home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 355 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #12 Rise to Glory - The Seagulls
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #12 Rise to Glory - The Seagulls  (Læst 22732 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#12 Rise to Glory - The Seagulls
« : 03 Maj 2014, 07:26 »



Så er blogkonkurrencen overstået og derfor er det da tid til at lave en blog om favoritholdet fra den næstbedste engelske række - Brighton and Hove Albion. Jeg har valgt følgende ligaer.

Målet med bloggen er som det plejer at være:

Skaf oprykning til den bedste række gerne allerede i første sæson, senest i anden. (Opnået 2013-14)

Bliv oppe i Premier League og etabler klubben som en del af det fine selskab.

Få gjort klubben nærmest uafhængig af indkøb - Sats benhårdt på egne talenter allerede fra dag 1 i klubben (kommer sgu til at tage et stykke tid med de elendige talenter vi modtager pt fra akademiet!)

Vind alle turneringer der kan vindes og bliv en klublegende.




Tilbage at sige velkommen tilbage til Brighton, hvor jeg har fået en kontrakt gældende for første sæson indtil videre.

« Seneste Redigering: 01 Sep 2014, 14:46 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #1: 03 Maj 2014, 07:27 »

« Seneste Redigering: 01 Sep 2014, 14:47 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #2: 05 Maj 2014, 16:36 »

Der skulle gerne komm en opdate senere på dagen omkring et par transfers
Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #3: 05 Maj 2014, 16:53 »

TAK - var blevet godt skuffet hvis du ikke var kommet med en Brighton-blog i år!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #4: 05 Maj 2014, 17:00 »

TAK - var blevet godt skuffet hvis du ikke var kommet med en Brighton-blog i år!
Det var også min tanke.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#1 Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #5: 05 Maj 2014, 19:12 »

Truppen og Transfers

Jeg overtog et Brighton hold som i sidste sæson opnåede en playoffplads for så at tabe det hele på gulvet igen. Det skal der laves om på i denne sæson, hvor jeg satser benhårdt på at rykke op, selvom bestyrelsen vil være tilfreds med en placering i den øverste halvdel af Englands næstbedste række. Til dette formål fik jeg 15 mil at handle ind for, og jeg har derfor kigget truppen igennem, og dannet mig et hurtigt overblik. Det står hurtigt klart at vi kun har en habil keeper i Kuszczak , mens Ankergren og Grant Smith bare ikke er gode nok til det her niveau. Derfor røg de begge til salg, og Walton blev hentet op fra reserverne for at være backup keeper, samt lære fra ”The big Pole in the Goal”. Brezovan fik fri transfer da der ikke var nogen som ville købe ham. Jeg valgte derfor at smide 2,5 mil kr på bordet hos AC Horsens, og fra næste sæson er Rønnow at finde i Brighton.

I forsvaret er vi nogenlunde dækket ind på de fleste pladser, dog er der ved at være for mange gamle ben efter min smag, og jeg har derfor valgt at hente Thelander i AaB for 5,25 mil kr. Han valgte med det samme at skrive under på kontrakten, og fejrede det åbenbart hele vejen over i flyveren, for da han skulle ud af flyveren var han så stiv, at han væltede og pådrog sig en diskos der holder ham ude i 3 mdr… Havde også kig på Jacob Dehn, men ham var der ikke penge til i denne omgang, så må nøjes med Greer , Dunk, Upson, Ward , Bruno , Calderon og Chicksen ned bagi indtil videre. Venstre back er umiddelbart den plads som er ringest besat, men jeg kunne ikke finde en med noget kvalitet indenfor min prisklasse, så må satse på Chicksen og Ward indtil videre.

På midten kunne klubben også godt bruge lidt frisk blod på kanten, så Kusk blev da hentet for 4,5 mil kr i Aab, hvor fansene ikke var tilfredse med det lave beløb, men sådan er det jo når man skriver sådan en klausul ind i kontrakterne. På midten har vi også Ince, March, Agustien, Stephens, Crofts , Andrews , Orlandi , JFC, Lualua og Buckley, mens jeg solgte ”Spanish” Dave til Sporting for 6 mil kr. Til nytår er Orlandi også fortid i klubben, da jeg ikke følte der var råd til at forlænge hans kontrakt, samt at Solly March også skal have sine kampe, og derfor solgte jeg ham til Sporting som giver 13 mil kr for ham.

Helt i front har vi ikke de store valgmuligheder pt, og derfor valgte jeg at forstærke os med Dady der var klubløs. Han skal slås med Rodriguez og Ulloa om de to pladser oppe foran i min normale 4-4-2 , som har fået et twist denne gang, da jeg fandt at Kusk var bedre som IA, end han var som MH. Indtil videre har det givet gode resultater, men mere om det i næste indlæg.


Logged


Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #6: 06 Maj 2014, 22:08 »

Hvordan er kærligheden egentligt faldet på Brighton?
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #7: 07 Maj 2014, 04:03 »

Uha det er en små 12-13 år siden jeg gik i skole med en brighton fan også har de hængt ved siden. Har desværre endnu min første tur til England for at se bold til gode men hvis de nu rykkede op så ved jeg i hvert fald hvad der skal spares sammen til rimelig hurtig.
Logged


JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #8: 07 Maj 2014, 06:59 »

Dejligt! Jeg læser med.
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #9: 07 Maj 2014, 18:38 »

Dejligt! Jeg læser med.
jamen velkommen til
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #10: 10 Maj 2014, 17:21 »

Så har jeg ferie i en lille uge så der burde være mulighed for en opdatering eller to i løbet af ugen.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#2 Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #11: 12 Maj 2014, 12:38 »


2013


Så blev det første halve år som manager for favoritklubben fra Brighton overstået og det er gået over alt forventning. Vi lagde ud med de sædvanlige venskabskampe for lige at lærer hinanden at kende mod varierende modstandere der dækkede alt lige fra Pandurii fra Rumænien over Gillingham videre til Bologna inden vi med hiv og sving vandt over Newport Co. Vores første kamp i ligaen endte uafgjort også var vi ligesom på tavlen rent pointmæssigt. Siden er det blevet til 17 sejre, 5 uafgjorte og et enkelt nederlag mod Reading i ligaen hvilket betyder at vi indtager en flot førsteplads med 9 point ned til Nottingham Forest, der har Reading lige bag sig med et point mindre. Hovedårsagen til vores flotte sæsonstart må siges at være på bedste Liverpool maner. Vi satser tilsyndeladende på at scorer flere kasser end de andre i ligaen i stedet for at holde buret rent i den anden ende, men skidt pyt for så længe Dady(16 mål og 9 oplæg) og Ulloa(25 mål og 11 oplæg) fortsætter med at holde sig skadesfri og bombe kasser ind klarer vi den jo nok.

I Liga Cuppen kom vi desværre helt til 4. Runde hvor det endte med 120 mins hård bold inden vi tabte på straffespark til Reading som virkelig er ved at udvikle sig til vore onde ånd i denne sæson, men forhåbentlig rykker de ikke med op hvilket jeg satser hårdt på at vi gør. Jeg har herfra den 1. Jan 2014 solgt Kazenga Lualua til Leeds for 10 mil kr samlet, og brugt pengene fra det salg på at hente Jesper Juelsgård i FCM til venstre backen som virkelig har været et svagt punkt i denne sæson. Chicksen er ikke god nok og Ward er bare bedre frem af banen end han er bagud, og derfor vil han blive sendt retur til Wolves nu her når Jesper kommer.

En anden sjov ting ved denne sæson er at Blackburn pludselig i oktober eller november blev fratrukket 10 point for at være blevet sat under administration, hvilket faktisk kan ende med at koste dem en direkte oprykningsplads, da de faktisk ville have været på 2. Pladsen med 53 point mod mine 56. I stedet ligger de nu og roder rundt nede på en 4. Plads 13 point efter mig. Den spiller som har overrasket mig mest er faktisk af egen avl og det er ikke ham jeg havde forventet. Jeg har i de seneste udgaver af FM oplevet at Lewis Dunk spiller fremragende på trods af ikke alt for vilde stats, og han har da også spillet ok denne gang, men han er klart overgået af en spiller som selveste Arsene Wenger har været forbi og kigge på et par gange, nemlig Solly March som har gjort venstre fløjen til hans private ejendom med 2 mål og 10 oplæg i 19(4) kampe. Flot klaret af den kun 19 år gamle knægt.

Da denne opdate er skrevet på iPad og jeg ik er i nærheden af min pc de næste par dage pga NIN i Forum i morgen må I lige have S's tilgode.
« Seneste Redigering: 18 Maj 2014, 08:49 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#3 Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #12: 16 Maj 2014, 16:09 »


2014

Så fik jeg endelig færdiggjort første sæson og lad os ligge ud med priser og hæder. Vi fik hele fire spillere på årets hold da både Tomasz Kuszczak, Kasper Kusk, Dady og Ulloa fik spillet sig til en plads, mens vores kaptajn Gordon Greer måtte tage til takke med en plads som indskifter.  Topscorer i ligaen blev Ulloa med 33 kasser i 46 kampe hvilket var et mål bedre end Peter Wards gamle rekord fra 1970'erne. Sørme nok om der også var en flot anden plads på assistlisten for Ulloa der også fik lavet 18 assist præcis ligeså mange som Dady. Begge blev dog overgået med en enkelt assist af Radoslaw Majewski fra Nottingham Forest der lavede 19. Kasper Kusk og Solly March nøjedes begge to med 12 assists men det er så også 50 assists fordelt på kun 4 spillere hvilket må siges at være mere end godkendt. Kuszczak måtte dele de gyldne handsker med Adam Bogdan da de  begge opnåede 14 cleansheets.

Alle disse priser tilskrives jo naturligvis at vi vandt ligaen på overbevisende spil og med hele 102 point mod Readings 87 og med Blackburn på en fortjent 3. Plads med 86 point, som jo rent faktisk ville have været 96 hvis ikke de var blev fratrukket point tidligt i sæsonen for økonomisk rod. De vandt dog playoffduelen mod Nottingham Forest og er derfor med i bagagen, når vi tager hul på en ny sæson i verdens bedste liga Premier league, som siger farvel til Cardiff, Newcastle og WBA, som alle må en række ned efter en lang sæson. I den anden ende af tabellen var der grund til jubel i Chelsea som trak fra til sidst og vandt foran Man City og Arsenal, som lige netop slå Tottenham i kampen om 3. pladsen på målscorer. Man Utd og Liverpool må tage til takke med EL i næste sæson ligesom Burnley fra Sky Bet Championship der nåede helt vejen til finalen i FA Cuppen, hvor de tabte til Man City.

Nu begynder arbejdet med at gøre holdet klar til næste sæson og med en del spillere som er over the Hill så står jeg pt uden højre backs når sæsonen sparkes igang igen til august, men mon ikke der dukker noget op. Der skal i hvert fald andre spillere ind som kan holde til tempoet i PL, hvis vi skal gøre os nogen former for håb om at overleve næste sæson.  Bestyrelsen har valgt at kaste penge efter en udvidelse af vores faciliteter til træning både for junior og senior afdelingen, så det bliver da spændende. Jeg har fået et foreløbigt budget på 3 mil kr i ugen til løn og 128 mil at handle for, så der skal findes røverkøb hvis det skal blive til spillere til alle pladser der mangler en mand.

Jeg smider lige nogle S's af de nye ungdomsspillere ind når jeg engang kommer i nærheden af compen igen, da vi snart skal afsted til 80 års fødselsdag ved min farmor.
« Seneste Redigering: 28 Maj 2014, 21:00 af darkalf » Logged


Svendsen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #3 Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #13: 17 Maj 2014, 13:32 »

Kæmpe fan af den her blog! Thumbs Up

Kunne være fedt hvis du gjorde lidt ekstra ud af at fortælle om dine tanker for holdet nu hvor I har sikret jer oprykning!
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Rise to Glory - The Seagulls
« Svar #14: 17 Maj 2014, 14:44 »

Kæmpe fan af den her blog! Thumbs Up

Kunne være fedt hvis du gjorde lidt ekstra ud af at fortælle om dine tanker for holdet nu hvor I har sikret jer oprykning!
tak fedt med en fan. Og der vil komme flere tanker om holdet i næste update.
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010