home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 422 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling  (Læst 5954 gange)
Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« : 01 Apr 2014, 12:59 »



INTRO:
Sæsonen var slut. En skuffende en af slagsen vel og mærke. En af dem som man virkelig ville glemme, hvis man bare kunne. En placering som nummer tretten var alt, hvad den nye manager, Robin Dutt ,havde opnået. Dette var ikke optimalt og klubbens fans var langt fra tilfredse med det. Selvom Bremens hold ikke var hvad det havde været så var det svært at se igennem fingre med. Spillere som Elijrio Elia, Sebastian Prödl, Aaron Hunt og Marko Arnautovic, var der håb for en god sæson, men det skulle ikke være sagen.
    Det har Werders ledelse måtte sande, en ny træner er blevet hentet og holdets store profil, Arnautovic, er strøget til Stoke City i Premier League. Nye tider skulle begynde og en dansker med toperfaring var valgt, men det var medierne  ikke informeret omkring.


FORORD:
Så er jeg tilbage på blogscenen, efter en masse mislykkede blogforsøg i '13, både som år, men også FM13, og et enkelt forsøg med Leverkusen i FM14. Valget er faldet på en klub, som jeg har haft en forkærlighed fra barnsben af, grundet Daniel Jensen, og senere med spillere som Diego og Tim Borowski. Der er dog langt tilbage til storhedstiderne som Bremen har haft følt. Vi skal dog ikke så langt tilbage for at finde et trofæ, de snuppede pokalen nogle år tilbage, og truppen er stadigvæk spændende, men de har dog ikke de helt store profiler mere. Så der venter en stor udfordring, men jeg er sikker på at dette nok skal blive et interessant save, hvis jeg kan holde liv i det!

God læselyst!
« Seneste Redigering: 01 Apr 2014, 14:42 af Grün » Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderäne - En Nordtysk fortælling
« Svar #1: 01 Apr 2014, 13:01 »


TROFÆSKAB
« Seneste Redigering: 01 Apr 2014, 13:03 af Grün » Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderäne - En Nordtysk fortælling
« Svar #2: 01 Apr 2014, 14:37 »



ET OVERBLIK OVER WERDER BREMEN:
Når jeg kalder Werder for en traditionsklub, med krav på mere end placeringer i den nedre halvdel af tabellen, er det ikke uden grund. Så sent som i 9/10, fik man medaljer i ligaen med en tredjeplads samt man kom i  pokalfinalen, som man året forinden havde vundet. To år forinden var man blevet toer i Bundesligaen, så det er ikke en klub helt uden trofæer. Selvom Bremen har været meget svingende i de seneste fem år, står klubbens fans altid på spring for at støtte klubben, men selv de mest trofaste fans kan blive utålmodige.

    Alt ovennævnte succes kom under Werder Bremen trænerlegenden Thomas Schaaf, som forlod Bremen ved udgangen af 12/13-sæsonen. Han havde på daværende tidspunkt været træner i Werder siden 9. maj 1999, hvilket vil sige han var træner for klubben i fjorten år og fem dage. I det tidsrum formåede han at vinde Bundesligaen en gang i 03/04, samme år vandt han pokalen og sikrede en double til det nordtyske mandskab. Han vandt yderligere en pokaltitel i 08/09, samme år formåede han at komme i UEFA Cup-finalen den blev dog tabt 2-1 til Shaktar Donekts. Det er denne succes som skal gentages, hvis jeg vil kalde mit save en regulær succes.

    Truppen dengang bestod jo af klassespillere som Naldo, Tim Wiese, Per Mertesacker og Claudio Pizzaro, alle disse spillere er fortid på Weserstadion, men en enkelt af dem står til at vende tilbage, hvem det er kan I jo gætte jer frem til!

    Finanserne i klubben er ganske sunde, selvom det ikke har afspejlet sig i transfermonetas endnu. Både løn- og transferbudgettet, er meget stramt og der skal sælges før der kan købes stort ind. Jeg får 75% af alle transferindtægter så i tilfælde af salg, vil jeg have en pæn sum at arbejde med. Så fundamentet til fremtidig succes er til stede, med fantasiske faciliteter hele vejen rundt!
Logged

ImAndersenTheGuy3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #3: 01 Apr 2014, 15:22 »

flot start grün! Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #4: 01 Apr 2014, 18:07 »

Takker Andersen Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #5: 01 Apr 2014, 18:13 »

Kan lide din stil, er ikke så meget til alt der der flash og lir, det er kort og kontant, og noget manager, klasse!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #6: 01 Apr 2014, 18:35 »

Takker Belthazor! Vil ikke afvise der kommer mere lir og længere updates! Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #7: 01 Apr 2014, 22:22 »

Kan sige at der meget gerne skulle komme to updates i morgen Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #8: 02 Apr 2014, 17:20 »

-Thomas Schaaf var manager i fjorten år.


NYE TIDER:
    Verdenen var i chok! Hvorfor valgte man i Bremen at ansætte en uerfaren manager? Tja jeg vidste det ikke helt selv, og jeg var da også lidt i en underlig sinds stilstand da jeg fik opringningen fra bestyrelsformanden, som jeg aldrig helt fik fat i, hvad hed.
    Han præsenterede sig noget så fint over telefonen, og fortalte, hvem han var. Jeg ved ikke hvad der skete, men jeg stod i hvert flad helt paralyseret midt på gulvet i den lidt snavsede bar, jeg var på med mine gutter. Det havde inden da været en ganske stille aften uden de store vanskeligheder. Ser du det er ikke altid nemt at være en stor stjerne, folk ville stadigvæk have autografer og billeder med mig selvom det var fem år siden jeg havde stoppet min karriere. Lidt for tidligt vil nogle nok mene, men jeg var træt af skaderne og havde i det hele taget lavet nok penge til at live af i et langt stykke tid.
    Med over tres kampe med treogtyve mål til følge for det danske landshold, var jeg vel et stort navn, men jeg havde aldrig set migselv som et bedre menneske af højere rang, end andre. Desuden synes jeg ikke at jeg var noget specielt, det var nok derfor at jeg kom steder som disse. Folk vidste godt, hvem jeg var, men de blandede sig ikke i mit og jeg blandede mig ikke i deres. Men nu skulle jeg tilbage i det helt store rampelys. Træner i Bundesligaen, aldrig havde jeg troet at det ville være muligt, jovel havde jeg min licenser osv. og havde da været i diverse ungdomsafdelinger i nogle af de store klubber, heriblandt Dortmund og i en periode Arsenal, men det ville aldrig have været nok til at sikre sig et trænersæde på den hlet store scene, før nu. Jeg smuttede ud af baren, fik sagt farvel til mine venner under den undskyldning at jeg var blevet dårlig, og prajede den første taxi jeg kunne finde. Dette var starten på noget stort, jeg kunne mærke det. 
« Seneste Redigering: 02 Apr 2014, 21:47 af Grün » Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #9: 02 Apr 2014, 21:48 »

Ville høre om denne type updates er noget, jeg skal foresætte med eller om jeg burde holde mig til de første jeg lavede, eller bare blande dem? Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #10: 02 Apr 2014, 22:17 »

Jeg syntes det ser godt ud, ville dog gerne se mere aktion, men jeg er også mega utålmodig Smiley des mere fodbold og mindre udenoms snak, des bedre for mig Peace
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #11: 02 Apr 2014, 22:27 »

Det ser godt ud.
Logged


Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #12: 02 Apr 2014, 22:45 »

Jeg syntes det ser godt ud, ville dog gerne se mere aktion, men jeg er også mega utålmodig Smiley des mere fodbold og mindre udenoms snak, des bedre for mig Peace

Der kommer noget (mere) FM snart! Wink

Det ser godt ud.

Jeg takker, håber det har fanget dig en smule Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #13: 03 Apr 2014, 17:59 »



ET KLUBIKON VENDER HJEM:
    Dette var overskriften på de lokale aviser rundt omkring i Bremen. Han havde valgt at gå til arbejde, da det var et fantastisk vejr i dag. De sorte shades var placeret sådan at, de dækkede hans ansigt, og cappen(med en eller anden Werder-tekst på) var da også godt placeret på hovedet. De fleste mente nok at det var lidt mærkeligt at hente en ny keeper, når man allerede havde tre af slagsen i førsteholdstruppen, hvor den ene af dem var ganske god og et stort talent, men han følte at det var nødvendigt at få en mere rutineret keeper ind.
    At man fik mulighed for at hente det gamle ikon Tim Wiese tilbage, og så på en fri transfer, sagde man da ikke nej. At det havde givet lidt goodwill hos fansne var da bare en bonus, som ville gøre hans job en smule lettere. Selvom, han gerne ville have signet nogle flere spillere, var pengene små og det var derfor ikke en mulighed. Derfor blev der mest lånt ud af de unge talenter i klubben. Han havde lavet en stor fejl og var lige ved at lade Ole Käuper gå på en fri, med minimal indtægt, men fik forlænget med ham i sidste øjeblik. Så alt i alt var det et stille vindue, men det passede ham fint, til næste år ville han nu gerne have nogle flere penge.


PRESEASON&SÆSONSTART:
Werders træningskampe gik mildest talt ikke særligt godt, et kende tegn har været, at de sidder rigtigt meget på bolden og har en masse chancer, men aldrig får dem udnyttet og derfor enten taber eller vinder med minimale decimaler. Tim Wiese har mildest talt ikke levet op til den hype, som der var omkring ham da han skiftede tilbage til Werder Bremen, og Sebastian Mielitz har derfor taget han plads mellem stængerne, så må vi se, hvor længe han holder den.
    Andre spillere som har underpræsteret er, Luca Cadriola, Theobre Gebre Selaisse og Ludovic Obraniak. Alle tre har virkelig ikke præsteret op til standard, hvilket betyder at Luca og Theobre har mistet deres pladser i forsvaret til henholdsvis Assani Lukimya og Bremenanfører Clemens Fritz, som har toogtyve kampe for det tyske landshold på CV'et. De tre, som har overrasket/spillet op til deres niveau, er Mehmet Ekici, det tidligere Bayern talent har virkelig vist, hvorfor han var set som en lysende stjerne før i tiden. Med et forrygende overblik ligger han og på midtbanen og fordeler spillet på sådan en måde at han nok ender med at ryge videre til noget større på et tidspunkt. Aaron Hunt er viceanfører i klubben og har vist hvorfor han engang fik kampe for det tyske landshold, med suveræne assists har han sat den sidste profil i spil, med kontraktudløb til sommer, er det en mand der skal forlænges med, hvis konceptet med en trequartista skal holdes. Den sidste er den tidligere Bayernspiller Nils Petersen. Nils er normand og har vist med fire scoringer i ligeså mange betydende kampe, at han er mand for opgaven og skal starte over det tidligere Chelseaflop Franco Di Santo.
Logged

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Werderaner - En Nordtysk fortælling
« Svar #14: 03 Apr 2014, 21:41 »

Uha uha uha Grün, når nu du absolut skal spille i grønne trøjer så vælg dog for filan Wolfsburg Opstemt

Det er sgu herligt at se at Tim Wiese tilbage til hvor han høre til, og for resten den gode Ludovic Obraniak skal nok score nogle vigtige mål for dig Smiley
Men lækkert sprog i bloggen (selv jeg kan forstå det) bare forsæt stilen, dog skal vi have nogle flere updates online!
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010