home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 340 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  God første sæson afløses af dårlig 2.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: God første sæson afløses af dårlig 2.  (Læst 3969 gange)
HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
God første sæson afløses af dårlig 2.
« : 06 Aug 2014, 20:40 »

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål.

Nu har jeg for 3 klub i træk, oplevet at jeg overtager dem (hh. Sochaux, Napoli & Arsenal). Fælles for alle steder, har det været at jeg i første sæson med et på papiret dårligere hold end hvad jeg har haft til rådighed, har leveret bedre end medieforventningern e - hvor det i 2. sæson er lige modsat.

I Arsenal som jeg er nu - har jeg købt ind til samme taktik som i første sæson virkede - så der burde ikke være fald i præstationerne på grund af dette.

Kan nogen forklare en mulig årsag til den markante nedgang? (Sluttede 3'er i min første sæson, med et hold der var forventet at slutte som nummer 7 og nu ligger jeg nummer 16, med et hold der forventes at slutte som nummer 5..)
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #1: 06 Aug 2014, 23:28 »

De andre lærer at lure dig, hvis du ikke laver nogle ændringer OVERHOVEDET, derfor man hele tiden skal finpudse og lave små ændringer hist og pist Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #2: 07 Aug 2014, 00:22 »

Præcis. Hvis du slet ikke laver om på positionerne eller taktikken, så ved de andre hvordan du spiller og hvordan de skal stoppe dig. Hvis du fx. spiller med kontra-angreb, og bliver ved med det, vil modstanderne til sidst vide at de ikke skal smide mange mand med frem på deres angreb.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #3: 07 Aug 2014, 01:31 »

Men er det også rigtigt? - har læst det flere gange, men jeg har aldrig selv ændret det store. Når min taktik virker, så bruger jeg den og kan sagtens bruge den samme taktik 10 sæsoner i træk og vinde ligaen 10 sæsoner i træk?
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Gungner
Gæst
 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #4: 07 Aug 2014, 03:02 »

Så må du næsten spille i en liga med virkelig ringe modstand Wink
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #5: 07 Aug 2014, 03:50 »

Sandt. I den spanske liga, spillede jeg med Real Madrid. Der er modstanden ikke så stor. Men det samme har været gældende med Schalke, Liverpool og Fc Midtjylland. Og har gjort det i alle de år jeg har spillet football manager. fundet en taktik der virker og så handlet ind efter den.  For mig har det altid virket! Smiley
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #6: 07 Aug 2014, 06:00 »

+1 Sirstaal.
Logged


HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #7: 07 Aug 2014, 10:30 »

Så der kommer forskellige reaktioner.

For mig virker det mærkeligt - jeg har 3 forskellige taktikker jeg skifter lidt imellem, så der ER jo ændringer. Desuden, så giver det jo ikke mening - for så kan man jo aldrig købe ind til en taktik og dermed skabe et kontinuerligt arbejde gennem en årrække?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #8: 07 Aug 2014, 11:39 »

Jeg arbejder som Sirstaal også med 1 maks 2 taktikker og de kan holde 10+ sæsoner, og jeg spiller med klubber som kommer fra de laveste divisioner og rykker op - Strasbourg, Chemnitzer, Boavista, Colchester og B93 - har ingen problemer med at fastholde et stabilt niveau og en gang på toppen for evigt på toppen
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #9: 07 Aug 2014, 12:08 »

Jeg spiller for det meste i PrL, hvor jeg synes at modstanden man møder gør at en taktik ikke er nok. Har en taktik til når jeg spiller offensivt mod de mindre hold, og så en noget mere disciplineret taktik når jeg møder de større modstandere. Har ikke rigtigt haft held med plug 'n' play taktikkerne i fm i denne omgang. Køber dog hovedsageligt ind til den jeg bruger mest, som er en hjemmebrygget 4-5-1 taktik.

Oplever udsving fra tid til anden, men hvis jeg starter dårligt i en sæson, så plejer jeg at hente en hel del i foråret.
I den sæson jeg netop har startet lægger jeg ud med kampe imod City, Utd og 'Pool, hvilket gør at jeg ikke forventer det store af min sæsonstart...
Logged

LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #10: 07 Aug 2014, 12:19 »

Når nogen af jer har så stor succes med det med en taktik, findes der så en plug & play taktik til Brøndby, som sparker røv Wink Er kommet dertil jeg bare er til plug & play i øjeblikket, men det fungere ikke rigtigt Smiley
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #11: 07 Aug 2014, 13:21 »

Jeg arbejder som Sirstaal også med 1 maks 2 taktikker og de kan holde 10+ sæsoner, og jeg spiller med klubber som kommer fra de laveste divisioner og rykker op - Strasbourg, Chemnitzer, Boavista, Colchester og B93 - har ingen problemer med at fastholde et stabilt niveau og en gang på toppen for evigt på toppen

Hver gang du rykker op, har dine nye modstanderer ikke rigtigt kendskab til dig, og om du ALTID gør én ting. Derfor kan en taktik forny sig selv ved at man rykker op Peace


Men jeg ændrer selv instrukser fra hold til hold, og bytter lidt rundt på spillernes roller, alt efter hvem der spiller.
Det er som sådan ikke så tit fordi jeg fra kamp til kamp, ændrer formation. Men bare rollerne og instrukserne, for at udnytte mine stærke sider, og deres svage Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #12: 07 Aug 2014, 15:42 »

Hver gang du rykker op, har dine nye modstanderer ikke rigtigt kendskab til dig, og om du ALTID gør én ting. Derfor kan en taktik forny sig selv ved at man rykker op Peace


Men jeg ændrer selv instrukser fra hold til hold, og bytter lidt rundt på spillernes roller, alt efter hvem der spiller.
Det er som sådan ikke så tit fordi jeg fra kamp til kamp, ændrer formation. Men bare rollerne og instrukserne, for at udnytte mine stærke sider, og deres svage Peace

Jeg kunne sikkert også godt gøre min taktik endnu bedre. Score flere mål, lukke færre mål ind.
Men set over de sidste 5 sæsoner hvor jeg har haft en målscore i ligaen på: +87, +89, +95, +100, +75, så er jeg egentlig meget godt tilfreds.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #13: 07 Aug 2014, 16:04 »

Har en taktik og har ikke rettet i den i 3 sæsoner i træk og har vundet pl alle tre år
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: God første sæson afløses af dårlig 2.
« Svar #14: 07 Aug 2014, 16:23 »

Der er delte meninger. Faktum må være at jeg ikke har succes med den samme - selvom første sæson var en succes..

Jeg prøver at ændre hist og her og ser om det ændrer noget.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010