home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 420390 gange)
RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2490: 04 Maj 2019, 20:31 »

Liverpool spillet faktisk en super god kamp, de har bare ikke Messi!
Gå nu i seng Arberg..
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2491: 30 Okt 2019, 09:14 »

Messi spiller fantastisk! Hold op hvor er han bare god.
« Seneste Redigering: 30 Okt 2019, 09:15 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2492: 30 Okt 2019, 13:44 »

Messi spiller fantastisk! Hold op hvor er han bare god.

Ja, det gør han virkelig. Helt afgjort den med afstand bedste spiller i historien.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2493: 30 Okt 2019, 13:56 »

Ja, det gør han virkelig. Helt afgjort den med afstand bedste spiller i historien.

Kommer an på hvilken afstand da. Ikke enig i at han er milevidt foran CR7 historisk. De har duelleret tæt gennem tiderne. Dog enig i at Messi er Goat.

Ikke at jeg gider ind i en lang diskussion om stats og så videre. Der er så skide mange variabler at tage hensyn til udover stats alene.

Vi burde glæde os over at have haft 2 så vanvittige spillere at se, som var milevidt foran de næstbedste i en lang periode, hvor CR7 så er droppet lidt off i tiden hos Juve.


Hele messi/cr7 debatten igennem årrækken har været forfærdelig at høre på. Hverken Messi loversne eller CR7´s ditto har været til at holde ud.
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2494: 30 Okt 2019, 21:12 »

Messi er ikke GOAT endnu. Dertil mangler han og at fyre en kanon slutrunde af, som f.eks Pele, Zidane, Ronaldo fra Brasilien og Maradona. Jeg har endnu ikke set en slutrunde med Messi, hvor jeg bagefter ikke har været lidt skuffet og syntes han har manglet lidt. Argentina har et hav af de bedste offensive spillere i verden, så han løber ikke rundt på et klappekage hold og kan give det skylden.

Enig i at Mesi er den bedste spiller de seneste 15 år, med Ronaldo på en tæt andenplads.
« Seneste Redigering: 30 Okt 2019, 21:32 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2495: 30 Okt 2019, 21:31 »

Messi er ikke GOAT endnu. Dertil mangler han og at fyre en kanon slutrunde af, som f.eks Pele, Zidane, Ronaldo fra Brasilien og Maradona. Jeg har endnu ikke set en slutrunde med Messi, hvor jeg bagefter ikke har været lidt skuffet og syntes han har manglet lidt. Argentina har et hav af de bedste offensive spillere i verden, så han løber ikke rundt på et klappekage hold og kan give det skylden.

Enig i at Mesi er den bedste spiller de seneste 15 år, men Ronaldo på en tæt andenplads.

Selvfølgelig er Messi den bedste.



Yes. Super dårlig stutrunde at "fyre af," hvor man bliver kåret som turneringens bedste spiller.

Hvis VM betyder så meget, så må Benedikt Höwedes jo være en bedre venstreback end Marcelo?

Zidanes karriere er i øvrigt ekstremt overvurderet. Han havde én helt fantastisk slutrunde for Frankrig, og det var i 2006. I 1998 var han rent faktisk ret ringe frem til finalen. Han blev endda smidt ud mod Saudi Arabien i gruppespillet, hvor han fuldkommen mistede besindelsen, som han i øvrigt gjorde flere gange i løbet af karrieren. I Juventus var han konsistent blandt de mest kritiserede midtbanespillere, hvor spillere som Edgar Davids, Antonio Conte og Didier Deschamps generelt blev regnet som vigtigere spillere for Juve. Der var eksempelvis 11 spillere, der af Gazzetta dello Sport fik bedre gennemsnitskarakter er i 1997/1998 sæsonen, end Zidane gjorde. De spillere tæller blandt andet Del Piero og en ung Pippo Inzaghi. I Real Madrid? I Real Madrid scorede Zidane ét helt fantastisk mål i finalen mod Bayer 04 i 2002. Udover det var hans Real-karriere præget af ekstremt inkonsistente præstationer. Når alt kommer til stykket, så bygger Zidanes karriere på en lille håndfuld ekstreme peaks. Resten af karrieren var han reelt ikke ret meget bedre end en spilller som Beckham. For Real Madrid var han kun sporadisk bedre end eksempelvis Guti og Raúl.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2496: 30 Okt 2019, 21:42 »

VM 2014 - Fantastisk i gruppespillet og elendig i knockout kampene. Neuer skulle havde vundet den pris.
Messi skal spille og være afgørende som f.eks Ronaldo under VM i 2002.

Messi har helt sikkert talentet til at blive GOAT, håber personlig på at han fyre en kanon slutrunden ved næste vm, så der ingen tvivl er Smiley lad os se når karrieren er slut.
« Seneste Redigering: 30 Okt 2019, 22:22 af Arberg » Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2497: 04 Nov 2019, 09:47 »

Selvfølgelig er Messi den bedste
Kun for Barcelona ellers ikke. Det havde været nemmere at vurderer, hvis han havde spillet flere steder. Men det tør han jo ikke. I modsætning til Ronaldo som har bevist sig i de 3 største ligaer og på landsholdet  Smiley
« Seneste Redigering: 04 Nov 2019, 14:58 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2498: 04 Nov 2019, 20:05 »

Kun for Barcelona ellers ikke. Det havde været nemmere at vurderer, hvis han havde spillet flere steder. Men det tør han jo ikke. I modsætning til Ronaldo som har bevist sig i de 3 største ligaer og på landsholdet  Smiley

Haha, du er simpelthen patetisk, Messi1987. Jeg ved ikke, om du troller, eller om du reelt er ligeså dum som en ødelagt dør.

Mod Premier Leagues top seks klubber:
- Messi: 26 mål og 6 assists i 34 kampe.
- Ronaldo: 28 mål og 9 assists i 79 kampe.

Stort set ingen forskel, selvom Messi aldrig har spillet i Premier League. To hattricks mod Premier Leagues top seks klubber på 34 kampe for Messi. Ikke et eneste hattrick af Ronaldo mod Premier Leagues top seks klubber på 79 kampe.

Ser vi på de vigtige landskampe, er Messi reelt også markant bedre end Ronaldo. 
- Messi ved VM (2006, 2010, 2014 og 2018) og Copa América (2007, 2011, 2015, 2016 og 2019): 15 mål og 17 assists i 46 kampe (0,75 mål og assists per 90 minutter).
- Ronaldo ved VM (2006, 2010, 2014 og 2018), EM (2004, 2008, 2012 og 2016) og Confederations Cup (2017): 18 mål og 9 assists i 42 kampe (0,67 mål og assists per 90 minutter).

Inkluderer vi OL (som begge har deltaget i):
- Messi: 16 mål og 18 assists i 45 kampe (0,80 mål og assists per 90 minutter).
- Ronaldo: 19 mål og 9 assists i 44 kampe (0,67 mål og assists per 90 minutter).

Ser vi udelukkende på VM har Messi 0,62 mål og assists per 90 minutter, mens Ronaldo har 0,56 mål og assists per 90 minutter.

Så mange af Ronaldos mål for landsholdet er kommet mod landshold, der reelt er pivelendige og knapt nok kan siges at være professionelle hold. Ronaldo har scoret næsten en tredjedel af alle sine landsholdsmål mod syv nationer: Andorra, Armenien, Letland, Estland, Færøerne, Litauen og Luxembourg. 31 mål sammenlagt ud af de 95 han har scoret for Portugal.

Kigger vi lidt på modstandernes ELO-score, er det endnu mere tydeligt, at Ronaldo reelt ikke er nogen mere fantastisk landsholdsspiller end Messi. Medianen for, hvilken ELO-placering modstanderen har haft ved Ronaldos scoringer for Portugal, er på 53. For Messis vedkommende er medianen kun på 33.

Det manifesterer sig i, at Messi har scoret 38% af alle sine landsholdsmål mod modstandere fra ELO's top 20, mens Ronaldo kun har scoret 23% af sine landsholdsmål mod modstandere fra ELO's top 20. En tredjedel af Ronaldos mål - helt præcist 32 mål - er scoret mod hold udenfor top 100. Messi har scoret seks mål mod modstandere udenfor ELO's top 100 - ikke engang 10% af hans mål er scoret mod disse bundelendige modstandere, hvor Ronaldo altså scorer en tredjedel af sine landsholdsmål.

Mod ELO top 3 hold har Messi scoret 7 gange - 10% af hans mål - mens Ronaldo har scoret 0 gange. 6 gange har Ronaldo dog nettet mod top 5 modstandere. Ser vi på top 10 modstandere har Messi scoret 12 mål - 18% af alle hans mål - mens Ronaldo har scoret 8 - 8% af alle hans mål.

Ronaldo lever altså fedt - ligesom en spiller som Lewandowski i øvrigt gør - på at spille både EM og VM kvalifikation mod nogle pivringe nationer. Her skal Messi tværtimod altid op mod kvalitetshold som Colombia, Chile, Uruguay og Brasilien og spille under ekstreme forhold i La Paz og Quito.

Alt i alt overstråler Messi altså også Ronaldo på landsholdsfronten. Så for at opsummere, så scorer Messi mere end Ronaldo, han assisterer mere end Ronaldo, han dribler langt mere og uendeligt meget bedre end Ronaldo, han vinder mere end Ronaldo, når flere finaler end Ronaldo, har vundet flere individuelle kåringer end Ronaldo. På mere eller mindre samtlige statistiske punkter er Messi simpelthen bare Ronaldo overlegen. Og det er uden overhovedet at kaste et egentligt blik på spillet. The eye test sætter jo også Messi i en helt anden kategori.

Messi er ganske enkelt bare, summa summarum, meget bedre end Ronaldo. Historisk, statistisk, individuelt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2499: 04 Nov 2019, 20:26 »

Eller også er jeg bare ikke en Barcelona fan der ikke kan se udover ejerne spillere.

Hvad har Messi da vundet med Argentina ? Intet
Hvem har scoret flere mål i karrieren ?  Ronaldo
Hvem er mest komplet ? Ronaldo
Hvem har bevist sig i de 3 største ligaer ? Ronaldo

Fodbold er meget meget mere end være god til at drible, der er også mange andre kvaliter som f.eks hovedstød og springkraft.
« Seneste Redigering: 04 Nov 2019, 20:33 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2500: 04 Nov 2019, 20:40 »

Hvad har Messi da vundet med Argentina ? Intet

U20 VM og guld ved de Olympiske Lege.

Messi har været i fire finaler ved store, internationale turneringer med Argentina. Ronaldo har været i to. I den ene, hvor han vandt, spillede han ikke engang en halv time. Så var han selvfølgelig også lige i finalen i den der glorificerede venskabsturnering UEFA har lavet for at øge indtægterne, men ellers må man jo bare konstatere, at Messi har været i tre Copa América finaler og en VM finalen, mens Ronaldo har været i to EM finaler. Med andre ord har Messi altså været i dobbelt så mange finaler som Ronaldo.

Hvem har scoret flere mål i karrieren ?  Ronaldo

Ronaldo: 702 mål i 977 kampe. 0,72 mål per kamp.
Messi: 677 mål i 832 kampe. 0,81 mål per kamp.

Forskellen eksisterer reelt i de mål, Ronaldo har haft mulighed for at score mod Færøerne og lignende amatørhold.

Hvem er mest komplet ? Ronaldo

Messi er mest komplet.

Hvem har bevist sig i de 3 største ligaer ? Ronaldo

Hvem har scoret flest mål i forhold til kampe spillet mod de gode Premier League hold?

Fodbold er meget meget mere end være god til at drible og spille på et fantastisk hold der har det nemt i ligaen.

Fodbold er meget mere end at kunne heade til bolden og løbe hurtigt.

Men det er så sødt at se, at du først har en bruger med navnet Messi1987, der dog, med rette, bliver haglet ned, fordi du skriver det ene patetiske og latterlige indlæg efter det andet, for derefter at lave en ny bruger, hvor du fortsat foregiver at være Messi-fanboy, når det reelt er Ronaldo, du har tungen langt oppe i. Det var jo sådan cirka det samme, du gjorde på fcbarcelona.dk's forum.

Edit: Det er i øvrigt også hylende morsomt at se, at du redigerer en otte-ni gange i dine indlæg, nogle gange flere dage efter de er skrevet.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2501: 04 Nov 2019, 20:41 »

Fodbold er meget meget mere end være god til at drible, der er også mange andre kvaliter som f.eks hovedstød og springkraft.

Det var helt præcist to kvaliteter. Når nu du skriver, at der er mange andre, kunne du så ikke prøve at finde på 10-15 stykker i stedet for to?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2502: 04 Nov 2019, 20:52 »

Er det i øvrigt ikke i strid med sidens retningslinjer at have mere end én bruger? I så fald vil jeg bare lige lynhurtigt opfordre til, at der tjekkes op på IP adresser for Messi1987 og Arberg.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2503: 04 Nov 2019, 22:11 »

Det var helt præcist to kvaliteter. Når nu du skriver, at der er mange andre, kunne du så ikke prøve at finde på 10-15 stykker i stedet for to?
Hurtighed
Springkraft
Hovedstød
Straffe
Langskud
Skudstyrke
Skills
Styrke
Udholdenhed
Svagben
« Seneste Redigering: 04 Nov 2019, 22:17 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2504: 04 Nov 2019, 23:42 »

Hurtighed

Med eller uden bold?

Springkraft

Kan du komme med noget statistik på, hvem der kan nå højest op i luften relativt i forhold til deres højde? I øvrigt har jeg svært ved at se, hvordan det er nogen vigtig egenskab for en fodboldspiller. Santi Cazorla kan knapt nok hoppe to centimeter, og var alligevel en af Premier Leagues allerbedste - og mest komplette - offensive spillere.

Hovedstød

Præcision eller bare hovedstødsdueller?

Straffe


Langskud

Der er Messi uendeligt meget bedre end Ronaldo.

Skudstyrke

Ja eller præcision. Hvad er vigtigst, Messi1987?

Skills

Skills hvordan? At træde over bolden eller rent faktisk at drible forbi sin modspiller? At spille den med hælen og få en upræcis aflevering ud af det?

Styrke

Hvilken slags styrke? Den slags råstyrke der gør, at man kan løfte 140 kilo i bænkpres og tage 500 armbøjninger, eller er det den funktionelle styrke, der rent faktisk kan bruges til noget i fodbold? Den slags styrke der består i balance og adræthed.

Udholdenhed

For en angriber? Det var der nok nogen, der skulle have fortalt Alex Ferguson, før han kastede sin kærlighed over Ruud van Nistelrooy.

Svagben

Igen er Messi altså hundrede gange bedre.

Det er faktisk ret sjovt, at du kommer med ti eksempler, og i flere af dem er Messi reelt lysår bedre end Ronaldo rent faktuelt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010