home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  3 Brugere, 486 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Vuelta á España
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Vuelta á España  (Læst 51376 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #45: 28 Aug 2014, 18:26 »

Valverde? Slet ikke enig.

Hvem så? Kun Boonen, Cancellara, Evans og Contador kan i mine øjne true Valverde der, selvom det selvfølgelig også er sagt med et glimt i øjnene.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #46: 28 Aug 2014, 18:51 »

forhåbentlig får vi en spændende Vuelta a España klassementsmæssigt, fordi det var da i hvertfald en mangelvare under Tour de France!

Dybt uenig, hvor der var kamp om næsten alle placeringer undtagen 1. pladsen, sågar kamp om de andre trøjer Peace
Der var masser af kampe i løbet, at den guletrøjes kamp var ude, betød ikke så meget når de resterende kampe blev meget vildere end normalt!
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #47: 28 Aug 2014, 19:00 »

Jeg vil en milliard gange hellere have, at der er hård kamp om sejren, fremfor en hård kamp om podiet - især, når dem, der kæmper om podiet, normalt ville have problemer med at ramme top5 i et "normalt" felt.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #48: 28 Aug 2014, 19:04 »

Dybt uenig, hvor der var kamp om næsten alle placeringer undtagen 1. pladsen, sågar kamp om de andre trøjer Peace
Der var masser af kampe i løbet, at den guletrøjes kamp var ude, betød ikke så meget når de resterende kampe blev meget vildere end normalt!

Det var et fint Tour de France, fordi Majka viste et vanvittigt godt niveau i Contadors fravær. Der var spænding om to af trøjerne - den hvide og den prikkede. Den gule og den grønne sad Nibali og Sagan tungt på og det har i mine øjne altid været de mest spændende at følge under Tour de France. For mit vedkommende må pladserne efter førstepladsen gerne være lidt mindre intensive, så længe kampen er der om førstepladsen og den udeblev da i den grad i år. Men hver sin holdning, jeg mener det var en katastrofe, at både Froome og Contador udgik og det ødelagde meget af løbet. Som sagt før så var Majka der heldigvis.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #49: 28 Aug 2014, 19:49 »

Havde ikke regnet med, at Contador var så stærk. Ham og Froome så presset ud - mens Rodriguez og Quintana lignede to med overskud. Det var dog lige modsat. Tror ikke på Valverde i længden, og Rodriguez tror jeg heller ikke på. Froome er min favorit, mens Quintana nok bliver bedre. Holder selvfølgelig med Contador, som er en seriøs udfordrer nu.
Logged

Liverpool F.C

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #50: 28 Aug 2014, 22:09 »

Sebbe, du fik aldrig svaret mig. Jeg venter i spænding! Peace
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #51: 29 Aug 2014, 02:05 »

Hvem så? Kun Boonen, Cancellara, Evans og Contador kan i mine øjne true Valverde der, selvom det selvfølgelig også er sagt med et glimt i øjnene.

Havde ikke lige svaret dig, fordi jeg ikke var sikker på, at du mente det.
Lige for at få det på det helt på det rene, var det Valverde du mente da du skrev "årtiets rytter", eller hvem var det?
Jeg vil mene at den pris i stedet må tilfalde Contador, som har kørt på et latterligt højt niveau flere år og har holdt kadencen højt, imens hans rivaler har skiftet med tiden. Det tyder på, at han har holdt et godt niveau selvfølgelig, selvom han har været under niveau i perioder. Men det oplever fleste ryttere på et eller andet tidspunkt. Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #52: 29 Aug 2014, 14:23 »

Havde ikke lige svaret dig, fordi jeg ikke var sikker på, at du mente det.
Lige for at få det på det helt på det rene, var det Valverde du mente da du skrev "årtiets rytter", eller hvem var det?
Jeg vil mene at den pris i stedet må tilfalde Contador, som har kørt på et latterligt højt niveau flere år og har holdt kadencen højt, imens hans rivaler har skiftet med tiden. Det tyder på, at han har holdt et godt niveau selvfølgelig, selvom han har været under niveau i perioder. Men det oplever fleste ryttere på et eller andet tidspunkt. Smiley

Hej Dennis. Et input til morgendagens etape kunne være en snak om Valverde som hans generations bedste cykelrytter efter hans etapesejr i går.
Jeg ved, at det lyder lidt langt ude, men hvis man kigger på hans resultater over de seneste 10 år, finder man simpelthen ikke en, som har scoret så mange point og kørt så konstant, som han har.
Man kunne eventuelt snakke en Cancellara, Contador, Tom Boonen og måske endda Cadel Evans indover her.
Vi snakker altså om en mand, med ET VÆLD af etapesejre, massevis af lige ved og næsten i VM, fantastiske præstationer i Vueltaen igennem 10 år og en Tour de France forbandelse med en del top-10.
For ikke at glemme Ardernnerne, hvor han ÅR EFTER ÅR vinder eller slutter langt oppe i top-10.
Man kan selvfølgelig mene (hvilket jeg gør), at Cancellara og Contador er bedre ryttere set over et årti med de HELT store sejre og den frygtindgydende respekt og det omdømme, som de har. Men ingen af dem er så komplet, så konstant som Valverde.
Håber, at du læser det her og det ville betyde meget, hvis du og Rolf tog diskussionen op under etapen i morgen. Nyder jeg udsendelser, god vind.
25 minutes ago

Hej Andreas. Tak for input. Det er et rigtig relevant og godt emne, og vi har faktisk tænkt os at tale Valverde i dag. Hvor meget vi når det på transmissionen ved jeg endnu ikke - men ihvertfald på udsendelsen på PLAY efter etapen. Jeg er grundlæggende enig i at Valverde samlet set må være den bedste rytter i verden de seneste 10-12 år, målt på topplaceringer i forskellige typer store løb. Mvh Dennis

En casual Facebook discussion med Dennis her i dag.  Opstemt
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #53: 29 Aug 2014, 14:29 »

Problemet er bare at det er Rolf og Jørgen der har frostand på det af de 3 knoldesparkere crazy
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #54: 29 Aug 2014, 14:45 »

Hej Dennis. Et input til morgendagens etape kunne være en snak om Valverde som hans generations bedste cykelrytter efter hans etapesejr i går.
Jeg ved, at det lyder lidt langt ude, men hvis man kigger på hans resultater over de seneste 10 år, finder man simpelthen ikke en, som har scoret så mange point og kørt så konstant, som han har.
Man kunne eventuelt snakke en Cancellara, Contador, Tom Boonen og måske endda Cadel Evans indover her.
Vi snakker altså om en mand, med ET VÆLD af etapesejre, massevis af lige ved og næsten i VM, fantastiske præstationer i Vueltaen igennem 10 år og en Tour de France forbandelse med en del top-10.
For ikke at glemme Ardernnerne, hvor han ÅR EFTER ÅR vinder eller slutter langt oppe i top-10.
Man kan selvfølgelig mene (hvilket jeg gør), at Cancellara og Contador er bedre ryttere set over et årti med de HELT store sejre og den frygtindgydende respekt og det omdømme, som de har. Men ingen af dem er så komplet, så konstant som Valverde.
Håber, at du læser det her og det ville betyde meget, hvis du og Rolf tog diskussionen op under etapen i morgen. Nyder jeg udsendelser, god vind.
25 minutes ago

Hej Andreas. Tak for input. Det er et rigtig relevant og godt emne, og vi har faktisk tænkt os at tale Valverde i dag. Hvor meget vi når det på transmissionen ved jeg endnu ikke - men ihvertfald på udsendelsen på PLAY efter etapen. Jeg er grundlæggende enig i at Valverde samlet set må være den bedste rytter i verden de seneste 10-12 år, målt på topplaceringer i forskellige typer store løb. Mvh Dennis

En casual Facebook discussion med Dennis her i dag.  Opstemt

Jeg er ikke enig, men det er helt fair hvis du mener han er årtiets rytter. Det er heller ikke altid den mest komplette, der vinder. Bare se på Messi, mange vil mene at Ronaldo er mere komplet end Messi, på grund af hans fysik og højde. Alligevel var det Messi der blev kåret til verdens bedste fodboldspiller fire år i streg. Blot et eksempel fra fodboldens verden.
Valverde er helt sikkert en dygtig cykelrytter og en vanvittig god afslutter. Hans finish gør, at han tit vinder og det er jo trods alt kun sejrene der tæller. Hvis han ikke havde haft den finish var han nok i de fleste tilfælde endt med sorteper. Dertil må jeg indrømme, at de manglende resultater i Tour de France også taler for Contador og imod Valverde. Valverde har altid haft "favorit"-prædikatet klistret på sig op til Tour de France og yderst sjældent har han formået, at levere for alvor. Dermed ikke sagt, at han ikke har været uheldig nogle gange, fordi det har han. Seneste eksempel er vel sidste år på sidevindsetapen.
Men når han så endelig har haft chancen, som fx i år så har han ikke slået til og det er vel bare ikke godt nok, eller hvad?
Hvis Valverde skulle have vundet Tour de France skulle det have været i år, men det var tydeligt for enhver at han ikke kunne.
Jeg vil i stedet kalde ham en af de bedste klassikerryttere de seneste år, men at han skulle være årtiets rytter det mener jeg nu alligevel ikke.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #55: 29 Aug 2014, 17:09 »

Klassikerne er der jo skrevet Boonen og Cancellara udover, glem ham der.
Men hører hele denne diskussion ikke til i "cykel-tråden"?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #56: 29 Aug 2014, 17:18 »

Klassikerne er der jo skrevet Boonen og Cancellara udover, glem ham der.
Men hører hele denne diskussion ikke til i "cykel-tråden"?

Is that so?  Smiley
Du burde lige tage et kig herinde: http://en.wikipedia.org/wiki/Alejandro_Valverde#Classics_results
Han har kørt top3 i alle Amstel, Fleche-Wallone, Liege og San Sebastian. Tre af dem har han faktisk ikke en gang, men to gange.
Der står ligeså meget Valverde ud for klassikerne, som der står Cancellara, Boonen og hvad de ellers hedder.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #57: 29 Aug 2014, 19:34 »

 

Det er selvfølgelig også sagt lidt provkerende, sebbe, så forstår godt hvorfor, at du ikke troede, at jeg mente. Derfor mener jeg stadig, at der er en hvis sandhed i det, når man kigger nedover hans palmarés. Mht. til dagens etape så var det flot at De Marchi kunne gære det færdigt. Var ret overbevist om, at han stadig havde vundet hvis Hesjedal ikke havde styrtet. Imorgen er en af de klassiske midtslette etaper i Spanien, hvilket plejer at være kedeligere Polen Rundt. Dagen efter er der dog mål opad, men stigningen er ikke specielt hård og jeg forventer ikke store forskelle (8,5 km, 6,6%) Movistar vil helt sikkert prøve at spille Quintana eller Valverde ud op imod mål. De store ændringerne i klassementet forventer jeg at se efter hviledagen (etapen efter Valdelinares). Froome vil sikkert tage en del tid på folk som Rodriguez, Chavez, Martin og den slags. Valverde, Contador og Quintana skulle være i stand til at forsvare sig nogenlunde, da enkeltstarten slet ikke er flad.
« Seneste Redigering: 29 Aug 2014, 19:54 af -KNM- » Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #58: 29 Aug 2014, 19:58 »

Har du det fedt med at sprede lort udover hele tråden, Spardle?

Det er ret vildt, sådan som de bare afløser hinanden her i cykeltrådene.

Imorgen er en af de klassiske midtslette etaper i Spanien, hvilket plejer at være kedeligere Polen Rundt.

Løbets hjemmeside snakker om vind-chance, så mon ikke TV2 får lidt af tiden til at gå med at snakke om den vind, der kan KOMME LIGE OM LIDT?!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #59: 29 Aug 2014, 20:56 »

Is that so?  Smiley
Du burde lige tage et kig herinde: http://en.wikipedia.org/wiki/Alejandro_Valverde#Classics_results
Han har kørt top3 i alle Amstel, Fleche-Wallone, Liege og San Sebastian. Tre af dem har han faktisk ikke en gang, men to gange.
Der står ligeså meget Valverde ud for klassikerne, som der står Cancellara, Boonen og hvad de ellers hedder.

Sådan sebbe! Nævn nogle top3 placeringer og alle er glade, giv os nogle sejre og vi er endnu gladere!
I andre ord "You're nothing before you've won".
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010