home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:14:41 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 546 Gæster Online.

Indlæg: 1132891 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 26 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 453015 gange)
Plambek
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2055: 01 Maj 2013, 23:20 »

Syntes bare man må tage hatten af for Bayern i år, de er skræmmende stærke over for alle hold og er uden tvivl det stærkeste hold i Europa lige nu, hvilket gerne skulle ende i en finale sejr i champions league.

Der kan være mange forklaringer om hvorfor det gik som det gik. Syntes ikke man kan tage skader som en undskyldning alene, Puyol er ikke til niveau på topplan mere, og det så vi mod Milan ude, hvor han var fejlplaceret i begge mål. Man kan ikke forvente at en ung gut til Bartra kan komme ind og styre det show i defensiven i en CHL semifinale, total stor fejl af Vilanova at vælge ham.

Et eller andet sted virker det bare som om de er helt færdige rent fysisk, de har intet at give af mere og hvad forlanger man? De har vundet alt de sidste 5 år og spillet det flotteste fodbold nogensinde set, der må komme en slags reaktion på det. Desuden er andre klubber begyndt at læse Barca og ser hvordan de skal spilles, lukker du rummet ned mellem forsvar og midtbane i en trekant, så er der intet at komme efter. Vi er ikke farlige på indlæg da vi spiller med den skide falske 9'er og ikke har en decideret angriber.

Der skal nyt blod ind på det hold! Også må vi tage revanche igen næste år.

Jeg tror den største årsag til sammenbruddet skal findes i holdets fysiske og mentale træthed. Mange af spillerne har jo knap nok holdt ferie siden Guardiola kom til klubben, pga. Alle klubkampene samt Em, VM, OL & Confedartions Cup.
Dette er nok forklaringen på, hvorfor genpresset ikke længere fungerer. Vi har tydeligvis brug for nogle spillere der kommer med ny energi, og kan øge den interne konkurrence i truppen.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2056: 01 Maj 2013, 23:26 »

I kampe hvor Barcelona møder hold som er helt på niveau med dem selv, kan jeg slet ikke se en ide med at lægge Messi centralt. Nej han ligger ikke som en center forward og er stillestående derinde, men der er mere plads på kanten end Centralt, og det giver taktisk set bedre mening.

Men vi har jo også set kampe, hvor Barca har spillet fortrinligt og vundet over stærke hold med Messi midt i, så det mener jeg ikke er løsningen. Dog vil jeg også sige, at han godt kan løbe lidt mere rundt i den frie rolle og skabe noget ravage. Derudover synes jeg - som der vist er blevet skrevet - en masse dybdeløb fra de indvendige angribere, som man så det for to-tre-fire år siden. En rolle som Pedro, Sanchez, Tello og til dels Villa bør mestre. Og det kunne jo give mere plads til Messi, eller Messi kan give mere plads til dem på kanterne.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2057: 01 Maj 2013, 23:35 »

Men vi har jo også set kampe, hvor Barca har spillet fortrinligt og vundet over stærke hold med Messi midt i, så det mener jeg ikke er løsningen. Dog vil jeg også sige, at han godt kan løbe lidt mere rundt i den frie rolle og skabe noget ravage. Derudover synes jeg - som der vist er blevet skrevet - en masse dybdeløb fra de indvendige angribere, som man så det for to-tre-fire år siden. En rolle som Pedro, Sanchez, Tello og til dels Villa bør mestre. Og det kunne jo give mere plads til Messi, eller Messi kan give mere plads til dem på kanterne.
Ja, men når hold pakker sig på midten og bevidst lader Barca komme ud på kanterne - hvor deres ufarlige indlæg kan blive slået til en angriber på 1.77 som har folk på 1.85 og en vægt på 100 kg omkring sig - så nytter det bare ikke meget. Der er ikke plads til kombinationerne. Derfor ville det være mere ideelt at få ham ud på fløjen når disse situationer opstår i kampene. Barca fremstår jo paralyseret, og folk snakker om at Messi var fuldstændig lukket ned. Send ham ud på fløjen så han kan få bolden. Han er farlig uanset hvor han har den.
https://www.youtube.com/v/UB2u1K-R4Bk
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2058: 06 Maj 2013, 07:23 »

1. Messi er den bedste fodboldspiller nogensinde.

2. De andre angriber er indbegrebet af ineffektivitet. Dog har Alexis været god på det seneste.

3. Forsvaret er lort og genpresset er dødt.

4: Pedro og Pique til grin de seneste to sæsoner.

5. Uden Messi er Barcelona et middelmådige hold.

6. Tito har ingen nye ideer og har stadig ikke fået løst noget af de problemer vi har.
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2059: 06 Maj 2013, 07:30 »

1. Messi er den bedste fodboldspiller nogensinde.

2. De andre angriber er indbegrebet af ineffektivitet. Dog har Alexis været god på det seneste.

3. Forsvaret er lort og genpresset er dødt.

4: Pedro og Pique til grin de seneste to sæsoner.

5. Uden Messi er Barcelona et middelmådige hold.

6. Tito har ingen nye ideer og har stadig ikke fået løst noget af de problemer vi har.


Det synes jeg altså ikke er rigtigt. Hvis man fjernede Messi fra Barcelona, så ville man bestemt se en forskel - det er  klart. Som en anden(kan ikke huske hvem) skrev ovenfor, at hvis det uheldige skulle ske, at Messi blev skadet i en sæson, så ville man garanteret se de resterende Barcelona-spillere shine. De andre er jo ikke dårlige - Barcelona er bare blevet for afhængige af, at de har en spiller som Messi.  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2060: 14 Maj 2013, 15:33 »

Nå, nu er sæsonen efterhånden færdig. Der er ikke mere at spille om og der mangler kun 3 kampe. Derfor kommer her lidt ros, ris og højdepunkter.

Årets spiller
Lionel Messi – 50 kampe, 60 mål
Det er svært ikke at vælge Messi. Det er faktisk umuligt ikke at vælge Messi. For tredje sæson i streg har den lille argentiner scoret over 50 mål. Havde det ikke været for skaderne i løbet af slutningen af april og starten af maj, havde han formentlig slået sin ubegribelige rekord fra sidste sæson, på 50 ligamål i én og samme sæson. Låret ville dog ikke være med helt til slutningen af sæsonen, men der er alligevel ikke ét sekunds tvivl om, hvem der har været årets spiller i Barcelona. Endnu en sæson, endnu flere rekorder, endnu flere mål.

Årets flop
Gerard Piqué – 41 kampe, 3 mål
Forsvaret har sejlet i det meste af sæsonen og for andet år i træk, har Piqué skuffet gevaldigt. I efteråret var de gode optrædener ganske sporadiske og i foråret er de gode præstationer mere eller mindre udeblevet. Fra at have været en af de absolut bedste centerbacks for 2 sæsoner siden, har han igen i denne sæson været en skygge af sig selv og har i stedet været decimeret til en stor, langsom og klodset centerback, der egentlig er mest kendt for at have en pæn kæreste.

Årets kamp
Barcelona 4 – 0 Milan, 12. marts 2013
Det var mere eller mindre den eneste kamp i denne sæson, hvor man virkelig sad med en følelse af at det var det samme Barcelona hold, som for 2 eller 3 år siden. Genpresset fungerede, kombinationerne fungerede, midtbanen fungerede, trekanterne fungerede. Treværket fungerede også, og der var selvfølgelig også marginaler der var på Barcelonas side, men det var en imponerende kamp og med afstand den bedste kamp at have overværet i denne sæson, hvis man altså vel at mærke er Barcelona-fan.

Årets mål
Lionel Messi mod Athletic Club, 27. april 2013
<a href="http://www.youtube.com/v/_-j4qP9vtyE?hl=da_DK&amp;amp;version=3" target="_blank">http://www.youtube.com/v/_-j4qP9vtyE?hl=da_DK&amp;amp;version=3</a>
Jeg lader den herlige Ray Hudson beskrive målet. Blandt kandidaterne kan Adrianos to fantastiske mål mod Valencia og Atlético, et med højre og et med venstre, nævnes, mens også Messis 3. mål i 4-5 sejren over Deportivo, var ganske fantastisk.

Årets detalje
Andrés Iniesta mod Spartak Moskva, 20. november 2012
<a href="http://www.youtube.com/v/g4zmTtmF_Js?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/g4zmTtmF_Js?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
En ting er at Iniesta afdribler den ene mand efter den anden i Moskva, men at han så samtidig får det hele til at se fornærmende let ud. Thiagos rouletter mod Málaga, Deportivo og Bayern, Busquets' frække tunnel mod Málaga, samt Iniestas vending mod PSG også kan nævnes. Thiago og Alexis’ førsteberøringer mod henholdsvis Atlético og Deportivo var også eyecandy. I det hele taget har Thiago været ganske underholdende at se på i denne sæson.

Årets bommert
7-0 nederlaget til Bayern München
Denne pris går til hele holdet, for deres pinlige indsats mod Bayern i Champions League semifinalerne. Resultatet taler for sig selv og der er næppe brug for uddybning.
« Seneste Redigering: 14 Maj 2013, 15:38 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2061: 14 Maj 2013, 15:41 »

Jeg havde ikke lige set den med Iniesta før. Men hold da op, hvor er det genialt lavet!  Shockeret
Logged

Neal Caffrey!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2062: 14 Maj 2013, 15:59 »

Thiago kan godt nok blive god, hvis han får mere spilletid næste sæson.
Logged


Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2063: 14 Maj 2013, 16:10 »

Forstår ganske enkelt ikke hvordan spillerne kan have det touch på bolden, når den kommer så hårdt. Det er måske forskellen i sidste ende på os amatører og de pro Opstemt
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2064: 14 Maj 2013, 16:15 »


Årets mål
Lionel Messi mod Athletic Club, 27. april 2013
<a href="http://www.youtube.com/v/_-j4qP9vtyE?hl=da_DK&amp;amp;version=3" target="_blank">http://www.youtube.com/v/_-j4qP9vtyE?hl=da_DK&amp;amp;version=3</a>
Jeg lader den herlige Ray Hudson beskrive målet. Blandt kandidaterne kan Adrianos to fantastiske mål mod Valencia og Atlético, et med højre og et med venstre, nævnes, mens også Messis 3. mål i 4-5 sejren over Deportivo, var ganske fantastisk.

Haha, herligt kommentatorarbejde. Grin

Han er godt nok svært begejstret for det, og er du helt tosset, hvor er det også godt lavet.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2065: 14 Maj 2013, 16:40 »

Thiago kan godt nok blive god, hvis han får mere spilletid næste sæson.

Det kan han nemlig og jeg er overbevist om at han får mere spilletid næste sæson. Xavi har vist en del tegn på at alderen begynder at trykke ham i denne sæson, så jeg tror at vi får Thiago at se i en mere central rolle til næste sæson. Han er langt fra samme slags spiller som Xavi, men i mine øjne har han potentialet til at blive endnu bedre. Han ligger og gennemfører omkring 93% af sine afleveringer, hvilket er marginalt mindre end Xavi, men til gengæld er han en lagt bedre dribler og noget mere målfarlig og opsøgende i sit spil. Der hvor han får svært ved at nå Xavi, er når det handler om at bevare overblikket og være kølig når han har bolden for fødderne. Når det handler om at kontrollere spillets tempo og slagets gang, er Xavi i sin helt egen klasse og det er på det punkt at Thiago får det svært.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2066: 14 Maj 2013, 16:43 »

Ang. Thiago, minder han så ikke en del mere om Iniesta? De gange jeg har set ham i aktion, synes jeg at drage mange paralleler til Iniestas spillestil, da han er som du, FCB, siger dribler, udfordrer osv.

Men helt klart en lovende spiller, der bliver spændende at følge!  Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2067: 14 Maj 2013, 16:46 »

Går der ikke rygter om, at han er på vej væk?

Manchester United er vist meldt interesseret, men det skal man måske ikke lægge så meget i?
Jeg tror personligt, at han skal loves store mængder af spilletid i næste sæson, ellers så smutter han  Peace
Logged

Neal Caffrey!

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2068: 14 Maj 2013, 16:52 »

Det er vidst ikke Thiago for tiden, men Cesc Fabregas, som United meldes interesseret i. Dog har rygterne for længe siden gået omkring at vi ville hente Thaigo, men de værste af disse er vidst overstået. Personligt hverken håber eller tror jeg, at vi får nogle af dem til United, selvom det utvivlsomt er dygtige spillere.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2069: 14 Maj 2013, 17:08 »

Ang. Thiago, minder han så ikke en del mere om Iniesta? De gange jeg har set ham i aktion, synes jeg at drage mange paralleler til Iniestas spillestil, da han er som du, FCB, siger dribler, udfordrer osv.

Men helt klart en lovende spiller, der bliver spændende at følge!  Smiley

Han minder ikke rigtigt om hverken Xavi eller Iniesta. Han minder mere om en krydsning mellem Deco, Ronaldinho og Xavi. Hans touch med bolden minder en del om Ronaldinhos, han har samme legende midtbanespiller-stil som Deco og så har han Xavis usvigelige præcision i sine pasninger.

Hvad angår rygterne om Manchester United, er det mest sandsynligt at kun Víctor Valdés, Éric Abidal, Jonathan dos Santos og David Villa rejser til sommer. Der har floreret mange rygter om Cesc, Thiago og Alexis men Tito vil angiveligt ikke af med nogle af dem. Abidal skulle være blevet tilbudt en anden stilling i klubben, men han vil gerne selv fortsætte med at spille. Valdés forventes at blive sendt videre, således at man kan få nogle penge for ham og det samme gælder for Villa. Jonathan dos Santos har længe været meldt væk fra klubben og selvom han selv har insisteret på at blive i klubben og kæmpe for sin plads på holdet, må han nok efterhånden sande at han skal videre.

Hvad angår transfers den anden vej, ser Neymar efterhånden ud til at være en done deal. Hans far skulle eftersigende have talt med Barcelona officials adskillige gange i den forgangne uge og aftalen kunne meget vel blive offentliggjort i starten af juni.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010