home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 364 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en præst
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en præst  (Læst 29544 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #60: 09 Sep 2014, 22:39 »

Den kan sådan set varer hele karrieren, hvis man passer godt på den og får den renset i ny og næ.
Det er præsten der køber den, men får pengene stillet til rådighed af sit stift. Efter 8 år ejer præsten sin kjole, og præsten har ret til en ny kjole hvert 8.år.
Hvis man stopper som præst inden der er gået 8 år, skal man levere den tilbage igen. Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #61: 09 Sep 2014, 23:03 »

Lang tid alligevel hvis det bare er for at have sådan en hængende man kan bruge til kostumefester...

Ej, spøg til side, kunne faktisk godt tænke mig at høre hvordan "en præst", eller rettere, denne præst, syntes det ser ud med kirkegængere de sidste par år, og måske et bud på de næste par år. Tænker decideret, har der været fremgang, er det, det samme, og i så fald hvor mange er det i snit, til en almindelig gudstjeneste.

Og kan man godt stå som præst, ved højtiderne og tænke at det er nogle "medløbere" dem som kommer der til højtiderne og ellers bliver væk, eller tæller man bare det som en "kultur de er opvokset med"? Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #62: 09 Sep 2014, 23:14 »

Jeg kan sagtens fylde kirken en almindelig søndag, men det er nu heller ikke verdens største kirke. Det er mest ældre mennesker der går i kirke, og hvis den tendens fortsætter så vil gennemsnittet til en Gudstjeneste naturligvis falde. I gennemsnit pt., i min kirke, er 50% af kirken fyldt om søndagen. Nogle søndage er der fyldt, og andre søndage er der færre.

Og ja, selvfølgelig er der "medløbere" der kun dukker op ved højtiderne. Men alle er jo velkomne Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #63: 09 Sep 2014, 23:31 »

Ja det er jo holdningen i kirken, at alle er velkomne, tænker mere om det er sådan at man står deroppe på talerstolen og kigger ud på folk og bider mærke i medløberne. - Det tror jeg hvert fald sagtens jeg kunne få mig selv til, hvis jeg var i den situation Smiley


Overvejede teologi som studie på et tidspunkt, ikke at jeg tror på en gud af nogen art, men det er stadig syntes der er en hvis mængde sammenhænge mellem diverse religioner, og specielt myter om menneskets oprindelse i det hele taget, i tidligere folkefærds opfattelse, det der med at de alle tror på nogen der kommer fra himlen, men ja det er en anden sag, og jeg tror egentlig at historie vil være bedre for at stille min nysgerrighed på det punkt Smiley

Er dog stor tilhænger af at alle skal have lov til at tro på hvad de vil, så længe man respekterer holdningerne i begge retninger, jeg eller i hvert fald respekterer at andre har ret til at have en anden tro, end en selv - og i den henseende syntes jeg det er et skide godt tiltag at du gider svare på spørgsmål her, selvom en del af dem da klart er "småfjollede".
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #64: 09 Sep 2014, 23:35 »

Nu behøver man jo ikke blive præst, hvis man er uddannet teolog. Det var faktisk ikke mit førstevalg, da jeg hellere fra starten ville være bibelforsker. Men præste gerningen trak så mere og mere i mig mens studiet varede, og det var det det endte med.

Jeg er, som tidligere nævnt, af samme holdning som dig. Jeg respekterer alle der ikke er troende, og er på ingen måde ude på at omvende folk. Jeg forventer bare den samme respekt / accept fra den anden person også. Og jeg er glad for at du synes det er et godt tiltag Smiley
Logged

bacigo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #65: 10 Sep 2014, 12:57 »

Interessant tråd og fedt med et indblik i et anderledes og spændende job.

Lidt spørgsmål:
Hvordan har du det med præster som ikke selv er troende?
Kunne du forestille dig at være præst, selvom du ikke var troende - altså ville jobbet stadig give mening for dig? (tænker man jo stadig har en funktion i forhold til at hjælpe folk)


Jeg er selv ateist, men har respekt for folk som tror på noget, som du også selv nævner du har. Derfor synes jeg også det er ærgerligt, at der ikke er flere præster og tilhængere af kristendommen (som i Danmark får en god røvfuld statstøtte og har forrang indenfor mange parametre) der støtter op om jøders, muslimers mv. ret til at tro og de hermed følgende traditioner og særheder. Når i nu ved hvad det vil sige at tro, så burde i i mine øjne være mere synlige i debatten og snakke sagen for dem som tror(godt nok på noget andet), men som er i mindretal, og som ikke får økonomisk støtte i samme størrelse og derfor selvsagt har det svært med at udøve deres tro i det danske samfund.

Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #66: 10 Sep 2014, 16:49 »

Jeg må indrømme at jeg har det lidt svært med præster, der ikke selv er troende.
Der findes jo det gode gamle engelske udtryk "Can you practice what you preach?", og det mener jeg ikke de kan.
Jeg mener ikke at man kan stå og bede folk om at omfavne og acceptere Jesus Kristus som sin frelser, når man ikke selv gør det.

Og var jeg ikke selv troende, ville jeg bestemt ikke være præst. Jeg ville nok stadigvæk være uddannet indenfor teologi, men med et andet job, fx bibelforskning.
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #67: 10 Sep 2014, 18:07 »

Hvordan forbereder du dig til f.eks. en gudstjeneste og alt det andet jazz?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #68: 10 Sep 2014, 18:28 »

Det at foreberede kirken til Gudstjenesten tager kirketjeneren sig af. Jeg vælger hvilke salmer der skal synges og hvad jeg vil prædike om. Hvis vi taler bryllup, dåb eller begravelse, forebereder jeg mig ved at have en samtale med de involverede (ikke den døde), så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal prædike om. Det er sådan set det. Men det kan også være hårdt, jo.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #69: 10 Sep 2014, 21:28 »

Hvis vi taler bryllup, dåb eller begravelse, forebereder jeg mig ved at have en samtale med de involverede (ikke den døde),

Det havde ellers have været rimelig blær, hvis du havde en side-gesjæft som medium.
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #70: 10 Sep 2014, 21:37 »

Altså jeg siger ikke at jeg kan tale med dem, men de vil gerne tale med mig!
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #71: 05 Okt 2014, 14:40 »

Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #72: 05 Okt 2014, 14:43 »

De mennesker er ikke muslimer. Bare røvhuller der kommer til at hygge sig i helvedet!! Folk skal respektere hinanden, det er det koranen siger ikke andet !!!
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en præst
« Svar #73: 05 Okt 2014, 15:05 »

Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg en præst
« Svar #74: 14 Nov 2014, 20:14 »

Ville lige dele en video med jer: Amerikansk pastor rejser til Skandinavien og er chokeret over at ingen tror på tror på Gud, eller er bange for homoseksuelle... Fantastisk video. Specielt hans ansigtsudtryk er priceless. Som præst og troende kan jeg godt se det sjove i det her. Da han endelig får fat i en der tror på Gud, og spørger om han er kristen, og personen svarer "Nej, muslim", går han helt bananas.

http://www.addictinginfo.org/2014/11/07/american-bible-thumper-travels-scandinavia-freaks-out-discovering-secular-video/
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010