home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 481 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2014
| | | |-+  VM 2014 - Generel snak
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: VM 2014 - Generel snak  (Læst 44603 gange)
Barfoed91
Gæst
 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #75: 14 Jul 2014, 02:20 »

Du er jo tydeligvis helt sat. Læser du selv det du skriver, inden du smider det ud?

Robben har båret Holland frem, og måske været den spiller, der på kontinuerligt niveau har præsteret bedst set over hele turneringen. Han har haft en fantastisk turnering, og uden ham var Holland ikke nået specielt langt. Han har været den vigtigste spiller for sit hold set over turneringen, og burde måske have vundet prisen som bedste spiller, måske kun overgået af James Rodriguez.

Hvis du kun ser en mand, der ruller rundt på jorden lukker du vel øjnene i 88 minutter af de kampe Holland spiller. Han er en fantastisk individualist, og en af verdens bedste fodboldspillere i øjeblikket, hvilket hans turnering også bevidner om. Jeg bliver aldrig selv den største fan af ham, og væmmes også ved de øjeblikke hvor han smider sig, men han kompenserer heldigvis for det med sine fantastiske fodboldevner.

+1!
Og 2 mål mod Spanien? Så har man sgu ikke "bare rullet rundt".
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #76: 14 Jul 2014, 02:27 »

Hvis du kun ser en mand, der ruller rundt på jorden lukker du vel øjnene i 88 minutter af de kampe Holland spiller. Han er en fantastisk individualist, og en af verdens bedste fodboldspillere i øjeblikket, hvilket hans turnering også bevidner om. Jeg bliver aldrig selv den største fan af ham, og væmmes også ved de øjeblikke hvor han smider sig, men han kompenserer heldigvis for det med sine fantastiske fodboldevner.

Han har squ rullet rundt i mere end 2 minutter i de fleste kampe han har spillet. Hans evner er ikke så vanvittige, han har nogle dygtige medspillere rundt om sig, der hjælper med at få hans niveau til at se bedre ud.
Men jo hvis man kan lide usportslige spillere er det Robben man skal gå med, nu plejer FIFA også at plaprer op om man skal være en fairspillende sportsmand. Hvor Robben langt fra kan følge med, men hvor Messi er genial, Messi fortsætter så længe han kan, kaster sig ikke bare ned fordi han bliver pustet på.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Svartovich
Gæst
 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #77: 14 Jul 2014, 02:49 »

Han har squ rullet rundt i mere end 2 minutter i de fleste kampe han har spillet. Hans evner er ikke så vanvittige, han har nogle dygtige medspillere rundt om sig, der hjælper med at få hans niveau til at se bedre ud.
Men jo hvis man kan lide usportslige spillere er det Robben man skal gå med, nu plejer FIFA også at plaprer op om man skal være en fairspillende sportsmand. Hvor Robben langt fra kan følge med, men hvor Messi er genial, Messi fortsætter så længe han kan, kaster sig ikke bare ned fordi han bliver pustet på.
Hvis du ikke mener Robben, er en fuldkommen fantastisk fodboldspiller, og har præsteret utrolig flot ved dette VM, er der noget helt galt. Han har i mine øjne helt klart gjort det bedre end Messi. Det er ham og James Rodriguez der burde konkurrere om prisen.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #78: 14 Jul 2014, 02:53 »

Vi er enige om at James burde have vundet prisen, han er suverænt den spiller der er klaret sig bedst under dette VM.
Nu kender vi FIFA og grundet Robbens usportslige måder at få frispark på, så kommer han aldrig til at vinde sådan en pris under FIFA, men jo det virker billigt at Messi har fået den, og det har jeg heller ikke sagt på noget tidspunkt det ikke er.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #79: 14 Jul 2014, 05:01 »

Du er jo tydeligvis helt sat. Læser du selv det du skriver, inden du smider det ud?

Robben har båret Holland frem, og måske været den spiller, der på kontinuerligt niveau har præsteret bedst set over hele turneringen. Han har haft en fantastisk turnering, og uden ham var Holland ikke nået specielt langt. Han har været den vigtigste spiller for sit hold set over turneringen, og burde måske have vundet prisen som bedste spiller, måske kun overgået af James Rodriguez.

Hvis du kun ser en mand, der ruller rundt på jorden lukker du vel øjnene i 88 minutter af de kampe Holland spiller. Han er en fantastisk individualist, og en af verdens bedste fodboldspillere i øjeblikket, hvilket hans turnering også bevidner om. Jeg bliver aldrig selv den største fan af ham, og væmmes også ved de øjeblikke hvor han smider sig, men han kompenserer heldigvis for det med sine fantastiske fodboldevner.

Men hør nu lige her, hvis snakker om at bære sit hold frem, så er Messi vel et mindst ligeså godt bud på turneringens vigtigste spiller som Robben er det? Et hurtigt blik vil vise at Messi har været direkte involveret, enten som målscorer eller i oplæggerens rolle, i 63% af Argentinas scoringer. Til sammenligning har Robben været direkte involveret i 27% af Hollands scoringer.

Nu kan vi ret hurtigt blive enige om at det ikke fortæller hele historien, men det giver sådan set en meget fin indikering af, hvor alene Messi har været på det argentinske landshold. For Agüero, Higuaín og Palacio har ikke været to potter pis værd. Omvendt har Robin van Persie været skarp. Ser vi på træfsikkerhed kan vi nemlig se at Higuaín, Agüero og Palacio til sammen har scoret ét sølle mål på 29 afslutninger. Altså en træfsikkerhed på uacceptable 3%. Hvis vi så lige smider Di María oveni regnestykket, har de scoret 2 mål på 53 afslutninger. En træfsikkerhed på 4%.

Messi har scoret 4 mål på 23 afslutninger, hvilket giver ham en træfsikkerhed på 17%. Det er et procentpoint bedre end Robben, der ligger med 3 mål på 19 afslutninger. Han har til gengæld haft van Persie ved sin side, der har scoret på 4 mål på 16 afslutninger, altså med en træfsikkerhed på hele 25%. Depay har suppleret ved at score 2 mål på 6 afslutninger.

Sammenlagt har Depay og van Persie altså kun scoret to mål færre end hele det argentinske landshold, ene og alene fordi Di María, Higuaín, Agüero og Palacio ikke ville kunne smide en bold i havet om så de stod på et skib. Så fornærmende uskarpe har de fire spillere rent faktisk været, og det har kostet ufatteligt dyrt for Argentina, da det har efterladt Messi med umenneskeligt meget ansvar. Mere ansvar end nogen anden har haft ved denne slutrunde, hvilket især viser sig nu, hvor de ikke har vundet og kritikken hagler ned over en mand, der har spillet rigtig, rigtig godt og båret et hold på sine skuldre helt frem til finalen. Jeg kan uden nogen som helst form for tvivl, grave mange flere eksempler frem, der viser at Messi har båret Argentina i mindst ligeså høj grad som Robben har båret Holland.

Og så lige en opsang her på falderebet: At kalde det for 'skandaløst' og 'en joke' at Messi vinder denne pris, er simpelthen noget af det mest latterlige jeg længe har læst. Det er simpelthen så idiotisk dumt at påstå. Som tidligere nævnt i chatten, kan vi hurtigt blive enige om at man kan argumentere for at give prisen til James eller Müller, men at sidde og påstå at det en skandale og en joke er simpelthen bare latterligt. Intet mindre.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #80: 14 Jul 2014, 05:07 »

I øvrigt vil jeg lige beklage på forhånd, hvis der kommer til at gå et døgns tid, før end jeg skriver igen herinde. For det kommer der til at gå. Jeg sidder lige i USA.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

KentBrylle
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #81: 14 Jul 2014, 11:34 »

Ja bravo.. Messi kunne score mod Nigeria, Bosnien og Iran plus en assist mod meeeeeget farlige Schweiz.. Hold da op hvor har han været god.. Når først de har mødt gode hold, har han jo været usynlig. Kvartfinalen mod Belgien så man ikke meget til Messi, og mod Holland og Tyskland har han været meldt savnet. De eneste spor har været hans maveindhold, der efterhånden er spredt ud over samtlige stadions i Brasilien.

Det er idiotisk dumt at påstå, at Messi har fortjent denne pris og det er både skandaløst og en joke, at dette sker.
Logged

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #82: 14 Jul 2014, 11:59 »

Hvis jeg var FIFA, havde jeg givet prisen til enten Neuer eller Kroos. Fantastiske spillere og fantastisk slutrende af dem. Jeg er ikke fan af, at man giver prisen til en tabende spiller, som så ovenikøbet ikke har spillet specielt godt i de sidste par kampe. Jeg er med på, at han ikke har haft så meget hjælp, men sådan er det.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #83: 14 Jul 2014, 12:36 »

Så I overhovedet finalen?
Hvor mange gange tabte Messi bolden? Det var ihf. ikke mere end 2.

Han skød forbi et par gange, men INGEN i verden kan holde på en bold ligeså godt som Messi kan. Tallene taler for sig selv, så alle der kalder Messi for en enmandshær for det Argentinske landshold har ret. Eller det har de ihf. når Tevez ikke er udtaget, er stadig I tvivl om hvem der kostede VM finalen, men mon ikke Sabella sidder med en dårlig smag i munden over sin manglende Tevez.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #84: 14 Jul 2014, 12:47 »

Og Sabella ville ikke have Tevez med, der havde scoret basser på stribe i italien.

Tevez meldte allerede fra i foråret, da han hellere ville til Disneyland med familien end til VM.

Omkring kåringen til den bedste spiller, så burde den havde været gået til James, Robben eller Romero.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #85: 14 Jul 2014, 13:33 »

Ja bravo.. Messi kunne score mod Nigeria, Bosnien og Iran plus en assist mod meeeeeget farlige Schweiz.. Hold da op hvor har han været god.. Når først de har mødt gode hold, har han jo været usynlig. Kvartfinalen mod Belgien så man ikke meget til Messi, og mod Holland og Tyskland har han været meldt savnet. De eneste spor har været hans maveindhold, der efterhånden er spredt ud over samtlige stadions i Brasilien.

Det er idiotisk dumt at påstå, at Messi har fortjent denne pris og det er både skandaløst og en joke, at dette sker.

Niveauet herinde begynder så småt at gå mig på nerverne ...
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #86: 14 Jul 2014, 13:35 »

Niveauet herinde begynder så småt at gå mig på nerverne ...

Uanset hvad var Messi på ingen måde den spiller der var bedst ved dette VM - han var måske bedst for sit hold men ikke den bedste spiller på banen som jo er det prisen gives for.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #87: 14 Jul 2014, 13:37 »

Uanset hvad var Messi på ingen måde den spiller der var bedst ved dette VM - han var måske bedst for sit hold men ikke den bedste spiller på banen som jo er det prisen gives for.

At kunne bærer en offensiv alene til finalen, er da lidt af en præstation.
Men jo deres defensive spil har da hjulpet ham en del, især Romero der har stået godt.

Generelt har det også været et tema under dette VM, målmands præstationerne har været helt vanvittige.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #88: 14 Jul 2014, 13:37 »

Uanset hvad var Messi på ingen måde den spiller der var bedst ved dette VM - han var måske bedst for sit hold men ikke den bedste spiller på banen som jo er det prisen gives for.

Tidligere i tråden.

Som tidligere nævnt i chatten, kan vi hurtigt blive enige om at man kan argumentere for at give prisen til James eller Müller, men at sidde og påstå at det en skandale og en joke er simpelthen bare latterligt. Intet mindre.

Spardle, ret dog din signatur, knægt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #89: 14 Jul 2014, 13:42 »

Spardle, ret dog din signatur, knægt.

Der er vel en grund til vi har fået X antal tegn vi må bruge i en signatur? Men det er et forkerte forum du tager den op.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010