home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  l6l Den Nordjyske Talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: l6l Den Nordjyske Talentfabrik  (Læst 7098 gange)
Dida
Gæst
 
l6l Den Nordjyske Talentfabrik
« : 01 Apr 2014, 08:27 »

I N D H O L D S F O R T E G N E L S E
1. Update - Kent Nielsen takker af
2. Update - Kuhn tager styringen
3. Update - Ungdommen er vejen frem
4. Update - Kuhn træffer sin første beslutning
5. Update - AaB Handler ind i Silkeborg
6. Update - AaB videre efter forlænget spilletid
« Seneste Redigering: 06 Apr 2014, 11:30 af Præludium » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #1: 01 Apr 2014, 08:27 »



Kent Nielsen takker af
07l06l2013 - Aalborg
Den 51-årige manager, Kent Nielsen, valgte i dag at stoppe sin trænerkarriere med øjeblikkelig virkning. Kent Nielsen nåede dermed tre sæsoner i det nordjyske.

Tilbage i oktober 2010, valgte AaB at fyre Magnus Pehrsson og erstatte ham med den tidligere Horsens- og Brøndbytræner Kent Nielsen. På daværende tidspunkt lå AaB placeret på den forkerte side af nedrykningsstregen. Det lykkedes for Kent Nielsen at sikre AaB overlevelse. Sidenhen er det blevet til en række gode resultater, og forrige sæson endte AaB på en flot femteplads.

- Jeg har haft tre gode sæsoner i AaB, og mener selv jeg har leveret gode resultater. Tre år er lang tid, og jeg synes efterhånden, at jeg har mistet motivationen til at forsætte i AaB. Om jeg stopper helt som træner ved jeg endnu ikke, men hvis det rette tilbud kommer, vil jeg helt sikker forsætte. Det bliver dog ikke i AaB, udtaler Kent Nielsen

AaB er nu på jagt efter en ny træner, som helst skal være på plads inden den nye sæson starter. Den nuværende assistenttræner og tidligere cheftræner, Allan Kuhn, er i øjeblikket blandt favoritterne til det nye ledige job. Udover Allan Kuhn, er Jimmy Nielsen, Martin Ericsson og Allan K. Jepsen og blandt kandidaterne til jobbet som cheftræner for AaB.

Forberedelsen til den kommende sæson er allerede begyndt, og det er derfor meget vigtigt, at AaB hurtigst muligt får hentet en ny cheftræner til klubben.



Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #2: 01 Apr 2014, 21:18 »



Kuhn tager styringen
10l06l2013 - Aalborg
Den 46-årige Allan Kuhn blev i dag, blot tre dage efter Kent Nielsens afsked, udnævnt som ny cheftræner i Aalborg Boldklub

Kent Nielsen valgte for tre dage siden at trække sig fra stillingen som cheftræner i AaB, efter tre gode sæsoner i det nordjyske. AaB har derfor valgt at udnævne deres nu forhenværende assistentmanager, Allan Kuhn, som ny cheftræner. Allan Kuhn har fået en etårig kontrakt med AaB, som gælder frem til sommeren 2014. Allan Kuhn har dermed blot en enkelt sæson til at bevise sit værd.

Allan Kuhn har tidligere stået i spidsen for AaB, da han i en kort periode var ansat som midlertidig manager, hvor han var en meget stor succes. Kuhns trænerkarrierer startede tilbage i år 2001, da han blev ansat som træner for FC Bornholm. Kuhn blev dog blot to sæsoner på Bornholm, inden han skiftede til AaB, hvor han fik jobbet som assistenttræner. I år 2008 blev Bruce Rioch fyret, og Allan Kuhn trådte derfor til som midlertidig manager. Da AaB fandt sig en ny manager, rykkede Kuhn tilbage i stillingen som assistenttræner.

I år 2011 skiftede Allan Kuhn til FC Midtjylland, hvor han fik jobbet som cheftræner for Ulvene. Allan Kuhn blev dog ikke den store succes i Herning, og i år 2011 blev bornholmeren fyret. Kuhn kom dog hurtigt tilbage i job, da han fik jobbet som Assistenttræner i Randers FC. Tiden i Randers blev dog en kort fornøjelse, og Allan Kuhn skiftede hurtigt tilbage til AaB, hvor han blev assistenttræner. Nu skal Kuhn så stå i spidsen for AaB.

- Jeg er utroligt glad for jobbet som cheftræner i AaB. Jeg har tidligere stået i spidsen for AaB, men den gang var det blot på en midlertidigaftale, og jeg er derfor meget glad for endelig at få en rigtig chance i AaB. Jeg er sikker på at jeg kan gøre en forskel i denne trup, og jeg kan slet ikke vente til at komme i gang, udtaler Allan Kuhn.

AaB kan nu koncentrere sig 100 % om forberedelserne til den kommende sæson, som starter den 27. juli, hvor AaB møder FC København på hjemmebane.


Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: l1l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #3: 01 Apr 2014, 21:19 »

Ser frem til at læse mere her Præludium, du skuffer sjældent og dette er ingen undtagelse! Opstemt
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l2l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #4: 01 Apr 2014, 22:08 »

mange tak skal du have Grün og godt du følger med Smiley
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: l2l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #5: 01 Apr 2014, 22:09 »

Er altid med når det er en blog omkring AaB! Glæder mig til at se hvad Allan Kuhn kan føre drengene til (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Dida
Gæst
 
Sv: l2l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #6: 01 Apr 2014, 22:34 »

Det lyder sgu godt The Red Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l2l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #7: 02 Apr 2014, 13:17 »



Ungdommen er vejen frem
14l06l2013 - Aalborg
Der var i dag indkaldt til pressemøde på Nordjyske Arena, hvor den nyudnævnte cheftræner, Allan Kuhn, ville fortælle lidt om fremtiden for AaB.

Dagens pressemøde handlede primært om Allan Kuhns forventninger til den kommende sæson, samt forventningerne til fremtiden. Kuhn lagde alle kortene på bordet, og fortalte energisk om hans planer og forventninger for fremtiden.

Målsætningen for den kommende sæson var det første der stod på dagordenen. Her slog Kuhn lynhurtigt fast, at AaB som minimum skulle kvalificere sig til Europa League. En ganske realistisk målsætning, som klubben burde kunne indfri. For at kvalificere sig til Europa League via Superligaen, kræver det som minimum en plads blandt de øverste fire hold.

I pokalturneringen var der bestemt heller ikke blevet sparet på ambitionerne. Allan Kuhn smilte optimistisk, da han fortalte, at målsætningen i pokalturneringen var en plads i semifinalen. Det kan godt gå hen og blive en svær målsætning at indfri, men med den rette portion held i lodtrækningen kan det bestemt lade sig gøre. Også i Europa League har AaB store planer for den kommende sæson. De nordjyske gutter forventer som minimum at de kan spille sig i gruppespillet, hvilket bestemt også er en meget stor udfordring.

Efter den hurtige gennemgang af forventningerne til den kommende sæson, begyndt Allan Kuhn at snakke om de mere langsigtede ambitioner. Det er ikke nogen hemmelighed, at AaB længe har villet satse på de unge talenter, som der er rigtig mange af i Danmark. Denne tradition vil også forsætte under Allan Kuhn, som ønsker at skabe et mesterhold primært bestående af unge nordjyske drenge.

Klubben har i mange år bakset med en meget stram økonomi, hvilket også er noget, som Allan Kuhn vil rette op på. Truppen skal skæres ind til benene og de løntunge spillere skal enten gå ned i løn eller forlade klubben.

Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: l3l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #8: 02 Apr 2014, 13:56 »

Ser stadigvæk superfint ud Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l3l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #9: 02 Apr 2014, 20:37 »

Tak skal du have Grün Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l3l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #10: 03 Apr 2014, 11:18 »



Kuhn træffer sin første beslutning
28l06l2013 - Aalborg
I dag blev det offentliggjort, at den 23-årige angriber, Rasmus Jönsson, vender tilbage til Wolfsburg, efter et kort lejeophold i AaB.

For to uger siden fortalte Allan Kuhn, at han ville skille sig af med alle de løntunge spillere. Rasmus Jönsson var langt den dyreste spiller i AaB, da han fik hele 36.000 kroner om ugen, hvilket bestemt ikke passede med AaB’s nye spareprojekt. Derfor har Allan Kuhn nu valgt at ophæve Jönssons lejeaftale, og sende svenskeren tilbage til Wolfsburg. 

Jönsson nåede dermed ikke at få sig meget som en eneste kamp for AaB, inden hans lejeophold blev afsluttet. Jönsson har ellers et stort potentiale, og ville helt sikker have gjort en forskel for AaB, men med en ugeløn på 36.000 kroner, har AaB på nuværende tidspunkt ikke råd til at have en sådan spiller. Som erstatning for Jönsson, har Allan Kuhn i stedet valgt at forfremme Lukas Spalvis og Rolf Toft, som er blevet rykket op på førsteholdet.

- Jeg følte ikke at det var økonomisk ansvarligt, at have en så dyr spiller til at løbe rundt, når vi står i den situation, som vi nu engang gør. Det er ikke nogen hemmelighed, at økonomien halter i AaB, men forhåbentligt kan der rettes op på det, udtaler Allan Kuhn.

Udover opsigelsen af Rasmus Jönssons lejekontrakt, har AaB også valgt at forlænge deres kontrakt med supertalentet, Kasper Kusk. Kusk har skrevet under på en treårig kontrakt, som binder ham til klubben frem til sommeren 2016. Kusk er dog gået en smule op i løn, men til gengæld er frikøbsklausulen blevet fjernet i hans kontrakt, så AaB kan formentligt tjene en del mere på det unge supertalent, når han engang skal videre. Derudover har Augustinussen også valgt at gå ned i løn.


Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: l4l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #11: 05 Apr 2014, 09:49 »

Spændende start her
Logged


Dida
Gæst
 
Sv: l4l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #12: 05 Apr 2014, 19:42 »

Tak skal du have Darkalf Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l4l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #13: 06 Apr 2014, 10:36 »



AaB handler ind i Silkeborg
10l07l2013 - Aalborg
Allan Kuhn kunne i dag præsentere sit første indkøb i form af den centrale forsvarsspiller Daniel A. Pedersen fra Silkeborg

Daniel A. Pedersen er blot 20 år gammel, og har nu fået en treårig kontrakt med AaB, som binder ham til klubben frem til sommeren 2016. Pedersen er et af Danmarks helt store defensive talenter, og kommer formentligt til at få en centralrolle for AaB med det samme, trods Pedersens unge alder.

- Jeg er meget glad for at få chance i AaB. Jeg mener helt klart AaB er den rette klub for mig, specielt fordi de er kendte for at give de unge spillere en chance. Jeg håber på jeg kan overraske Kuhn og inden længe være en fast del af førsteholdstruppen. Jeg mener i hvert fald selv jeg har det der skal til for at være med på det allerhøjeste niveau i Danmark, udtaler Daniel A. Pedersen.

Daniel A. Pedersen startede sin karriere i Galten, hvor han var fra år 2007 – 2008, inden han tog skiftet til Silkeborg på en fri transfer. I Silkeborg har han nu været siden år 2008, og det er i alt blevet til 55 kampe og et enkelt mål. Den 20-årige forsvarsspiller har nu taget skiftet til AaB, som hentede det unge talent for 2.250.000 kroner.

- Daniel er stadigvæk en meget ung spiller, som har en masse at lære. Der er dog ingen tvivl om at knægten har et stort potentiale, som han forhåbentligt kan vise her i klubben. Jeg har personligt store forventninger til Daniel, men som alle andre kommer han naturligvis til at kæmpe for en plads i startopstillingen, fortæller Allan Kuhn.

Udover købet af Daniel A. Pedersen, har AaB også valgt at skille sig af med Anders Due, som har taget skiftet til Young Boys for hele 1.000.000 kroner. Anders Due trak en høj løn, og skulle eftersigende ikke være villig til at gå ned i løn. 




Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l5l Den Nordjyske Talentfabrik
« Svar #14: 06 Apr 2014, 11:28 »



AaB videre efter forlænget spilletid
25l07l2013 - Aalborg
AaB er nu videre fra anden kvalrunde i Europa League efter to meget spændende kampe. AaB er nu klar til tredje kvalrunde.

Med en sammenlagt 3:2 sejr over Trencin fra Slovakiet, er AaB nu klar til 3. kvalrunde i Europa League. AaB var naturligvis store favoritter til at gå videre fra anden kvalrunde, men så nemt blev det ikke for AaB, som skulle helt ud i forlænget spilletid, før de besejrede Trencin. Den første kamp blev spillet hjemme i Aalborg, mens AaB skulle til Slovakiet i den anden kamp.

Den første kamp blev som sagt spillet i Aalborg på Nordjyske Arena. 7.380 tilskuere var mødt op for at støtte AaB i deres jagt på europæisk succes. AaB stillede op med et ungt hold, hvor der blandt andet var blevet plads til Nicolaj Thomsen på den offensivemidtbane og Kasper Kusk på kanten. Efter en lille halv time kom Trencin dog foran, da Snitka gjorde det til 0:1, som også var resultatet ved pausen. I anden halvleg kom AaB dog tilbage, da Henrik Dalsgaard sparkede bolden i kassen fra kanten af feltet. Kort efter fik Jakob Ahlmann det røde kort, og så måtte AaB spille resten af kampen med en mand i undertal. Det endte dog med et 1:1 resultat.

Returopgøret blev spillet på Na Sihoti, hvor 3.936 tilskuere var mødt op, blandt andet en lille klynge af aalborgensere. AaB fik en flyvende start på kampen, og efter 17 minutter, kunne Rasmus Würtz banke bolden i kasse og sende AaB på sejrskurs. Kort før pausen fik Trencin dog udlignet. 1:1 resultatet holdte også hele anden halvleg, og så skulle kampen afgøres i forlænget spilletid. I løbet af anden halvleg havde AaB dog fået Augustinussen smidt ud, og måtte derfor klare forlænget spilletid med en mand i undertal. Efter præcis 100 minutter gjorde Mathias Wichmann det dog til 1:2, og så var AaB videre til tredje runde i Europa League.

- Jeg er naturligvis meget glad for denne fornemme sig. Jeg havde dog også forventet at vi skulle videre fra anden runde, men derfor er jeg alligevel lettet og begejstret. Nu kan vi se frem mod tredje runde, hvor der formentligt venter endnu en svær modstander, udtaler Allan Kuhn.
 

Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010