home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 704 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Giro d'Italia 2014
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Giro d'Italia 2014  (Læst 66440 gange)
Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #195: 27 Maj 2014, 19:58 »

Og så glemmer vi lige, at Quintana rent faktisk kørte op ad stigningen hurtigere end nogen anden i dag, men hvad skal vi da også bruge fakta til!
Også glemmer vi lige at Quiatana, Hejsedal og Rolland havde flere store fordele pga Giro arrangørerne http://sporten.tv2.dk/2014-05-27-giro-skandale-jeg-har-aldrig-set-noget-lignende
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #196: 27 Maj 2014, 20:01 »

Skandale!! Ny mand i lyserødt på grund af Giro arrangørerne.


Helt enig - der må sgu aldrig være tvivl med hensyn til om et løb er neutraliseret eller ej og når Løbsarrangørerne smider en besked ud på twitter om at løbet er neutraliseret så er der sgu noget om kritikken.

Nu så jeg ikke etapen live, men har set noget af etapen forskudt og her er det tydeligt at mange ryttere var af den opfattelse af etapen var neutraliseret.

Typisk Italiensk og nu står man med et etepe resultat som ikke kan bruges og som heller ikke kan ændres - KAOS og ødelæggende for resten af løbet hvor jeg tænker at flere favoritter trækker sig i protest eller mister motivationen for at kæmpe.
Logged

YNWA

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #197: 27 Maj 2014, 20:03 »

Hesjedal fulgte jo fint med og han er normalt (uden Giro arrangører fejl) ikke i nærheden af Uran, Majka, Aru, Pozzovivo osv. Så jo Uran, Majka og Pozzovivo kunne let havde forsvarets deres pladser i klassementet og Aru havde nok kørt fra Quintana som han plejer at gøre i bjergene i det her løb.

Glem ikke at Hesjedal vandt giroen for 2 år tilbage. Han kan er en dygtig rytter opad. Men igen, har han ikke det samme ryk og klasse når det bliver stejlt. Havde stigningen været mere monotom, omkring de 7-8% tror jeg han havde haft større chancer for at sidde med. Quintana er bare rigtig skarp på de stejler stykker.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

JG7
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #198: 27 Maj 2014, 20:05 »

Også glemmer vi lige at Quiatana, Hejsedal og Rolland havde flere store fordele pga Giro arrangørerne http://sporten.tv2.dk/2014-05-27-giro-skandale-jeg-har-aldrig-set-noget-lignende

Ingen glemmer det overhovedet - Quintana kørte stadig hurtigere end alle andre. Men igen: Hvorfor bruge fakta og logik i en diskussion med dig.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #199: 27 Maj 2014, 20:57 »

Ingen glemmer det overhovedet - Quintana kørte stadig hurtigere end alle andre. Men igen: Hvorfor bruge fakta og logik i en diskussion med dig.
Quintana kunne også give sig fuldstændig fra bunden af stigningen, da førertrøjen var målet for ham da han ramte stigningen. Han kunne være ligeglad med hvad Rolland gjorde, og Hesjedal havde jeg ikke frygtet. (Stor cadeau til ham desuden, ærgerligt at den enkelstart ødelagde det delsvist for ham). Havde Aru, Pozzovivo eller Kelderman trukket på samme måde som Quintana op ad stigningen kunne de sikkert have været ret tæt på Quintanas tid, men så risikerede de jo det hele hvis de andre åbnede tidligere og havde fremragende ben. Du kan ikke sætte det op på den måde når den ene part kører noget nær sit eget løb, og de andre skal forholde sig til hinanden.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #200: 27 Maj 2014, 21:03 »

Quintana kunne også give sig fuldstændig fra bunden af stigningen, da førertrøjen var målet for ham da han ramte stigningen. Han kunne være ligeglad med hvad Rolland gjorde, og Hesjedal havde jeg ikke frygtet. (Stor cadeau til ham desuden, ærgerligt at den enkelstart ødelagde det delsvist for ham). Havde Aru, Pozzovivo eller Kelderman trukket på samme måde som Quintana op ad stigningen kunne de sikkert have været ret tæt på Quintanas tid, men så risikerede de jo det hele hvis de andre åbnede tidligere og havde fremragende ben. Du kan ikke sætte det op på den måde når den ene part kører noget nær sit eget løb, og de andre skal forholde sig til hinanden.

Bevares - Quintana kørte stadig stigningen langt hurtigere end alle andre.

Alle andre kunne (og Urán BURDE) have givet sig fra bunden af stigningen. Uran kunne være ligeglad med alle andre end Quintana. Eller skulle han frygte Aru, Majka og co. mere end Quintana skulle frygte Rolland?
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #201: 27 Maj 2014, 21:04 »

Nu går der en masse snak om, at løbsradioen aldrig har nævnt noget om neutralisation, men at nogle sportsdirektører ikke har forstået meddelelserne. Jeg hapser lige det her:

There was never discussion of neutralizing the descent,” Vegni said on RAI after the stage. “With about three or four kilometers from the top of the Stelvio, a message went out on race radio advising about the danger of the descent. We said there would be a motorcycle with a red flag to lead the peloton down the upper switchbacks, but there was never a mention of neutralizing the descent.”

Vegni also said no sport director contacted any Giro officials or UCI commissaires indicating possible confusion, adding that, “sport directors know only to listen to race radio, not follow what is said on Twitter.

Gianni Savio, manager of Androni, told VeloNews the message was crystal clear on race radio.

“There was never any confusion. None,” Savio said. “They said a motorcycle would indicate if there was dangers on the descent with a red flag, but never, never, was there a mention of neutralizing the descent.”

Domenico Pozzovivo (Ag2r-La Mondiale) also said there was no confusion in the peloton: “What neutralization? I went down as fast as I could.”

Det er meget underligt, det her. Konklusionen må vel bare være, at det ikke er helvedes professíonelt af Giroen, men stadig ikke sårer løbets udfald en helvedes masse i sidste ende. Og så selvfølgelig at Messi1822 er en huge troll stadig.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #202: 27 Maj 2014, 21:32 »

Lige meget hvad, Riis, så er Giroen en joke.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #203: 27 Maj 2014, 22:46 »

“Feltet sad samlet indtil Stelvio-stigningen. Så begyndte angrebene. Der var en Team Colombia-rytter, to fra AG2R og en fra Sky, som kørte væk. Jeg blev siddende på hjul af min holdkammerat. Jeg hørte ikke noget om, at nedkøslen skulle være neutraliseret. Det gjorde mine holdkammerater heller ikke. Vi var bare gode til at blive godt klædt på til nedkørslen. Vi kom ned med nogen hastighed, og da vi var nede så jeg, at vi var seks ryttere i en gruppe bag udbryderne. Under alle omstændigheder så blev den tid, jeg tog på min konkurrenter mest af alt taget på den sidste stigning, så jeg ser ingen grund til kontroverser,” - Quintana.

Jeg har markeret det, som egentligt hele tiden har været min pointe. Fuldkommen enig her.

EDIT: Hvis man ser klippet nedenfor, kan man også tydelig se, at der ikke er tale om nogen neutralisering. Belkin (selvfølgelig Belkin), Tinkoff og Quick Step er de eneste hold, som har brokket sig - det er altså kun deres egen skyld at man bruger mere tid på Twitter ift. løbsradioen. I øvrigt har Quick Step talt varmt for en cancel mere eller mindre hele tiden (de ved naturligvis godt, at her kan tages tid) og Urán er filmet opad Gavia rystende på hovedet. Det foregår 02.17.50. Her ser man tydeligt, at der nærmest kun er Majka som stopper op (og en Movistar som vidst ikke kan få trøjen på + en Belkin). Intet tegn på nogen neutralisering, overhovedet.

http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/media/ContentItem-a1ea8aa5-0dd9-41c6-ba04-2cf91167a249-raisport.html?refresh_ce#set=ContentSet-d3f7a014-e0fc-44df-bd3d-6010aa5635be&page=0

EDIT 2: Her er en fremragende artikel, som summerer det hele op. Folk som er butthurt burde tage at læse den. Et citat derfra:

"As Dario Cataldo (Sky) neared the “Cima Coppi” of the Giro’s highest point at 2,758m with 69km to go, the Giro’s official Twitter account posted the following message: “Stelvio descent neutralized due to snow.”

Several minutes later, the message was erased, and replaced with an apology: “Wrong communication: no neutralization for the descent from the Passo dello Stelvio. Sorry for the wrong information. #giro”

By then, however, the message had gone viral on social media, but what exactly were sport directors told? What did teams know, and when did they know it?


http://velonews.competitor.com/2014/05/news/confusion-neutralization-throws-giro-chaos_329760#PoBZgI3mBpuepO6K.99
« Seneste Redigering: 27 Maj 2014, 23:15 af SC30 » Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #204: 27 Maj 2014, 23:13 »

Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #205: 27 Maj 2014, 23:16 »

Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #206: 27 Maj 2014, 23:22 »

Skandale!! Ny mand i lyserødt på grund af Giro arrangørerne.
NUB
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #207: 28 Maj 2014, 10:00 »


Helt enig - der må sgu aldrig være tvivl med hensyn til om et løb er neutraliseret eller ej og når Løbsarrangørerne smider en besked ud på twitter om at løbet er neutraliseret så er der sgu noget om kritikken.

Nu så jeg ikke etapen live, men har set noget af etapen forskudt og her er det tydeligt at mange ryttere var af den opfattelse af etapen var neutraliseret.

Typisk Italiensk og nu står man med et etepe resultat som ikke kan bruges og som heller ikke kan ændres - KAOS og ødelæggende for resten af løbet hvor jeg tænker at flere favoritter trækker sig i protest eller mister motivationen for at kæmpe.
Enig Giro arrangørerne ødelægger løbet Græder

Quintana kunne også give sig fuldstændig fra bunden af stigningen, da førertrøjen var målet for ham da han ramte stigningen. Han kunne være ligeglad med hvad Rolland gjorde, og Hesjedal havde jeg ikke frygtet. (Stor cadeau til ham desuden, ærgerligt at den enkelstart ødelagde det delsvist for ham). Havde Aru, Pozzovivo eller Kelderman trukket på samme måde som Quintana op ad stigningen kunne de sikkert have været ret tæt på Quintanas tid, men så risikerede de jo det hele hvis de andre åbnede tidligere og havde fremragende ben. Du kan ikke sætte det op på den måde når den ene part kører noget nær sit eget løb, og de andre skal forholde sig til hinanden.
Det har du fuldstændig ret i Sur
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #208: 28 Maj 2014, 11:08 »

Bevares - Quintana kørte stadig stigningen langt hurtigere end alle andre.

Alle andre kunne (og Urán BURDE) have givet sig fra bunden af stigningen. Uran kunne være ligeglad med alle andre end Quintana. Eller skulle han frygte Aru, Majka og co. mere end Quintana skulle frygte Rolland?
Ja, han skulle frygte dem en hel del mere. Som sagt kører Quintana for det samlede klassement, og hvis bare han kunne sidde nogenlunde med Rolland der er flere minutter efter ham, ville han jo være ovenud tilfreds. Hvis Uran mistede tid på Aru og Majka ville han derimod være langt fra tilfreds. Hvorfor skulle Uran bruge sig selv op på at hente måske 1 minut på Quintana, hvis Aru, Pozzovivo og Majka så bare angriber et par kilometer før mål og også tager 1 minut på ham. Han vidste jo ikke hvor stærke de var.

Jeg er noget ærgerlig over at jeg ikke får set resten af løbet, det tegner til at blive rigtig spændende om i hvert fald 2. pladsen og ned.
« Seneste Redigering: 28 Maj 2014, 11:16 af Naustratze » Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2014
« Svar #209: 28 Maj 2014, 11:42 »

Ja, han skulle frygte dem en hel del mere. Som sagt kører Quintana for det samlede klassement, og hvis bare han kunne sidde nogenlunde med Rolland der er flere minutter efter ham, ville han jo være ovenud tilfreds. Hvis Uran mistede tid på Aru og Majka ville han derimod være langt fra tilfreds. Hvorfor skulle Uran bruge sig selv op på at hente måske 1 minut på Quintana, hvis Aru, Pozzovivo og Majka så bare angriber et par kilometer før mål og også tager 1 minut på ham. Han vidste jo ikke hvor stærke de var.

Jeg er noget ærgerlig over at jeg ikke får set resten af løbet, det tegner til at blive rigtig spændende om i hvert fald 2. pladsen og ned.

Uran var 1:50 foran Majka, 2:24 foran Aru, mens Evans, der var 1:03 efter var svag og mistede mere og mere tid.

Helt ærligt, så ville jeg være lykkelig, hvis det "blot" var Aru, Evans og Majka, der tog 1 minut på mig i stedet for Quintana, 4:11 - og hvis Urán havde benene til at reagere, så havde han helt sikkert gjort det.

Forudsætter vi at din teori passer (at Quintana kørte hurtigere blot fordi han kunne køre frit, ikke?) og siger, at Uran gjorde det samme (uden at frygte konkurrenterne), så kører han vel omtrent lige så hurtigt (Det er helt forkert, men lad os lige følge den: 59:50-ish). Er det ikke det, du siger? Beklager, hvis jeg misforstår, men det er sådan jeg lige har tolket det indtil videre.

Hvis det er sandt, så havde Uran fortsat ført Giro d'Italia i dag med 1 minut ned til Quintana og mere tid til alle andre. Hvordan kan det ikke være at foretrække?

Uanset hvad: Ja, Quintana kunne køre mere frit med 20 km til mål, men alle de andre så deres Giro d'Italia forsvinde. Mon ikke de kørte tæt på max for at lukke ham ned? Quintana brugte vel også en del energi på det flade, og i virkeligheden så fjerner det her vel fokus fra at Urán havde en ret dårlig dag. Quintana havde smadret ham, hvis de var samlet fra bunden alligevel.

EDIT: Understreger lige, at jeg ikke tror, Quintana havde taget HELT lige så meget tid på Uran og co., men fortsat at han helt klart havde kørt hurtigere end Urán.
« Seneste Redigering: 28 Maj 2014, 11:48 af Bradley Beal » Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010