home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:14:41 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23429
  1 Bruger, 547 Gæster Online.

Indlæg: 1132891 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: godrejyeshwantpur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 27 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452950 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2010: 12 Mar 2013, 17:31 »

Så er det i aften at resten af vores sæson skal defineres. Jeg er som udgangspunkt ikke specielt optimistisk. Spillet i lørdags mod Depor virkede langsomt og til tider uopfindsomt, på trods af at vi mødte ligaens dårligste forsvar. Der skal en helt anden attitude til. Puyol viste noget af det rigtige mod Depor, men jeg var endnu engang dybt skuffet over Cesc, ligesom også Villa og Tello fejlede.

En opstilling til aftenens kamp der er blevet spekuleret i, er en opstilling med blot 3 mand i backkæden, hvor man har Alba i venstresiden og Alves i højresiden, med Puyol centralt og Busquets liggende foran sig. Det er en fræk idé, men ikke en idé jeg bryder mig om. Milan kommer til at stå endnu dybere og satse endnu hårdere på omstillingerne i aften, så det ville være dumt at sælge kampen fuldstændig, ved at lukke et tidligt mål ind, fordi vi oversatsede.

Skal vi videre herfra, skal vi holde os til det spil, det koncept og det system vi kender - og så skal vi tro på at det virker. Derfor må det som udgangspunkt blive en opstilling med en backkæde bestående af 4 mand. Fra højre mod venstre: Alves, Puyol, Mascherano og Alba. Jeg ser gerne Mascherano fra start, da han er markant hurtigere end Piqué og da jeg gerne vil have ham til at slå de diagonalbolde han er så god til. I mål er det selvfølgelig Valdés.

På midtbanen er der ikke nogen tvivl om at Busquets starter på den defensive. Foran ham håber jeg at det bliver Xavi og Iniesta. Det er et sats at bringe Xavi fra start, da han først lige er blevet sin skade kvit, men Cesc har simpelthen været så håbløst dårlig siden nytår, at jeg ikke kan forestille mig at han starter. Så vil jeg faktisk hellere have Thiago med fra start, hvis Xavi ikke er klar. Helt i front håber jeg virkelig at det bliver Alexis og Pedro der starter sammen med Messi. Tello er bedst når der er plads bagved forsvaret og der bliver der næppe i dag. Milan kommer til at stå så dybt, at hans hurtighed ikke kan udnyttes optimalt. Så er det bedre at have Alexis med, der kan holde i bolden og som forhåbentlig har fået en god portion selvtillid, ovenpå en rigtig, rigtig flot kamp i lørdags, hvor han var en af banens bedste.

Alfa og omega bliver at udnytte chancerne. Det formåede vi overhovedet ikke på San Siro, hvor vi havde problemer med overhovedet at skabe dem. Når vi får skabt chancerne skal de omsættes til mål. Noget vi i øvrigt heller ikke formåede i lørdags, hvor Villa brændte den ene kæmpechance efter den anden.

Jeg er spændt, nervøs og ikke videre optimistisk, men det er nu at spillere som Xavi og Iniesta skal træde i karakter, for vi kan ikke blive ved med at kigge mod Messi, hver gang vi er ude i lidt problemer - han kan ikke redde os hver eneste gang. Man kan håbe at spillerne har fået et opkald fra Tito, som har givet dem et par motiverende ord med på vejen. Det er små ting der kan sætte spillerne i gang. Forhåbentlig er der blevet trykket på de rigtige knapper i løbet af dagen.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2011: 12 Mar 2013, 17:39 »

I øvrigt har El Mundo Deportivo, en endnu mere vanvittig idé om en startopstilling, end den jeg lagde ud med.

De mener således at det bliver med Mascherano, Piqué og Alba i backkæden, med Busquets foran på den defensive midtbane. Herefter ligger Xavi, Messi og Iniesta centralt, med Messi som den forreste af de tre, mens Alves og Tello tager kanterne og Alexis ligger helt forrest. Jeg ved ikke hvad jeg skal synes om det. Jeg synes Puyol mangler. Ham får vi brug for i dag, som anfører og som indpisker.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2012: 12 Mar 2013, 19:02 »

Barcelona må da være absolut favorit i aftenens kamp - naturligivs har selv hold som Barcelona få off dage på et år og den kom mod et AC Milan hold der spillede over evne - aftenens kamp vinder Barcelona let - I har så meget kvalitet og et system der ikke fejler og jeg tror ikke AC Milan har kvaliteten til at dæmme op - jeg tror i vinder 4-0 god kamp til alle der elsker godt fodbold for det kan blive en hed affære i aften... på trod af min kærlighed til Real så vil jeg holde med Barca i aften for AC Milan er alt det jeg ikke syntes om Peace
Logged

YNWA

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2013: 12 Mar 2013, 19:13 »

Barca har spillet skidt i lang tid efterhånden og Milans formkurve er stødt opadgående. Tror også Barca vinder i aften, men let er måske at stramme den. Eller det er det. Barca har lignet et hold uden sult, fart og inspiration det sidste stykke tid, og derfor tror jeg de får deres sag for i aften mod et selvtillidsfuldt Milan-hold. Det kan gå begge veje, men i det samlede regnskab er Milan små favoritter inden aftenens kamp efter min mening.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2014: 12 Mar 2013, 20:23 »

Ingen Puyol i startopstillingen, angiveligt fordi han har nogle problemer med knæet. I stedet for bliver det med Piqué og Mascherano i midterforsvaret, mens Alba og Alves er på backpladserne. Altså bliver det, som jeg havde håbet, den sædvanlige 4-3-3 opstilling.

På midtbanen er der ingen overraskelser. Xavi er helt klar og han starter, sammen med Iniesta og Busquets på midtbanen. Helt på toppen er Villa blevet foretrukket på venstrekanten, hvilket skuffer mig lidt, eftersom han var elendig i lørdags. Jeg så gerne at Alexis havde fået et skulderklap efter sin gode kamp i lørdags, og havde fået chancen fra start. Derudover er det Messi og Pedro, ganske som forventet.

Optimistisk er jeg stadig ikke. Sidst vi var bagud med 2 eller flere mål i en knockout kamp i Champions League, var mod Inter i 2009-2010, hvor vi tabte med 3-1 i Milan. Det ligner jo umiddelbart det samme scenarie. Et italiensk hold der spiller defensivt og satser på omstillingerne, som kommer til Camp Nou med en tomålsføring. Forskellen er bare at det rent faktisk gik godt i 2010. Det fungerede markant bedre i ligaen, end det har gjort i år. Alligevel gik vi ikke videre dengang, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle lykkes denne gang, men jeg krydser selvfølgelig alt hvad krydses kan.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2015: 12 Mar 2013, 22:36 »

4-0 sådan  Thumbs Up Milan var en klasse under barca og imponerende at se barca når de løfter deres spil
Tillykke til Barca og alle deres fans Thumbs Up
Logged

YNWA

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2016: 12 Mar 2013, 22:40 »

Et lille indlæg fra en Real Madrid-fan  Peace

Allerførst stort tillykke med sejren. Den var fuldt fortjent!  I imponerede mig i aften. Det gjorde ondt at indrømme, men det er nu engang sandheden. Derudover må det da siges I nok er ude af jeres lille krise.

Nå, men grunden til jeg skriver er, at jeg savner man kan rose hinandens rivaler. Det lyder dumt, men da Real udraderede Barca i Copa del Rey, og vandt igen kort efter med et "B-hold". Så synes jeg virkelig, at Real manglede anerkendelse fra Barca-fansene. Egentlig er det bare en lille opfrodring til rivalerne herinde. Se nu udover jeres eget hold tak!  Peace Dette indlæg kunne ligeså godt have været i en anden fodboldtråd.

Sidst men ikke mindst, stort tillykke med sejren!
Logged

Neal Caffrey!

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2017: 12 Mar 2013, 22:44 »

Hvor er det dog en fornøjelse at se Iniesta spille så godt i dag.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

henssel
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2018: 12 Mar 2013, 22:50 »

Et lille indlæg fra en Real Madrid-fan  Peace

Allerførst stort tillykke med sejren. Den var fuldt fortjent!  I imponerede mig i aften. Det gjorde ondt at indrømme, men det er nu engang sandheden. Derudover må det da siges I nok er ude af jeres lille krise.

Nå, men grunden til jeg skriver er, at jeg savner man kan rose hinandens rivaler. Det lyder dumt, men da Real udraderede Barca i Copa del Rey, og vandt igen kort efter med et "B-hold". Så synes jeg virkelig, at Real manglede anerkendelse fra Barca-fansene. Egentlig er det bare en lille opfrodring til rivalerne herinde. Se nu udover jeres eget hold tak!  Peace Dette indlæg kunne ligeså godt have været i en anden fodboldtråd.

Sidst men ikke mindst, stort tillykke med sejren!
HAHAHAH
Du må da godt lige få lidt ros til dit hold, hvis du har brug for det!

Tillykke i spillede flot! TILFREDS?   Grin

Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2019: 12 Mar 2013, 22:54 »

HAHAHAH
Du må da godt lige få lidt ros til dit hold, hvis du har brug for det!

Tillykke i spillede flot! TILFREDS?   Grin



Det var absolut ikke meningen med dette indlæg. Selvom jeg godt kan se mine formuleringer er en smule rodet, og sagtens kan tolkes som du gør det. Det er jo også blevet sent Wink
Indlægget skulle mere ses som en opfordring til ALLE - også Real Madrid fans. Jeg forsøgte at komme frem med mit budskab, samtidig med at få rost Barcelona, som var outstanding i aften  Thumbs Up


Logged

Neal Caffrey!

henssel
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2020: 12 Mar 2013, 23:01 »

Det var absolut ikke meningen med dette indlæg. Selvom jeg godt kan se mine formuleringer er en smule rodet, og sagtens kan tolkes som du gør det. Det er jo også blevet sent Wink
Indlægget skulle mere ses som en opfordring til ALLE - også Real Madrid fans. Jeg forsøgte at komme frem med mit budskab, samtidig med at få rost Barcelona, som var outstanding i aften  Thumbs Up



Det er helt i orden Wink Kan godt forstå budskabet med dit indlæg og du har fuldstændig ret! men kunne simpelthen ikke lade vær!  Wink   
Logged

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2021: 13 Mar 2013, 15:43 »

Er fuldstændig enig med Mathias her. Jeg er Chelsea-fan og kan simpelthen ikke fordrage Barcelona. Jeg ville af hele mit hjerte have jer smidt ud af ChL i går. Men jeg må bare være ærlig og sige, hold da op hvor spillede I bare fremragende i går! Det var en fornøjelse at se på den variation, der var i jeres spil. I var en anelse mere direkte i går og kom med flere langskud, og det var dejligt at se. Bortset fra en kæmpe Mascherano-fejl i forsvaret, så var I fantastiske, og uden tvivl det bedste hold i Europa efter min mening. Hvis I hiver det spil frem hver gang, så er I ChL-mestre anno 2013. Men hvis I bare laver én fejl, så ta'r Mourinho jer! Wink

Held og lykke i resten af turneringen Smiley
Logged

dalle112
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2022: 13 Mar 2013, 16:43 »

Barcelona må da være absolut favorit i aftenens kamp - naturligivs har selv hold som Barcelona få off dage på et år og den kom mod et AC Milan hold der spillede over evne - aftenens kamp vinder Barcelona let - I har så meget kvalitet og et system der ikke fejler og jeg tror ikke AC Milan har kvaliteten til at dæmme op - jeg tror i vinder 4-0 god kamp til alle der elsker godt fodbold for det kan blive en hed affære i aften... på trod af min kærlighed til Real så vil jeg holde med Barca i aften for AC Milan er alt det jeg ikke syntes om Peace

Imponerende kaldt Opstemt

Må sige at Barcelona overraskede mig, selv om jeg er Barcelona-fan, havde jeg ikke selv troen på at vi gik videre.. heldigvis slog Barcelona den tvivl i jorden, og gik ind til kampen med vilje og kampgejst fra startfløjt til slut Smiley rigtig god kamp!
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2023: 14 Mar 2013, 02:32 »

Nu er kampen ligesom kommet lidt på afstand, men det er alligevel lidt svært at få armene ned. Det er sådan en kamp jeg kommer til at huske i mange, mange år, for den kommer i en sæson hvor spillet ikke just har været poleret eller flydende, og i en periode hvor resultaterne også er gået den forkerte vej. Alligevel går spillerne på banen og spiller det bedste fodbold jeg har set dem spille, siden 2010-2011 sæsonen. Det var en fornøjelse at overvære og det var første gang i denne sæson, at det lignede 'Guardiolas Barcelona' - og så alligevel ikke.

Spillet under Tito er nemlig stadig langt mere direkte, end det var under Pep. Man spiller med flere vertikale bolde. Forsøg fra distancen er stadig en sjælden race, men dog en race man støder på noget oftere nu, end man gjorde for 2 eller 3 år siden. Presspillet var dog præcis som i de gode gamle Guardiola-dage. Det var aggressivt, højt og frem for alt kollektivt, og deraf også velfungerende. 5 sekunders reglen var pludselig til at kende igen. De første 5 sekunder blev der presset højt og intensivt, og vandt man ikke bolden her, trak man sig tilbage og fik organiseret forsvaret.

Og apropos forsvaret, var det den bedste udgave af forsvaret der er set i hele sæsonen, hvilket måske siger mere om niveauet i løbet af sæsonen, end om niveauet i løbet af kampen mod Milan. Der bliver trods alt begået en kæmpefejl, som sagtens kunne have ændret kampens forløb fuldstændigt, hvis Niang da ellers lige havde haft fødderne ordentligt skruet på, og det virkede da også langt fra uigennemtrængeligt. Men det var alligevel ikke mange reelle chancer Milan kom frem til, hvilket selvfølgelig dels hænger sammen med det førnævnte presspil og dels hænger sammen med Milans overordnede taktik, som alt andet lige var meget defensiv.

Det var interessant at se hvordan Alves blev lagt længere frem på banen, og nærmest lå som wingback. Men han var ikke rigtigt wingback og han var ikke rigtigt højrekant. Han havde ikke rigtigt nogen rolle, udover at klistre til sidelinjen og finde plads højt på banen, med det ene formål at få en god bredde på spillet og få strukket Milans backkæde ud. Det burde jo umiddelbart betyde at El Shaarawy havde 5 tønder land at boltre sig på bagved Alves, men bolden kom sjældent helt op til El Shaarawy, på grund af det førnævnte presspil, og når El Shaarawy så endelig fik bolden, var det som regel for dybt i banen til at han kunne udnytte pladsen bagved Alves.

Idéen med at bruge Villa som angriber var særdeles veludført. Han skulle ikke tage de dybe løb og skulle i det hele taget ikke være nogen stor spilstation, nærmest tværtimod. Ved at lægge ham helt op på toppen, fik Mexès og Zapata pludselig en anden spiller end Messi at koncentrere sig om, og førstnævnte kunne ikke presse op på Messi efter behov, som han ellers gjorde i første kamp. Det betød at Messi fik meget, meget mere plads end han gjorde i det første opgør, og det var tydeligt ved den første scoring, hvor Mexès tøver med at skubbe op, fordi han også har fokus på Villa. Preben Elkjær havde travlt med at pege fingre af Mexès og Zapata, men det var i ligeså høj grad blot en veludført taktisk spidsfindighed af Barcelona, som det var en fejl af de to midterstoppere.

Busquets spillede en helt igennem exceptionel kamp, og var en nøglespiller i løbet af opgøret. Han brød den ene bold efter den anden, og som regel højt på banen. Ikke nødvendigvis ved selv at få fat i bolden, men simpelthen ved at fjerne enhver mulighed for en fremadrettet pasning, og da Milan som regel havde travlt, da de satsede hårdt på omstillingerne, endte det ofte med en upræcis fremadrettet aflevering, der herefter blev opsnappet af en af de tre Barcelona-forsvarsspillere. Dertil kommer hans ligeså exceptionelle boldfordeling. Mange af hans pasninger var vertikale og skar lige igennem Milans midtbanekæde, blandt andet ved 1-0 scoringen, hvor han spiller den første bold op på Messi. En perfekt kamp ser man nok aldrig, men med 5 direkte bolderobringer, 10 fejlafleveringer ud af de 116 forsøgte og blot ét enkelt boldtab herudover, var Busquets givetvis ikke så langt fra.

Derudover er Jordi Alba simpelthen fantastisk. Med en hurtighed som en anden Cristiano Ronaldo, boldbehandling fuldt ud på niveau med sine holdkammerater, et gang på gang overraskende godt defensivt arbejde og et løbepensum der får Dani Alves' ditto til at blegne, er han givetvis det bedste indkøb siden jeg ved ikke engang hvornår. En god venstreback er en sjælden vare i dag, spørg bare Milan, men en venstreback i absolut verdensklasse er endnu mere sjælden. Jeg er så glad for Alba og jo flere kampe han spiller, jo billigere synes han at have været for os.
« Seneste Redigering: 14 Mar 2013, 06:34 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2024: 14 Mar 2013, 07:38 »

Allerførst, virkelig fremragende indlæg. Perfekt! Det beskriver kampens taktiske forløb helt korrekt. Og ja, I var vanvittigt imponerende mod Milan. Noget af det bedste jeg har set længe. MEN, hvis vi nu antager Barcelona lægger samme taktik for dagen mod Real Madrid, hvad så? Med Alves stående langt oppe, og et anelse usikkert forsvar. Vil man ikke blive straffet af fx Ronaldo på venstrekanten? Jeg er ikke sikker, men det ville om ikke andet skabe jer flere 
problemer end mod Milan. Smiley


Flot indlæg FC Barcelona!
Logged

Neal Caffrey!

Sider: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010