home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 261 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Vuelta á España
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Vuelta á España  (Læst 51272 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Vuelta á España
« : 19 Aug 2014, 12:09 »

Nu hvor snart en måned af forskelligt nonsens er ved at være overstået (Udover Vuelta á Burgos og San Sebastian, naturligvis), er det ved at være tid til noget ordentligt cykelløb igen. Jeg gider ikke at gå yderligere i dybden med ruten, men det er en meget klassisk Vuelta med få sprinteretape og mange afslutninger opad.

Hvis man kigger på deltagerlisten, er det et løb, som kan sammenlignes med Tour de France rent stjernemæssigt: Froome, Quintana, Valverde, Rodriguez, Contador, Betancur, Urán, Aru, Evans, Kelderman, Horner, Pinot osv. Det er i hvert fald sjældent set, at et så stærkt felt stiller op i Vueltaen, hvilket selvfølgelig gør, at jeg har store forventninger til løbet ligesom alle andre. Der er naturligvis folk, som vil falde igennem sidst på sæsonen, da de enten ikke har trænet nok, har været skadet og er ved at komme tilbage eller simpelthen er ved at være færdig.

1. Quintana
2. Rodriguez
3. Froome
4. Valverde
5. Horner
6. Esteban Chavez
7. Landa
8. Martin
9. Kelderman
10. Urán
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #1: 19 Aug 2014, 13:14 »

Det er på mandag det starter ikke?
Derudover, så er dette, det fedeste løb af de store etapeløb, imo. Alle de etaper opad er virkelig noget der rykker!
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #2: 19 Aug 2014, 14:09 »

Det er på mandag det starter ikke?
Derudover, så er dette, det fedeste løb af de store etapeløb, imo. Alle de etaper opad er virkelig noget der rykker!
Det starter lørdag.

Håber at Froome vinder samlet.
« Seneste Redigering: 19 Aug 2014, 14:11 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #3: 19 Aug 2014, 15:18 »

Dejligt med en Thybo i feltet i år, fandme stærkt af Riis at tage Valgren med.
Så kan vi da for alvor se ham med og mod de bedste ryttere i verden, godt nok er bakker hans stærkeste side, men lad os nu se hvad han kan i bjerge, før vi dømmer ham.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #4: 19 Aug 2014, 18:30 »

Det er på mandag det starter ikke?
Derudover, så er dette, det fedeste løb af de store etapeløb, imo. Alle de etaper opad er virkelig noget der rykker!

Jeg har det lidt omvendt - i 2011 og 2012 især var der ikke variation i afslutningerne. En helt flad etape og så en stigning til sidst. Og så var det de samme ryttere, der kæmpede hver dag. Her er de to andre løb bedre til at lave ruter, hvor der potentielt kan ske noget før målstigningen (at det så kun sker få gange er noget andet)
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #5: 19 Aug 2014, 20:26 »

Jeg har det lidt omvendt - i 2011 og 2012 især var der ikke variation i afslutningerne. En helt flad etape og så en stigning til sidst. Og så var det de samme ryttere, der kæmpede hver dag. Her er de to andre løb bedre til at lave ruter, hvor der potentielt kan ske noget før målstigningen (at det så kun sker få gange er noget andet)

Jeg ved ikke, om jeg misforstår, men Vueltaen 2012 står stadig tilbage som noget af det absolut bedste cykelløb, som jeg har set.
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #6: 19 Aug 2014, 20:43 »

Jeg ved ikke, om jeg misforstår, men Vueltaen 2012 står stadig tilbage som noget af det absolut bedste cykelløb, som jeg har set.

Der var nogle gode etaper - men på mange andre etaper var jo det jo de samme tre ryttere fremme igen og igen.

http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_16_Valgrande_pajares_Cuitu_negru
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113382
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113364
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_8_Andorra_Collada_De_La_Gallina
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_6_Jaca
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113270

Havde Contador ikke vendt det hele på hovedet på Fuente Dé-etapen, så havde løbet imo ikke været noget særligt. Det gjorde han så, og det ændrer en hel del af indtrykket - i hvert fald for mig.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #7: 19 Aug 2014, 20:49 »

Der var nogle gode etaper - men på mange andre etaper var jo det jo de samme tre ryttere fremme igen og igen.

http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_16_Valgrande_pajares_Cuitu_negru
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113382
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113364
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_8_Andorra_Collada_De_La_Gallina
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2012_Stage_6_Jaca
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=113270

Havde Contador ikke vendt det hele på hovedet på Fuente Dé-etapen, så havde løbet imo ikke været noget særligt. Det gjorde han så, og det ændrer en hel del af indtrykket - i hvert fald for mig.

Jeg vil så også langt hellere se 3 af de bedste ryttere i verden køre op imod hinanden på halvdelen af etaperne i stedet for noget alá 2011 eller 2013. Især 2011 hvor folk var meget jævnbyrdige synes jeg, var utroligt kedeligt. Mener at der var 5-6 minutter fra 1-10. Kedeligt. Men indtrykket af et løb handler vel også om, om man kan lide de pågældende hovedpersoner
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #8: 19 Aug 2014, 20:50 »

Jeg ved ikke, om jeg misforstår, men Vueltaen 2012 står stadig tilbage som noget af det absolut bedste cykelløb, som jeg har set.

Helt enig omkring 2012 men reelt var der også et godt løb i 2011 - årsagen til at jeg tidligere har oplevet vueltaen som uinteressant er at tv dækningen ofte har været ringe, har dog hørt fra en af mine kollegaer at arrangørerne fra Tour De France har overtaget afviklingen af løbet enten i år eller fra 2015... nogen der kan bekræfte det ?

Vuelta vil være mere åben i år, flere af e faldne i TdF har måske en rolle at spille som er mere end det de giver udtryk for - personligt tror jeg ikke Contador kommer til at spille med i den samlede stilling men om det ikke giver en etape sejr eller 2 vil jeg sgu ikke udelukke.

Jeg glæder mig over at vi ser Chris Anker og Valgren med i løbet også ser jeg frem til et meget åben løb hvor der ikke bare er en eller 2 der kører om sejren

Logged

YNWA

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #9: 19 Aug 2014, 20:51 »

Jeg ved ikke, om jeg misforstår, men Vueltaen 2012 står stadig tilbage som noget af det absolut bedste cykelløb, som jeg har set.

Du har helt ret. Alle løb med Contador som vinder er fantastiske. :-)
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #10: 19 Aug 2014, 20:57 »

Jeg vil så også langt hellere se 3 af de bedste ryttere i verden køre op imod hinanden på halvdelen af etaperne i stedet for noget alá 2011 eller 2013. Især 2011 hvor folk var meget jævnbyrdige synes jeg, var utroligt kedeligt. Mener at der var 5-6 minutter fra 1-10. Kedeligt. Men indtrykket af et løb handler vel også om, om man kan lide de pågældende hovedpersoner

Jeg kan lide både Contador, Valverde og Rodriguez, så det er nu ikke noget problem for mig. Der var bare ingen variation overhovedet på etaperne, og det tiltaler mig slet ikke. Det var samme etape dag efter dag, ingen overraskelser - før Contador tog fat i løbet og vendte det på hovedet (og etapen i sig selv står som en af de bedste, jeg har fulgt, og var med til at løfte løbet). Så kunne jeg langt bedre lide etaperne i Giro d'Italia 2010, hvor der var ren indianerstemning gennem løbet.

For mig står Giro d'Italia 2010 og Tour de France 2011 (og jeg er hverken Schleck- eller Evans-fan) over Vuelta 2012.

Helt enig omkring 2012 men reelt var der også et godt løb i 2011 - årsagen til at jeg tidligere har oplevet vueltaen som uinteressant er at tv dækningen ofte har været ringe, har dog hørt fra en af mine kollegaer at arrangørerne fra Tour De France har overtaget afviklingen af løbet enten i år eller fra 2015... nogen der kan bekræfte det ?

ASO har længe ejet 49 % af løbet, men i år har de så overtaget 100 %.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #11: 19 Aug 2014, 21:04 »

Jeg så mere eller mindre ikke noget af Giro d' Italia 2010, da jeg var på efterskole, så det kan jeg ikke udtale mig om! Sjovt at du nævner Tour de France 2011; synes også det var et rigtigt, rigtigt godt løb hvis ikke det var fordi, at de kørte som en flok pussies i Pyrenæerne på Luz Ardiden og Plateau de Beille. Jeg synes stadig det var godt, men har svært ved at gøre det til det bedste, jeg har set..  på trods af en vanvittigt god sidste uge. Derudover var det også super træls at se en del favoritter styrte (jeg har ikke eksakte tal, men som jeg husker det var det vidst ret vanvittigt, på trods af det vel ikke var top favoritterne). Nu vi er ved Tour de France, er den eneste edition der for alvor har skuffet mig været 2012. Det var horribelt. 2010 var intet specielt (kunne det have været, hvis Schleck-Contador udfordrede hinanden lidt mere), men fint. Af en eller anden grund står 2013 tilbage som det bedste Tour de France for mig på trods af, at der aldrig var tvivl om, hvem der vandt.

Mht. til danskerne ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes. Chris Anker har vitterligt ikke vist noget i et par år, men det er vel fint, hvis han kan få lidt oprejsning. Det burde han være i stand til, ellers tror jeg helt sikkert, at han er fortid på holdet. Hvis han ikke er blandt de 20-40 bedste i sådant et løb opad er han mere eller mindre ubrugelig, da han ikke bidrager med andet. Det er da fremragende at se Valggren også, uden tvivl et godt talent. Jeg hader sådant set bare, at Tv2 skal bruge så langt tid på danskere, som reelt er helt ligegyldige for løbet.
« Seneste Redigering: 19 Aug 2014, 21:09 af SC30 » Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #12: 19 Aug 2014, 21:44 »

Chris Anker er jo fantastisk at have med i løbet som dansker, ingen af rytterne (vi hører meget af), har talegaver der matcher Chris Ankers. Det er et ekstra aktiv til løbet, og som sådan er det godt hvis de enkelte lande kan have nationale ryttere, med sådanne talegaver, da det ville kunne få flere ikke/næsten ikke cykelinteresserede til at se om ikke andet studiet, hvilket vil betyde Tv-stationerne vil få flere penge, og i sidste ende gavne sporten.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #13: 19 Aug 2014, 21:50 »

Chris Anker er jo fantastisk at have med i løbet som dansker, ingen af rytterne (vi hører meget af), har talegaver der matcher Chris Ankers. Det er et ekstra aktiv til løbet, og som sådan er det godt hvis de enkelte lande kan have nationale ryttere, med sådanne talegaver, da det ville kunne få flere ikke/næsten ikke cykelinteresserede til at se om ikke andet studiet, hvilket vil betyde Tv-stationerne vil få flere penge, og i sidste ende gavne sporten.

Chris Anker er fantastisk at have med FOR NOGLE, deriblandt helt sikkert størstedelen af seerne i Danmark, hvilket selvfølgelig gavner Tv2. Ingen tvivl om det. Min pointe er bare, at jeg synes, der er kvalmende meget fokus på ryttere fra Danmark under de store tours, hvilket jeg slet ikke synes, er interessant. Find en mand der kan snakke flydende spansk og få relevante interviews med de største ryttere i feltet fra Spanien og Columbia, hvor over halvdelen af alle favoritterne kan tilskrives at komme fra: Rodriguez, Contador, Valverde, Landa, Zubeldia, Moreno, Quintana, Urán, Betancur, Chavez, Arredondo og Anacona. Bare for at nævne nogle.

Der er sikkert ikke så mange, som er enige med mig her. Jeg er simpelthen bare ikke interesseret i at få et interview med en rytter, udelukkende fordi han er dansk, selvom det naturligvis er lettere for TV2 og de fleste casual cykel fans i danmark godt kan lide det
« Seneste Redigering: 19 Aug 2014, 21:54 af SC30 » Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #14: 19 Aug 2014, 21:53 »



Mht. til danskerne ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes. Chris Anker har vitterligt ikke vist noget i et par år, men det er vel fint, hvis han kan få lidt oprejsning. Det burde han være i stand til, ellers tror jeg helt sikkert, at han er fortid på holdet. Hvis han ikke er blandt de 20-40 bedste i sådant et løb opad er han mere eller mindre ubrugelig, da han ikke bidrager med andet. Det er da fremragende at se Valggren også, uden tvivl et godt talent. Jeg hader sådant set bare, at Tv2 skal bruge så langt tid på danskere, som reelt er helt ligegyldige for løbet.


Chris Anker tror jeg stadig kan vinde en etape i de fleste løb, måske skal han til at revurdere hans mål og måske ville han kunne få et løft ved at skifte hold - vi har jo set hvor god Lars Bak blev da han skiftede.

TV2 skal naturligvis holde fokus på de danskere der er med, men istedet for altid at skulle tale om deres mulighed for at vinde så kunne de passende vurdere dem efter den rolle de har på holdet - jeg har selv stor respekt for de ryttere som udelukkende er med for en ting.. nemlig hjælper rollen.

Desuden trænger vi til at der bliver sat mere fokus på de andre hold og deres "filosofi" og forskelligheder især nu hvor Tinkoff Saxo ikke er et dansk hold.

Under TdF kunne jeg godt tænke mig at der var mere fokus på cykling og dens betydning i Frankrig og hvad det er der har lykkes i Fransk cykel sport i de sidste 5-6 år.
Logged

YNWA

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010