigering: 03 Mar 2011, 19:05 af Messi1987 » Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #898: 03 Mar 2011, 19:31 »

Okay, det lyder nemt. Hvorfor owner vi så alle hold når vi spiller op til vores niveau? Hvorfor har Mourinho tabt så mange gang mod os? Han er jo taktikkens mester, så han burde nemt kunne stå rigtigt på banen, hvis det bare er det der skal til. Vi har selvfølgelig kampe hvor vi slet ikke spiller op til vores niveau ligesom alle andre hold, men ellers er vi da ustoppelig!

 Rullende Øjne
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #899: 03 Mar 2011, 22:21 »

Okay, det lyder nemt. Hvorfor owner vi så alle hold når vi spiller op til vores niveau? Hvorfor har Mourinho tabt så mange gang mod os? Han er jo taktikkens mester, så han burde nemt kunne stå rigtigt på banen, hvis det bare er det der skal til. Vi har selvfølgelig kampe hvor vi slet ikke spiller op til vores niveau ligesom alle andre hold, men ellers er vi da ustoppelig!

Alle de gange Mourinho har tabt til Barcelona!?  Huh

I har et fantastisk hold! Ingen tvivl.

- Men, I er ikke ustoppelige. Jeres fremragende og flydende pasningsspil er smukt, at se på. Kombinationerne kører og det er virkelig en fantastisk koncept Guardiola har bygget videre på. I er utrolig dominerende og offensivt anlagt. Udover det har i nogle mangler. Jeres sprudlende styrker er så godt udtrykket i spillet, at jeres mangler og små svagheder ikke er tydelige. Jeres opbygningsspil er fantastisk og ekstremt iscenesættende, grundet jeres kreativitet på midten og kanterne. Jeres backs kommer til, at fungere som en slags wingbacks. Især Dani(el) Alves, som er en klassespiller. Tit har jeres modstanderhold utrolig plads i bagrummet ude ved kanterne, på grund af jeres offensive anlagte taktik. Jeg ser ikke alle jeres kampe, men efter hvad jeg ser, så har det været iøjnefaldende for mig. Hvis man har noget hurtighed i dybden, og kan sætte et kontrastød igang, så har I et problem. Man så også mod Inter, (tilbage i foråret 2010) at I fik problemer, hvis man varrierede zone- og mandsopdækning. Jeres kreativitet fra, især Xavi og Iniesta er ekstrem vigtig for jeres iscenesættelse i offensiven. Messi kan meget på egen hånd, men hvis man står kompakt og skærmere af for den lille teknikker, så er han ikke ustoppelig, selvom mange vil hævde det modsatte. Han har brug for oplæggeren, eller i hvert fald en kreativ playmaker som kan aflede spillernes opmærksomhed på ham. Xavi er i mine øjne jeres vigtigste brik, og jeg synes samtidig at det er noget af et postulat, at konstatere at I er ustoppelige, uovervindelige eller hvad der lige falder jer ind.
Logged

Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010