home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1107 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en præst
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en præst  (Læst 30763 gange)
Skovlyst
Landsholdsspiller

Sv: Spørg en præst
« Svar #45: 09 Sep 2014, 20:45 »

Han virker heller ikke særlig intelligent. Men han er vist 28 år.
Tror han er udviklingshæmmet, og så skal man passe på, at man ike bare rager fuldstændig.

Respekt at mortenskoubo2 har mod på livet.

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

mortenskoubo2
Lilleputspiller
*

« Svar #46: 09 Sep 2014, 20:46 »

Jamen hvad gavner de samfundet, hvor tjener de pengene? Man betaler kirkeskat, det er jeg klar over. Men come on. Hvad er der overhovedet i at være præst? For mange mange, mange år siden snød præsterne folk til at betale dem, så de troede de kom i himlen. Er det ikke det samme i dag? (Dette er ikke, selvom det nok lyder sådan, et negativt oplæg. Jeg er blot meget forvirret over, hvad præstens gavn for samfundet og dets borgere overhovedet er.)

Morten Skoubo! Du er min nabo! Du har pæne sko! og du er skide gooo'! Shå lå lå lå lå

Gungner
Gæst

« Svar #47: 09 Sep 2014, 20:52 »

Jeg prædiker for dem der allerede tror. Jeg er ikke ude på at omvende nogle, og nej jeg tager ikke imod penge for at sikre folk en plads i himlen. Jeg bekræfter folk i deres tro hver søndag, dét er mit job. Om der så kommer én person eller om kirken er fuld. Og det er et job jeg er glad for.

mortenskoubo2
Lilleputspiller
*

« Svar #48: 09 Sep 2014, 20:56 »

Godt svar. Tak for det! Jeg har altid bare været i en tvivl, som ikke har gavnet mit syn på kirken på nogen positiv måde. Men dette hjælper mig til at forstå. Tak.

Morten Skoubo! Du er min nabo! Du har pæne sko! og du er skide gooo'! Shå lå lå lå lå

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #49: 09 Sep 2014, 20:58 »

Jamen hvad gavner de samfundet, hvor tjener de pengene? Man betaler kirkeskat, det er jeg klar over. Men come on. Hvad er der overhovedet i at være præst? For mange mange, mange år siden snød præsterne folk til at betale dem, så de troede de kom i himlen. Er det ikke det samme i dag? (Dette er ikke, selvom det nok lyder sådan, et negativt oplæg. Jeg er blot meget forvirret over, hvad præstens gavn for samfundet og dets borgere overhovedet er.)

Tja, det er så en helt anden debat. Jeg tror i hvert fald helt sikkert på at det for nogen er utrolig vigtigt at have deres religion, og så vidt jeg ved er det frivilligt om man vil betale kirkeskat eller ej - du kan jo blot melde dig ud af folkekirken.

Jeg tror ikke man kan sige at præster snyder folk til noget, når de selv tror på det. Religion vil naturligvis altid stå og falde ved hvorvidt man tror på det eller ej, men dens gavn for de der tror, eller har et behov for at tro, kan man vidst ikke sætte spørgsmålstegn ved. Derfor vil de være til gavn så længe der er nogen der kristne i samfundet.

FC Barcelona

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #50: 09 Sep 2014, 21:06 »

Frivilligt og frivilligt.

Frivillig kirkeskat ville vel være at dem der gerne ville betale kirkeskat, kunne melde sig til at betale det, og ellers var man fri. Men så var kirken nok gået fallit i morgen.

Anyways, spørgsmål til præsten. Hvad koster sådan en præstekjole, med udstyr og gadgets og det hele?

Gungner
Gæst

« Svar #51: 09 Sep 2014, 21:11 »

For mig selv handler det om, at jeg bare har brug for at tro. Jeg har været igennem perioder i mit liv hvor det føltes som den eneste mulighed. Det har givet mig et behov for at tro på en højere magt. Jeg er til enhver tid villig til at diskutere min tro i en saglig diskussion. Jeg gider IKKE diskutere med folk der på forhånd har besluttet sig for at man bør indlægges fordi man tror på noget der ikke eksisterer. Jeg er ikke ude på at overbevise folk om at de skal tro, og sætter derfor pris på at folk ikke sætter spørgsmålstegn ved min tro. Så som sagt, er jeg til hver en tid villig til at diskutere hvorfor det er vigtigt for mig, men jeg gider ikke høre på folk der ikke vil lytte. Smiley

EDIT: En præstekjole med det hele ligger på omkring 14.000 til 20.000 kroner, alt efter hvor præsten bestiller den. Den skal nemlig specialfremstilles, og dertil skal påregnes at den jo skal renses en gang imellem.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #52: 09 Sep 2014, 21:17 »

Hvor meget hører der så med til en sådan præstekjole?

Er der andet end den sorte kjole, og halskragen?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst

« Svar #53: 09 Sep 2014, 21:23 »

Den sorte kjole, alba (en hvid klædedragt der bæres indenunder) og pibekraven. That is all.
Præsten er dog ikke forpligtet til at benytte albaen.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #54: 09 Sep 2014, 21:23 »

Wow, det lyder jo vanvittigt at det koster så meget.

Gungner
Gæst

« Svar #55: 09 Sep 2014, 21:25 »

Enig. Det har været til diskussion om den ikke skulle afskaffes, ligesom de har gjort i Norge, Sverige og Finland, så den mandlige præst kunne bære jakkesæt og den kvindelige præst en sort kjole eller lignende. Men der har ikke været flertal for det.

Anfield Road
Manager

« Svar #56: 09 Sep 2014, 21:27 »

Da vores klasse skulle vise en gudstjeneste som en del af et skole-projekt måtte jeg trække i en sort sæk og en udklippet paptallerken. Det var lidt billgere kan jeg sige.

Kan ideen bruges Gungner? Tunge

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #57: 09 Sep 2014, 21:29 »

Gungner har du et slag på tærsklen om hvor mange der bliver lavet hvert år?
Kan være det var en branche man skulle overveje Grin

Gungner
Gæst

« Svar #58: 09 Sep 2014, 21:43 »

Gungner har du et slag på tærsklen om hvor mange der bliver lavet hvert år?
Kan være det var en branche man skulle overveje Grin

Jeg ved faktisk ikke hvor mange der bliver uddannet fra pastoral seminariet hvert år. Men det er jo heller ikke alle der vælger at blive præst efter endt uddannelse. Men ja, det lyder som noget man kunne tjene en øre eller to på  Tunge

Da vores klasse skulle vise en gudstjeneste som en del af et skole-projekt måtte jeg trække i en sort sæk og en udklippet paptallerken. Det var lidt billgere kan jeg sige.

Kan ideen bruges Gungner? Tunge

Det kunne den sagtens! Men nu har jeg betalt i dyre domme for min præstekjole. Så skal den også bruges!  Tunge

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #59: 09 Sep 2014, 22:10 »

Hvor længe holder en præstekjole?
Og er det noget præsten eller arbejdspladsen skal købe?

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010